Παρασκευή 31 Οκτωβρίου 2014

ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗΣ

31 Οκτωβρίου σήμερα και είναι η παγκόσμια μέρα της αποταμίευσης.Δύσκολο θέμα για την Ελλάδα της κρίσης....Μιλήσαμε λοιπόν για την αποταμίευση, τι σημαίνει και γιατί πρέπει να την κάνουμε....Δυσκολεύτηκα πολύ όταν ρώτησα τα παιδιά για ποιο λόγο μαζεύουν λεφτά στον κουμπαρά τους...Περίμενα ότι θα μου μιλούσαν για παιχνίδια, ταξίδια και άλλα τέτοια πράγματα.....Αυτά όμως μίλησαν για τελείως διαφορετικά πράγματα.....Μερικές από τις απαντήσεις τους:

Μαζεύω λεφτά στον κουμπαρά μου γιατί: 
  • Θέλω να αγοράσω παπούτσια
  • Για να πάμε στο Super Market και να αγοράσω τρόφιμα
  • Για να φτιάξουμε το καινούριο μας σπίτι....
  • Για να βοηθήσουμε τους γονείς μας....
Και στο τέλος μετά από προσπάθειες κάποια μου είπαν:
  • Για να αγοράσω παιχνίδια
  • Για να πάω ένα ταξίδι
  • Για να τα βάλω στην τράπεζα...
Το νηπιαγωγείο-και γενικότερα το σχολείο-είναι μια μικρογραφία της κοινωνίας και αυτό φάνηκε σήμερα σε όλο της το μεγαλείο.....
Επειδή φέτος από την αρχή της χρονιάς ασχοληθήκαμε ιδιαίτερα με την κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών μιλήσαμε και για μια άλλη πλευρά της αποταμίευσης....Την αποταμίευση των συναισθημάτων και των αξιών.....
Είναι ωραίο να έχεις χρήματα γιατί μπορείς να κάνεις και να παίρνεις πολλά πράγματα αλλά φέρνουν πάντα τα λεφτά την ευτυχία;Υπάρχουν τόσα άλλα πράγματα που μπορούν να μας κάνουν ευτυχισμένους......Φτιάξαμε λοιπόν τον κουμπαρά της τάξης μας αλλά εκεί αποταμιεύσαμε διαφορετικά πράγματα.....

 
 Αποταμιεύσαμε:
Αγάπη
Ευτυχία
Ειρήνη
Αγκαλίτσες και φιλάκια
Όνειρα
Φίλους
Παιχνίδι
Ελπίδα
Τα βρήκαμε πολύ εύκολα και σε αυτό μας βοήθησε πολύ το καταπληκτικό παραμύθι "Αν κάθε μέρα" της Μυρτούς Δεληβοριά
  • Ύστερα προχωρήσαμε σε πιο πεζά πράγματα...Για να γνωρίσουμε τα χρήματα....
Ταξινομήσεις κερμάτων και χαρτονομισμάτων




 Λίγα μαθηματικούλια....1 χαρτονόμισμα των 5 ευρώ έχει την ίδια αξία με 5 κέρματα του 1 ευρώ.1 χαρτονόμισμα των 10 Ευρώ έχει την ίδια αξία με 2 χαρτονομίσματα των 5 Ευρώ κ.τ.λ
Κι επειδή είμαστε ολοήμερο ας ξεμουδιάσουμε λίγο......
Σε 4 στεφάνια, σε διαφορετικές μεριές της αίθουσας ,έβαλα από ένα χαρτονόμισμα μέσα...Τα παιδιά διάλεξαν και αυτά από ένα χαρτονόμισμα (ανά τέσσερα)

 Με τη μουσική τρέχουν....Μόλις σταματήσει, τα παιδιά ψάχνουν στα στεφάνια να βρουν το ίδιο χαρτονόμισμα που έχουν στα χέρια τους...


Ξεκινάει πάλι η μουσική...Τα παιδιά ανταλλάσσουν τα χαρτονομίσματα και όταν σταματήσει, προσπαθούν να βρουν πάλι το στεφάνι που έχει μέσα το ίδιο χαρτονόμισμα που κρατάνε στα χέρια τους.
Δείχνω ένα ένα τα χαρτονομίσματα..Η ομάδα που έχει το χαρτονόμισμα που κρατάω πρέπει να φωνάξει δυνατά την αξία του π.χ 10 ευρώ.....
Εννοείται ότι χωρίς κατασκευούλα δεν θα φεύγανε...Το πρωί με την κυρία Λίτσα δημιούργησαν....Κουτιά από καφέ, βελουτέ χαρτί, σχεδιάκια από φιγουροκόπτη.....και έτοιμοι οι κουμπαράδες μας......



10 σχόλια:

  1. Πολύ μου άρεσαν Μαράκι μου τα παιχνίδια σας, ο κουμπαράς της τάξης σας........οι κουμπαράδες σας!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μαρία μου, τα παιχνίδια με τα νομίσματα πολύ χρήσιμα...3η δημοτικού φτάνουν κι ακόμη δεν τα ξεχωρίζουν! Μπράβο & πάλι μπράβο σας!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τι τέλειος ο κουμπαράς της τάξης σας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τι ωραία δουλέψατε, Μαράκι!!!!!!! πολλά και όμορφα πράγματα, κάνατε!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μπράβο Μαράκι μας !!! Όμορφα όλα !!!!! Παιχνίδια , ταξινομήσεις και βέβαια κουμπαράδες !!!!!!!!!
    Έχει κανείς αντίρρηση ;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καταπληκτική η ιδέα της αποτεμίευσης μη υλικών αγαθών! Άλλωστε στην εποχή μας μόνο αυτά είναι διαθέσιμα για αποταμίευση, αλλά τελικά αυτά είναι και τα πιο σημαντικά! Μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μαράκι Μπράβο σας !!!! όπως πάντα ολοκληρωμένη και ωραία δουλειά !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή