Πέμπτη 27 Οκτωβρίου 2016

28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940

H 28η Οκτωβρίου 1940 είναι μία από τις 2 εθνικές μας επετείους τις οποίες επεξεργαζόμαστε αρκετά στην προσχολική αγωγή...Προσεγγίσαμε το θέμα μέσα από παραμύθια,εγκυκλοπαίδιες,videos και φωτογραφίες εκείνης της εποχής.
Βασικός στόχος αυτής της θεματικής ενότητας είναι να γνωρίσουν τα παιδιά τα ιστορικά γεγονότα της πατρίδας μας και συγκεκριμένα της 28ης Οκτωβρίου,να αποκτήσουν εθνική συνείδηση και να κατανοήσουν την ανάγκη για ειρήνη μεταξύ των λαών.
Η τάξη μας γέμισε με αφίσες, έντυπα αλλά και τις υπέροχες φωτογραφίες της Βούλας Παπαιωάννου (γνωστής φωτογράφου εκείνης της εποχής) που αφορούν το ΟΧΙ του σαράντα.
Με πολύ απλά λόγια εξιστορήσαμε τα γεγονότα της 28ης Οκτωβρίου.Μας βοήθησαν πολύ και οι φωτογραφίες εκείνης της εποχής...Αναφερθήκαμε και στον ρόλο των γυναικών στον πόλεμο του 40.
Είδαμε στον χάρτη της Ευρώπης την Ελλάδα και την Ιταλία αλλά και την Γερμανία που λίγο καιρό μετά έπαιξε δραματικό ρόλο στην ιστορία της πατρίδας μας.Τοποθετήσαμε τα ονόματα των χωρών στην κατάλληλη θέση και βάλαμε και τις σημαίες τους..... 
Επεξεργαστήκαμε λέξεις σχετικές με το θέμα μας...Τις συνθέσαμε και τις ανασυνθέσαμε,μετρήσαμε τις συλλαβές τους και αναγνωρίσαμε τα αρχικά τους..
Η κατασκευή μας τα είχε όλα.....Στρατιώτες και στρατιωτίνες,συνθήματα και την Ελληνική σημαία.Τα παιδιά έβαψαν ρολά σε χρώμα χακί για να στέκονται καλύτερα τα στρατιωτάκια μας, έβαψαν,έκοψαν και χρωμάτισαν την ελληνική σημαία....


Μιλήσαμε για την Ελληνική σημαία και τον συμβολισμό της.Γιατί τα χρώματά της είναι το μπλε και το άσπρο,γιατί έχει σταυρό;Μετρήσαμε πόσες γραμμές έχει και τι συμβολίζουν αυτές οι γραμμές....

Οι έννοιες της Ειρήνης και του πολέμου μας απασχόλησαν εξίσου με την ιστορική επέτειό μας...Μέσα από παραμύθια,φωτογραφικό υλικό και videos προσπαθήσαμε να τις κάνουμε κατανοητές στα παιδιά...Ομαδοποιήσαμε και ξεχωρίσαμε φωτογραφίες που δείχνουν τον πόλεμο και αυτές που δείχνουν την ειρήνη...Είδαμε τις μεγάλες διαφορές τους και κάναμε μια μεγάλη συζήτηση...

Στην ερώτησή μου τι γίνεται σε καιρό ειρήνης τα παιδιά απάντησαν:
Είμαστε χαρούμενοι
Έχουμε παιχνίδια
Έχουμε την μαμά μας και τον μπαμπά μας δίπλα μας
Έχουμε φαγητό
Πάμε σχολείο
Έχουμε αγάπη,αγκαλιές,φιλιά.....

Στον πόλεμο τι γίνεται;
Κρυώνουμε...
Πεινάμε.....
Πονάμε....
Πεθαίνουμε.....
Η οικογένειά μας κινδυνεύει....
Είμαστε δυστυχισμένοι και φοβισμένοι.....

Όλες αυτές τις σκέψεις μας ,τα συναισθήματά μας και πλέον τις γνώσεις μας, τις αποτυπώσαμε σε 2 ομαδικές εργασίες όπου δούλεψαν με πολύ μεράκι όλα τα παιδιά....
Προσωποποιήσαμε την ειρήνη και τον πόλεμο και τα τους ντύσαμε όπως εμείς αντιλαμβανόμασταν αυτές τις έννοιες...Μετά γράψαμε και κάποιες λέξεις που αντιπροσωπεύουν την ειρήνη και τον πόλεμο....








Δεν τα πήγαμε και άσχημα...δεν νομίζετε;

Στην ελεύθερη ζωγραφική τα παιδιά παίρνοντας τόσα ερεθίσματα, ζωγράφισαν σκηνές από την επέτειο του ΟΧΙ αλλά και σκηνές για την ειρήνη και τον πόλεμο

Άλλη μια εργασία για την ειρήνη.....Στολίσαμε το σήμα της ειρήνης και την γράψαμε την λέξη...


Μελετήσαμε πίνακες ζωγραφικής γνωστών ζωγράφων για τον πόλεμο και την ειρήνη....Τους περιγράψαμε,τους αναλύσαμε και μείναμε λίγο παραπάνω στην Γκερνίκα του Picasso (τις μεμονωμένες εικόνες του πίνακα που έπρεπε τα παιδιά να τις αντιστοιχήσουν πάνω του τις βρήκα στο e-children.blogspott)



Τέλος ασχοληθήκαμε και με τον Άγιο Δημήτριο,καθότι πολιούχος της Χρυσούπολης....Μια εικόνα του Αγίου με την τεχνική του καφέ για να γίνει πεπαλαιωμένη ήταν ότι καλύτερο μπορούσαμε να κάνουμε!!!!!




Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2016

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

17 Οκτωβρίου ήταν η Παγκόσμια ημέρα Υγιεινής Διατροφής.
Τα παιδιά έφεραν υγιεινό φαγητό και φάγαμε όλοι μαζί τα υγιεινά εδέσματα...
Δεν έλειψαν βέβαια και οι φρουτοσαλάτες...
Διαβάσαμε το παραμύθι του Άνκα του εξωγήινου από ένα ένα υποστηρικτικό υλικό που είχε δημοσιεύσει το Υπουργείο Υγείας και πρόνοιας το 1997 στην Αγωγή Υγείας...Ένας συμπαθητικός εξωγήινος, ο Άνκα, ήρθε στην γη αλλά είχε ένα μεγάλο ελάττωμα......Ότι φαγητό του άρεσε ...το έτρωγε συνέχεια!!!!!Δεν έτρωγε τίποτα άλλο......Αποτέλεσμα ήταν κάθε φορά να αρρωσταίνει ή να παραμορφώνεται......
Το παραμύθι αρέσει ιδιαίτερα στα παιδιά και διδάσκει με πολύ διασκεδαστικό τρόπο ότι όλες οι τροφές είναι απαραίτητες στον οργανισμό μας και ότι πρέπει να υπάρχει ποικιλία στην διατροδή μας...
Τα παιδιά ζωγράφισαν το παραμύθι του Άνκα...
Οι κάρτες μας, αφιερωμένες στην μέρα της Υγιεινής διατροφής.Τα παιδιά με πινέλο ζωγράφισαν ένα μήλο και μέσα κολλήσαμε τους χρυσούς κανόνες της Υγιεινής Διατροφής για να μην τους ξεχνάμε....




Διαβάσαμε το παραμύθι "Ο παππούς Ροδαλός και η μαγική συνταγή", το οποίο βρήκαμε σε μορφή pdf.Το παραμύθι μας έδωσε πολλές ευκαιρίες για δραστηριότητες μαθηματικές και γλωσσικές.
Τα παιδιά έφεραν στο σχολείο όσπρια και καρπούς.Μιλήσαμε και μάθαμε για την διατροφική τους αξία. Ξεχωρίσαμε και ομαδοποιήσαμε τα λαχανικά, τα φρούτα, τους καρπούς, τα όσπρια και αναγνωρίσαμε την γραφή τους.





Το συμπέρασμά μας:

Τρώω σωστά και υγιεινά
 για σώμα γερό και δυνατό
κόκαλα γερά
και δυνατό κορμό.



Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2016

ΠΑΙΖΩ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ!!!

Ονομάτων συνέχεια.......
Μετά από τις δραστηριότητες που κάναμε με το αρχικό του ονόματός μας,σειρά είχε να δουλέψουμε και ολόκληρο το όνομά μας.....Πολλά παιδιά ήδη το ξεχωρίζουν γιατί από την πρώτη εβδομάδα υπήρχε το όνομά τους στο παρουσιολόγιο, στο συρτάρι τους αλλά και στην καρτέλα που χρησιμοποιούν για να αντιγράφουν το όνομά τους στα έργα τους και στις εργασίες τους!!!!!
Μετρήσαμε πόσα γράμματα έχει το όνομά μας.......Πήραμε τις καρτέλες μας, μετρήσαμε τα γράμματα του ονόματός μας και τα βάλαμε στον συγκεκριμένο αριθμό που αντιστοιχεί......Έτσι βρήκαμε πια είναι τα μακριά και μεγάλα ονόματα και ποια τα κοντά και πιο μικρά.....


Τα παιδιά ανάμεσα σε πολλά γράμματα ξεχώρισαν τα γράμματα του δικού τους ονόματος και το συνέθεσαν...
Συνδυάζοντας το με την θεματική ενότητα "Γνωρίζω τον εαυτό μου" έφτιαξαν τον εαυτό τους και κολλήσαμε το όνομα...








Φτιάξαμε ένα lapbook με πολλές δραστηριότητες για το όνομά τους....Την ιδέα για το φύλλο εργασίας το πήρα  την πήρα από την Μαρία και το Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο.Το ποίημα από την Λίτσα και το Νηπίων καταστάσεις .


Τα δώσαμε το Σαββατόκυριακο για να τα δουλέψουν τα παιδιά με την βοήθεια των γονιών τους....Τα αποτελέσματα ήταν μοναδικά!!!!!






Χωρίσαμε το όνομά μας σε συλλαβές και μετρήσαμε πόσες συλλαβές έχουν τα ονόματά μας.Πρώτα χτυπώντας παλαμάκια,τα πόδια μας,τα γόνατά μας κ.λ.π.
Από την αγαπημένη μου Κατερίνα και το paixnidokamomataa, δανειστήκαμε το παρακάτω παιχνίδι.
Τα παιδιά σε κάθε συλλαβή του ονόματός τους πηδάνε και ένα στεφάνι...Στην τελευταία συλλαβή αφήνουν την καρτέλα με το όνομά τους...Ύστερα βάζουμε αριθμούς στα στεφάνια για να δούμε πόσες συλλαβές έχει το όνομά μας...Τέλος μετράμε πόσα παιδιά έχουν 2,3,4 συλλαβές στο όνομά μας...


Αυτά και άλλα πολλά έγιναν αυτές τις μέρες στο νηπιαγωγείο μας......Κι θα γίνουν πολλά ακόμη....Με όρεξη και κέφι!!!!!