Πέμπτη 10 Μαρτίου 2016

ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΑ (ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ,ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ONLINE ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ)

 Στον τρελό ρυθμό της Αποκριάς έχει μπει τις τελευταίες μέρες το σχολείο μας...
Την Τσικνοπέμπτη το καταδιασκεδάσαμε και το πρωί που τα παιδιά ήρθαν ντυμένα με αποκριάτικες στολές και το απόγευμα που πήραμε μέρος στην μαθητική αποκριάτικη παρέλαση του Δήμου Νέστου.....
Ντυθήκαμε εξωγήινοι και το θέμα μας ήταν "Ταξίδι στο Διάστημα"

Στο σχολείο διαβάσαμε το αγαπημένο παραμύθι "Αρλεκίνος" της Ζωρζ Σαρρή και παίξαμε- με τι άλλο-τους ρόμβους!!!!!
Τους ταξινομήσαμε ανά χρώμα και μέγεθος, τους μετρήσαμε και παίξαμε πολύ με αυτούς!!!!!

Οι ρόμβοι ήταν ανά δύο ίδιοι.Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ζευγάρια αλλά και ατομικά ακολουθούσαν τα παραγγέλματα της κυρίας και τοποθετούσαν τους ρόμβους σε διάφορα σημεία του σώματός τους μετά από κάθε σταμάτημα της μουσικής!!!!!Το παιχνίδι ήταν πολύ διασκεδαστικό και το παίξαμε πολύ ώρα μετά από απαίτηση των παιδιών.

Χρησιμοποιήσαμε ένα φύλλο εργασίας της Τανιας Μάνεση με 2 πίνακες ζωγραφικής του Αρλεκίνου, αφού πρώτα τους εκτυπώσαμε και τους επεξεργαστήκαμε....


Συνδυάσαμε την θεματική ενότητα "σώμα" που δουλέψαμε πριν τις Απόκριες με το Καρναβάλι.Δώσαμε στα παιδιά γεωμετρικά σχήματα να τα κόψουν και να τα κολλήσουν με στόχο να φτιάξουν ένα ανθρωπάκι.Ύστερα το έντυσαν με αποκριάτικο θέμα.



Τα κορίτσια μας έφτιαξαν όμορφα καπέλα και μάσκες και τα αγόρια μας ντύθηκαν πειρατές!!!



Και οι χαρταετοί μας...Τους είχαμε φτιάξει και πρόπερσι και επειδή έγιναν τόσο όμορφοι και ξεχωριστοί,αποφασίσαμε να τους κάνουμε και φέτος...Είναι τόσο ξεχωριστοί γιατί το κάθε παιδί επιλέγει μόνο του το θέμα που θα φτιάξει...Έγινε με την τεχνική του κολάζ,το οποίο έχουμε δουλέψει αρκετά στις ελεύθερες δραστηριότητες.Θέλει αρκετή δουλίτσα και χρόνο,γι αυτό και τους ξεκινήσαμε αρκετά νωρίς...Θαυμάστε τους.......








Τελειώνουμε με online αποκριάτικα παιχνίδια που δημιουργήσαμε για το πρόγραμμά μας  eTwinning "Χρωματοπιτσιλίσματα-Ιστοριοδημιουργήματα" με σκοπό να διασκεδάσουν και τα δύο νηπιαγωγεία.
Το Νηπιαγωγείο του Πύργου δημιούργησε  online παιχνίδια στο LearningApps.org.










Εμείς φτιάξαμε online puzzle στο jigsawplanet.com.Οι εικόνες που χρησιμοποιήσαμε είναι πίνακες ζωγραφικής με θέμα τις απόκριες.










Εμείς πάντως αυτές τις ημέρες ευχαριστηθήκαμε να παίζουμε....και σκεφτόμαστε και τα παιδιά του Πύργου να κάνουν το ίδιο πράγμα.....


Καλή διασκέδαση και καλή αποκριά!!!!!

Παρασκευή 4 Μαρτίου 2016

ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ!!!

Τσικνοπέμπτη στο σχολείο μας!!!Μέρα κεφιού, χαράς και γλεντιού!!!!!Το πρωί τα δύο συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία το 1ο και το 2ο έκαναν ένα μικρό παρτάκι με τα παιδιά ντυμένα με τις αποκριάτικες στολές τους!!!!
Το απόγευμα μαζευτήκαμε πάλι όλοι στο σχολείο μας για να συμμετέχουμε στην αποκριάτικη μαθητική παρέλαση του Δήμου Νέστου.Κάθε σχολείο είχε ένα διαφορετικό θέμα!Το δικό μας ήταν "Ταξίδι στο Διάστημα".
Οι στολές μας ήταν από σακούλα σκουπιδιών και ένα ωραίο καπέλο....








Ήταν μια καταπληκτική εμπειρία και περάσαμε υπέροχα!!!Συγχαρητήρια στον Δήμο για την ωραία πρωτοβουλία και ευχαριστούμε τους γονείς για την συμμετοχή τους και την βοήθειά τους για να φτιάξουμε τις στολές....

Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2016

ΟΙ ΑΠΟΧΡΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ ΜΑΣ!!!!!

Μιας και περιμένουμε αυτή την εβδομάδα, με πολύ ανυπομονησία μπορώ να πω, τον δεύτερο πίνακα από το 5ο Νηπιαγωγείο Πύργου (στα πλαίσια του προγράμματός μας e-Twinning "χρωματοπιτσιλίσματα-ιστοριοδημιουργήματα) που θα είναι βασισμένος στα ψυχρά χρώματα, είπαμε να τα γνωρίσουμε καλύτερα.Σκέφτηκα να τα συνδυάσουμε με τα συναισθήματα, που είναι το θέμα που ασχολούμαστε αυτόν τον καιρό.
Είδαμε την χρωματική παλέτα των ψυχρών χρωμάτων.
Ανακαλύψαμε πως φτιάχνουμε το πράσινο και το μοβ.Το μπλε είναι βασικό χρώμα.....


Θυμηθήκαμε και τα θερμά χρώματα
Οι δύο τελευταίοι πίνακες δείχνουν και τις αποχρώσεις των χρωμάτων.Αυτό έκανε εντύπωση στα παιδιά.....
Είπαμε λοιπόν πως όπως  τα χρώματα έχουν αποχρώσεις και διαβαθμίζονται από το πολύ απαλό και σιγά σιγά καταλήγουν σε πιο σκούρο, έτσι και τα συναισθήματα έχουν αποχρώσεις.....
Χαρά-ευτυχία
συμπάθεια-αντιπάθεια
αγάπη-μίσος
φόβος-τρόμος
ζήλια-φθόνος
Ας φτιάξουμε λοιπόν την ένταση και την μεγάλη κλίμακα των συναισθημάτων μας σε σχέση με την ένταση των χρωμάτων.
Στην αρχή ασχοληθήκαμε με το να φτιάξουμε τις διάφορες αποχρώσεις των ψυχρών χρωμάτων.Φωτογραφίες από την αυτή την δράση δεν βγάλαμε γιατί τα χέρια της κυρίας ήταν πολύ απασχολημένα και λερωμένα!!!!!
Το σχέδιο ήταν ένα ουράνιο τόξο,σχεδιασμένο πολύ πρόχειρα..
Ξεκινήσαμε με τις αποχρώσεις του μπλε.....Σε άσπρη τέμπερα ρίχναμε διάφορες ποσότητες μπλε χρώματος και έτσι δημιουργήθηκαν οι διάφορες αποχρώσεις του μπλε.....
Το ίδιο έγινε με το μοβ και το πράσινο......
Κι επειδή το ουράνιο τόξο μας ήταν μεγάλο, κάναμε και τις αποχρώσεις των θερμών χρωμάτων...
Ώρα να βάλουμε και τα συναισθήματά μας....Τα παιδιά διάλεγαν ένα χρώμα για κάθε συναίσθημα....Έβαζαν το πιο ήρεμο συναίσθημα στην απαλή απόχρωση π.χ τον φόβο στο γαλάζιο, και το πιο έντονο συναίσθημα στην πιο έντονη απόχρωση,π.χ τον τρόμο στο σκούρο μπλε....


Το φύλλο εργασίας που έφτιαξα για εμπέδωση:






Το κάθε παιδί ατομικά ζωγράφισε με κηρομπογιές κάποιο περιστατικό από την ζωή του κατά το οποίο βίωσε έντονα συναισθήματα....Μόλις τελείωσε απλώσαμε από πάνω μελάνι αραιωμένο με νερό....Οι κηρομπογιές  με το μελάνι έφτιαξαν ένα αποτέλεσμα μοναδικό!!!!!


Κυριακή 21 Φεβρουαρίου 2016

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ!!!

Ο Γλετζοφλέβαρος της Γιολάντας Τσορώνη-Γεωργιάδη στάθηκε μια καλή αφορμή για να μπούμε στον μαγικό κόσμο των των συναισθημάτων.
Μα τι είναι τα συναισθήματα;
Υπάρχουν καλά και κακά συναισθήματα;
Πως φαινόμαστε όταν νιώθουμε κάποιο από αυτά;
Με αυτές τις ερωτήσεις "ανοιχτού τύπου" και με πολλές εικόνες από τα βήματα για την ζωή,ξεκινήσαμε μια μεγάλη συζήτηση.
Στην αρχή επικεντρωθήκαμε στις διάφορες συμπεριφορές που μας κάνουν να νιώθουμε
διάφορα συναισθήματα, που είχανε ως σκοπό την καλή διαχείριση της τάξης.Είδαμε διάφορες καρτέλες από τα βήματα για την ζωή με διάφορα γεγονότα μέσα στην τάξη και τις χωρίσαμε σε καλές και άσχημες συμπεριφορές.
Από την αγαπημένη μου Μαρία από το Πυθαγόρειο πήραμε κάτι καταπληκτικές καρτέλες και εκφράσεις που τις χωρίσαμε σε 3 κατηγορίες:Λέξεις που πονούν,λέξεις που χαμογελούν,λέξεις που θεραπεύουν.Κάθε παιδί διάλεγε μια καρτέλα, την διαβάζαμε και την τοποθετούσαμε κάτω από την ανάλογη καρτέλα.Ήταν μια δραστηριότητα που άρεσε ιδιαίτερα στα παιδιά καθώς είδαν ότι πολλές φράσεις από αυτές τις λένε καθημερινά χωρίς να συνειδητοποιούν τον αντίκτυπο που έχουν τα λόγια τους στον άλλον.


Φτιάξαμε τον πίνακα αναφοράς με τα  κυριότερα συναισθήματα και αναγνωρίσαμε τις λέξεις.

Από την parami8oxora βρήκαμε ένα φύλλο εργασίας και τα παιδιά ζωγράφισαν τα συναισθήματά τους.



Ψυχοκινητικό παιχνίδι με καρτέλες συναισθημάτων:
Από πέρσι είχα φτιάξει με χάρτινα πιάτα φατσούλες συναισθημάτων και τα χρησιμοποιήσαμε για πολλές δραστηριότητες
Οι καρτέλες είναι ανά ζεύγη.Τα παιδιά χώρισαν τις καρτέλες ανά ζεύγη και αναγνώρισαν το συνάισθημα της καρτέλας.
Με μουσική υπόκρουση τα παιδιά σκορπισμένα στην αίθουσα προχωρούσαν κρατώντας από μία καρτέλα.Στο σταμάτημα της μουσικής έγιναν αγαλματάκια και μιμήθηκαν το συναίσθημα της καρτέλας τους.

 Στην επόμενη φάση στο σταμάτημα της μουσικής βρήκαν το ταίρι τους με την ίδια καρτέλα και προχώρησαν ανά ζεύγη.Μόλις σταμάτησε πάλι η μουσική έπρεπε πάλι να μιμηθούν το συναίσθημα που έδειχνε η καρτέλα τους,αυτή την φορά σε ζευγάρια.

 Μας άρεσε τόσο πολύ αυτό το παιχνίδι και αισθανθήκαμε τόση χαρά που τελειως αυθόρμητα η Ιωάννα και η Ελένη αγκαλιάστηκαν όλο χαρά και αγάπη!!!Κι εγώ βέβαια αποθανάτισα αυτή την τόσο όμορφη σκηνή....
Ο τροχός των συναισθημάτων (από το βιβλίο "ο κήπος των συναισθημάτων").Το παιδί, ανάλογα με το συναίσθημα που νιώθει κάθε στιγμή γυρνάει και το βελάκι.

Επικεντρωθήκαμε αρκετά στο θέμα του θυμού...Διαβάσαμε διάφορα βιβλία και παίξαμε παιχνίδια ρόλων.Ένα πάρα πολύ ωραίο και ενδιαφέρον βιβλίο για τον θυμό είναι το "Θυμωμένο αρκουδάκι" της Γλυκερίας Γκρέκου.

Με οδηγό τις καρτέλες και τις τεχνικές διαχείρισης θυμού από την Τάνια Μάνεση προσπαθήσαμε βιωματικά να μάθουμε κάποιες τεχνικές για να μπορούμε να ελέγξυμε τον θυμό μας....



Και η αφίσα του θυμού μας! (Το υλικό είναι από το http://e-children.blogspot.gr)