Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2016

ΟΙ ΑΠΟΧΡΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ ΜΑΣ!!!!!

Μιας και περιμένουμε αυτή την εβδομάδα, με πολύ ανυπομονησία μπορώ να πω, τον δεύτερο πίνακα από το 5ο Νηπιαγωγείο Πύργου (στα πλαίσια του προγράμματός μας e-Twinning "χρωματοπιτσιλίσματα-ιστοριοδημιουργήματα) που θα είναι βασισμένος στα ψυχρά χρώματα, είπαμε να τα γνωρίσουμε καλύτερα.Σκέφτηκα να τα συνδυάσουμε με τα συναισθήματα, που είναι το θέμα που ασχολούμαστε αυτόν τον καιρό.
Είδαμε την χρωματική παλέτα των ψυχρών χρωμάτων.
Ανακαλύψαμε πως φτιάχνουμε το πράσινο και το μοβ.Το μπλε είναι βασικό χρώμα.....


Θυμηθήκαμε και τα θερμά χρώματα
Οι δύο τελευταίοι πίνακες δείχνουν και τις αποχρώσεις των χρωμάτων.Αυτό έκανε εντύπωση στα παιδιά.....
Είπαμε λοιπόν πως όπως  τα χρώματα έχουν αποχρώσεις και διαβαθμίζονται από το πολύ απαλό και σιγά σιγά καταλήγουν σε πιο σκούρο, έτσι και τα συναισθήματα έχουν αποχρώσεις.....
Χαρά-ευτυχία
συμπάθεια-αντιπάθεια
αγάπη-μίσος
φόβος-τρόμος
ζήλια-φθόνος
Ας φτιάξουμε λοιπόν την ένταση και την μεγάλη κλίμακα των συναισθημάτων μας σε σχέση με την ένταση των χρωμάτων.
Στην αρχή ασχοληθήκαμε με το να φτιάξουμε τις διάφορες αποχρώσεις των ψυχρών χρωμάτων.Φωτογραφίες από την αυτή την δράση δεν βγάλαμε γιατί τα χέρια της κυρίας ήταν πολύ απασχολημένα και λερωμένα!!!!!
Το σχέδιο ήταν ένα ουράνιο τόξο,σχεδιασμένο πολύ πρόχειρα..
Ξεκινήσαμε με τις αποχρώσεις του μπλε.....Σε άσπρη τέμπερα ρίχναμε διάφορες ποσότητες μπλε χρώματος και έτσι δημιουργήθηκαν οι διάφορες αποχρώσεις του μπλε.....
Το ίδιο έγινε με το μοβ και το πράσινο......
Κι επειδή το ουράνιο τόξο μας ήταν μεγάλο, κάναμε και τις αποχρώσεις των θερμών χρωμάτων...
Ώρα να βάλουμε και τα συναισθήματά μας....Τα παιδιά διάλεγαν ένα χρώμα για κάθε συναίσθημα....Έβαζαν το πιο ήρεμο συναίσθημα στην απαλή απόχρωση π.χ τον φόβο στο γαλάζιο, και το πιο έντονο συναίσθημα στην πιο έντονη απόχρωση,π.χ τον τρόμο στο σκούρο μπλε....


Το φύλλο εργασίας που έφτιαξα για εμπέδωση:






Το κάθε παιδί ατομικά ζωγράφισε με κηρομπογιές κάποιο περιστατικό από την ζωή του κατά το οποίο βίωσε έντονα συναισθήματα....Μόλις τελείωσε απλώσαμε από πάνω μελάνι αραιωμένο με νερό....Οι κηρομπογιές  με το μελάνι έφτιαξαν ένα αποτέλεσμα μοναδικό!!!!!


Κυριακή 21 Φεβρουαρίου 2016

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ!!!

Ο Γλετζοφλέβαρος της Γιολάντας Τσορώνη-Γεωργιάδη στάθηκε μια καλή αφορμή για να μπούμε στον μαγικό κόσμο των των συναισθημάτων.
Μα τι είναι τα συναισθήματα;
Υπάρχουν καλά και κακά συναισθήματα;
Πως φαινόμαστε όταν νιώθουμε κάποιο από αυτά;
Με αυτές τις ερωτήσεις "ανοιχτού τύπου" και με πολλές εικόνες από τα βήματα για την ζωή,ξεκινήσαμε μια μεγάλη συζήτηση.
Στην αρχή επικεντρωθήκαμε στις διάφορες συμπεριφορές που μας κάνουν να νιώθουμε
διάφορα συναισθήματα, που είχανε ως σκοπό την καλή διαχείριση της τάξης.Είδαμε διάφορες καρτέλες από τα βήματα για την ζωή με διάφορα γεγονότα μέσα στην τάξη και τις χωρίσαμε σε καλές και άσχημες συμπεριφορές.
Από την αγαπημένη μου Μαρία από το Πυθαγόρειο πήραμε κάτι καταπληκτικές καρτέλες και εκφράσεις που τις χωρίσαμε σε 3 κατηγορίες:Λέξεις που πονούν,λέξεις που χαμογελούν,λέξεις που θεραπεύουν.Κάθε παιδί διάλεγε μια καρτέλα, την διαβάζαμε και την τοποθετούσαμε κάτω από την ανάλογη καρτέλα.Ήταν μια δραστηριότητα που άρεσε ιδιαίτερα στα παιδιά καθώς είδαν ότι πολλές φράσεις από αυτές τις λένε καθημερινά χωρίς να συνειδητοποιούν τον αντίκτυπο που έχουν τα λόγια τους στον άλλον.


Φτιάξαμε τον πίνακα αναφοράς με τα  κυριότερα συναισθήματα και αναγνωρίσαμε τις λέξεις.

Από την parami8oxora βρήκαμε ένα φύλλο εργασίας και τα παιδιά ζωγράφισαν τα συναισθήματά τους.



Ψυχοκινητικό παιχνίδι με καρτέλες συναισθημάτων:
Από πέρσι είχα φτιάξει με χάρτινα πιάτα φατσούλες συναισθημάτων και τα χρησιμοποιήσαμε για πολλές δραστηριότητες
Οι καρτέλες είναι ανά ζεύγη.Τα παιδιά χώρισαν τις καρτέλες ανά ζεύγη και αναγνώρισαν το συνάισθημα της καρτέλας.
Με μουσική υπόκρουση τα παιδιά σκορπισμένα στην αίθουσα προχωρούσαν κρατώντας από μία καρτέλα.Στο σταμάτημα της μουσικής έγιναν αγαλματάκια και μιμήθηκαν το συναίσθημα της καρτέλας τους.

 Στην επόμενη φάση στο σταμάτημα της μουσικής βρήκαν το ταίρι τους με την ίδια καρτέλα και προχώρησαν ανά ζεύγη.Μόλις σταμάτησε πάλι η μουσική έπρεπε πάλι να μιμηθούν το συναίσθημα που έδειχνε η καρτέλα τους,αυτή την φορά σε ζευγάρια.

 Μας άρεσε τόσο πολύ αυτό το παιχνίδι και αισθανθήκαμε τόση χαρά που τελειως αυθόρμητα η Ιωάννα και η Ελένη αγκαλιάστηκαν όλο χαρά και αγάπη!!!Κι εγώ βέβαια αποθανάτισα αυτή την τόσο όμορφη σκηνή....
Ο τροχός των συναισθημάτων (από το βιβλίο "ο κήπος των συναισθημάτων").Το παιδί, ανάλογα με το συναίσθημα που νιώθει κάθε στιγμή γυρνάει και το βελάκι.

Επικεντρωθήκαμε αρκετά στο θέμα του θυμού...Διαβάσαμε διάφορα βιβλία και παίξαμε παιχνίδια ρόλων.Ένα πάρα πολύ ωραίο και ενδιαφέρον βιβλίο για τον θυμό είναι το "Θυμωμένο αρκουδάκι" της Γλυκερίας Γκρέκου.

Με οδηγό τις καρτέλες και τις τεχνικές διαχείρισης θυμού από την Τάνια Μάνεση προσπαθήσαμε βιωματικά να μάθουμε κάποιες τεχνικές για να μπορούμε να ελέγξυμε τον θυμό μας....



Και η αφίσα του θυμού μας! (Το υλικό είναι από το http://e-children.blogspot.gr)

Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 2016

Ο ΓΛΕΤΖΟΦΛΕΒΑΡΟΣ

Ο Γλετζοβλάβαρος, το καινούριο παραμύθι της αγαπημένης μας Γιολάντας Τσορώνη-Γεωργιάδη, είναι ένα καταπληκτικό βιβλίο που δίνει αφορμές και πολλές προεκτάσεις για διάφορα θέματα.
Ένα από τα θέματα που αγγίζει το παραμύθι είναι η έννοια της αυτοπεποίθησης και αυτοεκτίμησης, έννοιες που αποτελούν βασικό στόχο και κεντρικό άξονα της προσχολικής αγωγής.
Η περηφάνια είναι ένα συναίσθημα που πρέπει να νιώθει το κάθε παιδί κι εμείς οι "μεγάλοι" πρέπει να την ενισχύουμε κάθε στιγμή.Ευκαιρία να ασχοληθούμε και με τα άλλα συναισθήματα
Έφτιαξα δύο φύλλα εργασίας
Στο ένα τα παιδιά ζωγράφισαν κάποιον λόγο για τον οποίο αισθάνονται περήφανα



Και στο άλλο ζήτησα να ζωγραφίσουν ότι τους έκανε εντύπωση από το παραμύθι




Ευκαιρία να αναφερθούμε και στον μύθο της αμυγδαλιάς αλλά και να φτιάξουμε το δικό μας κλαδί αμυγδαλιάς με διάφορες τεχνικές αφού βέβαια παρατηρήσαμε πολλές εικόνες αμυγδαλιάς στο διαδίκτυο.
Τα παιδιά έφτιαξαν τα κλαδιά με μπατονέτα βουτηγμένη σε καφέ τέμπερα.Τα λουλούδια τα έφτιαξαν με το κάτω μέρος ενός πλαστικού μπουκαλιού με τύπωμα.Το τελειώσαμε με ποπ κορν που τα κολλήσαμε στο κέντρο του λουλουδιού (ιδέες από το pinterest)



Τον μύθο της αμυγδαλιάς μπορείτε να τον διαβάσετε εδώ
Διαβάσαμε ακόμα και τον μύθο της Αλκυόνας.Βρήκα και μία πολύ ωραία παρουσίαση στο slideshare εδώ.
H Αλκυόνα μας έγινε ατομικό καδράκι