Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2014

ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΜΕ ΜΑΛΛΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΛΕΠΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ


Μιας και μιλάμε για τον χειμώνα και σίγουρα θα μιλήσουμε για τα χειμωνιάτικα ρούχα και ειδικότερα για το μαλλί ορίστε μερικές πολύ χρήσιμες κατασκευές που κύριο στόχο τους έχουν την ενίσχυση της λεπτής κινητικότητας....
  • Σχηματίζουμε έναν κύκλο και με μεγάλη βελόνα (σακοράφα) κάνουμε τρυπούλες...

Περνάμε το μαλλί στη βελόνα κάνουμε κόμπο και ξεκινάμε να ράβουμε!
 Δίνουμε στα παιδιά την εντολή "πάνω-κάτω".Προσπαθούμε να εξηγήσουμε να μην αλλάζουν πλευρά στο χαρτί γιατί μπορεί να κάνουν λάθος


 Όταν τελειώσει η μια φορά του κύκλου ξαναξεκινάμε για να κάνουμε τα "γεμίσματα".Το σχέδιο πάει από μόνο του...


  • Με αφορμή τον μύθο της αράχνης που μπορείτε να τον διαβάσετε εδώ, μπορούμε να κάνουμε τον ιστό της αράχνης...Παίρνουμε ένα κομμάτι πλαστελίνη, το πατάμε κυκλικά και καρφώνουμε 6 οδοντογλυφίδες.Κάνουμε έναν κόμπο και ξεκινάμε να τυλίγουμε στριφογυριστά το μαλλί....

  • Στην τρίτη κατασκευή δεν χρησιμοποιούμε μαλλί γιατί  δεν είναι εύχρηστο για τα παιδιά και θα δυσκολευτούν...Παίρνουμε ένα βελουτέ χαρτί από αυτά που πουλάνε στο εμπόριο σαν βιβλιαράκι με πολλά χρώματα.Κόβουμε κατά μήκος με το κοπίδι λωρίδες ανά 3 εκ. περίπου, αφήνουμε όμως ένα περιθώριο στα δύο άκρα χωρίς να τα κόψουμε.

Στη συνέχεια κόβουμε λωρίδες από διάφορα χρώματα πάλι σε βελουτέ χαρτί (το πάχος όσο θέλετε).Και ξεκινάμε.....
Την μια λωρίδα την περνάμε από κάτω και εναλλάξ περνάω το χαρτί μέσα από το βελουτέ (συνήθως λέω στα παιδιά να περνούν μια λωρίδα πάνω, μία κάτω....) 
Την δεύτερη λωρίδα την ξεκινάμε από πάνω και πάλι εναλλάξ μια πάνω μία κάτω... 




Αυτό το δείγμα το έδωσα σε ένα νήπιο μου να το φτιάξει για να σας το δείξω αναλυτικά.Πέρσι το είχαν φτιάξει όλα τα παιδιά,Καλό είναι να γίνεται στις ελεύθερες δραστηριότητες γιατί ειδικά στην αρχή πρέπει να βοηθάμε τα παιδιά για να μην κάνουν λάθη όπως εδώ...


Στο τέλος γίνεται κάπως έτσι....Βάζετε τις λωρίδες προς τα μέσα τις κολλάτε ή τις πιάνετε με συρραπτικό και....     


 έτοιμο!!!!Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για ποδιά την 25η Μαρτίου όταν κάνουμε για την λαϊκή παράδοση.Εγώ το χρησιμοποίησα σαν ποδιά σε θεατρικό στην 25η Μαρτίου! 

Καλό είναι να γίνονται αυτές οι κατασκευές στην ελεύθερη ώρα γιατί στην αρχή τα παιδιά χρειάζονται την βοήθειά μας....Εκτός από την ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας εισάγουμε και τους όρους "πάνω-κάτω, "μέσα -έξω" και "εναλλάξ".
Και οι τρεις κατασκευές αρέσουν πολύ στα παιδιά.Δεν γίνονται όλες μαζί γιατί είναι χρονοβόρες αλλά πάντα υπάρχει κάποιο θέμα που θα δοθεί αφορμή να τις αξιοποιήσουμε!









9 σχόλια:

  1. ΠΡΟΚΟΜΜΕΝΑ ΚΑΙ ΝΟΙΚΟΚΥΡΕΜΕΝΑ! Μ' ΑΡΕΣΕ ΕΙΔΙΚΑ Ο ΙΣΤΟΣ! ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ όμορφες δραστηριότητες Μαρία μου για την εξάσκηση της λεπτής κινητικότητας!!!!!!!! Ό,τι πρέπει για την προσχολική ηλικία!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ωραίες δραστηριότητες !!!!
    με τον ιστο κάποτε είχα φτιάξει χαρταετούς........
    μπράβο σας !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. πολυ ωραιες δραστηριοτητες!!!!!οτι πρεπει για τα παιγδακια αυτης της ηλικιας!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. χαχα τέλειααααααα !!!!!!!!!!!!!!!
    Ειδικά με το ράψιμο στις εποχές που ζούμε , ίσως να φανεί χρήσιμο στα παιδιά μας ...
    Μάθε τέχνη κι άστηνε ......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πολύ ωραίες και οι τρεις, πιο εντυπωσιακή η τρίτη και εύστοχη η ιδέα της χρήσης ως ποδιά....Μπράβο Μαρία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μπράβο Μαρία αυτό το σχέδιο με την ποδιά το έχω κάνει κι εγώ αρκετές φορές και αρέσει πολύ αλλά την βελόνα λίγο την φοβάμαι όμως λέω να την δοκιμάσω φέτος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πολύ -πολύ ωραίες δραστηριότητες!!! Το υφαντό σας τέλειο !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή