Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2013

Ο κ. ορθογώνιος και η κ Τετραγωνούλα στην χώρα των σχημάτων

Είχαμε μιλήσει για τον κύκλο και σειρά είχε τώρα το ορθογώνιο (από το σχήμα της Ελληνικής σημαίας) και μαζί με το ορθογώνιο μιλήσαμε και για το τετράγωνο, γιατί είναι δύο σχήματα που τα παιδιά συχνά μπερδεύουν.Από πέρυσι είχαμε φτιάξει τα σχήματα σαν ανθρωπάκια και τα είχαμε βαφτίσει και μάλιστα είχαμε φτιάξει ένα παραμύθι που λεγόταν "Η Σχηματοχώρα".



Πήραμε λοιπόν τα σχήματα που είχαμε στην τάξη μας και τα μελετήσαμε, κάναμε υποθέσεις, βγάλαμε συμπεράσματα...
  • Το ορθογώνιο παραλληλόγραμμο έχει τέσσερις πλευρές, δύο μεγάλες και δύο μικρές....
  • Το τετράγωνο έχει και αυτό τέσσερις πλευρές αλλά αν τις μετρήσουμε είναι ίδιες....
Πως μπορούμε να τις μετρήσουμε;
  • Με την παλάμη...

  • Με το μέτρο....., δημιούργησα τεχνητή έλλειψη μέτρου και τους ζήτησα να σκεφτούν κάτι άλλο που να μοιάζει με μέτρο.Κορδόνι λοιπόν....
Τα κορδόνια δεν είναι ίδια, άρα είναι ορθογώνιο

Δεν έχει ίδιες πλευρές άρα είναι ορθογώνιο

Έχει ίσες πλευρές άρα είναι τετράγωνο

  • Με αυτά τα τέσσερα ξύλα τι μπορούμε να φτιάξουμε τετράγωνο η ορθογώνιο;


  • Τετράγωνο λοιπόν

  • Τι μπορούμε να κάνουμε ώστε το τετράγωνο να γίνει ορθογώνιο;Μετά από πολύ σκέψη κάποιο παιδάκι το βρήκε:Να βάλουμε κυρία και άλλα ξύλα για να γίνει πιο μεγάλο...

  • Για να τα βάλουμε μαζί....

  • Ταξινόμηση ως προς το χρώμα
  • Ταξινόμηση ως προς το μέγεθος

Και οι κατασκευές μας....ο κ. ορθογώνιος που τα παιδιά ξετρελάθηκαν μαζί του! 




Και βέβαια η κ. Τετραγωνούλα, που την φτιάξαμε για να κάνει παρέα στον κ. Ορθογώνιο....




Αργότερα, μόλις μάθουμε όλα τα σχήματα θα δουλέψουμε πάνω στον πίνακα διπλής εισόδου που φτιάξαμε από πέρσι (χρώματα- σχήματα)


Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2013

Το πρώτο μας βραβείο από την Ανθή

Με μεγάλη χαρά λάβαμε το πρώτο βραβειάκι για το Blog μας από την εξαιρετική συνάδελφο Ανθή Ζήση και το blog της Το νέο νηπιαγωγείο που ονειρεύομαι. Ευχαριστούμε Ανθή, τιμή μας... και συνέχισε έτσι....

Κανόνες

  1. Αναφέρεις ποιος σου χάρισε το βραβείο
  2. Απαντάς στις ερωτήσεις
  3. Δίνεις με τη σειρά σου το βραβείο σε 7 bloggers
Ερωτήσεις
  • Τι σε ενέπνευσε και τι σημαίνουν για σένα το όνομα του blog σου και το όνομα, με το οποίο υπογράφεις το όνομά σου;
Η δουλειά μας είναι υπεύθυνη δύσκολη και απαιτητική...Έχουμε να ασχοληθούμε με παιδικές ψυχές, να τις εμπνεύσουμε και να τις πλάσουμε...Συνάμα όμως είναι ένα ταξίδι μαγικό και όμορφο γιατί εισπράττεις κάθε μέρα αυτά που μόνο τα παιδιά μπορούν να σου δώσουν: αθωότητα, ελπίδα,ευτυχία, ικανοποίηση...

  • Αν δεν ήσουν άνθρωπος τι θα ήθελες να ήσουν και γιατι;
Μάλλον άλογο...Δυνατό, πιστό, υπεύθυνο...τα στοιχεία που πρέπει να έχουμε στην δουλειά μας...

  • Αν σε σταματούσαν στο δρόμο από το Blog TV και σε ρωτούσαν "ποιο είναι το χαρακτηριστικό σου γνώρισμα σύμφωνα με τα λεγόμενα των άλλων" τι θα απαντούσες;Ποιο είναι;

Ο αυθορμητισμός μου και η αισιοδοξία...

  • Ποιο στοιχείο βρίσκεις γοητευτικό και σε κάνει να συνεχίζεις να γράφεις;

Η ανατροφοδότηση...Θεωρώ την δουλειά μας "λειτούργημα"...Κάθε μέρα δίνουμε κάτι από την ψυχή μας και μας την ανταποδίδουν τα παιδιά στο δεκαπλάσιο....όλα αυτά πρέπει να τα μοιραζόμαστε. 
  • Ποια φωτογραφία θα βάζατε για τη "ζωή"

  • Αγαπημένη λέξη
Χαμογέλα....

Και τώρα τα βραβειάκια,,,Σκέφτηκα πολύ που να τα δώσω, είναι μόνο εφτά...Θεωρώ ότι κάθε συνάδελφος που ξοδεύει χρόνο από τον ελεύθερο χρόνο της και μοιράζεται τις ιδέες της....αξίζει όλα τα βραβεία του κόσμου...
Για σένα Ανθούλα μου που από την πρώτη στιγμή ήσουν εδώ....και γιατί χρησιμοποίησα τόσες φορές τις ιδέες σου
Στην Τάνια, γιατί χρησιμοποιούμε συνέχεια το blog της.....
Γιατί οι αναρτήσεις τους είναι πολύ πρωτότυπες....
Πολύ καλές ιδέες 
Καταπληκτική δουλειά
Ωραίες και ενδιαφέρουσες αναρτήσεις

Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2013

ΦΑΣΟΥΛΙ ΤΟ ΦΑΣΟΥΛΙ ΓΕΜΙΖΕΙ ΤΟ ΣΑΚΟΥΛΙ

Σήμερα είναι η παγκόσμια μέρα της αποταμίευσης.Επίκαιρο θέμα λόγω της οικονομικής κρίσης που περνάμε.

Αποταμίευση για τους μεγάλους σημαίνει να βάζω χρήματα στην άκρη για κάποιο σκοπό, όπως για μια δύσκολη στιγμή,για θέματα υγείας, για να σπουδάσω τα παιδιά μου.
Οι μεγάλοι συνήθως αποταμιεύουν τα λεφτά τους στις τράπεζες.(Σε αυτό το σημείο μας βοήθησαν πολύ τα λογότυπα από τις τράπεζες που είχε αναρτήσει πριν από λίγες μέρες η Ανθή Ζήση, ευχαριστούμε Ανθή!)

Αποταμίευση για τα παιδιά τι σημαίνει;
  • Να βάζουμε στον κουμπαρά μας το χαρτζιλίκι που μας δίνει η οικογένειά μας η τα λεφτά που μαζεύουμε από τα κάλαντα, για να αγοράζουμε ότι θέλουμε....
  • Να μαζεύουμε λεφτά για να πάω με την μαμά μου του χρόνου στα μαγαζιά και να αγοράσουμε πολλά πράγματα....
  • Να μαζεύουμε λεφτά για να γίνουμε πλούσιοι....
Οι παραπάνω απαντήσεις δόθηκαν μέσω της ζωγραφικής  Το θέμα ήταν:Αποταμιεύω για να.......





Η συμβουλή της ημέρας:Η χώρα μας περνάει οικονομική κρίση και καλό είναι τα λεφτά από τον κουμπαρά μας να μην τα ξοδεύουμε άσκοπα και σε ακριβά πράγματα αλλά να τα αποταμιεύουμε για να βοηθήσουμε την οικογένειά μας.....

Είδαμε χρήματα αληθινά και ψεύτικα, τα ομαδοποιήσαμε ως προς την αξία τους και διαχωρίσαμε τα κέρματα από τα χαρτονομίσματα


Μάθαμε ότι το νόμισμά μας είναι το Ευρώ και μάθαμε το σύμβολό του...








Είδαμε και φωτογραφίες από κουμπαράδες....




  • Ο κουμπαράς της τάξης μας



  • Και τέλος τα πορτοφολάκια μας...Η κατασκευή γίνεται πιο ωραία με τσόχα αλλά είπαμε να μπούμε κι εμείς στο πνεύμα της αποταμίευσης και έτσι τα φτιάξαμε με χαρτί βελουτέ που υπήρχε μπόλικο στο σχολείο μας...Τα πορτοφολάκια δεν τα αφήσαμε άδεια βεβαίως! Μέσα βάλαμε τέσσερα χαρτονομίσματα διαφορετικής αξίας και τέσσερα νομίσματα (φωτοτυπημένα) τα οποία τα παιδιά έβαψαν και έκοψαν...

Η μπροστά και η πίσω όψη είναι ζωγραφισμένη από τα παιδιά


Δευτέρα 28 Οκτωβρίου 2013

ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ "Φ"

Πιστεύω ότι το γράμμα Φ είναι εύκολο για τα παιδιά κυρίως για να το προφέρουν.Το συναντήσαμε πολλές φορές αυτές τις ημέρες καθώς δουλέψαμε πολύ με τα φύλλα και ασχοληθήκαμε με το φθινόπωρο.Επίσης έχουμε και ένα παιδί που το όνομα του ξεκινάει από το γράμμα Φ.
Ξεκινήσαμε με την προφορά του, φυσικά με παιγνιώδη τρόπο.Κάναμε κερί το δαχτυλάκι μας και το φυσήξαμε για να το σβήσουμε, φυσήξαμε δυνατά σαν τον αέρα, στην αρχή σιγά και ύστερα πολύ δυνατά.....
  • Τους ζήτησα να μου βρουν λεξούλες που ξεκινάνε από το γράμμα Φ στην αρχή και όταν κάνανε λάθος στο αρχικό γράμμα πχ. κάποιο μου είπε την λέξη θάλασσα τότε παίζαμε την "χαλασμένη λέξη",δηλαδή αν η θάλασσα ξεκινούσε από φ θα λεγόταν φάλασσα; Το συγκεκριμένο παιχνίδι τους άρεσε ιδιαίτερα.
  • Σε δεύτερο στάδιο κολλήσαμε και άλλο γραμματάκι να κάνει παρέα με το Φ, έτσι δημιουργήσαμε την συλλαβούλα του ΦΑ, του ΦΕ και του ΦΟ. Τώρα μπορούσαμε να βρούμε λέξεις πιο εύκολα.
  • Φτιάξαμε το γράμμα Φ με ένα στεφάνι και ένα ραβδί.Τριγύρω τους έβαλα πράγματα που αρχίζουν από Φ αλλά και πράγματα που αρχίζουν από άλλα γράμματα.
  • Τους ζήτησα να βάλουν στο στεφάνι μόνο τα πράγματα που αρχίζουν από Φ.
  • Με αυτά φτιάξαμε τον πίνακα του Φ.

  • Πως μπορούμε να το φτιάξουμε με το σώμα μας;Πολλές και καλές ιδέες...

  • Φτιάξαμε το Φ με πλαστελίνη και τα παιδιά με το δάχτυλό τους σχημάτιζαν το γράμμα.




Και τελειώνω με τον υπέροχο στολισμό του τοίχου μας που δημιούργησε η συνάδελφός μου κ. Λίτσα με το φθινοπωρινό τοπίο, το οποίο μας έδωσε και την αφορμή γι αυτές τις δραστηριότητες.Τα δέντρα και το κοριτσάκι είναι μόνιμα αναρτημένα στον τοίχο και ανάλογα με την εποχή αλλάζουμε τα άλλα στοιχεία.

Κυριακή 27 Οκτωβρίου 2013

Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΜΑΣ

           
Είναι λίγο καθυστερημένη η ανάρτηση αλλά κάλλιο αργά παρά ποτέ.....
  • Το ημερολόγιό μας.....

  • Οι υπεύθυνοι της τάξης
  • Το τρένο των γενεθλίων
  • Ο κύκλος των εποχών

Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2013

28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

  • Το σκηνικό της γιορτής μας.


  • Ζωγραφική των παιδιών στις ελεύθερες δραστηριότητες...Άπειρα τα ερεθίσματα αυτές τις μέρες, να και τα αποτελέσματα...
  • Εκτός από τις διάφορες εργασίες και κατασκευές που κάναμε για την 28η (σημαιάκια, στόλισμα με γκοφρέ μπαλάκια το ΟΧΙ κ.λ.π) η δραστηριότητα που εντυπωσίασε τα παιδιά ήταν όταν ανοίξαμε το λογισμικό επεξεργασίας εγγράφων και κειμένου 'Word" και τα παιδιά ξεχωριστά γράψανε τις λέξεις "ΟΧΙ" και "ΑΕΡΑ" καθώς και το όνομά τους μόλις τελείωνε η εργασία τους.Μετά χρωμάτιζαν τις λέξεις που έγραψαν με το χρώμα της αρεσκείας τους από την ανάλογη επιλογή του Word.