Σάββατο 22 Απριλίου 2017

ΤΑ ΠΑΣΧΑΛΙΝΑ ΜΑΣ!


Κάλλιο αργά παρά ποτέ!!!!Προτού ξαναγυρίσουμε στις τάξεις μας μετά τις διακοπές του Πάσχα ας ρίξουμε μια ματιά στα πασχαλινά μας!!!!
Μιλήσαμε για την εβδομάδα των Παθών,τα γεγονότα της Σταύρωσης και της Ανάστασης αλλά και για τα έθιμα του Πάσχα που έχουμε στην πατρίδα μας....Η πλούσια βιβλιοθήκη μας αλλά και το σερφάρισμα στο Internet στάθηκαν βοηθοί μας.Έτσι φτιάξαμε το βιβλιαράκι του Πάσχα που τα είχε όλα μέσα...Το υλικό το πήραμε από την Τάνια Μάνεση.
Κάναμε πολλές γλωσσικές και μαθηματικές δραστηριότητες πάντα με παιγνιώδη τρόπο...
Το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού:
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε 4 ομάδες ανά δύο, όσα και τα χρώματα των αυγών.Σκόρπισα και έκρυψα τα αυγά στην τάξη και κάθε ζευγάρι έπρεπε να βρει 5 αυγά στο χρώμα που είχε συμφωνηθεί...Αν κάποια ομάδα δυσκολεύονταν έστελνα παιδιά ιχνηλάτες- βοηθούς.
Το κυνήγι του λαγού.
Σε χαρτί του μέτρου χωρισμένο με τετράγωνα τα παιδιά ακολουθούν οδηγίες με στόχο να φτάσουν τον λαγό και να φάνε τα σοκολατένια αυγά.Υπάρχει αφετηρία και τέλος όπου είναι ο λαγός.Το παίξαμε με πολλές παραλλαγές που εξυπηρετούσαν πολλούς στόχους όπως της αμφιπλευρικότητας,κατανόησης και αναγνώρισης χώρου,την ικανότητα να ακολουθούν ή να δίνουν οδηγίες και μια μικρή αξιολόγηση των όσων έμαθαν για το Πάσχα.
Στην αρχή έδινα εγώ τις οδηγίες.Στο χαρτί έβαλα σε τυχαία θέση χάρτινα αυγά και έλεγα στα παιδιά σε ποιο αυγό πρέπει να φτάσουν πρώτα,να το πάρουν και μετά να συνεχίσουν.Οι οδηγίες ήταν οι εξής:2 βήματα μπροστά,ένα πίσω,δυο αριστερά,ένα δεξιά κ.λ.π.Ύστερα τις οδηγίες τις έδινε κάποιο παιδί.
Σε δεύτερη φάση αντί για αυγά βάλαμε αινίγματα που αφορούσαν στο Πάσχα.Το παιδί έπρεπε να βρει το αίνιγμα και ύστερα να διαλέξει κάποιον φίλο του για να συνεχίσει....

➽Προσθέσεις και πολλά μαθηματικά με αυγά...Συνήθως υπάρχει μια αυτοσχέδια ιστορία για  καλύτερη κατανόηση..
Στολίσαμε την τάξη μας με μεγάλα αυγά ζωγραφισμένα με μοτίβο και μας δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε γι αυτή την τεχνική γιατί μας βοήθησε πολύ για να βάψουμε τα αυγά μας....Στην πίσω μεριά τα παιδιά ζωγράφισαν μια πασχαλινή ή ανοιξιάτικη εικόνα...
Καλαθάκι με αυγά στο οποίο τα παιδιά έπρεπε να βάψουν και να κόψουν το καλαθάκι και τα 5 αυγά και να γράψουν ευχές για το Πάσχα...


Το καλαθάκι μας και η κάρτα μας φέτος ήταν πολύ εντυπωσιακά αλλά και χρονοβόρα....Όμως θέλαμε να είναι κάτι που θα κρατήσουν τα παιδιά για πολλά χρόνια....
Οι κάρτες μας ήταν ένα αυγό που έσπαγε και έβγαιναν από εκεί τα παιδιά.Το αυγό έγινε από τα παιδιά με την αγαπημένη τεχνική του φίλτρου του καφέ.....Τα παιδιά βάφουν το φίλτρο του καφέ με μαρκαδόρο σε ότι χρώματα και σχήματα θέλουν -πολλά χρησιμοποίησαν και μοτίβο- και ύστερα περνάμε το φίλτρο με πολύ υγρό πινέλο ώστε να αναμειχθούν τα χρώματα.Το αποτέλεσμα είναι πολύ εντυπωσιακό....Την ιδέα την βρήκα από την συνάδελφο Φανή Δίγκα και την προσαρμόσαμε στα μέτρα μας...












Μέσα στις κάρτες τα παιδιά έγραψαν ευχές...
...Αφού είχε προηγηθεί μια γλωσσική δραστηριότητα για να καλύτερη κατανόηση πάντα σε παιγνιώδη μορφή....

Τα καλαθάκια μας ήταν μια ιδέα από την kinderella και ήταν αρκετά δύσκολα και χρονοβόρα γιατί θέλαμε να τα δουλέψουν τα παιδιά όσο πιο πολύ γίνεται.....Τα στολίσαμε με σοκολατένιες λιχουδιές και τα αυγά που βάψαμε στο σχολείο.



Τα αυγά μας όπως κάθε χρόνο βάφτηκαν πρώτα με κηρομπογιές από τα παιδιά σε ότι χρώματα και σχέδια ήθελαν...Μετά τα βάψαμε πατροπαράδοτα με κόκκινο χρώμα.

ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ!!!!!

Κυριακή 26 Μαρτίου 2017

25η ΜΑΡΤΙΟΥ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ

25η Μαρτίου στο νηπιαγωγείο μας!!!!Με την εθνική μας γιορτή ασχοληθήκαμε αυτή την εβδομάδα που εκτός από εθνική είναι και θρησκευτική....
Για την γιορτή του Ευαγγελισμού,αφού είδαμε πολλούς πίνακες ζωγραφικής στο διαδίκτυο και διαβάσαμε την ιστορία του Αρχάγγελου Γαβριήλ και της Παναγίας φτιάξαμε μια πολύ όμορφη κάρτα-κατασκευή που την δανειστήκαμε από την συνάδελφο Μαρίανα Ζαχαριά και το ΠΕΡΙ..ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ.
Μιλήσαμε για την Επανάσταση του 1821,είδαμε πολλές φωτογραφίες με τους αγωνιστές της Επανάστασης και πολλούς πίνακες ζωγραφικής.Μάθαμε λίγα πράγματα γι αυτούς από εγκυκλοπαίδιες και video.Τα παιδιά διάλεξαν τον ήρωα ή την ηρωίδα της Ελληνικήε επανάστασης που ήθελαν να ζωγραφίσουν,την έκοψανκαι έγραψαν το όνομα του.


Ασχοληθήκαμε και με την λαική παράδοση.Είδαμε τις παραδοσιακές φορεσιές της Ελλάδας, κεντήματα και παλιά αντικείμενα.
O Θοδωρής και η μαμά του μας έφεραν στο σχολείο κάποια παλιά αντικείμενα για να τα δούμε αλλά και την παραδοσιακή φορεσιά του στολιά την οποία και φόρεσε ο Σταύρος.



Διαβάζοντας τα ¨Ελληνάκια¨ της Ευγενίας Φακίνου και ανακαλύψαμε τα σχέδια της λαικής μας τέχνης καθώς το παραμύθι είναι εμπνευσμένο από τα κεντήματα της ελληνικής λαικής τέχνής.





Έτσι τα κορίτσια έφτιαξαν ποδιές με σχέδια επηρεασμένα από την λαική τέχνη και παραδοσή μας.





Και τα αγόρια καδράκια λαικής τέχνης  με την τεχνική του στένσιλ...


Τα αγόρια μας έγιναν τσολιάδες και τα κορίτσια μας ντύθηκαν με παραδοσιακές φορεσιές...

Ελεύθερη ζωγραφική....

Το παραμύθι από τα παιδικά μου χρόνια ΅Ταξιδάκι στην Ελλάδα΅ εμφανίστηκε γι άλλη μια χρονιά στην τάξη για να μας δείξει τις παραδοσιακές φορεσιές του τόπου μας αλλά και να μας ταξιδέψει σε διάφορα μέρη της Ελλάδας....



Δευτέρα 13 Μαρτίου 2017

ΠΛΑΝΗΤΟΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ


Λατρεμένο θέμα το Διάστημα.Εξάπτει την περιέργεια και την φαντασία των παιδιών.Τα μαγεύει και τα εξιτάρει.Φέτος ασχοληθήκαμε με το θέμα,που είχα να το κάνω τρία χρόνια,αλλά δυστυχώς δεν το δουλέψαμε όσο θα θέλαμε.Από την μια η εβδομάδα που χάσαμε λόγω του χιονιού και από την άλλη οι Απόκριες που έπεσαν νωρίς, μας επέτρεψαν να ασχοληθούμε μόνο μια εβδομάδα.Ήταν όμως αρκετή για να μάθουμε και να κάνουμε πολλά πράγματα και δραστηριότητες!!!!


Εδώ μπορείτε να μπείτε σε παλιότερη ανάρτηση και να πατήσετε τα links για να δείτε περισσότερα από αυτά που είχαμε κάνει πριν 3 χρόνια....Αξίζει τον κόπο γιατί δουλέψαμε το Διάστημα για έναν μήνα και με την συνεργασία των γονέων κάναμε θαύματα!!!!!
Διαβάσαμε πολλά βιβλία και εγκυκλοπαίδιες για το θέμα.Μερικά από αυτά..



Φτιάξαμε την διαστημική μας γωνιά με πολλά βιβλία,καρτέλες και ότι άλλο υλικό είχαμε για να κάθονται τα παιδιά και να απασχολούνται.


Μάθαμε για την κίνηση της γης γύρω από τον εαυτό της αλλά και από τον ήλιο αλλά και για την κίνηση της σελήνης γύρω από την γη.Έτσι κατανοήσαμε-όσο είναι δυνατόν για τα παιδιά αυτής της ηλικίας-την διαδοχή της μέρας και της νύχτας, την αλλαγή των εποχών και τις φάσεις της σελήνης.
Εννοείται ότι όλα αυτά τα μάθαμε και  βιωματικά.Κάναμε πολλές στροφές και φυσικά ζαλιστήκαμε!!!!






Διαβάσαμε πολλά παραμύθια και μύθους για την μέρα και την νύχτα και τα παιδιά ζωγράφισαν το παραμύθι που τους άρεσε....

Στις ελεύθερες δραστηριότητες......
Μάθαμε τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος,πόσοι είναι,πως τους λένε, την απόσταση και την σειρά τους σε σχέση με τον ήλιο και είδαμε πολλά πολλά video για τους πλανήτες....Υλικό για τις καρτέλες μας πήρα από την Ανθή Ζήση,τα προ-σχολικά,το e-children και το kindykids.




Γλωσσικό παιχνίδι με πλανήτες....Σχηματίζω το όνομα του πλανήτη βάζοντας σωστά τα γράμματα ή τις συλλαβές...

Κατασκευή με τους πλανήτες...Τα παιδιά πιτσίλισαν με οδοντόβουρτσα και τέμπερα ένα μαύρο χαρτόνι και μετά ζωγράφισαν και κόλλησαν...


Οι κατασκευές των παιδιών με τους γονείς τους...Ήταν λίγες γιατί πολλοί δεν πρόλαβαν αλλά δεν πειράζει καθόλου.....
Η πολύ όμορφη κατασκευή της Μαρίνας....
Οι κατασκευές της Καλλιόπης με τον μπαμπά της...Ο πύραυλος.......
.......Αλλά και η καταπληκτική τρισδιάστατη κατασκευή που έφτιαξαν μαζί!!!!!!Όλο το πλανητικό μας σύστημα φτιαγμένο με διάφορα υλικά και με πολύ μεράκι και αγάπη!!!!!!Θα κοσμεί το σχολείο μας για πολλά χρόνια!!!!!Ευχαριστούμε πολύ πολύ!!!!!!!