Δευτέρα 9 Νοεμβρίου 2015

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΟ e-Twinning

Φέτος το πρόγραμμα eTwinning που θα κάνουμε είναι άκρως ελληνικό!!!!Πέρυσι είχαμε πάρει μέρος σε ένα έργο ευρωπαϊκό, το "Magic childrens crafts" με διοργανώτρια χώρα την Λιθουανία....Περισσότερα μπορείτε να δείτε εδώ και εδώ.
Το eTwinning είναι μια ευρωπαϊκή δράση μέσω της οποίας σχολεία από διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες, κάνοντας χρήση εργαλείων Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), συνεργάζονται ώστε να αποκομίσουν παιδαγωγικά, κοινωνικά και πολιτισμικά οφέλη. Η δράση eTwinning δίνει στα σχολεία την ευκαιρία να μάθουν μαζί, να μοιραστούν τις απόψεις τους και να δημιουργήσουν καινούργιες φιλίες. 
(Πηγή:http://www.etwinning.gr/etwin/about)


Φέτος όμως αποφασίσαμε το eTwinning να είναι ελληνική υπόθεση.Θα συνεργαστούμε με το 5ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Πύργου και την εξαιρετική και εμπνευσμένη νηπιαγωγό Κατερίνα Παπαευθυμίου.Το έργο μας λέγεται "Χρωματοπιτσιλίσματα-Ιστοριοδημιουργήματα" Περισσότερα για το πρόγραμμα σε επόμενη ανάρτηση...
Αυτές τις μέρες ενημερώσαμε τα παιδιά τι είναι το eTwinning...Μπήκαμε στην επίσημη σελίδα του και την μελετήσαμε.

Είδαμε το λογότυπο του eTwinning,εκτυπώσαμε αυτό που μας άρεσε και φτιάξαμε την αφίσα μας για το e-Twinning.


Είδαμε τον χάρτη της Ευρώπης αλλά και την υδρόγειο σφαίρα και είδαμε που είναι η Ευρώπη αλλά και η Ελλάδα...


Ώρα για ζωγραφική!!!!Ζωγραφίζουμε το λογότυπο του e Twinning !!!!Πολλά παιδιά έκαναν τα δύο νηπιαγωγεία που θα συνεργαστούμε....



 Μάλιστα αρκετά παιδιά ζωγράφισαν το νηπιαγωγείο του Πύργου σαν πύργο επηρεασμένα από το όνομά του!!!!


Είδαμε στον χάρτη της Ελλάδας πού είναι η πόλη μας η Χρυσούπολη και πού είναι ο Πύργος.


Μα πόσο μακριά μας είναι αυτό το νηπιαγωγείο;Πως να το μετρήσουμε;Τα παιδιά αμέσως είπαν με μέτρο....Τους δυσκόλεψα όμως λιγάκι και είπα ότι δεν υπάρχει μέτρο...Με τι άλλο...Οι ιδέες πολλές...Μετρήσαμε με παλάμες, με μανταλάκι και τέλος με μαλλί...



 Και για να καταλάβουμε πόσο μακριά είναι το νηπιαγωγείο που θα συνεργαστούμε, μετρήσαμε την απόσταση της πόλης μας από την Θεσσαλονίκη, που είναι αρκετά κοντά μας και είδαμε την διαφορά! 
Καιρός να κάνουμε και την αφίσα μας......
Πήραμε τον χάρτη της Ελλάδας είδαμε που είναι τα δύο νηπιαγωγεία μας πρώτα και με τα ξύσματα από ξυλομπογιές τον βάψαμε.






Βάλαμε τα ονόματα των πόλεων μας, τα ανθρωπάκια του e Twinning που τα έβαψαν και τα έκοψαν τα παιδιά και ενώσαμε την απόσταση των δύο νηπιαγωγείων μας με καρδούλες...Συμπληρώσαμε στο τέλος και τα αστεράκια του e Twinning.






Και έτοιμη η αφίσα μας!!!


Δείτε παρακάτω το video με τις δραστηριότητές μας....

Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ ΜΙΑ ΖΕΣΤΗ ΦΩΛΙΤΣΑ (ΜΕΡΟΣ Β')

Στη συνέχεια του θέματός μας με την οικογένεια ασχοληθήκαμε με πίνακες ζωγραφικής που αφορούν την οικογένεια.Στο διαδίκτυο βρήκαμε πίνακες που  μας άρεσαν και τους εκτυπώσαμε...
Είδαμε την τεχνοτροπία, τους περιγράψαμε ανακαλύψαμε ότι όλοι δεν αφορούσαν την ίδια χρονική περίοδο.Τα παιδιά κυρίως το κατάλαβαν από τα ρούχα που φορούσαν οι άνθρωποι στους πίνακες...
Μετρήσαμε τα άτομα που είχε ο κάθε πίνακας και τα σειροθετήσαμε...


Μας άρεσε ιδιαίτερα ένας πίνακας και αποφασίσαμε να τον αναπαραστήσουμε... Τον μελετήσαμε πρώτα προσεκτικά, είδαμε τις στάσεις του σώματος, τα ρούχα, τον τόπο ,τον χρόνο...

Το βεστιάριό μας δεν είναι και πολύ πλούσιο...Φέτος προσπαθούμε να το εμπλουτίσουμε.....Προσπαθήσαμε πάντως με τα λίγα υλικά που διαθέταμε να κάνουμε ότι καλύτερο μπορούσαμε...

Κι επειδή μας άρεσε η ιδέα αναπαραστήσαμε κι άλλον πίνακα...
Διαβάσαμε το παραμύθι "Η κούκλα που ήθελε να αποκτήσει ένα μωρό" του Ντιμίτερ Ινκιόφ.
Με αυθεντικές κούκλες μπαμπούσκες κάναμε σειροθέτηση 



Το παραμύθι όμως δίνει και πολλές ευκαιρίες για γλωσσικά παιχνίδια καθώς τα ονόματα από τις κούκλες είναι τα ίδια απλώς βγαίνει το πρώτο γράμμα ή η συλλαβή: Μανούσκα, Άνούσκα, Νούσκα,Κα...





Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2015

ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ!

Μπήκαμε στον τρίτο και τελευταίο μήνα του Φθινοπώρου!Ο καιρός άρχισε να κρυώνει, ανάψαμε την θέρμανση, στρώσαμε χαλιά και ήρθε πια ο καιρός να μιλήσουμε και για το Φθινόπωρο.....Και καθότι φέτος θα γίνουμε μικροί καλλιτέχνες, ξεκινήσαμε να μιλάμε για τα χρώματα του φθινοπώρου με αφορμή, τι άλλο.....  πίνακες ζωγραφικής...Συγκεκριμένα είδαμε πίνακες του Vincent-van-Gogh γιατί οι πίνακες του έχουν τα χρώματα που θέλαμε να επεξεργαστούμε!!!



Το παραμύθι "Τα μαγικά χρώματα" της Ζαραμπούκα μας έδωσε πολλές αφορμές για την μίξη χρωμάτων....Το διαβάσαμε και ανακαλύψαμε τις μίξεις χρωμάτων...


Κάναμε λοιπόν πολλές μίξεις χρωμάτων με οδηγό το βιβλίο και φτιάξαμε πολλά χρώματα....

Τα χρώματα του φθινοπώρου ανήκουν στα λεγόμενα θερμά χρώματα, που είναι το κόκκινο, το πορτοκαλί, το κίτρινο και το καφέ...
Κάναμε λοιπόν το "θερμόδεντρο" χρησιμοποιώντας τα χρώματα που φτιάξαμε.Για φύλλα βάλαμε τις παλάμες των παιδιών.Κάθε παιδί έβαφε την παλάμη του διπλανού του...έτσι για να μην ξεχνάμε και την συνεργασία...Με τα δαχτυλάκια τους έκαναν τα πεσμένα φύλλα και με σφουγγαράκι τα άπλωσαν και άλλα χρώματα....

Μιλήσαμε για το φόντο που παρατηρήσαμε στους πίνακες ζωγραφικής,και συμπεράναμε πόσο ωραίο είναι να έχει μια ζωγραφιά φόντο.Έτσι τα παιδιά την μια μέρα ζωγράφισαν με τα θερμά χρώματα τον φόντο του έργου τους και την επόμενη που είχε στεγνώσει, ζωγράφισαν το δέντρο. Τα φύλλα τα έφτιαξαν με την τεχνική του τυπώματος με φελλό...


Το αποτέλεσμα ήταν πολύ όμορφο.....και φθινοπωρινό!!!!!


Ζήτησα από τους γονείς να φέρουν φθινοπωρινά φρούτα, καρπούς και φύλλα....Τα βάλαμε όλα μαζί και συνθέσαμε μια όμορφη φθινοπωρινή εικόνα.Ο Βασίλης μάλιστα με την μαμά του μας έφτιαξαν ένα πανέμορφο στεφάνι με ξεραμένα πορτοκάλια...(τα έψησαν στον φούρνο με ζάχαρη!).Τους ζήτησα να χωριστούν σε ομάδες και να συνθέσουν και άλλες όμορφες εικόνες!!!





Στη συνέχεια θα ασχοληθούμε με τα φύλλα που μαζέψαμε από τον περίπατό μας την προηγούμενη εβδομάδα στο  5ο Νηπιαγωγείο.....