Δευτέρα 13 Οκτωβρίου 2014

ΕΓΩ ΚΙ ΕΣΥ ΜΑΖΙ....ΦΙΛΟΙ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ

Προσπαθώντας να συνδέσουμε το θέμα της προηγούμενης εβδομάδας που είχε να κάνει με το δέσιμο της ομάδας μας, αλλά και το πρόγραμμα βήματα για την ζωή τι πιο ωραίο να μιλήσουμε για την έννοια της φιλίας.
 Αφόρμηση στάθηκαν πολλά και ωραία βιβλία..Δεν υπάρχει πιο ωραίος τρόπος προσέγγισης για να βγάζεις"πράγματα" από τα παιδιά....
  • Το καταπληκτικό αυτό παραμύθι που μιλάει όχι μόνο για την δύναμη της φιλίας αλλά και για την αλληλεγγύη.Τα παιδιά ξετρελλάθηκαν γιατί ο τίτλος του ήταν ακριβώς ο ίδιος με το σύνθημα της τάξης μας 
 Παραμύθι που μιλάει για το πόσο δυνατή μπορεί να είναι μια φιλία και πόσα συναισθήματα μπορεί να νιώσει κανείς από αυτή.....
και

Κάνοντας ερωτήσεις ανοιχτού τύπου (αφού διαβάσαμε αυτά τα υπέροχα βιβλία)όπως:Τι είναι φιλία, τι κάνεις με τους φίλους σου, τι συναισθήματα νιώθεις κλπ. βγήκαν τα εξής συμπεράσματα..
  • Με τους φίλους παίζω
  • Με τους φίλους μου συζητώ
  • Με τους φίλους μου μοιράζομαι πράγματα, συναισθήματα, εμπειρίες
  • Αγαπάω τους φίλους μου
  • Βοηθώ τους φίλους μου
  • Συγχωρώ τους φίλους μου
Χρησιμοποιήσαμε τα βραχιολάκια της φιλίας από τα βήματα για την ζωή για να κάνουμε πάλι ζευγάρια και να κάνουμε μαζί πολλά πράγματα.....


Τα ζευγαράκια χωρίζονται σε ομάδες των τεσσάρων και δημιουργούν από κοινού μια αφίσα....








Ζητήσαμε από τα παιδιά να φέρουν στο σχολείο ένα από τα αγαπημένα τους παιχνίδια και να το μοιραστούν και να παίξουν με τους φίλους τους...






Ακούμε το τραγούδι "Εγώ κι εσύ μαζί" με τον Αλκίνοο Ιωαννίδη και τον Τζίμη Πανούση και το χορεύουμε με τους φίλους μας...

Εγώ κι εσύ μαζί.
Όταν η τύχη σου θα `ναι φευγάτη, 
και συ μακριά απ’ το ζεστό σου κρεβάτι, 
Τότε θυμήσου τη χρυσή συμβουλή.
Εγώ κι εσύ μαζί, 
Εγώ κι εσύ μαζί.

Εγώ κι εσύ μαζί.
Εγώ κι εσύ μαζί.
Τα βάσανά σου είναι και δικά μου, 
και για τους δυο μας χτυπάει η καρδιά μου, 
Δυο φιλαράκια με μια ψυχή, 
Εγώ κι εσύ μαζί, 
Εγώ κι εσύ μαζί.

Μπορείς αν θες
να βρεις πιο έξυπνους φίλους, 
Να `ναι μεγάλοι και πιο δυνατοί.
Μπορείς!!!
Αλλά να ξέρεις τη δικιά μου αγάπη, 
δε θα στη δώσει φιλαράκο κανείς...

Κι όσο περνάνε και φεύγουν τα χρόνια, 
και η φιλία μας θα μένει αιώνια, 
Είναι γραπτό μας μοίρα κοινή...
Εγώ κι εσύ μαζί!
Εγώ κι εσύ μαζί!
Εγώ κι εσύ μαζί...!


Ζωγραφίζουμε τον φίλο μας



Στην παρεούλα τα παιδιά βρίσκουν έναν φίλο για να δημιουργήσουμε την αλυσίδα της φιλίας...Χρησιμοποιούμε ένα φύλλο εργασίας από το Πυθαγόρειο νηπιαγωγείο...
Το ζωγραφίζουμε και το κόβουμε....
 Γράφουμε στις δύο καρδούλες το όνομά μας και το όνομα του φίλου μας...

 Φιλοτεχνούμε από έξω τα χεράκια.....
Και έτοιμο!!!!!

Τι θα κάνουμε τώρα με αυτά ;Πως θα τα δώσουμε στον φίλο μας;Για να τα βάλουμε στην σειρά και να δημιουργήσουμε την αλυσίδα μας....


Μα πόσο μεγάλη είναι η αλυσίδα της φιλίας μας....
Για να δούμε είναι και τόσο δυνατή;Μπορεί κάποιος να την σπάσει;
Προσπαθεί πολύ η κυρία αλλά τίποτα!!!!Αυτή η φιλία είναι πολύ γερή!!!!!!!

Για να δώσουμε λοιπόν το δωράκι της φιλία μας στον φίλο που επιλέξαμε...Μου δίνουν και δίνω.....


Και να ' μαστε όλοι μαζί
 Εγώ κι εσύ μαζί.....
 Φίλοι για πάντα.......

Σάββατο 11 Οκτωβρίου 2014

ΜΑΖΕΥΩ,ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΩ, ΚΡΑΤΑΩ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΟΥ ΚΑΘΑΡΗ :ΑΦΙΣΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ

Πριν από λίγες μέρες μας ήρθε ένα e mail από τον Δήμο μας για να συμμετάσχουν όλα τα σχολεία σε διαγωνισμό αφίσας για τη ανακύκλωση!Η καλύτερη αφίσα θα τυπωθεί στους κάδους ανακύκλωσης των σχολείων!Στην αρχή είπαμε να μην πάρουμε μέρος γιατί την άλλη εβδομάδα ετοιμάζουμε μια δράση όλα τα νηπιαγωγεία της περιοχής μας και δουλεύαμε πάνω σε αυτό.Η συνάδελφός μου όμως η Λίτσα το πήρε πιο ζεστά το θέμα και τελικά πήραμε μέρος στον διαγωνισμό!

  • Στο σχολείο διαβάσαμε κάποια βιβλία για την μόλυνση του περιβάλλοντος, μιλήσαμε για την ανακύκλωση, είδαμε εικόνες από το Internet,έτσι ώστε να δώσουμε το ερέθισμα στα παιδιά να φτιάξουν την αφίσα...Η αφίσα έγινε σε συνεργασία με το 2ο νηπιαγωγείο Χρυσούπολης με το οποίο συστεγαζόμαστε..
  • Το σύνθημά μας:
          ΜΑΖΕΥΩ,ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΩ, ΚΡΑΤΑΩ ΤΗΝ ΠΟΛΗ                                        ΜΟΥ ΚΑΘΑΡΗ





Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2014

Ο ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΕΦΤΑ (Μέρες της εβδομάδας, τραγούδια , ποιήματα και δραστηριότητες πάνω στο τραγούδι από την Λιλιπούπολη)

Την προηγούμενη εβδομάδα τελείωσε επιτέλους και το ημερολόγιό μας και το αναρτήσαμε στον πίνακά μας για να ξεκινήσουμε να βάζουμε τις ημέρες της εβδομάδας, τους μήνες και τις εποχές!!!Με αυτό τον τρόπο τα παιδιά μπορούν να κατανοήσουν σιγά σιγά την κυκλική ακολουθία του χρόνου.
Αρχικά επικεντρωθήκαμε στο να μάθουμε τις μέρες της εβδομάδας, την κυκλική ακολουθία τους αλλά και να μάθουμε να τις ξεχωρίζουμε στις καρτέλες.Στα λουλουδάκια υπάρχει ήδη η μέρα της εβδομάδας.Τα παιδιά πρέπει να συγκρίνουν την λέξη με την αντίστοιχη της μελισσούλας και να την τοποθετήσουν στην σωστή θέση.


 Για να μάθουμε τις ημέρες της εβδομάδας μάθαμε πολλά ποιηματάκια- τραγούδια.Είναι εύκολα, διασκεδαστικά, και μπορείτε να βάλετε ότι μουσική θέλετε. Σας παραθέτω μερικά:
Η τεμπέλα εβδομάδα
Δεν δουλεύω την Δευτέρα γιατί με πονάει η φτέρνα
δε δουλεύω και την Τρίτη γιατί με πονάει η μύτη
δε δουλεύω την Τετάρτη γιατί με πονάει η πλάτη
δε δουλεύω και την Πέμπτη γιατί με πονάει η μέση
δε δουλεύω την Παρασκευή γιατί με πονάει το αυτί
δε δουλεύω το Σαββάτο γιατί τα 'χω άνω κάτω
δε δουλεύω και την Κυριακή γιατί θα πάω εκδρομή

Ο χορός των εφτά
Η Δευτέρα με την Τρίτη
στης Τετάρτης παν το σπίτι.

Με την Πέμπτη κουβεντιάζουν

την Παρασκευή φωνάζουν.
Παίρνουνε και το Σαββάτο 
και τραβάνε παρακάτω.
Να και η Κυριακή από πλάι 
το μαντήλι τους κουνάει
κι αρχινάνε ζωηρό
της βδομάδας τον καιρό


Οι μέρες της εβδομάδας
Σήμερα Δευτέρα
ας πούμε καλημέρα
αύριο είναι Τρίτη
θα ψάξω μες στο σπίτι
να βρω κανένα χάρτη
τον μελετώ Τετάρτη.
Πέμπτη θα αποφασίσω
και θα προγραμματίσω
Παρασκευή στο δρόμο
κι ο σάκος μου στον ώμο
Σάββατο πια δικός μου
γη και ουρανός του κόσμου
την Κυριακή πίσω ξανά
σβούρα ο καιρός κύκλους γυρνά
και πάλι τη Δευτέρα
θα πούμε καλημέρα
καινούρια εβδομάδα
πιο φρέσκια η λιακάδα
όμως και με συννεφιά 
έξω η κακοκεφιά!!
(θέτη Χορτιάτη, από το Ανθολόγιο)
  • Το τραγούδι όμως που μας άρεσε περισσότερο ήταν "Οι μέρες της εβδομάδας" από την Λιλιπούπολη.
Στίχοι:Μαριανίνα Κριεζή
Μουσική:Λένα Πλάτωνος
Τραγούδι:Σαββίνα Γιαννάτου
Σ’ ένα λούνα παρκ οι μέρες της βδομάδας 

στριφογυρνάνε με τη μουσική, στριφογυρνάνε 

οι μέρες της βδομάδας απ’ τη Δευτέρα ως τη Κυριακή.


Να την η Δευτέρα που πλέει στον αέρα

καβάλα σ’ ένα αλογάκι θαλασσί, η Τρίτη πάνω

σ’ ένα αεροπλάνο και η Τετάρτη σε μια μέλισσα χρυσή.


Να η Πέμπτη μόνη σ’ ένα μικρό βαγόνι από ασήμι

και πράσινο γυαλί. Η Παρασκευούλα σε μια ροζ 

βαρκούλα και το Σαββάτο σ’ ένα ξύλινο κλουβί.


Και η Κυριακή μαζί με τον Κυριάκο αγκαλιασμένοι

οι δυο τους τρυφερά, στριφογυρνάνε καβάλα

σ’ ένα δράκο με χρυσαφιά και κόκκινα φτερά.

  • Πριν μερικά χρόνια ένας εξαιρετικός συνάδελφός μου ο Ηλίας Παππάς μου έδειξε κάποιες δραστηριότητες πάνω σε αυτό το τραγούδι και τον ευχαριστώ πολύ.Εκτός από το να μάθουν να αναγνωρίζουν τις μέρες της εβδομάδας εμπλέκεται και ο στόχος της αναγνώρισης των χρωμάτων...Κάποιες εικόνες τις άλλαξα και κάποιες κράτησα τις ίδιες...
Μαθαίνουμε τα λόγια πρώτα με τα παιδιά και μετά το βάζουμε και στο CD.Τα παιδιά το τραγουδούν και κάνουν τις ανάλογες κινήσεις.


Αφού μάθουν καλά το τραγούδι τους δίνω τις ακόλουθες εικόνες:



Ζητάω από τα παιδιά να τις ζωγραφίσουν με τα χρώματα που λέει το τραγούδι.Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και η κάθε μία παίρνει και από μια εικόνα.Μπορεί να γίνει και ατομικά.


Στη συνέχεια βάλαμε κυκλικά τις μέρες της εβδομάδας σε ένα χαρτόνι και τους ζήτησα να τοποθετήσουν τις εικόνες στη σωστή θέση...

Το κάναμε και ανάποδα.Τοποθέτησα τις εικόνες πρώτα και μετά τα παιδιά έβαλαν τις ημέρες της εβδομάδας....

 Και αναρτημένο στον πίνακά μας....

Σάββατο 4 Οκτωβρίου 2014

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ:ΑΓΑΠΑΜΕ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΥΜΕ ΤΑ ΖΩΑ!

 4 Οκτωβρίου σήμερα και είναι η παγκόσμια μέρα των ζώων...Εχθές λοιπόν στο νηπιαγωγείο μας τα ζώα είχαν την τιμητική τους.Ένα θέμα που υπεραγαπούν τα παιδιά γιατί ταυτίζονται μαζί τους και γιατί η αθωότητα είναι το κοινό τους σημείο!Είναι ένα θέμα τόσο μεγάλο που δεν ξέρεις από που να το πιάσεις και που να το αφήσεις....
Επικεντρωθήκαμε όμως σε λίγα σημεία εχθές:

  • Να κατανοήσουν τα παιδιά ότι και τα ζώα έχουν δικαιώματα κι εμείς έχουμε υποχρεώσεις απέναντί τους ειδικά όταν είναι δικά μας
  • Να αντιληφθούν ότι δεν πρέπει να κακομεταχειριζόμαστε τα ζώα
  • Να κατανοήσουν ότι τα ζώα χρειάζονται φροντίδα, και αγάπη
Στην παρεούλα κρατώντας τον Μελένιο τα παιδιά μας μίλησαν για τα ζώα που έχουν σπίτι τους(πως τα λένε, αν τα φροντίζουν, πως μοιάζουν) .Τα παιδιά που δεν είχαν ζώα μας είπαν ποιο ζωάκι θα ήθελα να έχουν και πως θα το ονόμαζαν.Μιλούσαμε αρκετή ώρα...Όλα τα παιδιά ήθελαν να πάρουν τον λόγο και ο Μελένιος ζαλίστηκε από τις πολλές στροφές!!


Διαβάσαμε το παραμύθι " Ξουτ" ένα πολύ ωραίο παραμύθι που ευαισθητοποιεί τα παιδιά στο θέμα των αδέσποτων ζώων και τα κάνει να αντιληφθούν τις υποχρεώσεις τους απέναντί στα δικά τους ζώα...

 Η συζήτηση μετά από την ανάγνωση πολύ μεγάλη.....Το ζωγραφίσαμε κιόλας....



  • Καιρός να ξεμουδιάσουμε λίγο...Τους έδειχνα καρτέλες από ζώα και έπρεπε να τα μιμηθούν!Το τι έγινε δε λέγεται...





Κι επειδή είμαστε ολοήμερο και το ενδιαφέρον των παιδιών μεγάλο συνεχίσαμε τις δραστηριότητές και το απόγευμα!
  • Διαβάσαμε το καταπληκτικό βιβλίο της Κατερίνα Τζαβάρα "Πετάει...ο γάιδαρος;" που μας εξηγεί ότι ο καθένας είναι μοναδικός και ξεχωριστός με τα δικά του χαρίσματα και ότι πρέπει να αγαπάμε τον εαυτό μας....

           Παίξαμε το παιχνίδι "πετάει πετάει ο γάιδαρος"

  • Η κατασκευή μας ήταν μια κουκουβάγια από ρολό υγείας... ιδέα από την Βασιλική Νίκου και το Νηπιαγωγείο δημιουργίας.Η κουκουβάγια είναι πολύ δημοφιλής φέτος στην τάξη μας λόγω του παρουσιολόγιου!!!!


Και κλείσαμε με το γνωστό τραγουδάκι"Πάνω σε μια βελανιδιά κάθεται μια κουκουβάγια...."