Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2015

ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ :Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ ΜΠΟΡΕΙ.....ΑΛΛΑ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ!!!!!!!!!

 Mετά τα παιχνίδια γνωριμίας και τα παιχνίδια σε ζευγάρια ήρθε η ώρα για το "δέσιμο της ομάδας".

Η συνεργατική μάθηση είναι ένας από τους πιο κύριους στόχους της προσχολικής αγωγής.Τα παιδιά αφήνουν τον "εγωκεντρισμό τους" και την ατομικότητα τους και μαθαίνουν σιγά σιγά να λειτουργούν ως ομάδα, τις πιο πολλές φορές για την επίτευξη κάποιου στόχου.Στην ομάδα τα παιδιά μαθαίνουν να λειτουργούν "ως μέρος του όλου" και όχι τόσο ως "άτομο".

Πέρυσι μέσα από παιχνίδια και με αρωγό το πρόγραμμα "βήματα για την ζωή", καλλιεργήσαμε αρκετά την συνεργασία και την ομαδικότητα των παιδιών.Περσινή ανάρτηση μπορείτε να δείτε εδώ  και εδώ.
Ξεκινήσαμε με τι άλλο;Με ένα βιβλίο της αγαπημένης μας Γιολάντας Τσορώνη Γεωργιάδη, που μας είχε επισκεφτεί πέρυσι και μας είχε προσφέρει αξέχαστες εμπειρίες...Η σκάλα της αγάπης είναι ένα βιβλίο ιδανικό για να δώσει ερεθίσματα για την έννοια της συνεργασίας και της ομαδικότητας!!!!!Το λατρέψαμε!!!!


Τα μικρά μυρμηγκάκια κατάφεραν με την συνεργασία και την ομαδικότητα να καταφέρουν να γυρίσουν το αστεράκι πίσω στον ουρανό...κάτι που δεν κατάφεραν να κάνουν όλα τα άλλα δυνατά ζώα της ζούγκλας για τον απλό λόγο ότι λειτούργησαν από μόνα τους!!!!
Για να δούμε κι εμείς με την συνεργασία μπορούμε να πάμε ένα βήμα παραπάνω από ότι μόνοι μας;
Παίξαμε το παιχνίδι με τις χρωματιστές κάρτες για να δημιουργήσουμε κι εμείς τις δικές μας ομάδες.Καρτελάκια με τα 4 βασικά χρώματα μοιράστηκαν στα παιδιά.Σε γωνιές της τάξης ήταν σκορπισμένα 4 στεφάνια με ίδια χρώματα με τα καρτελάκια.Κόκκινο, κίτρινο, πράσινο, μπλε.Με την μουσική τα παιδιά περπατούσαν και αντάλλαζαν τις κάρτες τους.Μόλις η μουσική σταμάτησε το κάθε παιδί έτρεξε στο στεφανάκι που είχε το ίδιο χρώμα με την κάρτα που κρατούσε...Έτσι έγιναν 4 ομάδες.
Οι ομάδες έπρεπε να συνεργαστούν όλοι μαζί για να φέρουν εις πέρας τις εντολές που έδινα..
  • Κρατήστε το στεφάνι ψηλά και προχωρείτε όλοι μαζί
  • Όσο κρατάει η μουσική γυρίστε γύρω γύρω από το στεφάνι...Μόλις σταματήσει ακουμπήστε το στεφάνι με τα χέρια, με τα πόδια ,με τα γόνατα.
  • Μόλις η ομάδα δει την καρτέλα με το χρώμα της πρέπει να σηκωθεί και να φωνάξει δυνατά το χρώμα....

Ώρα για συνεργασία!Η κάθε ομάδα έπρεπε να φέρει εις πέρας μια αποστολή.....Έπρεπε όμως να συνεργαστούν όλοι μαζί, να συζητήσουν, να σκεφτούν...Να μην ενεργήσει ο καθένας ατομικά αλλά συλλογικά.

Η μια να ζωγραφίσει

Η άλλη ομάδα να φτιάξει μια κατασκευή στο οικοδομικό υλικό
Η τρίτη ομάδα να φτιάξει ένα μεγάλο παζλ
Και η τέταρτη ομάδα να φτιάξει ένα έργο με την πλαστελίνη
Για πρώτη απόπειρα συνεργασίας και δουλειάς σε ομάδα το αποτέλεσμα ήταν άψογο.Τα παιδιά συνεργάστηκαν θαυμάσια και κατάλαβαν ότι πολλά πράγματα αν τα κάνουμε όλοι μαζί γίνονται θαύματα!





Το σύνθημα της τάξης μας μετά από αυτήν την συνεργασία αλλά και με πολύ συζήτηση βγήκε εύκολα. Δανειστήκαμε ένα φύλλο εργασίας από την Τάνια Μάνεση  με ένα κομμάτι παζλ.Τα παιδιά ζωγράφισαν το δικό τους κομμάτι και κόλλησαν επάνω το αρχικό τους γράμμα, μιας και ασχολούμαστε και με την αναγνώριση των ονομάτων και των αρχικών τους παράλληλα.Τα κομμάτια τα ενώσαμε όλα μαζί δημιουργώντας ένα μοναδικό έργο τέχνης!!!!Το δικό μας δημιούργημα.Αν ένα κομμάτι λείψει το έργο μας θα είναι λειψό και ατελές.Όλα μαζί όμως είναι ΜΟΝΑΔΙΚΑ!!!!







Το σύνθημα της τάξης μας λοιπόν:
Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ ΜΠΟΡΕΙ.....ΑΛΛΑ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ!!!!!!!!!

Πέμπτη 1 Οκτωβρίου 2015

ΑΓΑΠΑΩ ΤΟΝ ΠΑΠΠΟΥ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΓΙΑΓΙΑ ΜΟΥ!!!!

1 Οκτωβρίου σήμερα και είναι η παγκόσμια μέρα Τρίτης Ηλικίας!Γιορτάζουν οι παππούδες και οι γιαγιάδες!!!Κάθε χρόνο δουλεύουμε το θέμα γιατί τα παιδιά αυτής της ηλικίας είναι φοβερά δεμένα με τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους και είναι ένα από τα αγαπημένα θέματά τους...
Από εχθές μας βγήκαν πολλά συναισθήματα μιλώντας για αυτά τα αγαπημένα πρόσωπα....
Όλα τα καταγράψαμε σε έναν πίνακα (ιδέα από την Τάνια Μάνεση)
Αγαπάω τον παππού μου και την γιαγιά μου γιατί
  • Μου κάνουν όλα τα χατίρια
  • Με αγαπάνε
  • Μου παίρνουν πολλά παιχνίδια
  • Μου δίνουν φιλιά, χάδια και πολλές αγκαλιές.....
Και πολλά άλλα συναισθήματα καταγράψαμε και συζητήσαμε αλλά το συμπέρασμα ήταν ένα!Λατρεύουμε τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας!!!!!
Είδαμε πίνακες ζωγραφικής σε σχέση με το θέμα και τους περιγράψαμε...Τι βλέπετε στην εικόνα;
Τι κάνουν;
Πως νιώθουν;
Τι σχέση έχουν μεταξύ τους;
Τι ρούχα φοράνε;
Πόσα άτομα βλέπετε;




Συνθέσαμε και ανασυνθέσαμε το όνομα του παππού και της γιαγιάς....


Η Ελένη το έφτιαξε με πλαστελίνη....

Η γιαγιά των διδύμων -της Ελένης και της Βενετίας-η κα. Βέτα ήρθε στο σχολείο μας, μας διάβασε ένα παραμύθι και μας διηγήθηκε πως περνούσε όταν ήταν μικρή και την σχέση της με την δική της γιαγιά!!!Μας έδωσε πολλές και σοφές συμβουλές, όπως μόνο μια γιαγιά ξέρει να κάνει!Περάσαμε πολύ όμορφα μαζί της και την ευχαριστούμε πολύ για τον χρόνο που μας διέθεσε!!!


  • Η κατασκευή μας για φέτος είναι μια μικρή καρτούλα  με γλωσσοπίεστρο και ένα ποιηματάκι.Τα παιδιά την έβαψαν, την έκοψαν, την ζωγράφισαν και γράψαμε ευχούλες!!!!!Την αρχική ιδέα την πήραμε από την Προσχολική Παρεούλα και το φύλλο εργασίας από το e-children.blogspot



Αγαπημένοι μας παππούδες και γιαγιάδες σας αγαπάμε και ευχόμαστε να είστε πάντα γεροί και κοντά μας!!!!Και του χρόνου!!!!

Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου 2015

ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΜΑΣ....

Καιρός να μάθουμε να αναγνωρίζουμε το όνομά μας.Τα καρτελάκια με τα ονόματα είναι παντού...Στα συρταράκια, στο παρουσιολόγιο, στον πίνακα καθηκόντων ....


Η Πίτσα η σκουπίτσα είναι ο καινούριος πίνακας με τους βοηθούς της τάξης, ιδέα από την Ανθή Ζήση

Τις πρώτες μέρες στην παρεούλα βάζαμε τα ονόματα στο παρουσιολόγιο μαζί για να εξασκηθούν στην αναγνώριση τους.Κυρίως επικενρωθήκαμε στο αρχικό τους γράμμα με το οποίο κάναμε και αρκετές δραστηριότητες.

Τα παιδιά αναγνώρισαν και διάλεξαν το αρχικό τους για να το ζωγραφίσουν και να φτιάξουν το παζλ της τάξης.


Σκορπίσαμε στο πάτωμα τα αρχικά των ονομάτων των παιδιών.Το καθένα πήρε το αρχικό γράμμα του και μας έλεγε κάποια άλλη λεξούλα που να αρχίζει από το ίδιο γράμμα.



Κάναμε ομαδοποιήσεις και μετρήσεις.Πόσα παιδιά έχουν το ίδιο αρχικό γράμμα;
Με μανταλάκια και καπάκια σιγά σιγά μαθαίνουν να σχηματίζουν το όνομά τους..







Φιλοτέχνησαν το αρχικό γράμμα τους με διάφορους τρόπους ...(Πολλές ιδέες τις βρήκαμε στο διαδίκτυο και κυρίως από την Κατερίνα Παπαευθυμίου.)
                               Το ζωγράφισαν
                                          Με χαρτοταινία και νερομπογιές....

         Με διάφορα χρωματιστά χαρτάκια και σχέδια...

Και συνεχίζουμε ακάθεκτοι!!!!!