Τρίτη 4 Νοεμβρίου 2014

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΜΑΣ

Μπήκε ο Νοέμβρης και καιρός να ανοίξουμε την γωνιά της βιβλιοθήκης μας και σχεδόν μαζί και την γωνιά της γραφής μας..
Διαλέξαμε λοιπόν τα βιβλία που θα βάλουμε στην βιβλιοθήκη μας και ασχοληθήκαμε αρκετές ώρες με αυτά...Τα αγγίξαμε, τα μυρίσαμε, τα μελετήσαμε,μάθαμε για το εξώφυλλο, το οπισθόφυλλο, τον τίτλο, τον συγγραφέα, τον εκδοτικό οίκο, την περίληψη....
Είδαμε τις διάφορες μορφές του έντυπου λόγου όπως εφημερίδες, περιοδικά και εγκυκλοπαίδειες
Συγκρίναμε, αριθμήσαμε και ταξινομήσαμε τα βιβλία μας ως προς το μέγεθός τους

Βρήκαμε τους τίτλους και τους βάλαμε στα βιβλία


Συνθέσαμε και ανασυνθέσαμε την λέξη "βιβλίο" πρώτα χαλαρά και με την ησυχία μας και αφού την εμπεδώσαμε...

 παίξαμε κι ένα παιχνίδι με ζευγάρια...Ποιος θα φτιάξει πρώτος την λέξη "βιβλίο".
Καιρός να βγάλουμε και τους κανόνες μας...Διαβάσαμε το παρακάτω πολύ ωραίο βιβλίο που το βρήκαμε στο Ταξίδι στην χώρα των παιδιών της Μαρίας Δραγασιά









Βρήκαμε πολύ εύκολα τους δικούς μας κανόνες....Χρησιμοποίησα κάτι πολύ ωραίες κάρτες από την Κική Μιχαλάρου και τις Χαρούμενες φατσούλες .....Είχαμε και μια νεραιδούλα στολισμένη από πριν στη γωνιά της βιβλιοθήκης και είπαμε να την χρησιμοποιήσουμε κι αυτήν...Την βγάλαμε λοιπόν "Ρένια η παραμυθένια" και την βάλαμε μαζί με τους κανόνες για να μας τους υπενθυμίζει...



Κι επειδή στο νηπιαγωγείο μας τίποτα δεν πάει χαμένο χρησιμοποιήσαμε τις φωτοτυπίες από τα βιβλία για να φιλοτεχνήσουμε το βιβλίο της προτίμησης μας από τη βιβλιοθήκη....





Και έτοιμη η γωνιά της βιβλιοθήκης μας, μαζί με την γωνιά της γραφής  δίπλα δίπλα μας περιμένουν για να μας ταξιδέψουν σε κόσμους μαγικούς.....




Κυριακή 2 Νοεμβρίου 2014

ΔΙΚΤΥΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ-ΩΡΑ ΓΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

ΔΙΚΤΥΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ-ΩΡΑ ΓΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ



Ποιοι είμαστε;

Το Δίκτυο Εκπαιδευτικών Ιστολογίων, αν και δεν ξεπερνά τον έναν χρόνο λειτουργίας, παρόλα αυτά αριθμεί εκατό περίπου ιστολόγια νηπιαγωγών και δασκάλων που βρίσκονται σε επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ τους.

Ποιος είναι ο σκοπός μας;


Η εθελοντική μας δράση έχει ως σκοπό τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού και τη μετέπειτα αποστολή του σε νοσοκομεία και ιδρύματα για παιδιά. Κάθε φορά θα επιλέγεται ένας διαφορετικός οργανισμός που θα γίνεται αποδέκτης της εν λόγω δράσης.

Ποιο θα είναι το περιεχόμενο των δραστηριοτήτων;


Οι δραστηριότητες θα έχουν εκπαιδευτικό περιεχόμενο αλλά ταυτόχρονα παιγνιώδη μορφή και θα αφορούν τη γλώσσα, τα μαθηματικά, τη λεπτή κινητικότητα και διάφορους άλλους τομείς. Όμως η επιμέρους φύση των δραστηριοτήτων θα επιλεχθεί από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς.

Σε ποιες ηλικίες θα απευθύνονται οι δραστηριότητες;


Οι δραστηριότητες θα απευθύνονται σε παιδιά νηπιαγωγείου ή δημοτικού σχολείου.

Ποιοι μπορούν να συμμετέχουν;


Όσοι εκπαιδευτικοί το επιθυμούν, καλούνται να δημιουργήσουν 1-2 δραστηριότητες, οι οποίες θα δίνουν στα παιδιά τη δυνατότητα να απασχοληθούν δημιουργικά και ευχάριστα.

Πώς δηλώνετε συμμετοχή;


Οι εκπαιδευτικοί που ενδιαφέρονται μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στο e-maildiktioekpedeftikon@gmail.com

Τι ακολουθεί μετά τη δημιουργία του υλικού;


Η κάθε δραστηριότητα θα τοποθετηθεί μέσα σε πλαστικό φάκελο με κουμπί (μεγέθους Α5 ή Α4) και θα συνοδεύεται από τις απαραίτητες οδηγίες. Ο κάθε φάκελος θα φέρει το λογότυπο του Δικτύου Εκπαιδευτικών Ιστολογίων, το οποίο μπορείτε να βρείτε και να εκτυπώσετε από εδώ. Στο πεδίο “Αποστολέας” θα αναγράφει “Δίκτυο Εκπαιδευτικών Ιστολογίων” και δε θα εμφανίζονται τα προσωπικά στοιχεία του εκπαιδευτικού. Στη συνέχεια, ο κάθε εκπαιδευτικός θα στείλει το υλικό που δημιούργησε στον οργανισμό που έχει στόχο την προστασία ή την περίθαλψη παιδιών.

Από ποιον θα γίνει η αποστολή του υλικού και πότε;


Η αποστολή των φακέλων με δραστηριότητες θα γίνει από τον κάθε εκπαιδευτικό που θα συμμετέχει στη δράση και θα πραγματοποιηθεί την πρώτη εβδομάδα του Δεκεμβρίου 2014.

Σε ποιον οργανισμό θα σταλθεί το υλικό;


Ο οργανισμός που θα γίνει αποδέκτης της δράσης μας αυτή τη φορά θα είναι τα Παιδικά Χωριά SOS (Καραγιώργη Σερβίας 12-14, 10562, Αθήνα).

Παρασκευή 31 Οκτωβρίου 2014

ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗΣ

31 Οκτωβρίου σήμερα και είναι η παγκόσμια μέρα της αποταμίευσης.Δύσκολο θέμα για την Ελλάδα της κρίσης....Μιλήσαμε λοιπόν για την αποταμίευση, τι σημαίνει και γιατί πρέπει να την κάνουμε....Δυσκολεύτηκα πολύ όταν ρώτησα τα παιδιά για ποιο λόγο μαζεύουν λεφτά στον κουμπαρά τους...Περίμενα ότι θα μου μιλούσαν για παιχνίδια, ταξίδια και άλλα τέτοια πράγματα.....Αυτά όμως μίλησαν για τελείως διαφορετικά πράγματα.....Μερικές από τις απαντήσεις τους:

Μαζεύω λεφτά στον κουμπαρά μου γιατί: 
  • Θέλω να αγοράσω παπούτσια
  • Για να πάμε στο Super Market και να αγοράσω τρόφιμα
  • Για να φτιάξουμε το καινούριο μας σπίτι....
  • Για να βοηθήσουμε τους γονείς μας....
Και στο τέλος μετά από προσπάθειες κάποια μου είπαν:
  • Για να αγοράσω παιχνίδια
  • Για να πάω ένα ταξίδι
  • Για να τα βάλω στην τράπεζα...
Το νηπιαγωγείο-και γενικότερα το σχολείο-είναι μια μικρογραφία της κοινωνίας και αυτό φάνηκε σήμερα σε όλο της το μεγαλείο.....
Επειδή φέτος από την αρχή της χρονιάς ασχοληθήκαμε ιδιαίτερα με την κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών μιλήσαμε και για μια άλλη πλευρά της αποταμίευσης....Την αποταμίευση των συναισθημάτων και των αξιών.....
Είναι ωραίο να έχεις χρήματα γιατί μπορείς να κάνεις και να παίρνεις πολλά πράγματα αλλά φέρνουν πάντα τα λεφτά την ευτυχία;Υπάρχουν τόσα άλλα πράγματα που μπορούν να μας κάνουν ευτυχισμένους......Φτιάξαμε λοιπόν τον κουμπαρά της τάξης μας αλλά εκεί αποταμιεύσαμε διαφορετικά πράγματα.....

 
 Αποταμιεύσαμε:
Αγάπη
Ευτυχία
Ειρήνη
Αγκαλίτσες και φιλάκια
Όνειρα
Φίλους
Παιχνίδι
Ελπίδα
Τα βρήκαμε πολύ εύκολα και σε αυτό μας βοήθησε πολύ το καταπληκτικό παραμύθι "Αν κάθε μέρα" της Μυρτούς Δεληβοριά
  • Ύστερα προχωρήσαμε σε πιο πεζά πράγματα...Για να γνωρίσουμε τα χρήματα....
Ταξινομήσεις κερμάτων και χαρτονομισμάτων




 Λίγα μαθηματικούλια....1 χαρτονόμισμα των 5 ευρώ έχει την ίδια αξία με 5 κέρματα του 1 ευρώ.1 χαρτονόμισμα των 10 Ευρώ έχει την ίδια αξία με 2 χαρτονομίσματα των 5 Ευρώ κ.τ.λ
Κι επειδή είμαστε ολοήμερο ας ξεμουδιάσουμε λίγο......
Σε 4 στεφάνια, σε διαφορετικές μεριές της αίθουσας ,έβαλα από ένα χαρτονόμισμα μέσα...Τα παιδιά διάλεξαν και αυτά από ένα χαρτονόμισμα (ανά τέσσερα)

 Με τη μουσική τρέχουν....Μόλις σταματήσει, τα παιδιά ψάχνουν στα στεφάνια να βρουν το ίδιο χαρτονόμισμα που έχουν στα χέρια τους...


Ξεκινάει πάλι η μουσική...Τα παιδιά ανταλλάσσουν τα χαρτονομίσματα και όταν σταματήσει, προσπαθούν να βρουν πάλι το στεφάνι που έχει μέσα το ίδιο χαρτονόμισμα που κρατάνε στα χέρια τους.
Δείχνω ένα ένα τα χαρτονομίσματα..Η ομάδα που έχει το χαρτονόμισμα που κρατάω πρέπει να φωνάξει δυνατά την αξία του π.χ 10 ευρώ.....
Εννοείται ότι χωρίς κατασκευούλα δεν θα φεύγανε...Το πρωί με την κυρία Λίτσα δημιούργησαν....Κουτιά από καφέ, βελουτέ χαρτί, σχεδιάκια από φιγουροκόπτη.....και έτοιμοι οι κουμπαράδες μας......



Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2014

ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΠΑΙΖΟΥΝ ΠΟΛΕΜΟ...ΓΙΑΤΙ;

Οι μεγάλοι παίζουν πόλεμο...ΓΙΑΤΙ;
Με αυτό το παραμύθι ξεκίνησε η ιστορία μας για την 28η Οκτωβρίου, μια ιστορία που διαδραματίζεται στην χώρα της Κοαξίας και μοιάζει τόσο πολύ με την ιστορία της δικιάς μας της Εθνικής Επετείου.....
  • Εξιστορήσαμε τα γεγονότα του Ελληνοιταλικού πολέμου μέσα από εγκυκλοπαίδιες , φωτογραφίες και βιντεάκια στον υπολογιστή...


  • Είδαμε τον χάρτη της Ελλάδας αλλά και της Ευρώπης για να κατανοήσουν τα παιδιά την θέση της Ελλάδας και της Ιταλίας...


  • Συνθέσαμε και ανασυνθέσαμε διάφορες λέξεις....μετρήσαμε γράμματα και συλλαβές....


  • Την λέξη ΟΧΙ την περιποιηθήκαμε λίγο παραπάνω!

  • Μιλήσαμε για την Ελληνική σημαία ,την σημασιολογία της και φτιάξαμε σημαιούλες για να στολίσουμε την τάξη μας...
  • Και βέβαια επικεντρωθήκαμε παραπάνω στο θέμα της Ειρήνης και του πολέμου....Είδαμε φωτογραφίες από εκείνη την εποχή και φωτογραφίες καθημερινής ζωής, τις ξεχωρίσαμε σε δύο στεφάνια και συζητήσαμε αρκετά πάνω σε αυτές.....



  • Πολύ μας βοήθησαν και οι καρτέλες για την ειρήνη και τον πόλεμο της Ανθής Ζήση από το Νέο Νηπιαγωγείο που ονειρεύομαι...Τις ξεχωρίσαμε, τις κάναμε σε ζευγάρια και μπήκαμε σιγά σιγά και στην έννοια του αντίθετου...

 Ένα από τα πολλά που παίξαμε ήταν και το παρακάτω:Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ζευγάρια ανάλογα με τις κάρτες...Όταν ακουγόταν στρατιωτική μουσική τα παιδιά του πολέμου προχωρούσαν, όταν ακουγόταν απαλή μουσική χόρευαν τα παιδιά της ειρήνης...


  • Διαβάσαμε την Ειρήνη του Αριστοφάνη και αποφασίσαμε να φτιάξουμε την δικιά μας Ειρήνη, ιδέα από το Pinterest...




Γράψαμε και τι αντιπροσωπεύει για εμάς η Ειρήνη...

Και έτοιμη η κυρία Ειρήνη μας....

  • Φτιάξαμε σε χάρτινο πιάτο και το άλλο σύμβολο της Ειρήνης...το στολίσαμε ,το περιποιηθήκαμε και φτιάξαμε ένα ωραίο καδράκι που θα γίνει και η πρόσκλησή μας....