Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2016

eTwinning:"Η ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΤΗΣ ΚΟΚΚΙΝΗΣ ΟΜΠΡΕΛΑΣ.......Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ"

Αφού μιλήσαμε για τα στάδια πλοκής μιας ιστορίας και τα επεξεργαστήκαμε, δες εδώ την συγκεκριμένη ανάρτηση
και φτιάξαμε μόνοι μας μια ιστορία με αφορμή έναν χειμωνιάτικο πίνακα
δες εδώ
Ήρθε η κατάλληλη στιγμή να γράψουμε και την ιστορία του πίνακά μας σε συνεργασία με το 5ο Ολ. Νηπιαγωγείο Πύργου.
Το Νηπιαγωγείου Πύργου ανέλαβε να ξεκινήσει την ιστορία και να φτάσει μέχρι το στάδιο της πλοκής της ιστορίας και το δικό μας Νηπιαγωγείο να συνεχίσει την πλοκή και να δώσει την λύση.
Την ιστορία από το 5ο Ολ. Νηπιαγωγείο Πύργου θα την δείτε εδώ: 
                        Η περιπέτεια της κόκκινης ομπρέλας 

ή μπορείτε να μπείτε στο blog της Κατερίνας εδώ


Εμείς συνεχίσαμε την ιστορία και δώσαμε την λύση...Την συνέχεια της ιστορίας που φτιάξαμε εμείς μπορείτε να την δείτε εδώ

Ολοκληρωμένη την ιστορία μπορείτε να την δείτε από το: http://issuu.com/mariagianniki/docs/__-__________________-______-______ 

Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2016

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΝΟΣ ΠΙΝΑΚΑ !!!!!

Αφού μάθαμε τα στάδια πλοκής μιας ιστορίας με αφορμή το βιβλίο της κυρά Καλής και γίναμε και εικονογράφοι, καιρός να προχωρήσουμε ένα βήμα παραπάνω και να γίνουμε και συγγραφείς.Μία προθέρμανση για την ιστορία που θα φτιάξουμε τον άλλον μήνα πάνω στον πίνακά μας στο πρόγραμμά μας eTwinning.....
Με αφορμή το θέμα του χειμώνα που ασχολούμαστε αυτόν τον καιρό και μιλώντας για το αγαπημένο θέμα των παιδιών, τον χιονάνθρωπο,ψάξαμε με τα παιδιά στο διαδίκτυο πίνακες με χιονάνθρωπους.Τα παιδιά διάλεξαν αυτόν που τους έκανε μεγαλύτερη εντύπωση και τον εκτυπώσαμε.
Τον πίνακα τον βρήκαμε από εδώ
Με ερωτήσεις ανοιχτού τύπου τα παιδιά περιέγραψαν τον πίνακα, μίλησαν για τα συναισθήματα που τους δημιουργεί, μέτρησαν πόσα άτομα και ζώα απεικονίζει, βρήκαν την εποχή και γενικά ανέπτυξαν την προφορική καλλιέργεια του λόγου τους.
Ακολουθώντας τα βήματα της πλοκής μιας ιστορίας καταγράψαμε την πρώτη μέρα μια ιδεοθύελλα των παιδιών σε μεγάλο χαρτόνι.
Στη συνέχεια με βοηθό μας τον παραπάνω πίνακα τα παιδιά ανέπτυξαν περισσότερο τις ιδέες τους και έφτιαξαν την ιστορία τους.Την εικονογράφησαν και έτοιμη!!!!!





Μπορείτε να δείτε την ιστορία σε e-book  στο πρόγραμμα issuu



Για καλύτερη εμπέδωση του πίνακα προχωρήσαμε και σε άλλες δραστηριότητες...Σε ένα πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνας έφτιαξα 2 φύλλα εργασίας.
Στο πρώτο απομόνωσα τον χιονάνθρωπο και ζήτησα από τα παιδιά να ζωγραφίσουν γύρω του ότι ήθελαν και να φτιάξουν την δική τους μικρή ιστορία....





Στο δεύτερο φύλλο εργασίας απομόνωσα κάποια κομμάτια του πίνακα και τα παιδιά έπρεπε να βάλουν τα κομμάτια στην σωστή θέση στον πίνακα!





Θέλω να ευχαριστήσω ιδιαίτερα τις αγαπημένες συναδέλφους Κατερίνα Παπαευθυμίου και Καλλιόπη Παπουτσάκη για τις ιδέες που πήρα....

Κυριακή 24 Ιανουαρίου 2016

eTwinning "ΧΡΩΜΑΤΟΠΙΤΣΙΙΣΜΑΤΑ-ΙΣΤΟΡΙΟΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑΤΑ":ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ ΕΝΟΣ ΠΙΝΑΚΑ

Ένα μαγικό ταξίδι στην τέχνη και στην λογοτεχνία έχει ξεκινήσει εδώ και 3 μήνες περίπου μεταξύ του 1ου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Χρυσούπολης και του 5ου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Πύργου.Ο πρώτος μας πίνακας φτιάχτηκε με μεγάλη επιτυχία!Τα 2 νηπιαγωγεία ανέπτυξαν πολλές  συνεργατικές δράσεις μεταξύ τους και δημιούργησαν δεσμούς φιλίας και αγάπης.
Τώρα έχει σειρά το δεύτερο μέρος του πρώτου μας έργου.....Γίναμε καλλιτέχνες, τώρα θα γίνουμε και συγγραφείς.....Θα γράψουμε μια ιστορία για τον πίνακα μας.....Θα την ξεκινήσουν τα παιδιά του Πύργου και θα την τελειώσουν τα παιδιά της Χρυσούπολης!!!!!!!Εν αναμονή λοιπόν!!!!!
Δημιουργήσαμε μια αφίσα για το πρώτο μας έργο προς ενημέρωση των γονιών.




Δημιουργήσαμε μια ενεργή αφίσα στο πρόγραμμα thinglink που δείχνει την μέχρι τώρα πορεία του έργου μας.Περιέχει όλα τα videos που φτιάξαμε μέχρι τώρα και τα 2 σχολεία.


Σε αναμονή λοιπόν της ιστορίας μας!!!!!

Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2016

ΕΠΟΧΕΣ-ΜΗΝΕΣ

Αυτές τις μέρες ασχοληθήκαμε με την διαδοχή των εποχών και μια καλύτερη γνωριμία με τους μήνες.Είναι ένα θέμα ιδιαίτερα δύσκολο για τα παιδιά να το κατανοήσουν ,καθώς εμπεριέχει την έννοια του χρόνου και συνήθως το δουλεύουμε το 2ο τρίμηνο παρόλο που το προσεγγίζουμε καθ όλη την διάρκεια του χρόνου.
Με βοηθό μπόλικο εποπτικό υλικό μάθαμε για την κυκλική διαδοχή των εποχών και για τους μήνες της κάθε εποχής.
Μέσα από εικόνες στο διαδίκτυο αναγνωρίσαμε τα χαρακτηριστικά κάθε εποχής.





και το δικό μας......
Πολύτιμος βοηθός μας στάθηκε η σειρά βιβλίων που διαβάζουμε στην αλλαγή κάθε εποχής της Λότης-Πέτροβιτς Ανδρουτσοπούλου (Περισσότερες πληροφορίες εδώ)
Ανοίξαμε και τα 4 βιβλία και είδαμε τις εικόνες που έχει για τον κάθε μήνα.Την ιστορία του κάθε μήνα την διαβάζουμε κάθε φορά που ξεκινάει...
Με αφορμή αυτά τα βιβλία και ιδιαίτερα του χειμώνα που διαβάζουμε τώρα κάναμε την παρακάτω ομαδική με τους μήνες:
 Έδωσα στα παιδιά καρτέλες με τις 4 εποχές, αναγνωρίσαμε την κάθε εποχή και το επόμενο βήμα ήταν να κατανοήσουν την κυκλική ακολουθία τους. Τοποθετούσα αρχικά την καρτέλα μιας εποχής και τα παιδιά έπρεπε να βάζουν τις επόμενες στην σειρά.Ύστερα αλλάζαμε  εποχή και έπρεπε να επαναλάβουν την διαδικασία πάλι με την σειρά.Ύστερα μοίρασα καρτελάκια με τους μήνες...Τα παιδιά διάλεγαν στην τύχη μια καρτέλα και την έβαζαν στην κατάλληλη εποχή.






Στη συνέχεια παίξαμε ένα επιδαπέδιο παιχνίδι..Σε ένα μεγάλο χαρτί του μέτρου με σχεδιασμένα τετράγωνα, το οποίο το χρησιμοποιούμε σε πολλές δραστηριότητες, έβαλα καρτέλες με τις 4 εποχές.Ορίσαμε το πρώτο δεξιό τετράγωνο ως αφετηρία.Το κάθε παιδί έπαιρνε μια καρτέλα με μήνες και ανάλογα σε ποια εποχή άνηκε ο μήνας της καρτέλας έπρεπε με δικές μας οδηγίες να φτάσει ως εκεί...Οι οδηγίες ήταν σαν αυτές:
Πήγαινε 2 βήματα μπροστά, 1 πίσω,3 αριστερά κ.λ.π. Εννοείται ότι το δυσκολεύαμε λίγο το πράγμα, έτσι για να έχει ενδιαφέρον.Ο παίχτης έπρεπε να προσέχει γιατί πολλές φορές τον οδηγούσαμε σε λάθος εποχή...Αν πατούσε σε λάθος εποχή έχανε!!!!!

Και το πολύ ωραίο ψυχοκινητικό παιχνίδι που το κάνω τα τελευταία 2 χρόνια γιατί αρέσει πολύ στα παιδιά.
4 στεφάνια για τις 4 εποχές και 12 ραβδάκια για τους μήνες...
Τα παιδιά-μήνες χορεύουν με τη μουσική του Vivaldi "4 εποχές".Τα παιδιά εποχές είναι σκορπισμένα σε διάφορα σημεία της αίθουσας και περιμένουν.Μόλις σταματήσει η μουσική, τα παιδιά μήνες πρέπει να τρέξουν εκεί που βρίσκεται η εποχή που ανήκουν.

Στη συνέχεια κατά την διάρκεια της μουσικής, τα παιδιά ανταλλάσσουν ραβδιά, και οι εποχές αλλάζουν θέσεις.Μόλις η μουσική σταματήσει, τα παιδιά βλέπουν το ραβδάκι τους και ψάχνουν να βρουν την εποχή τους.
Μαθαίνοντας τον αριθμό 4 μέσα από τις 4 εποχές.....

Το θέμα άρεσε πολύ στα παιδιά γι αυτό και στις ελεύθερες δραστηριότητες τους θέλησαν να φτιάξουν τις 4 εποχές με πλαστελίνη...Δούλεψαν συνεργατικά κάτι που με χαροποίησε πολύ γιατί τίποτα δεν ήταν σχεδιασμένο...Ένιωσαν πολύ περήφανα για τα έργα τους...


Και μια κατασκευή που την δανειστήκαμε από την αγαπημένη συνάδελφο και συνεργάτιδα Κατερίνα Παπαευθυμίου...Το τρένο των 4 εποχών...Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και κάθε ομάδα διάλεξε μία εποχή....Τα έργα έγιναν με την τεχνική του κολάζ αλλά και πολλές άλλες τεχνικές.....