Πέμπτη 19 Φεβρουαρίου 2015

ΑΠΟΚΡΙΩΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ....

Αποκριών συνέχεια.......
Γίνεται να μην δε διαβάσουμε το παραμύθι της Ζωρζ Σαρρή " "Ο Αρλεκίνος"; Όχι βέβαια...Είναι ένα παραμύθι που αγαπούν τα παιδιά και μπορούμε να βγάλουμε τόσες δραστηριότητες από αυτό.
Αφού διαβάσαμε την ιστορία του Αρλεκίνου μιλήσαμε για τα συναισθήματα που βίωνε ο ήρωας της ιστορία συνδέοντας με κάποιο τρόπο και την ενότητα των συναισθημάτων από τα "βήματα για την ζωή"....Από την μια η χαρά και το κέφι της Αποκριάς και από την άλλη ο στεναχωρημένος Αρλεκίνος που δεν είχε στολή να βάλει....Ο αρλεκίνος είναι στεναχωρημένος, απογοητευμένος και ζηλεύει λίγο....Στο τέλος όμως όλα τα άσχημα συναισθήματα φεύγουν και στη θέση τους έρχονται η χαρά,η περηφάνια και η ευτυχία....
Η φαντασία,η δημιουργικότητα και η καλή θέληση θριαμβεύουν....
  • Είδαμε στον χάρτη της Ελλάδας σε ποιες πόλεις γίνονται αποκριάτικες εκδηλώσεις, παραδοσιακές αλλά και οι γνωστές καρναβαλικές με τα άρματα.Είδαμε φωτογραφίες από το Διαδίκτυο για τα παραδοσιακά μας καρναβάλια.Δεν θα μπορούσαμε βέβαια να αφήσουμε απ'έξω και το καρναβάλι της Βενετίας που εκεί διαδραματίζεται η ιστορία του Αρλεκίνου.Ανοίξαμε λοιπόν και ένα χάρτη της Ευρώπης και είδαμε που είναι η Ιταλία και βέβαια η Βενετία, η πόλη του Αρλεκίνου...


  • Μετά την ιστορία παίξαμε το παιχνίδι με το καπέλο του Αρλεκίνου.Τα παιδιά σε κύκλο..Όσο κρατάει η μουσική τα παιδιά με γρήγορο ρυθμό βάζουν το καπέλο στο κεφάλι τους και το δίνουν στον διπλανό τους...Όποιος φοράει το καπέλο με το σταμάτημα της μουσικής χάνει και βγαίνει από τον κύκλο....
  • Έδωσα στα παιδιά ρόμβους σε διάφορα χρώματα και σχήμα και τους ζήτησα να τους ομαδοποιήσουν πρώτα ανά χρώμα και ύστερα ανά σχήμα...

  • Ένωσε τους αρλεκίνους και τους κλόουν.Ένα άτακτο ψαλίδι τους έκοψε και πρέπει να τους φτιάξεις ξανά για να μην στεναχωριούνται....
  • Παιχνίδια κινητικά με ρόμβους.Τα παιδιά διαλέγουν τους ρόμβους που ομαδοποίησαν προηγουμένως και χορεύουν...Με το σταμάτημα της μουσικής βρίσκουν το παιδάκι που έχει ακριβώς τον ίδιο ρόμβο (μέγεθος και χρώμα) και γίνονται ζευγάρια.Το παιχνίδι έχει πολλές παραλλαγές.Περισσότερα μπορείτε να δείτε από περσινή ανάρτηση εδώ.
  • Το παιχνίδι είχε και συνέχεια....Κάθε φορά που σταματούσε η μουσική ανάλογα με το παράγγελμα, τα παιδιά τοποθετούσα τον ρόμβο τους σε διάφορα μέρη του σώματός τους και προσπαθούσαν να περπατήσουν χωρίς να τον ρίξουν.....έτσι είχαμε και την ευκαιρία να συνδέσουμε και το θέμα με το "σώμα" που το ξεκινήσαμε πριν τις Απόκριες και θα το συνεχίσουμε μετά!
  • Μάσκες και καπελάκια Αρλεκίνοι....
  • Μουσικά όργανα μαράκες. Από χαρτί και γεμισμένα με ρύζι...

  • Έτοιμοι και οι χαρταετοί μας για να τους πάρουν τα παιδιά αύριο...Ιδέα από το Internet αλλά δυστυχώς δε θυμάμαι από που...

  • Διαβάσαμε το παραμύθι "Ο καπελάς" από το Δημιουργικό εργαστήρι τεύχος 13.Έδωσε έναυσμα για παιχνίδι αλλά και ωραίες ζωγραφιές...




  • Έτοιμοι και αύριο για το αποκριάτικο πάρτι μας...Μερικά από τα παιχνίδια μας.....

  • Κι επειδή το πιο σημαντικό από όλα είναι οι ελεύθερες δημιουργίες των παιδιών να και μερικές από αυτές.Κλόουν, κομφετί και σερπαντίνες....


Πέμπτη 12 Φεβρουαρίου 2015

ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Τσικνοπέμπτη στο σχολείο μας σήμερα...Από εχθές ξεκινήσαμε να  φτιάχνουμε τις στολές μας!!Θέλαμε να είναι πρωτότυπες και ξεχωριστές!!!! 
Το θέμα? "Οι εποχές του χρόνου"!!!Ιδέα από το Pinterest....
Τα παιδιά διάλεξαν την εποχή που προτιμούσαν και στρώθηκαν στην δουλειά...Το αποτέλεσμα μας αντάμειψε!!!!Και μια σακούλα σκουπιδιών τις απογείωσε...
Μετά το πρόγραμμα είχε μουσική και χορό μαζί με το 2ο Νηπιαγωγείο Χρυσούπολης!Περάσαμε μια υπέροχη μέρα!!!





 ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ!!!!!

Κυριακή 8 Φεβρουαρίου 2015

ΠΛΑΝΗΤΟΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ!!!!!

Πέρυσι ασχοληθήκαμε κοντά έναν μήνα με το διάστημα και τους πλανήτες...Άρεσε τόσο πολύ το θέμα στα παιδιά που δεν μπορούσαμε να το τελειώσουμε...

  • Ξεκινήσαμε με την διαδοχή της μέρας και της νύχτας...Της αναρτήσεις μπορείτε να τις δείτε εδώ και εδώ
  • Συνεχίσαμε με τους πλανήτες, με γλωσσικά και μαθηματικά παιχνίδια αλλά και κατασκευές...Περισσότερα εδώ
  • Το σχολείο μας έγινε διαστημικός σταθμός...η οροφή στολίστηκε με πλανήτες που φτιάξαμε στο σχολείο  και κάναμε πολλές κατασκευές αλλά και πειράματα με τον μαγνητισμό.Περισσότερα μπορείτε να δείτε εδώ και εδώ

  • Τα παιδιά έφτιαξαν καταπληκτικά πράγματα με τους γονείς τους!!!!Μπορείτε να τις δείτε εδώ



Πέμπτη 5 Φεβρουαρίου 2015

ΓΛΩΣΣΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ Π ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΛΕΠΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Την προηγούμενη εβδομάδα τελειώσαμε το θέμα του χειμώνα...Οι τελευταίες δραστηριότητες είχαν σαν στόχο την γλώσσα καλλιέργεια αλλά και την λεπτή κινητικότητα των παιδιών...Και στα δύο τα παιδιά χρησιμοποίησαν τα χέρια τους!
  • Πολλές φορές από κάποιο θέμα που δουλεύουμε μας δίνεται η δυνατότητα να ασχοληθούμε πιο αναλυτικά  με κάποιο γράμμα.Στο νηπιαγωγείο δεν μαθαίνουμε γράμματα με την μεθοδολογία που χρησιμοποιεί το Δημοτικό.Τα παιδιά μαθαίνουν να αναγνωρίζουν πολλά γράμματα μέσα από τα πολλά ερεθίσματα που τους δίνουμε κάθε μέρα καθώς παντού υπάρχουν πίνακες αναφοράς αλλά καρτέλες με λέξεις που προκύπτουν από το θέμα που ασχολούμαστε κάθε φορά.
Έτσι και αυτές τις μέρες καθώς ασχολούμασταν με τα πειράματα από πάγο, τα πολικά ζώα κ.α.λ μας προέκυψε το γράμμα Π. Με την κ. Λίτσα γράψανε τον γλωσσοδέτη του Π κάτι το οποίο κάνουμε σε κάθε γράμμα που μαθαίνουμε πιο αναλυτικά.
Στο τέλος της σχολικής χρονιάς δίνουμε σε κάθε παιδί το δικό του βιβλιαράκι με τους γλωσσοδέτες.....
Κι επειδή η τάξη μας και φέτος είναι αστεράτη...το προχωρήσαμε λίγο το θέμα...Έχουμε μπει στο δεύτερο τρίμηνο και σκέφτηκα να δουλέψουμε τον συλλαβισμό πιο οργανωμένα.
Από την κα. Γιαννικοπούλου Αγγελική και την ομάδα εργασία της (Προαναγνωστικές δεξιότητες και μαθήματα με τα φωνήματα) είδα μια φοβερή γλωσσική δραστηριότητα συλλαβισμού και είπα να την δοκιμάσω στα παιδάκια μου...
Χρησιμοποίησα τα χέρια των παιδιών.Στον αντίχειρα τους έγραψα το γράμμα Π και στα άλλα δάχτυλα το Α, το Ε, το Ο και το Ι.Ύστερα τους έλεγα να ενώσουν το Π του αντίχειρα με το Α του δείχτη...Τι συλλαβή σχηματίζεται;Το ΠΑ...Το ίδιο έγινε και με τα άλλα δαχτυλάκια και έτσι σχηματίσαμε τις συλλαβές ΠΑ, ΠΕ, ΠΟ, ΠΙ.....


Αφού παίξαμε αυτό το γλωσσικό παιχνίδι προχωρήσαμε και στον σχηματισμό των λέξεων....Χώρισα τα παιδιά σε 4 ομάδες και κάθε ομάδα έπρεπε να βρει όσες πιο πολλές λέξεις μπορεί από την δική τους συλλαβή.

  • Χειμώνας σημαίνει και μάλλινα ζεστά ρούχα...Μιλώντας για το μαλλί και την όλη διαδικασία παρασκευής του, το χρησιμοποιήσαμε και βιωματικά.....Όπως και πέρυσι κάναμε έναν κύκλο κεντημένο με μαλλί....Περισσότερες πληροφορίες από περσινή ανάρτηση μπορείτε να δείτε εδώ 

Φέτος εκτός από τον κύκλο, η συνάδελφός μου κ. Λίτσα το προχώρησε λίγο παραπάνω έχοντας μια καταπληκτική ιδέα...Σχεδίασε ένα καράβι και ένα αεροπλάνο (χρησιμοποίησε σχέδια από στένσιλ) και τα παιδιά κέντησαν αυτά τα σχέδια....Ύστερα ζωγράφισαν το έργο τους...Έγιναν καταπληκτικά και οι φωτογραφίες τα αδικούν πολύ.....




Τα παιδιά τα πήγαν πολύ καλά...Δεν έχουν τελειώσει όλα ακόμη, γίνονται στις ελεύθερες δραστηριότητες γιατί θέλουν την αμέριστη προσοχή τους και την δικιά μας....

Κυριακή 1 Φεβρουαρίου 2015

ΠΑΜΕ ΓΙΑ ΧΕΙΜΩΝΙΑΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ!!!

Μετά τα πειράματα σειρά είχαν τα παιχνίδια!!!!Με χειμωνιάτικα ρούχα φυσικά!!!Πέρισυ είχαμε παίξει το παιχνίδι με τα χειμωνιάτικα ρούχα και το ζάρι και φέτος εννοείται το παίξαμε ξανά..αλλά δυστυχώς λόγω τεχνικών προβλημάτων δεν υπάρχουν φωτογραφίες.Το παιχνίδι μπορείτε να το δείτε από περσινή ανάρτηση εδώ.
Παίξαμε όμως και άλλα πολλά καινούρια παιχνίδια!Κι επειδή όλα ήταν λίγο ανταγωνιστικά μιλήσαμε πρώτα λίγο για το νόημα του "ανταγωνίζομαι".Σημασία λοιπόν έχει να αγωνίζεσαι ,στην προκειμένη περίπτωση να παίξεις,για να περάσεις όμορφα και να το ευχαριστηθείς και όχι μόνο για να κερδίσεις!Τα παιχνίδια τα βρήκα στο meleniro.
  • Σε 3 καλάθια, 3 παιδιά με το σύνθημα πρέπει να βάλουν ο ένας όλα τα γάντια, ο άλλος όλα τα κασκόλ και ο τρίτος όλα τα σκουφάκια στα ανάλογα καλαθάκια...

  • Ντύσε τον χιονάνθρωπο:Τα παιδιά στέκονται αντίκρυ σε ζευγάρια.Τα μισά είναι χιονάνθρωποι και τα άλλα μισά φοράνε γάντια ,σκούφο και κασκόλ.Με το σύνθημα τα ντυμένα παιδιά πρέπει να ντύσουν το ζευγάρι τους, δηλαδή τον χιονάνθρωπο τους και να του βάλουν  το κασκόλ, τα γάντια και το σκουφάκι...

 
  • Άπλωσε τα ρούχα:Σε δυο σχοινιά δυο παιδιά προσπαθούν να κρεμάσουν από 3 ζευγάρια γάντια με μανταλάκια.
  • Και μετά την διασκέδαση και λίγα γλωσσικά παιχνίδια...Βρήκα κάτι καταπληκτικές καρτέλες με σύνθετες λέξεις από την Ελένη Μαμανού σε παιγνιώδη μορφή και πραγματικά άρεσαν πολύ στα παιδιά...
  • Τελειώνοντας το θέμα του χειμώνα κάναμε μια ανακεφαλαίωση τι μάθαμε με ερωτήσεις σωστού ή λάθους π.χ. Τον χειμώνα κάνει ζέστη,ο πάγος λιώνει με τον ήλιο, ο λύκος τον χειμώνα πέφτει σε χειμερία νάρκη...Τα παιδιά ανάλογα με την ερώτηση φωνάζουν ΣΩΣΤΟ ή ΛΑΘΟΣ!Τους αρέσει πολύ αυτό το παιχνίδι και το παίζουμε σχεδόν κάθε φορά που κλείνουμε ένα θέμα...
  • Και μια ομαδική με χαρτοδιπλωτική και εφημερίδα...Σπιτάκια με δίπλωμα χαρτιού, χιόνι με μπατονέτα, χειμωνιάτικα δέντρα και σύννεφα με εφημερίδα και ιδού!


Δεν μπορώ να αποδώσω σωστά πως διπλώνουμε το χαρτί και φτιάχνουμε τα σπιτάκια.Έβγαλα κάποιες φωτογραφίες με την διαδικασία του διπλώματος και ελπίζω να το καταλάβετε.....

Παρασκευή 30 Ιανουαρίου 2015

ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΗ: ΒΟΗΘΟΙ ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΕΝΟΤΗΤΑ

Τελειώνοντας την πρώτη ενότητα από τα "Βήματα για την ζωή" και προχωρώντας στην δεύτερη, αυτή των συναισθημάτων, ας κάνουμε μια ανακεφαλαίωση τι έχουμε κάνει μέχρι τώρα.Τα βήματα φέτος, εκτός από μερικά κεφάλαια με έννοιες, δεν τα δουλεύουμε ξεχωριστά αλλά προσπαθούμε να τα εντάξουμε στα διάφορα θέματα που ασχολούμαστε.
Στην αρχή της σχολικής χρονιάς, προσπαθώντας να δημιουργήσουμε σωστούς τρόπους επικοινωνίας μεταξύ των παιδιών ασχοληθήκαμε με το θέμα της φιλίας...Σχετικά με το θέμα μπορείτε να δείτε εδώ.
  • Ασχοληθήκαμε ξεχωριστά με τις έννοιες ΑΝ-ΤΟΤΕ και ΓΙΑΤΙ-ΕΠΕΙΔΗ. Το υλικό το δανειστήκαμε από την συνάδελφο Καλλιόπη Παπουτσάκη και το popi-it.gr




  • ΑΚΟΥΩ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ...Δώσαμε ιδιαίτερη σημασία σε αυτό το κεφάλαιο γιατί τα παιδιά αυτής της ηλικίας επειδή είναι τόσο επικεντρωμένα στον εαυτό τους δεν είναι ιδιαίτερα ικανά να ακούσουν τον άλλον χωρίς να τον διακόψουν ή να ασχοληθούν με αυτό που έχει να πει.Ιδιαίτερα στην παρεούλα πάντα προσπαθούμε να προτρέψουμε τα παιδιά να μιλάνε με την σειρά τους , να μην διακόπτουν τον συνομιλητή τους αλλά και να ακούνε αυτά που έχει να τους πει...Κάναμε πολλά βιωματικά παιχνίδια και δραματοποιήσεις κυρίως για το πως νιώθουν τα παιδιά όταν στο σπίτι ή στο σχολείο μιλάνε στους γονείς τους η στους φίλους τους και αυτοί δεν τους δίνουν σημασία....


Τις έννοιες ΠΡΙΝ- ΜΕΤΑ και ΤΩΡΑ- ΑΡΓΟΤΕΡΑ τις δουλέψαμε με τις εποχές και τους μήνες, δες εδώ ,εδώ και εδώ
  • Οι βοηθοί μας.....Κάθε εβδομάδα κι ένα παιδάκι γίνεται βοηθός.Είναι η ώρα που περιμένουμε όλοι....Περνάμε πάντα πολύ όμορφα και κάθε φορά είναι και διαφορετική.....Ευχαριστούμε πολύ τους γονείς για την παρουσία τους στο νηπιαγωγείο και για τις όμορφες στιγμές που χαρίζουν στα παιδιά τους και σε εμάς τους υπόλοιπους.
Μετά τον πρώτο βοηθό, τον Παντελή, επόμενη ήταν η Αλκμήνη μας, που ήρθε στο νηπιαγωγείο μας με τους γονείς της και την γιαγιά της.Εκείνη μάλιστα την μέρα είχε και τα γενέθλιά της και τα γιόρτασε στο σχολείο!!!!

Ο Αρντέλο μας με την μαμά του μας έφερε τα αγαπημένα του παιχνίδια, και η μαμά του μας τραγούδησε τα αγαπημένα του τραγούδια....
Ο Νικηφόρος μας με την μαμά του έφτιαξαν μαζί κεκάκια και μας τα πρόσφεραν στο σχολείο.Μας έφερε πολλές φωτογραφίες από ταξίδια του και συζητήσαμε πολλά πράγματα!!!!
Η Ελένη μας,η ναζιάρα σχεδόν δεν άφησε καθόλου την μαμά της να μιλήσει!!!!Τα είπε όλα εκείνη!!!!!Μας διάβασε και το αγαπημένο της παραμύθι.!!!Στην παρέα βέβαια και η δίδυμη αδελφή της Βενετία!
Η Χριστίνα μας με την μαμά της παίξανε με όλα τα παιδιά πολλά παιχνίδια!Μας έφερε φωτογραφίες από τα αδέλφια της και τα αγαπημένα της ζωάκια!!!Η μαμά της μας διάβασε και ένα παραμύθι που διάλεξε!

  • Η Αρμέλα μας με την μαμά της μας έδειξαν φωτογραφίες από τον γάμο των γονιών της, από την βρεφική της ηλικία και μας μίλησε για τον αγαπημένο της αδελφό!!!