Αυτόν τον καιρό ασχολούμασταν και ασχολούμαστε με πολλά θέματα...Μπήκαμε στην ενότητα των συναισθημάτων από τα βήματα για την ζωή αλλά και τελειώσαμε το θέμα μας " Γνωρίζω το σώμα μου"....Αυτά τα δύο θέματα μας βοήθησαν με το πρόγραμμα για τα Α.Μ.Ε.Α με τίτλο "Το κουτσό αρκουδάκι".
Το κουτσό αρκουδάκι είναι ένα παραμύθι από τα ΚΕ.ΚΥΚ.ΑΜΕΑ Κομοτηνής και αναφέρεται κυρίως στα άτομα με κινητικά προβλήματα....
Τι καλά θα ήταν να γινόταν έτσι και στην πραγματική ζωή....
Το παραμύθι διαπραγματεύεται έννοιες όπως η διαφορετικότητα και η αποδοχή της,ο σεβασμός, φιλία,αγάπη,δύναμη του χαρακτήρα, αφοσίωση, πίστη.....
Επειδή όμως αυτό το πρόγραμμα κυρίως είναι βιωματικό, ώστε να καταλάβουν τα παιδιά την δύναμη που μπορεί να έχει ο άνθρωπος και πως κανένα πρόβλημα δεν μπορεί να τον πτοήσει αρκεί να μπορεί να πιστέψει στον εαυτό του,ξεκινήσαμε....
Ζωγραφική με το στόμα και με το πόδι (αφού είδαμε πολλούς πίνακες ζωγραφικής ανθρώπων που ζωγραφίζουν με το στόμα)....
Το κουτσό αρκουδάκι είναι ένα παραμύθι από τα ΚΕ.ΚΥΚ.ΑΜΕΑ Κομοτηνής και αναφέρεται κυρίως στα άτομα με κινητικά προβλήματα....
Λίγα λόγια για το παραμύθι...
Ο Κανέλλος είναι ένα αρκουδάκι που γεννήθηκε με το ένα πόδι κοντύτερο από το άλλο, αλλά κατά τα άλλα είναι απόλυτα υγιής....Την πρώτη μέρα του σχολείου τα παιδιά τον κοροϊδεύουν και η χαρά του Κανέλλου μετατρέπεται σε στεναχώρια και απογοήτευση...Εκείνη την μέρα ο Κανέλλος δεν σηκώθηκε από την θέση του...Ακόμα και ο μεγαλύτερος αδελφός του ο Μίκος δεν φαινόταν πουθενά....Το απόγευμα ο Μίκος και οι φίλοι του δεν τον πήραν για παιχνίδι μαζί τους στο ποτάμι γιατί δεν μπορούσε να τρέχει γρήγορα...Όμως μια ξαφνική νεροποντή κάνει τον Κανέλλο να τον δουν οι άλλοι όπως πραγματικά είναι,γιατί σώζει τον αδελφό του και τους φίλους του από το ποτάμι....Στο τέλος όλοι του ζητάνε συγνώμη και γίνονται φίλοι και μια μεγάλη παρέα.....Τι καλά θα ήταν να γινόταν έτσι και στην πραγματική ζωή....
Το παραμύθι διαπραγματεύεται έννοιες όπως η διαφορετικότητα και η αποδοχή της,ο σεβασμός, φιλία,αγάπη,δύναμη του χαρακτήρα, αφοσίωση, πίστη.....
- Τα παιδιά ζωγράφισαν το παραμύθι και ότι τους έκανε εντύπωση από αυτό...
- Δεν τους είχα διαβάσει τον τίτλο και τους ζήτησα να μου δώσουν αυτά τίτλο για το παραμύθι.Ορίστε μερικοί:
Το γενναίο αρκουδάκι
Το αρκουδάκι με την μεγάλη καρδιά
Ο Κανέλλος σώζει τους φίλους του
- Δεν μείναμε μόνο στα κινητικά προβλήματα αλλά προχωρήσαμε παραπέρα και σε άλλες δυσκολίες όπως άνθρωποι με προβλήματα όρασης και κώφωσης.
- Είδαμε πάρα πολλές εικόνες και video από το διαδίκτυο και κυρίως αυτές που δείχνουν ανθρώπους με κινητικά ή άλλα προβλήματα να έχουν μια φυσιολογική ζωή σαν όλους τους άλλους και μάλιστα με πολύ μεγάλη επιτυχία!!!!Ανθρώπους με δύναμη ψυχής!!!!
- Τα παιδιά σε ζευγάρια..Ο ένας με κλειστά τα μάτια και ο άλλος ο βοηθός του..Σε δεύτερη φάση το δυσκολεύουμε, βάζω και εμπόδια...Υπάρχει εμπιστοσύνη μεταξύ τους;Δέσαμε τα μάτια μας με ένα μαντήλι..Μπορώ να καταλάβω τον άλλον από την φωνή ή την αφή;(όταν κάναμε το σώμα και τις αισθήσεις)
- Προσπαθήσαμε να περπατήσουμε όπως το κουτσό αρκουδάκι...
- Παιχνίδι με καπάκια.Τα παιδιά πάλι σε ζευγάρια.Το ένα έχει ένα κουτάλι στο στόμα.Το άλλο παιδί από ένα καλαθάκι παίρνει ένα καπάκι ,το βάζει στο κουτάλι του ζευγαριού του.Το παιδί με το κουτάλι στο στόμα πρέπει να διανύσει μια μικρή απόσταση με το καπάκι στο στόμα χωρίς να του πέσει. Αν του πέσει αναλαμβάνει ο σύντροφός του να το σηκώσει και να το ξανατοποθετήσει στο κουτάλι.
- Χρησιμοποιήσαμε μπαλόνια και γράψαμε πάνω τα συναισθήματά μας για τα άτομα με κινητικές η άλλου είδους δυσκολίες...
- Παιχνίδια με τα μπαλόνια...
- Τέλος η αφίσα μας!Βάλαμε όλη μας την τέχνη και τα συναισθήματα που μας πλημμύρισαν κατά την ενασχόλησή μας με το θέμα...
Ήταν ένα υπέροχο πρόγραμμα, έντονα συναισθηματικό με πολλά διδάγματα...Το σύνθημα της αφίσας μας;
ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ-ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ
Τι υπέροχες φωτογραφίες... τι βιωματικές δράσεις! Συγχαρητήρια Μαρία! Εξαιρετικό πρόγραμμα!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήευαίσθητο θέμα με προσεγμένη προσέγγιση !!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήμπράβο Μαρία !!!!
υπεροχη προσεγγιση ΜΠΡΑΒΟ ΜΑΡΑΚΙ
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΟΛΥ ΩΡΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΡΙΑ!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο σας, Μαρία!!!!!!!!!!! προσεγγίσατε εξαιρετικά το θέμα!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπέροχη η ιδέα της ζωγραφικής με το στόμα και το πόδι Μαράκι μου!!!!!!!!!! Και τα παιχνίδια σας καταπληκτικά!!!! Μπράβο μπράβο μπράβο!!!!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜαρια μου,πολλα μπράβο!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜου άρεσε πολύ το προγραμμα σας Μαρία..άκρως βιωματικό!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ τρυφερή δουλειά!! και με επίκαιρο μήνυμα: Σεβασμός στη διαφορετικότητα!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο σας, Μαρία!!! Πληθώρα δραστηριοτήτων, άριστα δουλεμένων!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ,ΤΡΥΦΕΡΟ,ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ Η ΑΦΙΣΑ ΣΑΣ ΕΚΠΕΜΠΕΙ ΔΥΝΑΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο!!!!Υπέροχα το δουλέψατε!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΧίλια ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια!!!!!Προσπαθήσαμε να προσεγγίσουμε το θέμα με όσο πιο πολλή ευαισθησία και σεβασμό γινόταν!Χαίρομαι που σας άρεσε!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφή