Κυριακή 10 Νοεμβρίου 2013

         ΤΟ ΠΑΡΤΥ ΤΩΝ ΦΑΓΗΤΩΝ

Από την στιγμή που ασχολήθηκα πιο πολύ με το διαδίκτυο την προσοχή μου τράβηξαν οι καταπληκτικές ιδέες που έβλεπα για το στόλισμα των διαφόρων φαγητών...Πραγματική τέχνη....Ωραίες ιδέες για πάρτι αλλά και για τα "δύσκολα" παιδιά που για να τα ταΐσεις τραβάς Γολγοθά.....Μάζεψα όσες μπόρεσα από διάφορα sites και να το πάρτυ των ...φαγητών!!!!!!!

Πέμπτη 7 Νοεμβρίου 2013

ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ (οι κατασκευές μας για τη κατανόηση των αριθμών από τα νήπια)

      
Κάθε χρόνο όλο και κάτι σκαρφιζόμαστε με την συνάδελφό μου την Λίτσα για να βοηθήσουμε τα αστέρια μας να κατανοήσουν και να εξοικειωθούν με την έννοια των αριθμών.....Πάμε λοιπόν....
  • Η αριθμογραμμή μας

Πιστεύω  ότι τα παιδιά καταλαβαίνουν την έννοια και την συνέχεια των αριθμών πιο εύκολα με την μορφή της σκάλας. Όλοι οι αριθμοί είναι κολλημένοι με velcro για να μπορούν τα παιδιά να το παίζουν ατομικά στις ελεύθερες δραστηριότητες. 
Για τα πιο μεγάλα και "προχωρημένα" παιδιά φτιάξαμε και τις δεκάδες...
                 

  • Προσθέσεις και αφαιρέσεις.Συνήθως τα δίνουμε στα παιδιά κατά την άνοιξη αφού έχουν εξοικειωθεί αρκετά με την έννοια των αριθμών αλλά και με την έννοια της πρόσθεσης.Βοηθός πάντα ένα αριθμητήριο...



  •  Το αρθρωτό αρκουδάκι...


Το έφτιαξα σε δύο εκδοχές, μια μεγάλη για να το παίζουμε στην παρεούλα ομαδικά ,και μία πιο μικρή για να το παίζουν τα παιδιά στις ελεύθερες δραστηριότητες στην γωνιά των μαθηματικών.Το βρήκα σε ένα από τα 4 βιβλία κατασκευών του Ντουντούμη
.
ΟΔΗΓΙΕΣ:
Χρειαζόμαστε ένα ζάρι και τα αρθρωτά αρκουδάκια.Τα παιδιά χωρίζονται σε 2 ομάδες και καθένας με την σειρά του από την ομάδα του ρίχνει το ζάρι.Ανάλογα με τον αριθμό που θα φέρει το ζάρι το παιδί από κάθε ομάδα βγάζει και τοποθετεί το ανάλογο μέρος από το σώμα του αρκουδιού  π.χ αν φέρει 5 βάζει το σώμα του, αν φέρει 3 βάζει ένα από τα χέρια του κ.λ.π. Νικητής είναι η ομάδα ή το παιδί που θα σχηματίσει πρώτος το αρκουδάκι....


Στα παιδιά αρέσει πολύ αυτό το παιχνίδι...


Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2013

ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ ΓΙΑ ΒΡΑΒΕΙΑΚΙΑ....

Με χαρά έλαβα σήμερα και το τέταρτο βραβειάκι μου!!




Ευχαριστώ Ανθή  Το νέο νηπιαγωγείο που ονειρεύμαι
Ευχαριστώ  Βούλα  Προσχολική παρεούλα 
Ευχαριστώ Γιώτα  Νηπιαγωγείο Αρριανών Ν. Ροδόπης
Ευχαριστώ Κατερίνα  titina΄s art room

Είναι τόσο ωραίο να ανταλλάσσουμε τις ιδέες μας και να βοηθάμε η μία την άλλη...Άλλωστε ο τελικός μας στόχος είναι τα παιδιά...έτσι δεν είναι;

Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2013

Ο κ. ορθογώνιος και η κ Τετραγωνούλα στην χώρα των σχημάτων

Είχαμε μιλήσει για τον κύκλο και σειρά είχε τώρα το ορθογώνιο (από το σχήμα της Ελληνικής σημαίας) και μαζί με το ορθογώνιο μιλήσαμε και για το τετράγωνο, γιατί είναι δύο σχήματα που τα παιδιά συχνά μπερδεύουν.Από πέρυσι είχαμε φτιάξει τα σχήματα σαν ανθρωπάκια και τα είχαμε βαφτίσει και μάλιστα είχαμε φτιάξει ένα παραμύθι που λεγόταν "Η Σχηματοχώρα".



Πήραμε λοιπόν τα σχήματα που είχαμε στην τάξη μας και τα μελετήσαμε, κάναμε υποθέσεις, βγάλαμε συμπεράσματα...
  • Το ορθογώνιο παραλληλόγραμμο έχει τέσσερις πλευρές, δύο μεγάλες και δύο μικρές....
  • Το τετράγωνο έχει και αυτό τέσσερις πλευρές αλλά αν τις μετρήσουμε είναι ίδιες....
Πως μπορούμε να τις μετρήσουμε;
  • Με την παλάμη...

  • Με το μέτρο....., δημιούργησα τεχνητή έλλειψη μέτρου και τους ζήτησα να σκεφτούν κάτι άλλο που να μοιάζει με μέτρο.Κορδόνι λοιπόν....
Τα κορδόνια δεν είναι ίδια, άρα είναι ορθογώνιο

Δεν έχει ίδιες πλευρές άρα είναι ορθογώνιο

Έχει ίσες πλευρές άρα είναι τετράγωνο

  • Με αυτά τα τέσσερα ξύλα τι μπορούμε να φτιάξουμε τετράγωνο η ορθογώνιο;


  • Τετράγωνο λοιπόν

  • Τι μπορούμε να κάνουμε ώστε το τετράγωνο να γίνει ορθογώνιο;Μετά από πολύ σκέψη κάποιο παιδάκι το βρήκε:Να βάλουμε κυρία και άλλα ξύλα για να γίνει πιο μεγάλο...

  • Για να τα βάλουμε μαζί....

  • Ταξινόμηση ως προς το χρώμα
  • Ταξινόμηση ως προς το μέγεθος

Και οι κατασκευές μας....ο κ. ορθογώνιος που τα παιδιά ξετρελάθηκαν μαζί του! 




Και βέβαια η κ. Τετραγωνούλα, που την φτιάξαμε για να κάνει παρέα στον κ. Ορθογώνιο....




Αργότερα, μόλις μάθουμε όλα τα σχήματα θα δουλέψουμε πάνω στον πίνακα διπλής εισόδου που φτιάξαμε από πέρσι (χρώματα- σχήματα)