Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2015

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

16 Οκτωβρίου σήμερα και είναι η παγκόσμια μέρα υγιεινής διατροφής.Το πρωί η κ.Ελένη με τα παιδιά μίλησαν για τα πλεονεκτήματα της υγιεινής διατροφής και για την υγεία μας αλλά και την ψυχολογία μας.
Φτιάξαμε μία κατασκευή που είχαμε φτιάξει και πέρυσι
 γιατί και ήταν πολύ όμορφη και ολοκληρωμένη και θέλαμε να την έχουν και τα φετινά παιδιά
Το απόγευμα στο ολοήμερο φτιάξαμε την αφίσα μας...Παιχνιδιάρικη και πολύχρωμη.....



Και οι ζωγραφιές των παιδιών στις ελεύθερες δραστηριότητες.



Πέμπτη 15 Οκτωβρίου 2015

Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ ΜΙΑ ΖΕΣΤΗ ΦΩΛΙΤΣΑ (ΜΕΡΟΣ Α')

Οικογενειακές καταστάσεις αυτή την εβδομάδα στο νηπιαγωγείο μας.Η οικογένεια για τα μικρά παιδιά είναι το κέντρο και η σταθερά της ζωή τους.Είναι ένα θέμα ευχάριστο και προσιτό, τους βοηθάει να "ανοίγονται" και καλλιεργούν τον προφορικό τους λόγο,γιατί.... ποιος δεν θέλει να μιλήσει για την οικογένειά του;
Μέσα από καρτέλες που δείχνουν στιγμιότυπα από καθημερινές οικογενειακές στιγμές, τα παιδιά μας μίλησαν για την οικογένειά τους, τι τους αρέσει να κάνουν με τον μπαμπά, με την μαμά, με τα αδέλφια τους....
Φέρανε οικογενειακές φωτογραφίες, μας σύστησαν το κάθε μέλος της οικογένειάς τους και μας μίλησαν γι αυτήν....
\

Φτιάξαμε ένα σπίτι όπου εκεί μέσα βάλαμε τις λέξεις που σημαίνουν για εμάς η οικογένεια:
αγκαλιά
αγάπη
χαρά
αποδοχή
φιλιά
φροντίδα
ασφάλεια


Στη γωνιά του κουκλόσπιτου ανά ομάδες έπαιξαν όμορφες οικογενειακές στιγμές .....

Η οικογένεια τρώει όλοι μαζί


 Η μαμά σιδερώνει....

Αλλά και ο μπαμπάς βοηθάει την μαμά στις δουλειές!!!!

Ας ταΐσουμε και το μωρό της οικογένειας....
Γλωσσικά παιχνίδια
Σχηματίζω την λέξη μπαμπάς και μαμά, μετρώ πόσα γράμματα έχει...
 Σχηματίζω με συλλαβές, με ζευγάρια από κάλτσες, τις λέξεις μαμά, μπαμπά, γιαγιά,νινί..


Παίζουμε ένα παιχνίδι...Δυο παιδιά πρέπει  να σχηματίσουν όσο πιο πολλές λέξεις μπορούν μέσα στο στεφάνι τους...
Και καρτέλες για την γωνιά της γραφής...
Τα μαθηματικά μας:
Σε χαρτί του μέτρου τα παιδιά τοποθετούν τόσα ανθρωπάκια όσα τα μέλη της οικογένειάς τους....Ξεκινάμε από τις μεγαλύτερες οικογένειες και καταλήγουμε στις πιο μικρές..
Μετράμε τα μέλη της οικογένειάς μας ,αφού πρώτα ρίξουμε μια ματιά στους αριθμούς από το 1 έως το 6,
και γράφουμε τον αριθμό..





Ζωγράφισαν τις οικογένειες τους και κάναμε ένα όμορφο καδράκι...







Κι επειδή το θέμα μας άρεσε πολύ το τραβήξαμε λίγο παραπάνω...Έχει και συνέχεια λοιπόν....

Δευτέρα 5 Οκτωβρίου 2015

ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ :Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ ΜΠΟΡΕΙ.....ΑΛΛΑ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ!!!!!!!!!

 Mετά τα παιχνίδια γνωριμίας και τα παιχνίδια σε ζευγάρια ήρθε η ώρα για το "δέσιμο της ομάδας".

Η συνεργατική μάθηση είναι ένας από τους πιο κύριους στόχους της προσχολικής αγωγής.Τα παιδιά αφήνουν τον "εγωκεντρισμό τους" και την ατομικότητα τους και μαθαίνουν σιγά σιγά να λειτουργούν ως ομάδα, τις πιο πολλές φορές για την επίτευξη κάποιου στόχου.Στην ομάδα τα παιδιά μαθαίνουν να λειτουργούν "ως μέρος του όλου" και όχι τόσο ως "άτομο".

Πέρυσι μέσα από παιχνίδια και με αρωγό το πρόγραμμα "βήματα για την ζωή", καλλιεργήσαμε αρκετά την συνεργασία και την ομαδικότητα των παιδιών.Περσινή ανάρτηση μπορείτε να δείτε εδώ  και εδώ.
Ξεκινήσαμε με τι άλλο;Με ένα βιβλίο της αγαπημένης μας Γιολάντας Τσορώνη Γεωργιάδη, που μας είχε επισκεφτεί πέρυσι και μας είχε προσφέρει αξέχαστες εμπειρίες...Η σκάλα της αγάπης είναι ένα βιβλίο ιδανικό για να δώσει ερεθίσματα για την έννοια της συνεργασίας και της ομαδικότητας!!!!!Το λατρέψαμε!!!!


Τα μικρά μυρμηγκάκια κατάφεραν με την συνεργασία και την ομαδικότητα να καταφέρουν να γυρίσουν το αστεράκι πίσω στον ουρανό...κάτι που δεν κατάφεραν να κάνουν όλα τα άλλα δυνατά ζώα της ζούγκλας για τον απλό λόγο ότι λειτούργησαν από μόνα τους!!!!
Για να δούμε κι εμείς με την συνεργασία μπορούμε να πάμε ένα βήμα παραπάνω από ότι μόνοι μας;
Παίξαμε το παιχνίδι με τις χρωματιστές κάρτες για να δημιουργήσουμε κι εμείς τις δικές μας ομάδες.Καρτελάκια με τα 4 βασικά χρώματα μοιράστηκαν στα παιδιά.Σε γωνιές της τάξης ήταν σκορπισμένα 4 στεφάνια με ίδια χρώματα με τα καρτελάκια.Κόκκινο, κίτρινο, πράσινο, μπλε.Με την μουσική τα παιδιά περπατούσαν και αντάλλαζαν τις κάρτες τους.Μόλις η μουσική σταμάτησε το κάθε παιδί έτρεξε στο στεφανάκι που είχε το ίδιο χρώμα με την κάρτα που κρατούσε...Έτσι έγιναν 4 ομάδες.
Οι ομάδες έπρεπε να συνεργαστούν όλοι μαζί για να φέρουν εις πέρας τις εντολές που έδινα..
  • Κρατήστε το στεφάνι ψηλά και προχωρείτε όλοι μαζί
  • Όσο κρατάει η μουσική γυρίστε γύρω γύρω από το στεφάνι...Μόλις σταματήσει ακουμπήστε το στεφάνι με τα χέρια, με τα πόδια ,με τα γόνατα.
  • Μόλις η ομάδα δει την καρτέλα με το χρώμα της πρέπει να σηκωθεί και να φωνάξει δυνατά το χρώμα....

Ώρα για συνεργασία!Η κάθε ομάδα έπρεπε να φέρει εις πέρας μια αποστολή.....Έπρεπε όμως να συνεργαστούν όλοι μαζί, να συζητήσουν, να σκεφτούν...Να μην ενεργήσει ο καθένας ατομικά αλλά συλλογικά.

Η μια να ζωγραφίσει

Η άλλη ομάδα να φτιάξει μια κατασκευή στο οικοδομικό υλικό
Η τρίτη ομάδα να φτιάξει ένα μεγάλο παζλ
Και η τέταρτη ομάδα να φτιάξει ένα έργο με την πλαστελίνη
Για πρώτη απόπειρα συνεργασίας και δουλειάς σε ομάδα το αποτέλεσμα ήταν άψογο.Τα παιδιά συνεργάστηκαν θαυμάσια και κατάλαβαν ότι πολλά πράγματα αν τα κάνουμε όλοι μαζί γίνονται θαύματα!





Το σύνθημα της τάξης μας μετά από αυτήν την συνεργασία αλλά και με πολύ συζήτηση βγήκε εύκολα. Δανειστήκαμε ένα φύλλο εργασίας από την Τάνια Μάνεση  με ένα κομμάτι παζλ.Τα παιδιά ζωγράφισαν το δικό τους κομμάτι και κόλλησαν επάνω το αρχικό τους γράμμα, μιας και ασχολούμαστε και με την αναγνώριση των ονομάτων και των αρχικών τους παράλληλα.Τα κομμάτια τα ενώσαμε όλα μαζί δημιουργώντας ένα μοναδικό έργο τέχνης!!!!Το δικό μας δημιούργημα.Αν ένα κομμάτι λείψει το έργο μας θα είναι λειψό και ατελές.Όλα μαζί όμως είναι ΜΟΝΑΔΙΚΑ!!!!







Το σύνθημα της τάξης μας λοιπόν:
Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ ΜΠΟΡΕΙ.....ΑΛΛΑ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ!!!!!!!!!