Σάββατο 22 Απριλίου 2017

ΤΑ ΠΑΣΧΑΛΙΝΑ ΜΑΣ!


Κάλλιο αργά παρά ποτέ!!!!Προτού ξαναγυρίσουμε στις τάξεις μας μετά τις διακοπές του Πάσχα ας ρίξουμε μια ματιά στα πασχαλινά μας!!!!
Μιλήσαμε για την εβδομάδα των Παθών,τα γεγονότα της Σταύρωσης και της Ανάστασης αλλά και για τα έθιμα του Πάσχα που έχουμε στην πατρίδα μας....Η πλούσια βιβλιοθήκη μας αλλά και το σερφάρισμα στο Internet στάθηκαν βοηθοί μας.Έτσι φτιάξαμε το βιβλιαράκι του Πάσχα που τα είχε όλα μέσα...Το υλικό το πήραμε από την Τάνια Μάνεση.
Κάναμε πολλές γλωσσικές και μαθηματικές δραστηριότητες πάντα με παιγνιώδη τρόπο...
Το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού:
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε 4 ομάδες ανά δύο, όσα και τα χρώματα των αυγών.Σκόρπισα και έκρυψα τα αυγά στην τάξη και κάθε ζευγάρι έπρεπε να βρει 5 αυγά στο χρώμα που είχε συμφωνηθεί...Αν κάποια ομάδα δυσκολεύονταν έστελνα παιδιά ιχνηλάτες- βοηθούς.
Το κυνήγι του λαγού.
Σε χαρτί του μέτρου χωρισμένο με τετράγωνα τα παιδιά ακολουθούν οδηγίες με στόχο να φτάσουν τον λαγό και να φάνε τα σοκολατένια αυγά.Υπάρχει αφετηρία και τέλος όπου είναι ο λαγός.Το παίξαμε με πολλές παραλλαγές που εξυπηρετούσαν πολλούς στόχους όπως της αμφιπλευρικότητας,κατανόησης και αναγνώρισης χώρου,την ικανότητα να ακολουθούν ή να δίνουν οδηγίες και μια μικρή αξιολόγηση των όσων έμαθαν για το Πάσχα.
Στην αρχή έδινα εγώ τις οδηγίες.Στο χαρτί έβαλα σε τυχαία θέση χάρτινα αυγά και έλεγα στα παιδιά σε ποιο αυγό πρέπει να φτάσουν πρώτα,να το πάρουν και μετά να συνεχίσουν.Οι οδηγίες ήταν οι εξής:2 βήματα μπροστά,ένα πίσω,δυο αριστερά,ένα δεξιά κ.λ.π.Ύστερα τις οδηγίες τις έδινε κάποιο παιδί.
Σε δεύτερη φάση αντί για αυγά βάλαμε αινίγματα που αφορούσαν στο Πάσχα.Το παιδί έπρεπε να βρει το αίνιγμα και ύστερα να διαλέξει κάποιον φίλο του για να συνεχίσει....

➽Προσθέσεις και πολλά μαθηματικά με αυγά...Συνήθως υπάρχει μια αυτοσχέδια ιστορία για  καλύτερη κατανόηση..
Στολίσαμε την τάξη μας με μεγάλα αυγά ζωγραφισμένα με μοτίβο και μας δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε γι αυτή την τεχνική γιατί μας βοήθησε πολύ για να βάψουμε τα αυγά μας....Στην πίσω μεριά τα παιδιά ζωγράφισαν μια πασχαλινή ή ανοιξιάτικη εικόνα...
Καλαθάκι με αυγά στο οποίο τα παιδιά έπρεπε να βάψουν και να κόψουν το καλαθάκι και τα 5 αυγά και να γράψουν ευχές για το Πάσχα...


Το καλαθάκι μας και η κάρτα μας φέτος ήταν πολύ εντυπωσιακά αλλά και χρονοβόρα....Όμως θέλαμε να είναι κάτι που θα κρατήσουν τα παιδιά για πολλά χρόνια....
Οι κάρτες μας ήταν ένα αυγό που έσπαγε και έβγαιναν από εκεί τα παιδιά.Το αυγό έγινε από τα παιδιά με την αγαπημένη τεχνική του φίλτρου του καφέ.....Τα παιδιά βάφουν το φίλτρο του καφέ με μαρκαδόρο σε ότι χρώματα και σχήματα θέλουν -πολλά χρησιμοποίησαν και μοτίβο- και ύστερα περνάμε το φίλτρο με πολύ υγρό πινέλο ώστε να αναμειχθούν τα χρώματα.Το αποτέλεσμα είναι πολύ εντυπωσιακό....Την ιδέα την βρήκα από την συνάδελφο Φανή Δίγκα και την προσαρμόσαμε στα μέτρα μας...












Μέσα στις κάρτες τα παιδιά έγραψαν ευχές...
...Αφού είχε προηγηθεί μια γλωσσική δραστηριότητα για να καλύτερη κατανόηση πάντα σε παιγνιώδη μορφή....

Τα καλαθάκια μας ήταν μια ιδέα από την kinderella και ήταν αρκετά δύσκολα και χρονοβόρα γιατί θέλαμε να τα δουλέψουν τα παιδιά όσο πιο πολύ γίνεται.....Τα στολίσαμε με σοκολατένιες λιχουδιές και τα αυγά που βάψαμε στο σχολείο.



Τα αυγά μας όπως κάθε χρόνο βάφτηκαν πρώτα με κηρομπογιές από τα παιδιά σε ότι χρώματα και σχέδια ήθελαν...Μετά τα βάψαμε πατροπαράδοτα με κόκκινο χρώμα.

ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ!!!!!

Κυριακή 26 Μαρτίου 2017

25η ΜΑΡΤΙΟΥ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ

25η Μαρτίου στο νηπιαγωγείο μας!!!!Με την εθνική μας γιορτή ασχοληθήκαμε αυτή την εβδομάδα που εκτός από εθνική είναι και θρησκευτική....
Για την γιορτή του Ευαγγελισμού,αφού είδαμε πολλούς πίνακες ζωγραφικής στο διαδίκτυο και διαβάσαμε την ιστορία του Αρχάγγελου Γαβριήλ και της Παναγίας φτιάξαμε μια πολύ όμορφη κάρτα-κατασκευή που την δανειστήκαμε από την συνάδελφο Μαρίανα Ζαχαριά και το ΠΕΡΙ..ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ.
Μιλήσαμε για την Επανάσταση του 1821,είδαμε πολλές φωτογραφίες με τους αγωνιστές της Επανάστασης και πολλούς πίνακες ζωγραφικής.Μάθαμε λίγα πράγματα γι αυτούς από εγκυκλοπαίδιες και video.Τα παιδιά διάλεξαν τον ήρωα ή την ηρωίδα της Ελληνικήε επανάστασης που ήθελαν να ζωγραφίσουν,την έκοψανκαι έγραψαν το όνομα του.


Ασχοληθήκαμε και με την λαική παράδοση.Είδαμε τις παραδοσιακές φορεσιές της Ελλάδας, κεντήματα και παλιά αντικείμενα.
O Θοδωρής και η μαμά του μας έφεραν στο σχολείο κάποια παλιά αντικείμενα για να τα δούμε αλλά και την παραδοσιακή φορεσιά του στολιά την οποία και φόρεσε ο Σταύρος.



Διαβάζοντας τα ¨Ελληνάκια¨ της Ευγενίας Φακίνου και ανακαλύψαμε τα σχέδια της λαικής μας τέχνης καθώς το παραμύθι είναι εμπνευσμένο από τα κεντήματα της ελληνικής λαικής τέχνής.





Έτσι τα κορίτσια έφτιαξαν ποδιές με σχέδια επηρεασμένα από την λαική τέχνη και παραδοσή μας.





Και τα αγόρια καδράκια λαικής τέχνης  με την τεχνική του στένσιλ...


Τα αγόρια μας έγιναν τσολιάδες και τα κορίτσια μας ντύθηκαν με παραδοσιακές φορεσιές...

Ελεύθερη ζωγραφική....

Το παραμύθι από τα παιδικά μου χρόνια ΅Ταξιδάκι στην Ελλάδα΅ εμφανίστηκε γι άλλη μια χρονιά στην τάξη για να μας δείξει τις παραδοσιακές φορεσιές του τόπου μας αλλά και να μας ταξιδέψει σε διάφορα μέρη της Ελλάδας....