Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2015

ΠΟΛΕΜΟΣ Η ΕΙΡΗΝΗ;


Την Δευτέρα που ήρθαν τα παιδιά στο σχολείο είδαν στο ταμπλό της παρεούλας έναν χάρτη και ασπρόμαυρες φωτογραφίες...Ήταν η αφορμή για να αρχίσουμε να ξετυλίγουμε την ιστορία της 28ης Οκτωβρίου...Μέσα από φωτογραφικό υλικό εκείνης της εποχής, κυρίως της καταπληκτικής φωτογράφου Βούλας Παπαϊωάννου (βλέπε εδώκαι με την βοήθεια κάποιων εικονογραφημένων καρτελών που δανειστήκαμε από την Τάνια Μάνεση προσπαθήσαμε να δώσουμε μια ιδέα για το τι συνέβει εκείνη την εποχή....
Είδαμε στον χάρτη τις εμπλεκόμενες χώρες αλλά και μελετήσαμε και τον χάρτη της Ελλάδας μας...
Συνθέσαμε και ανασυνθέσαμε διάφορες λέξεις...
Επικεντρωθήκαμε κυρίως στο θέμα της Ειρήνης και του πολέμου...
Ποιοι θέλουν τον πόλεμο; Γιατί;
Τι γίνεται σε καιρό πολέμου;
Πως αισθάνονται οι άνθρωποι;
Μέσα από φωτογραφικό υλικό από την εποχή του '40 αλλά και σημερινό, κυρίως από την Συρία, ανακαλύψαμε την φρίκη του πολέμου.......
Ζήτησα από τα παιδιά να μου πουν τι τους έρχεται στο μυαλό ακούγοντας την λέξη ειρήνη και τι ακούγοντας την λέξη πόλεμος....Τα καταγράψαμε.
Μιλήσαμε για τα χρώματα της Ειρήνης και του πολέμου!Η Ειρήνη έχει λαμπερά,φωτεινά χρώματα...ενώ ο πόλεμος σκούρα και θαμπά ....
Σε μαύρο κάνσον τα παιδιά έβαλαν φωτογραφίες που δείχνουν τον πόλεμο και σε κίτρινο κάνσον φωτογραφίες που δηλώνουν την Ειρήνη.



Ζήτησα από τα παιδιά να γράψουν και τις λέξεις που μου είχαν πει για το κάθε θέμα...

Και έτοιμο!!!!

  • Είδαμε τον πόλεμο και την Ειρήνη από την πλευρά της τέχνης ,μιας και φέτος θα έχουμε πρόγραμμα για την τέχνη.Τους έδειξα κάποιους πίνακες ζωγραφικής και ζήτησα από τα παιδιά να τους μελετήσουν...

Το  παιδί και το περιστέρι του Πικάσο
Η Γκουέρνικα του Πικάσο

Η κραυγή του Μουνκ


Περιστέρι της Ειρήνης από τον Πικάσο
Ο σημαιοφόρος του Φασιανού
Παρατηρήσαμε τα χρώματα, τις στάσεις των ανθρώπων, τα συναισθήματά τους...Μείναμε λίγο παραπάνω στην Γκερνίκα που όπως ήταν φυσικό έκανε ιδιαίτερη εντύπωση στα παιδιά....Τους εξήγησα την ιστορία της Γκερνίκα και παρατηρήσαμε τα αλλοιωμένα πρόσωπα των ανθρώπων, τις εκφράσεις τους και το ασπρόμαυρο του πίνακα.
Από το e-children  είχα εκτυπώσει μεμονωμένα κομμάτια του πίνακα και ζήτησα από τα παιδιά να βρουν τα αντίστοιχά τους στον πίνακα και να τα τοποθετήσουν στην σωστή τους θέση..
Κάποια άλλα κομμάτια έπρεπε να τα βάλουν στην σωστή θέση στον πίνακα... (Τα βρήκα από την Κική Μιχαλάρου )
Επιλέξαμε 2 πίνακες, συγκεκριμένα την "κραυγή"του Μουνκ και το "παιδί και το περιστέρι''.
Πήραμε χαρτόνια και τα παιδιά ξεκίνησαν να ζωγραφίζουν στο ένα με ανοιχτά χαρούμενα χρώματα.Η άλλη όμάδα ζωγράφιζε με σκούρα , μουντά χρώματα....Τα χρώματα δεν είχαν αναμειχθεί ακόμη, ήταν ξεχωριστά...Τους ζήτησα να σταματήσουν, πήρα το μαγικό πινέλο και άρχισα να αναμειγνύω τα χρώματα του πίνακα.Στην αρχή τα παιδιά φώναξαν...Όταν όμως είδαν το μαγικό αποτέλεσμα της μίξης χρωμάτων ενθουσιάστηκαν!!!!Πήραν τα πινέλα τους και μεγαλούργησαν...
Έτσι έγιναν οι 2 πρώτοι μας πίνακες...Ο πίνακας που συμβολίζει την ειρήνη και ο πίνακας του πολέμου...



Σε αυτό το σημείο θέλω να ευχαριστήσω κάποιες συναδέλφους από τις οποίες πήρα πολλές ιδέες όπως την Καλλιόπη Παπουτσάκη, την Κική Μιχαλάρου, την Μαρία από το Πυθαγόρειο και την Κατερίνα Παπαευθυμίου.
Κι επειδή το νηπιαγωγείο είναι μια σχολική βαθμίδα που δημιουργεί πολλά ερεθίσματα στα παιδιά, στις ελεύθερες δραστηριότητες τα παιδιά εκφράστηκαν ελεύθερα και ζωγράφισαν ατομικά....

Τους ζήτησα να ζωγραφίσουν πως αντιλαμβάνονται τον πόλεμο και την Ειρήνη....



  • Διαβάσαμε το παραμύθι "Οι άνθρωποι κάνουνε πόλεμο.Γιατί;"του Ν. Ποπόφ και το "Ο σπόρος της ειρήνης" και φανταστήκαμε πως θα περνούσαν οι άνθρωποι στον πόλεμο και τα συναισθήματά τους.....Δραματοποιήσαμε διάφορες σκηνές από τον πόλεμο....


Δραματοποιήσαμε διάφορες σκηνές από τον πόλεμο με αφόρμηση τα παταμύθια....
Οι άνθρωποι κοιμούνται...Ξαφνικά ακούγονται σειρήνες....Ξυπνούν κατατρομαγμένοι, ντύνονται και βγαίνουν στους δρόμους και ρωτάνε τι έγινε...Μαθαίνουν για τον πόλεμο...Πέφτουν βόμβες και κρύβονται...Οι άντρες βάζουν τα χακί και αποχαιρετούν την οικογένειά τους για να πάνε στο μέτωπο..... Περνάνε βουνά, ποτάμια.... Βλέπουν τις Ηπειρώτισσες να κουβαλούν πολεμοφόδια....Στο τέλος όμως έρχεται η Ειρήνη και με το μαγικό ραβδάκι της σταματάει τον πόλεμο....



  • Και οι κατασκευές μας...

Στολίσαμε την λέξη ΟΧΙ με μικρά μπλε και γαλάζια χαρτάκια
Τα καδράκια μας....Φτιαγμένα από χάρτινο πιάτο,βαμμένο, με το σήμα της ειρήνης από γλωσσοπίεστρα. Ένα έργο εξ ολοκλήρου φτιαγμένο από τα παιδιά!!

Και ο Άγιος Δημήτριος, καθότι πολιούχος της Χρυσούπολης, φτιαγμένος σαν εικόνα,με την τεχνική του νες καφέ για να φαίνεται πεπαλαιωμένο....


Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2015

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

16 Οκτωβρίου σήμερα και είναι η παγκόσμια μέρα υγιεινής διατροφής.Το πρωί η κ.Ελένη με τα παιδιά μίλησαν για τα πλεονεκτήματα της υγιεινής διατροφής και για την υγεία μας αλλά και την ψυχολογία μας.
Φτιάξαμε μία κατασκευή που είχαμε φτιάξει και πέρυσι
 γιατί και ήταν πολύ όμορφη και ολοκληρωμένη και θέλαμε να την έχουν και τα φετινά παιδιά
Το απόγευμα στο ολοήμερο φτιάξαμε την αφίσα μας...Παιχνιδιάρικη και πολύχρωμη.....



Και οι ζωγραφιές των παιδιών στις ελεύθερες δραστηριότητες.



Πέμπτη 15 Οκτωβρίου 2015

Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ ΜΙΑ ΖΕΣΤΗ ΦΩΛΙΤΣΑ (ΜΕΡΟΣ Α')

Οικογενειακές καταστάσεις αυτή την εβδομάδα στο νηπιαγωγείο μας.Η οικογένεια για τα μικρά παιδιά είναι το κέντρο και η σταθερά της ζωή τους.Είναι ένα θέμα ευχάριστο και προσιτό, τους βοηθάει να "ανοίγονται" και καλλιεργούν τον προφορικό τους λόγο,γιατί.... ποιος δεν θέλει να μιλήσει για την οικογένειά του;
Μέσα από καρτέλες που δείχνουν στιγμιότυπα από καθημερινές οικογενειακές στιγμές, τα παιδιά μας μίλησαν για την οικογένειά τους, τι τους αρέσει να κάνουν με τον μπαμπά, με την μαμά, με τα αδέλφια τους....
Φέρανε οικογενειακές φωτογραφίες, μας σύστησαν το κάθε μέλος της οικογένειάς τους και μας μίλησαν γι αυτήν....
\

Φτιάξαμε ένα σπίτι όπου εκεί μέσα βάλαμε τις λέξεις που σημαίνουν για εμάς η οικογένεια:
αγκαλιά
αγάπη
χαρά
αποδοχή
φιλιά
φροντίδα
ασφάλεια


Στη γωνιά του κουκλόσπιτου ανά ομάδες έπαιξαν όμορφες οικογενειακές στιγμές .....

Η οικογένεια τρώει όλοι μαζί


 Η μαμά σιδερώνει....

Αλλά και ο μπαμπάς βοηθάει την μαμά στις δουλειές!!!!

Ας ταΐσουμε και το μωρό της οικογένειας....
Γλωσσικά παιχνίδια
Σχηματίζω την λέξη μπαμπάς και μαμά, μετρώ πόσα γράμματα έχει...
 Σχηματίζω με συλλαβές, με ζευγάρια από κάλτσες, τις λέξεις μαμά, μπαμπά, γιαγιά,νινί..


Παίζουμε ένα παιχνίδι...Δυο παιδιά πρέπει  να σχηματίσουν όσο πιο πολλές λέξεις μπορούν μέσα στο στεφάνι τους...
Και καρτέλες για την γωνιά της γραφής...
Τα μαθηματικά μας:
Σε χαρτί του μέτρου τα παιδιά τοποθετούν τόσα ανθρωπάκια όσα τα μέλη της οικογένειάς τους....Ξεκινάμε από τις μεγαλύτερες οικογένειες και καταλήγουμε στις πιο μικρές..
Μετράμε τα μέλη της οικογένειάς μας ,αφού πρώτα ρίξουμε μια ματιά στους αριθμούς από το 1 έως το 6,
και γράφουμε τον αριθμό..





Ζωγράφισαν τις οικογένειες τους και κάναμε ένα όμορφο καδράκι...







Κι επειδή το θέμα μας άρεσε πολύ το τραβήξαμε λίγο παραπάνω...Έχει και συνέχεια λοιπόν....