Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου 2017

ΧΕΙΜΩΝΙΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ

Βαρύς ο χειμώνας φέτος,με παγωνιές,πολύ κρύο και πολύ χιόνι ακόμα και στην μικρή μας πόλη...Έτσι φυσικό ήταν να του δώσουμε την δέουσα σημασία και να μάθουμε πολλά πράγματα γι αυτή την όμορφη εποχή του χρόνου...Κάναμε πολλά και μάθαμε ακόμα περισσότερα......Εδώ θα δείτε ένα μικρό δείγμα της δουλειάς μας γιατί φέτος έχουμε χαλαρώσει λίγο και πολλές φωτογραφίες από τις δράσεις μας δεν βγάζουμε..και καλά κάνουμε!!!!!!
Τα παγοπειράματά μας!!!!
Τα κάνω κάθε χρόνο γιατί αρέσουν πολύ στα παιδιά και τραβούν πολύ το ενδιαφέρον τους....Ήδη είχαμε κάνει πολλά τον Νοέμβριο όταν κάναμε τον κύκλο του νερού, τώρα όμως τα συνεχίσαμε και τα επεκτείναμε....
Κάναμε υποθέσεις,πειραματιστήκαμε,βγάλαμε συμπεράσματα,επαληθευτήκαμε ή διαψευθήκαμε....
Μερικά από τα ερωτήματά μας......
  • Πως μπορούμε να φτιάξουμε πάγο;
  • Πως το νερό γίνεται πάγος;
  • Που λιώνει πιο γρήγορα ο πάγος;
  • Πως μπορώ να χρωματίσω τον πάγο;
Βάλαμε νερό στην κατάψυξη σε παγοθήκες....Βάψαμε το νερό με διάφορους τρόπους (με χαρτί,με μαρκαδόρο,με τέμπερα) και το βάλαμε κι αυτό στην κατάψυξη.....

Όταν πάγωσαν βάλαμε τα τρία χρωματιστά ποτήρια σε διάφορα σημεία της τάξης....Το ένα στο παράθυρο (έξω),το άλλο στο καλοριφέρ και το τρίτο σε κάποιο σημείο στην τάξη.....Ποιο θα λιώσει πρώτο;
Οι υποθέσεις μας επαληθεύθηκαν και το συμπέρασμα βγήκε εύκολα.....
Και η μαγική δραστηριότητά μας...Χρωματίζω τον πάγο μέχρι το εσωτερικό του...Το κάνουμε κάθε χρόνο και τα παιδιά απλώς ενθουσιάζονται.......Σε σκεύη διαφόρων σχημάτων και μεγεθών παγώνουμε νερό....Φέτος το έβαλα σε σκεύος τούρτας που το είδα από κάποιες συναδέλφους και μου άρεσε πολύ.....
Ρίχνουμε αλάτι πάνω στον πάγο που τον διαβρώνει και σχηματίζει ΅ρυτίδες¨.....Ρίχνουμε αραιωμένη τέμπερα με σύριγγα...Το χρώμα εισχωρεί στον πάγο και δημιουργεί ένα πανέμορφο γλυπτό πάγου.....



 (Ανάρτηση των παγοπειραμάτων μας των προηγούμενων ετών μπορείτε να δείτε εδώ και εδώ )
Γλώσσα
Παίζω με τις σύνθετες λέξεις...(Υλικό από την Ελένη Μαμανού)
Προσεγγίσαμε και τα φωνήεντα με το πολύ ωραίο παιχνιδοτράγουδο του χειμώνα που προσφέρεται για πολύ ωραίες δραστηριότητες φωνολογικού περιεχομένου....
 Οι καρτέλες μας με τα φωνήεντα με τις οποίες πίξαμε πολλά γλωσσικά παιχνίδια.Οι καρτέλες είναι από το Los ninos
 Τα παιδιά ζήτησαν να φτιάξουν ατονικά τα φωνήεντα για να τα παίζουν σπίτι τους

Ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε από το καταπληκτικό παραμύθι της Γιολάντας Τσορώνη Γεωργιάδη ΅Ο Γλετζοφλέβαρος΅ σε ανοιχτό φύλλο εργασίας που το είχα φτιάξει πέρυσι.
Παίξαμε με τις συλλαβές του Χ...
➽Και οι κατασκευές μας....
Χειμωνιάτικη εικόνα με πολλές τεχνικές και υλικά....












Σάββατο 4 Φεβρουαρίου 2017

ΣΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ....

Ο χρόνος, οι εποχές και οι μήνες......Ένα θέμα που το δουλεύουμε από την αρχή της σχολικής χρονιάς αλλά τέτοια εποχή το προσεγγίζουμε πάντα με πιο ιδιαίτερο τρόπο.Ένα θέμα δύσκολο γιατί προσεγγίζουμε τις έννοιες του χρόνου,πράγμα λίγο δύσκολο γι αυτές τις ηλικίες.....
Ο κύκλος των εποχών είναι μόνιμα στον φελλοπίνακα της παρεούλας και καθημερινά τον συμβουλεύομαστε..
Με εποπτικό υλικό από την Μαρία και το Πυθαγόρειο αλλά και από άλλες πηγές και με διασκεδαστικές δραστηριότητες τα παιδιά προσεγγίζουν αρκετά την έννοια της διαδοχής των εποχών.

Και βέβαια πολλά κινητικά  και βιωματικά παιχνίδια......
➽Μπες στην σειρά.
Τα παιδιά στην τύχη διαλέγουν μία από τις κάρτες των εποχών και χορεύουν με την μουσική.Σταματάει η μουσική και φωνάζω μια εποχή.Το παιδί με την εποχή πρέπει να μπει πρώτο και τα άλλα να μπουν στην σωστή σειρά.....


Ο χορός των εποχών...
Τα παιδιά δραματοποιούν τις εποχές και τους 12 μήνες...Οι 4 εποχές φορούν τα ανάλογα καπέλα και οι μήνες κρατούν τα ανάλογα ραβδάκια.....Σε 4 στεφάνια ανάλογου χρώματος μπαίνουν οι εποχές.Οι μήνες χορεύουν τους ΅12 μήνες αθλητές΅.Μόλις η μουσική σταματήσει ο κάθε μήνας πρέπει να μπει στο στεφάνι της εποχής όπου ανήκει.
Το παιχνίδι σε επόμενη φάση αλλάζει και δυσκολεύει συνεχώς...Όσο κρατάει η μουσική αλλάζουν συνεχώς ραβδιά έτσι ώστε όταν σταματήσει να έχουν άλλο ραβδί και να βρούν την εποχή στην οποία ανήκουν.
Το παιχνίδι δυσκολεύει αν αλλαχτούν και οι θέσεις των εποχών....


Ατομική κατασκευή για το κάθε παιδί 
Η ομάδική μας...Το παράθυρο των εποχών.Έγινε με πολλές τεχνικές και μας ενθουσίασε...(Ιδέα από το astropeleki)




Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2017

2017 ΕΥΧΕΣ

Πρώτη ανάρτηση για το 2017,λίγο καθυστερημένα βέβαια, αλλά κάλλιο αργά παρά ποτέ!!!!!!Λόγω κακών καιρικών συνθηκών οι διακοπές των Χριστουγέννων παρατάθηκαν κατά μία εβδομάδα!!!Όμως τελικά τα σχολεία άνοιξαν και μπήκαμε πολύ δυναμικά στην δουλειά με πολλές δραστηριότητες και κέφι!!!!!!Άσχοληθήκαμε αρκετά με τον αριθμό 2017 και κάναμε τόσα παιχνίδια μαζί του που τα παιδιά τον έμαθαν απ' έξω και ανακατωτά.....

Τον συνθέσαμε και τον ανασυνθέσαμε,βάλαμε τους αριθμούς σε διαφορετική σειρά και διαβάσαμε τον καινούριο αριθμό και μάθαμε ότι όταν το μηδέν είναι στην αρχή ενός αριθμού δεν το διαβάζουμε καθόλου....

 Παιχνίδι με ζάρι...Ποιος θα σχηματίσει πρώτος το 2017; (Από το Νηπίων καταστάσεις της Λίτσας)

Με την μουσική αλλάζω τους αριθμούς...Μόλις σταματήσει πρέπει να μπω στην σειρά και να σχηματίσω το 2017...


Κάθε αρχή του χρόνου κάνουμε μια ανασκόπηση της πορείας μας ,βλέπουμε τι πετύχαμε και τι όχι και θέτουμε στον εαυτό μας καινούριους στόχους.Θέσαμε κι εμείς τους δικούς μας στόχους για το 2017 ,αφού όμως μάθαμε καλά τι σημαίνει η λέξη στόχος.Μέχρι να τους σκεφτούμε κάναμε τα μαγικά γυαλιά του 2017.(ιδέα από το pinerest)

Και είναι μαγικά γιατί φορώντας τα ανακαλύψαμε ξεκάθαρα τους στόχους μας και τους ανακοινώσαμε στην τάξη.......

Και για να μην τους ξεχάσουμε τους ζωγραφίσαμε κι όλας σε ένα βιβλιαράκι (από την Αριάδνη και το Νηπιαγωγείο μου αρέσει πιο πολύ).


Και μία όμορφη κατασκευή που άρεσε ιδιαίτερα στα παιδιά...(Ιδέα από το Los ninos)