Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2013

ΦΑΣΟΥΛΙ ΤΟ ΦΑΣΟΥΛΙ ΓΕΜΙΖΕΙ ΤΟ ΣΑΚΟΥΛΙ

Σήμερα είναι η παγκόσμια μέρα της αποταμίευσης.Επίκαιρο θέμα λόγω της οικονομικής κρίσης που περνάμε.

Αποταμίευση για τους μεγάλους σημαίνει να βάζω χρήματα στην άκρη για κάποιο σκοπό, όπως για μια δύσκολη στιγμή,για θέματα υγείας, για να σπουδάσω τα παιδιά μου.
Οι μεγάλοι συνήθως αποταμιεύουν τα λεφτά τους στις τράπεζες.(Σε αυτό το σημείο μας βοήθησαν πολύ τα λογότυπα από τις τράπεζες που είχε αναρτήσει πριν από λίγες μέρες η Ανθή Ζήση, ευχαριστούμε Ανθή!)

Αποταμίευση για τα παιδιά τι σημαίνει;
  • Να βάζουμε στον κουμπαρά μας το χαρτζιλίκι που μας δίνει η οικογένειά μας η τα λεφτά που μαζεύουμε από τα κάλαντα, για να αγοράζουμε ότι θέλουμε....
  • Να μαζεύουμε λεφτά για να πάω με την μαμά μου του χρόνου στα μαγαζιά και να αγοράσουμε πολλά πράγματα....
  • Να μαζεύουμε λεφτά για να γίνουμε πλούσιοι....
Οι παραπάνω απαντήσεις δόθηκαν μέσω της ζωγραφικής  Το θέμα ήταν:Αποταμιεύω για να.......





Η συμβουλή της ημέρας:Η χώρα μας περνάει οικονομική κρίση και καλό είναι τα λεφτά από τον κουμπαρά μας να μην τα ξοδεύουμε άσκοπα και σε ακριβά πράγματα αλλά να τα αποταμιεύουμε για να βοηθήσουμε την οικογένειά μας.....

Είδαμε χρήματα αληθινά και ψεύτικα, τα ομαδοποιήσαμε ως προς την αξία τους και διαχωρίσαμε τα κέρματα από τα χαρτονομίσματα


Μάθαμε ότι το νόμισμά μας είναι το Ευρώ και μάθαμε το σύμβολό του...








Είδαμε και φωτογραφίες από κουμπαράδες....




  • Ο κουμπαράς της τάξης μας



  • Και τέλος τα πορτοφολάκια μας...Η κατασκευή γίνεται πιο ωραία με τσόχα αλλά είπαμε να μπούμε κι εμείς στο πνεύμα της αποταμίευσης και έτσι τα φτιάξαμε με χαρτί βελουτέ που υπήρχε μπόλικο στο σχολείο μας...Τα πορτοφολάκια δεν τα αφήσαμε άδεια βεβαίως! Μέσα βάλαμε τέσσερα χαρτονομίσματα διαφορετικής αξίας και τέσσερα νομίσματα (φωτοτυπημένα) τα οποία τα παιδιά έβαψαν και έκοψαν...

Η μπροστά και η πίσω όψη είναι ζωγραφισμένη από τα παιδιά


Δευτέρα 28 Οκτωβρίου 2013

ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ "Φ"

Πιστεύω ότι το γράμμα Φ είναι εύκολο για τα παιδιά κυρίως για να το προφέρουν.Το συναντήσαμε πολλές φορές αυτές τις ημέρες καθώς δουλέψαμε πολύ με τα φύλλα και ασχοληθήκαμε με το φθινόπωρο.Επίσης έχουμε και ένα παιδί που το όνομα του ξεκινάει από το γράμμα Φ.
Ξεκινήσαμε με την προφορά του, φυσικά με παιγνιώδη τρόπο.Κάναμε κερί το δαχτυλάκι μας και το φυσήξαμε για να το σβήσουμε, φυσήξαμε δυνατά σαν τον αέρα, στην αρχή σιγά και ύστερα πολύ δυνατά.....
  • Τους ζήτησα να μου βρουν λεξούλες που ξεκινάνε από το γράμμα Φ στην αρχή και όταν κάνανε λάθος στο αρχικό γράμμα πχ. κάποιο μου είπε την λέξη θάλασσα τότε παίζαμε την "χαλασμένη λέξη",δηλαδή αν η θάλασσα ξεκινούσε από φ θα λεγόταν φάλασσα; Το συγκεκριμένο παιχνίδι τους άρεσε ιδιαίτερα.
  • Σε δεύτερο στάδιο κολλήσαμε και άλλο γραμματάκι να κάνει παρέα με το Φ, έτσι δημιουργήσαμε την συλλαβούλα του ΦΑ, του ΦΕ και του ΦΟ. Τώρα μπορούσαμε να βρούμε λέξεις πιο εύκολα.
  • Φτιάξαμε το γράμμα Φ με ένα στεφάνι και ένα ραβδί.Τριγύρω τους έβαλα πράγματα που αρχίζουν από Φ αλλά και πράγματα που αρχίζουν από άλλα γράμματα.
  • Τους ζήτησα να βάλουν στο στεφάνι μόνο τα πράγματα που αρχίζουν από Φ.
  • Με αυτά φτιάξαμε τον πίνακα του Φ.

  • Πως μπορούμε να το φτιάξουμε με το σώμα μας;Πολλές και καλές ιδέες...

  • Φτιάξαμε το Φ με πλαστελίνη και τα παιδιά με το δάχτυλό τους σχημάτιζαν το γράμμα.




Και τελειώνω με τον υπέροχο στολισμό του τοίχου μας που δημιούργησε η συνάδελφός μου κ. Λίτσα με το φθινοπωρινό τοπίο, το οποίο μας έδωσε και την αφορμή γι αυτές τις δραστηριότητες.Τα δέντρα και το κοριτσάκι είναι μόνιμα αναρτημένα στον τοίχο και ανάλογα με την εποχή αλλάζουμε τα άλλα στοιχεία.

Κυριακή 27 Οκτωβρίου 2013

Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΜΑΣ

           
Είναι λίγο καθυστερημένη η ανάρτηση αλλά κάλλιο αργά παρά ποτέ.....
  • Το ημερολόγιό μας.....

  • Οι υπεύθυνοι της τάξης
  • Το τρένο των γενεθλίων
  • Ο κύκλος των εποχών

Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2013

28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

  • Το σκηνικό της γιορτής μας.


  • Ζωγραφική των παιδιών στις ελεύθερες δραστηριότητες...Άπειρα τα ερεθίσματα αυτές τις μέρες, να και τα αποτελέσματα...
  • Εκτός από τις διάφορες εργασίες και κατασκευές που κάναμε για την 28η (σημαιάκια, στόλισμα με γκοφρέ μπαλάκια το ΟΧΙ κ.λ.π) η δραστηριότητα που εντυπωσίασε τα παιδιά ήταν όταν ανοίξαμε το λογισμικό επεξεργασίας εγγράφων και κειμένου 'Word" και τα παιδιά ξεχωριστά γράψανε τις λέξεις "ΟΧΙ" και "ΑΕΡΑ" καθώς και το όνομά τους μόλις τελείωνε η εργασία τους.Μετά χρωμάτιζαν τις λέξεις που έγραψαν με το χρώμα της αρεσκείας τους από την ανάλογη επιλογή του Word.



Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2013

ΠΟΛΕΜΟΣ-ΕΙΡΗΝΗ

Είναι πολύ δύσκολο για τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας να καταλάβουν τι σημαίνει ιστορία και να κατανοήσουν τα διάφορα ιστορικά γεγονότα όπως αυτό της 28ης Οκτωβρίου.Αυτό συμβαίνει γιατί και δεν μπορούν να συλλάβουν την έννοια του χρόνου αλλά και την έννοια του πολέμου.

Προσπαθήσαμε λοιπόν μέσα από φωτογραφίες να δώσουμε στα παιδιά να καταλάβουν τι σημαίνει πόλεμος και ποιες είναι οι επιπτώσεις του και τι είναι αυτό που ζούμε τώρα, δηλαδή ειρήνη, και να τα συγκρίνουμε.Δείξαμε πρώτα φωτογραφίες που είναι λίγο- πολύ γνωστές για τα παιδιά και δείχνουν χαρούμενες εικόνες.



Αφού τις παρατηρήσαμε, τα παιδιά μας είπαν ότι έχουν και αυτά πολλές τέτοιες φωτογραφίες κυρίως από τις διακοπές τους, μιλήσαμε για τα συναισθήματα αυτών των ανθρώπων:χαρά, ξεγνοιασιά,ηρεμία, αγάπη κλπ 
Ακολούθησαν οι εικόνες από τον πόλεμο του "40:(οι φωτογραφίες είναι της καταπληκτικής φωτογράφου Βούλας Παπαϊωάννου)

 Οι παρατηρήσεις, οι ερωτήσεις και τα συμπεράσματα πολλά...
  • Στον πόλεμο οι άνθρωποι είναι δυστυχισμένοι
  • Δεν έχουν να φάνε
  • Δεν έχουν να ντυθούν
  • Οι μπαμπάδες πάνε στον πόλεμο
  • Τα παιδιά δεν παίζουν πια και είναι λυπημένα
  • Οι άνθρωποι πεθαίνουν
  • Αισθήματα:φόβος, δυστυχία , απόγνωση,λύπη.....
Ποιες είναι οι λέξεις λοιπόν που μας θυμίζουν την ειρήνη;
Αγάπη, ευτυχία, υγεία, γαλήνη, χαμόγελο, ήλιος,ομορφιά.....

Είδαμε τα σύμβολα της ειρήνης:


Αποφασίσαμε λοιπόν να φτιάξουμε το δικό μας σύμβολο της ειρήνης και κάθε παιδί διάλεξε και μια τεχνική για να το στολίσει (τεχνική με τύπωμα από φελλό, τεχνική με μπατονέτα και στόλισμα με πολύχρωμα χαρτάκια):


Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2013

ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ (συνέχεια)

Με τα φύλλα και τα άλλα υλικά που μάζεψαν τα παιδιά και έφεραν στο σχολείο αποφασίσαμε να κάνουμε κάποιες κατασκευές για να μην πάνε χαμένα τόσα ωραία πράγματα.
Αφού ομαδοποιήσαμε τα φύλλα μας, ως προς το χρώμα, το σχήμα, το μέγεθος και βγάλαμε τα συμπεράσματά μας αρχίσαμε τις κατασκευές μας...
Φθινοπωρινό δέντρο με φύλλα από τσόχα
Κολάζ με φύλλα

Τα παιδιά δημιουργούν

Πουλιά από κουκουνάρι
Τα σαλιγκαράκια μας


Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2013

ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ


  • Μια κατασκευή που κάνω σχεδόν κάθε χρόνο και είναι από τις αγαπημένες μου, είναι το φθινοπωρινό καδράκι από φυσικά υλικά.Είναι πολύ εντυπωσιακή και ανέξοδη.Ζητάμε από τα παιδιά να κάνουν μια βόλτα στην εξοχή, στο δάσος, στην αυλή τους ,στο χωριό τους κλπ και να μαζέψουν υλικά από την φύση όπως φύλλα διαφόρων χρωμάτων και σχημάτων, βελανίδια,καρπούς και ότι άλλο τους τραβήξει την προσοχή....

Τα υλικά που θα χρειαστούμε ακόμα είναι
  • καφέ κάνσον
  • καφέ οντουλέ ριγωτό
Η κατασκευή γίνεται σιγά, σιγά με κάθε παιδί ξεχωριστά.Τα παιδιά αφήνουν την φαντασία τους και την δημιουργικότητά
τους να δουλέψει και διαλέγουν μόνα τους τι υλικά θέλουν και πως θα τα τοποθετήσουν.Η παρουσία μας είναι απαραίτητη γιατί τα υλικά καλό είναι να κολληθούν με πιστόλι σιλικόνης.
Στο τέλος ψεκάστε με λίγο λακ για να διατηρηθούν καλύτερα.



Η δραστηριότητα μπορεί να επεκταθεί ζητώντας από τα παιδιά να ομαδοποιήσουν τα υλικά ανάλογα με το είδος, χρώμα, μέγεθος και να τα βάλουν σε κουτιά για να μπορούν να φτιάξουν πιο εύκολα το καδράκι τους.

  • Άλλη μια φθινοπωρινή κατασκευή....


Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2013

Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΉΣ ΣΤΗΝ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

         Εξάσκηση του ποντικιού από τα παιδιά

Τα παιδιά εξασκήθηκαν στην χρήση του ποντικιού μέσω ενός λογισμικού προγράμματος του GCompris.
Στην αρχή προσπαθούσαν να κυνηγήσουν τα ψαράκια μέσα στο ενυδρείο με το ποντίκι και να τα εξαφανίσουν με το πάτημα του ποντικιού.Το παιχνίδι αλλάζει πίστες και γίνεται δυσκολότερο καθώς στις επόμενες πίστες θέλει διπλό πάτημα
.

Άλλο ένα παιχνίδι από το ίδιο λογισμικό απαιτεί "σύρσιμο" του ποντικιού για να αποκαλυφθεί μια εικόνα.Κι αυτό έχει διαβαθμίσεις δυσκολίας.