31 Οκτωβρίου σήμερα και είναι η παγκόσμια μέρα της αποταμίευσης.Δύσκολο θέμα για την Ελλάδα της κρίσης....Μιλήσαμε λοιπόν για την αποταμίευση, τι σημαίνει και γιατί πρέπει να την κάνουμε....Δυσκολεύτηκα πολύ όταν ρώτησα τα παιδιά για ποιο λόγο μαζεύουν λεφτά στον κουμπαρά τους...Περίμενα ότι θα μου μιλούσαν για παιχνίδια, ταξίδια και άλλα τέτοια πράγματα.....Αυτά όμως μίλησαν για τελείως διαφορετικά πράγματα.....Μερικές από τις απαντήσεις τους:
Μαζεύω λεφτά στον κουμπαρά μου γιατί:
Αποταμιεύσαμε:
Μαζεύω λεφτά στον κουμπαρά μου γιατί:
- Θέλω να αγοράσω παπούτσια
- Για να πάμε στο Super Market και να αγοράσω τρόφιμα
- Για να φτιάξουμε το καινούριο μας σπίτι....
- Για να βοηθήσουμε τους γονείς μας....
- Για να αγοράσω παιχνίδια
- Για να πάω ένα ταξίδι
- Για να τα βάλω στην τράπεζα...
Επειδή φέτος από την αρχή της χρονιάς ασχοληθήκαμε ιδιαίτερα με την κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών μιλήσαμε και για μια άλλη πλευρά της αποταμίευσης....Την αποταμίευση των συναισθημάτων και των αξιών.....
Είναι ωραίο να έχεις χρήματα γιατί μπορείς να κάνεις και να παίρνεις πολλά πράγματα αλλά φέρνουν πάντα τα λεφτά την ευτυχία;Υπάρχουν τόσα άλλα πράγματα που μπορούν να μας κάνουν ευτυχισμένους......Φτιάξαμε λοιπόν τον κουμπαρά της τάξης μας αλλά εκεί αποταμιεύσαμε διαφορετικά πράγματα.....
Αποταμιεύσαμε:
Αγάπη
Ευτυχία
Ειρήνη
Αγκαλίτσες και φιλάκια
Όνειρα
Φίλους
Παιχνίδι
Ελπίδα
Τα βρήκαμε πολύ εύκολα και σε αυτό μας βοήθησε πολύ το καταπληκτικό παραμύθι "Αν κάθε μέρα" της Μυρτούς Δεληβοριά
Λίγα μαθηματικούλια....1 χαρτονόμισμα των 5 ευρώ έχει την ίδια αξία με 5 κέρματα του 1 ευρώ.1 χαρτονόμισμα των 10 Ευρώ έχει την ίδια αξία με 2 χαρτονομίσματα των 5 Ευρώ κ.τ.λ
- Ύστερα προχωρήσαμε σε πιο πεζά πράγματα...Για να γνωρίσουμε τα χρήματα....
Ταξινομήσεις κερμάτων και χαρτονομισμάτων
Λίγα μαθηματικούλια....1 χαρτονόμισμα των 5 ευρώ έχει την ίδια αξία με 5 κέρματα του 1 ευρώ.1 χαρτονόμισμα των 10 Ευρώ έχει την ίδια αξία με 2 χαρτονομίσματα των 5 Ευρώ κ.τ.λ
Κι επειδή είμαστε ολοήμερο ας ξεμουδιάσουμε λίγο......
Σε 4 στεφάνια, σε διαφορετικές μεριές της αίθουσας ,έβαλα από ένα χαρτονόμισμα μέσα...Τα παιδιά διάλεξαν και αυτά από ένα χαρτονόμισμα (ανά τέσσερα)
Με τη μουσική τρέχουν....Μόλις σταματήσει, τα παιδιά ψάχνουν στα στεφάνια να βρουν το ίδιο χαρτονόμισμα που έχουν στα χέρια τους...
Ξεκινάει πάλι η μουσική...Τα παιδιά ανταλλάσσουν τα χαρτονομίσματα και όταν σταματήσει, προσπαθούν να βρουν πάλι το στεφάνι που έχει μέσα το ίδιο χαρτονόμισμα που κρατάνε στα χέρια τους.
Δείχνω ένα ένα τα χαρτονομίσματα..Η ομάδα που έχει το χαρτονόμισμα που κρατάω πρέπει να φωνάξει δυνατά την αξία του π.χ 10 ευρώ.....
Εννοείται ότι χωρίς κατασκευούλα δεν θα φεύγανε...Το πρωί με την κυρία Λίτσα δημιούργησαν....Κουτιά από καφέ, βελουτέ χαρτί, σχεδιάκια από φιγουροκόπτη.....και έτοιμοι οι κουμπαράδες μας......
ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΑ ΜΑΡΙΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ μου άρεσαν Μαράκι μου τα παιχνίδια σας, ο κουμπαράς της τάξης σας........οι κουμπαράδες σας!!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜαρία μου, τα παιχνίδια με τα νομίσματα πολύ χρήσιμα...3η δημοτικού φτάνουν κι ακόμη δεν τα ξεχωρίζουν! Μπράβο & πάλι μπράβο σας!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι τέλειος ο κουμπαράς της τάξης σας!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι ωραία δουλέψατε, Μαράκι!!!!!!! πολλά και όμορφα πράγματα, κάνατε!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο Μαράκι μας !!! Όμορφα όλα !!!!! Παιχνίδια , ταξινομήσεις και βέβαια κουμπαράδες !!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχει κανείς αντίρρηση ;;;
Όλα πάρα πολύ ωραία!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαταπληκτική η ιδέα της αποτεμίευσης μη υλικών αγαθών! Άλλωστε στην εποχή μας μόνο αυτά είναι διαθέσιμα για αποταμίευση, αλλά τελικά αυτά είναι και τα πιο σημαντικά! Μπράβο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜαράκι Μπράβο σας !!!! όπως πάντα ολοκληρωμένη και ωραία δουλειά !!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήεκπληκτική δουλειά Μαράκι !!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή