Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2014

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΧΕΙΜΩΝΙΑΤΙΚΑ ΡΟΥΧΑ

Συνεχίσαμε το θέμα του χειμωνα παρόλο που έξω είναι σαν Άνοιξη!!!!!Μιλήσαμε για τα ρούχα που φοράμε τον χειμώνα αλλά και τις άλλες εποχές.
Ξέρουμε από τι υλικό γίνονται; Ξέρουμε ότι όλα τα παίρνουμε από την φύση και με ειδική επεξεργασία γίνονται τα διάφορα υφάσματα;Υπάρχουν πολλών ειδών υφάσματα...
Έφερα στο σχολείο υφάσματα διαφόρων ειδών..Μάλλινα, λινά, βαμβακερά, μεταξωτά, βελούδινα....Τα αγγίξαμε και είδαμε την διαφορετική υφή....Αγγίξαμε και λίγο το θέμα της αφής.....


Δείξαμε εικόνες από τις πρωτογενής πηγές και μπορώ να πω ότι τα μικρά εντυπωσιάστηκαν...
  • Το μαλλί βγαίνει από το πρόβατο
Στα παλιά χρόνια οι γυναίκες το έγνεθαν και έφτιαχναν αριστουργήματα στον αργαλειό
  • Το λινό βγαίνει από το λινάρι....
  • Τα βαμβακερά γίνονται από το βαμβάκι...
  •      Το μετάξι από τον μεταξοσκώληκα


  • Έχουμε κι εμείς έναν μικρό αργαλειό στο σχολείο(Τον έχει φτιάξει η Λίτσα)


  •  Κλείσαμε τα μάτια και προσπαθήσαμε με την αφή να καταλάβουμε τι ύφασμα είναι και να θυμηθούμε το όνομά του...






  • Είδαμε και τα στάδια παραγωγής από το πρόβατο στο μαλλί αφού τον χειμώνα φοράμε μάλλινα....
  • Στη συνέχεια το παιχνίδι μας...Ένα παιχνίδι που το παίζουμε κάθε χρόνο και αρέσει πολύ στα παιδιά!Ζάρι, κασκόλ, γάντια και σκούφο!!!!!!Το ζάρι και το παιχνίδι τα βρήκα από αυτήν την υπέροχη σειρά!
Τριγωνικό ζάρι...Σε κάθε πλευρά και κάτι που πρέπει να φορέσουν τα παιδιά...Αν τύχουν το ίδιο σχέδιο χάνουν την σειρά τους...Νικητής είναι όποιος βάλει πρώτος και τα 2 γάντια,τον σκούφο και το κασκόλ.... Οι εικόνες είναι και από τις δύο τάξεις....





                           
Και ο μεγάλος νικητής!!!


  • Ε! να μην παίξουμε και λίγο με τα κασκόλ;Μουσική και παραγγέλματα:Τα κασκόλ πάνω, κάτω, πίσω, σαν φιδάκι κλπ




  •  Κολάζ των παιδιών με φωτογραφίες από ρούχα από διάφορα περιοδικά!!!!!!Βγήκε καταπληκτικό και πολλά μπράβο στα παιδάκια μου!!!!!








  • Μια κατασκευή χειμωνιάτικη που χρησιμοποιήσαμε το βαμβάκι....(Δεν ξέρω από ποια συνάδελφο πήρα την ιδέα...αν γνωρίζει κανείς.......)

  • Φύλλα εργασίας που έφτιαξα για τα χειμωνιάτικα ρούχα... 




Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2014

ΩΡΑ ΓΙΑ ΧΙΟΝΑΝΘΡΩΠΟΥΣ!!!!!!

Αυτές τις μέρες το θέμα μας είναι ο χειμώνας....Ασχοληθήκαμε λοιπόν με το χιόνι και τους χιονάνθρωπους......
Έφερα στο σχολείο τα πολύ όμορφα χιονανθρωπάκια που είχα στολισμένα στο δέντρο!!!!!
                            Ώρα για μαθηματικά!!!!!
Τα μετρήσαμε και άλλαζα τις θέσεις...Διαπιστώσαμε ότι ο αριθμός παραμένει ο ίδιος άσχετα από την διάταξη των αντικειμένων...
                          Βάλαμε και τους αριθμούς,,,,

Φτιάξαμε μια ιστοριούλα με την μαμά που έχασε τα χιονανθρωπάκια της και τα έψαχνε στο δάσος, στο ποτάμι και σε άλλα μέρη.Ταυτόχρονα προσθέταμε σύμφωνα με την καρτέλα που τους είχα δώσει.....
Η μαμά βρήκε το ένα χιονανθρωπάκι στο δάσος και το άλλο στο ποτάμι.Πόσα βρήκε?
Κοιτάζω την πρόσθεση βάζω τα χιονανθρωπάκια που δείχνουν οι αριθμοί και βρίσκω το αποτέλεσμα.Οι προσθέσεις ήταν μέχρι τον αριθμό 4 γιατί μέχρι αυτόν τον αριθμό έχουμε μάθει.




  • Παίξαμε με τις κάρτες "Φτιάχνω τον χιονάνθρωπο" και τις βάλαμε σε διαδοχική σειρά και είπαμε την ιστορία....Προσπαθήσαμε να χρησιμοποιήσουμε τις λέξεις "πρώτα, μετά, ύστερα,πριν"

  • Πείραμα:Βάλαμε από την προηγούμενη μέρα 3 ποτηράκια με χυμό στην κατάψυξη...Τα ποτηράκια ήταν σε διαφορετικά χρώματα για τις ανάγκες του πειράματος...
  • Τη άλλη μέρα τα τοποθετήσαμε σε 3 διαφορετικά σημεία του σχολείου...
                            Το ένα στο καλοριφέρ

                          Το άλλο μέσα στο σχολείο   

Και το άλλο έξω από το σχολείο

Αρχίσαμε να κάνουμε υποθέσεις ποιο θα λιώσει πρώτο, ποιο δεύτερο και ποιο τελευταίο...όλοι συμφωνήσαν ότι πρώτο θα λιώσει αυτό που είναι πάνω στο καλοριφέρ.Για το δεύτερο και το τρίτο υπήρχαν κάποιες διαφωνίες....Οι πιο πολλοί προέβλεψαν ότι  θα λιώσει δεύτερο  αυτό που είναι μέσα στην τάξη και τελευταίο αυτό που είναι έξω....Ας γράψουμε τις προβλέψεις μας!!!
        Μετά το φαγητό βγάλαμε τα συμπεράσματά μας.....
Ρίξαμε σε 3 κουπάκια πόση ποσότητα χυμού είχε λιώσει στο κάθε ποτηράκι τα μετρήσαμε και .....


  • Παίξαμε με τις σύνθετες λέξεις με τη λέξη χιόνι με πολλούς τρόπους.... 



  •  Η κατασκευή μας.....

Και μια άλλη που είχε φτιάξει πέρυσι ο παιδικός και μου είχε αρέσει πολύ....Το σώμα είναι από αυγοθήκη...Τέλειο?
  • Διαβάσαμε τον "Χιονάνθρωπο που δεν ήθελε να λιώσει".Τους έδωσα το παρακάτω φύλλο εργασίας:

                                 Και το αποτέλεσμα...


  • Και ένα φύλλο εργασίας που έφτιαξα για τον αριθμό 4



Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2014

ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΜΕ ΜΑΛΛΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΛΕΠΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ


Μιας και μιλάμε για τον χειμώνα και σίγουρα θα μιλήσουμε για τα χειμωνιάτικα ρούχα και ειδικότερα για το μαλλί ορίστε μερικές πολύ χρήσιμες κατασκευές που κύριο στόχο τους έχουν την ενίσχυση της λεπτής κινητικότητας....
  • Σχηματίζουμε έναν κύκλο και με μεγάλη βελόνα (σακοράφα) κάνουμε τρυπούλες...

Περνάμε το μαλλί στη βελόνα κάνουμε κόμπο και ξεκινάμε να ράβουμε!
 Δίνουμε στα παιδιά την εντολή "πάνω-κάτω".Προσπαθούμε να εξηγήσουμε να μην αλλάζουν πλευρά στο χαρτί γιατί μπορεί να κάνουν λάθος


 Όταν τελειώσει η μια φορά του κύκλου ξαναξεκινάμε για να κάνουμε τα "γεμίσματα".Το σχέδιο πάει από μόνο του...


  • Με αφορμή τον μύθο της αράχνης που μπορείτε να τον διαβάσετε εδώ, μπορούμε να κάνουμε τον ιστό της αράχνης...Παίρνουμε ένα κομμάτι πλαστελίνη, το πατάμε κυκλικά και καρφώνουμε 6 οδοντογλυφίδες.Κάνουμε έναν κόμπο και ξεκινάμε να τυλίγουμε στριφογυριστά το μαλλί....

  • Στην τρίτη κατασκευή δεν χρησιμοποιούμε μαλλί γιατί  δεν είναι εύχρηστο για τα παιδιά και θα δυσκολευτούν...Παίρνουμε ένα βελουτέ χαρτί από αυτά που πουλάνε στο εμπόριο σαν βιβλιαράκι με πολλά χρώματα.Κόβουμε κατά μήκος με το κοπίδι λωρίδες ανά 3 εκ. περίπου, αφήνουμε όμως ένα περιθώριο στα δύο άκρα χωρίς να τα κόψουμε.

Στη συνέχεια κόβουμε λωρίδες από διάφορα χρώματα πάλι σε βελουτέ χαρτί (το πάχος όσο θέλετε).Και ξεκινάμε.....
Την μια λωρίδα την περνάμε από κάτω και εναλλάξ περνάω το χαρτί μέσα από το βελουτέ (συνήθως λέω στα παιδιά να περνούν μια λωρίδα πάνω, μία κάτω....) 
Την δεύτερη λωρίδα την ξεκινάμε από πάνω και πάλι εναλλάξ μια πάνω μία κάτω... 




Αυτό το δείγμα το έδωσα σε ένα νήπιο μου να το φτιάξει για να σας το δείξω αναλυτικά.Πέρσι το είχαν φτιάξει όλα τα παιδιά,Καλό είναι να γίνεται στις ελεύθερες δραστηριότητες γιατί ειδικά στην αρχή πρέπει να βοηθάμε τα παιδιά για να μην κάνουν λάθη όπως εδώ...


Στο τέλος γίνεται κάπως έτσι....Βάζετε τις λωρίδες προς τα μέσα τις κολλάτε ή τις πιάνετε με συρραπτικό και....     


 έτοιμο!!!!Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για ποδιά την 25η Μαρτίου όταν κάνουμε για την λαϊκή παράδοση.Εγώ το χρησιμοποίησα σαν ποδιά σε θεατρικό στην 25η Μαρτίου! 

Καλό είναι να γίνονται αυτές οι κατασκευές στην ελεύθερη ώρα γιατί στην αρχή τα παιδιά χρειάζονται την βοήθειά μας....Εκτός από την ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας εισάγουμε και τους όρους "πάνω-κάτω, "μέσα -έξω" και "εναλλάξ".
Και οι τρεις κατασκευές αρέσουν πολύ στα παιδιά.Δεν γίνονται όλες μαζί γιατί είναι χρονοβόρες αλλά πάντα υπάρχει κάποιο θέμα που θα δοθεί αφορμή να τις αξιοποιήσουμε!