Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2014

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΑΡΛΕΚΙΝΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΡΟΜΒΟΥΣ

Με αφορμή το παραμύθι "ο Αρλεκίνος" της Ζωρζ Σαρρή που το διαβάζουμε κάθε χρόνο κάναμε πολλές και διάφορες δραστηριότητες.....

Μετά την ανάγνωση του βιβλίου ψάξαμε στο google είδαμε διάφορους πίνακες ζωγραφικής για τον Αρλεκίνο.Τα παιδιά επέλεξαν αυτούς που τους άρεσαν και τους αποθηκεύσαμε σε έναν φάκελλο.






Επιλέξαμε κάποια από αυτά για να τα παίξουμε παζλ στο jigsawplanet.com.

 Αχ σε αυτές τις ελεύθερες δραστηριότητες!!!!!!!Τα παιδιά κάνουν θαύματα!!!Εδώ έφτιαξαν τα περιβόητα βιβλιαράκια τους...με την ιστορία του Αρλεκίνου και 2 μάσκες!!!!


  • Το απόγευμα ήταν η ώρα για παιχνίδια με ...ρόμβους γιατί μάθαμε και μιλήσαμε για το σχήμα του ρόμβου φυσικά!!!!Από το σύγχρονο Νηπιαγωγείο βρήκα διάφορα παιχνίδια και τα προσάρμοσα στα δικά μου μέτρα με μερικές ακόμα ιδέες και προεκτάσεις και......
  • Έκοψα ρόμβους σε διάφορα σχήματα και χρώματα ανά 2 ίδια...
 Τους ομαδοποιήσαμε ανά χρώμα!!! Τα παιδάκια μου θέλανε να τους κάνουνε και όμορφα σχήματα!!!!!
   Ομαδοποίηση ως προς το μέγεθος....με σχέδια                                    παρακαλώ!!!!!!


  • Τα παιδιά διάλεξαν από έναν ρόμβο ,φόρεσαν και τις μάσκες τους και ώρα για παιχνίδι!!!!!!Στο CD αποκριάτικα τραγούδια και ξεκινάμε!!!!!!
             Τα παιδιά τρέχουν όσο κρατάει η μουσική......
Μόλις σταματήσει γίνονται ζευγάρια σύμφωνα με τους ρόμβους που κρατάνε και ξαναξεκινάνε χορεύοντας με το ζευγαράκι τους...
 Με το ξεκίνημα της μουσικής γίνονται διάφορα πράγματα.....Αλλάζουν ρόμβους και όταν σταματάνε ξαναβρίσκουν τα καινούρια ζευγάρια τους και χαιρετιούνται με διάφορους τρόπους....




Στο επόμενο σύνθημα ανταλλάσσουν τους ρόμβους τους ταυτόχρονα και κυκλικά χρησιμοποιώντας δεξί και αριστερό χέρι εναλλάξ!Στην αρχή δυσκολεύτηκαν λίγο αλλά μετά τα κατάφεραν μια χαρά!!!!


                   Ισορροπία με ρόμβους!!!!

  • Το τελευταίο παιχνίδι μας ήταν μια παραλλαγή από τις μουσικές καρέκλες...
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες των 4 ατόμων (και πιο πολλές αν θέλετε...)...Τοποθετήθηκαν 4 καρέκλες και πάνω σε κάθε καρέκλα έβαλα κι έναν διαφορετικό ρόμβο...Τα παιδιά κρατούσαν στα χέρια τους τους ίδιους ρόμβους που υπήρχαν στις καρέκλες...
 Η μουσική ξεκίνησε και τα παιδιά τρέχαν γύρω γύρω....Εν τω μεταξύ κάποιο παιδί άλλαζε συνέχεια τους ρόμβους στις καρέκλες για να δυσκολέψουμε λίγο τα πράγματα.
 Όταν η μουσική σταμάτησε τα παιδιά έπρεπε να κάτσουν στην καρέκλα που είχε τον ίδιο ρόμβο με αυτόν που κρατούσαν στα χέρια τους...Αφού τα παιδιά μάθουν καλά το παιχνίδι βάζουμε και περισσότερες καρέκλες με ρόμβους....
  • Οι μάσκες Αρλεκίνου που φτιάξαμε...

 


Σάββατο 22 Φεβρουαρίου 2014

ΑΠΟΚΡΙΕΣ:ΠΑΙΖΩ ΚΑΙ ΜΑΘΑΙΝΩ (Δραστηριότητες γλώσσας και μαθηματικών)

Γλώσσα και μαθηματικά με τις απόκριες για να μην ξεχνιόμαστε!!!Χρησιμοποιήσαμε υλικό από την Τάνια Μάνεση και ξεκινήσαμε!
                        Το υλικό μας

  • Καρτέλες για την γωνιά της γραφής
 Ομαδοποιήσαμε τις λέξεις σύμφωνα με το αρχικό τους γράμμα....
Τις μετρήσαμε και τις βάλαμε στον αλφαβητικό μας πίνακα που φέτος έχει τις δόξες του γιατί χρησιμοποιείται πολύ



  •  Σειρά είχαν τα παζλ....Αποκριάτικες εικόνες χωρισμένες σε 3 κομμάτια!Αφού τις συναρμολογήσαμε είπα στα παιδιά να ψάξουν να βρούνε τρόπους για να τα παίζουνε και ομαδικά...Οι προτάσεις πολλές....


 Κάθε παιδί (παίχτες από 2 έως 4 παιδιά...) διαλέγει ένα κομμάτι από μια εικόνα.Οι άλλες μπαίνουν ανάποδα.Στόχος είναι ποιος θα τελειώσει πρώτος την εικόνα του.Αν παίζουν λίγα παιδιά μπορούν να διαλέξουν πιο πολλές εικόνες!
Άλλος τρόπος πιο διασκεδαστικός είναι να προσπαθούν να φτιάξουν αστείες εικόνες ανακατεύοντας τα κομμάτια του παζλ
  • Κάρτες ντόμινο....

  •  Κι επειδή το ένα τμήμα είναι ολοήμερο και έχουμε αρκετό χρόνο για δημιουργίες στις ελεύθερες δραστηριότητες η κ. Ελένη έδωσε υλικά και σερπαντίνες στα παιδιά για να φτιάξουν το δικό τους κολάζ όποιοι ήθελαν.....

 
Φέτος την τιμητική τους έχουν τα βιβλιαράκια!Τα παίρνουν όμως σπίτι τους και δεν προλαβαίνω να βγάλω φωτογραφίες....


  • Λίγη ώρα πριν σχολάσουμε ήθελαν μάσκα!!!!Τους έδωσα μια ζωγραφοσελίδα με κλόουν την έβαψαν όπως ήθελαν και την κάναμε μάσκα στο πι και φι.....Ρίξαμε και έναν χορό και σχολάσαμε ευχαριστημένοι.......


Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου 2014

Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ!!!


Τσικνοπέμπτη σήμερα!Μέρα χαράς και γλεντιού!!!!Το δικό μας πάρτυ μασκέ και τα ψησίματα γίνονται την τελευταία Παρασκευή της Αποκριάς!!!!Και σήμερα όμως και μασκαρευτήκαμε και παίξαμε και χορέψαμε!Έφερα το πρωί στο σχολείο περούκες, στολές και γυαλιά , τα άπλωσα στο χαλί και τα παιδιά μασκαρεύτηκαν όπως ήθελαν...





Παίξαμε με τον κλόουν μας, ιδέα που την βρήκα σε πολλά blog συναδέλφων


Και βέβαια η στολή που φτιάξαμε σήμερα...Πιγκουίνοι!!!!!!!Περπατήσαμε σαν τους πιγκουίνους, χορέψαμε και τραγουδήσαμε!

Εχθές ζωγραφίσαμε τις στολές μας σε μπαλόνια και τις βάλαμε στον μεγάλο μας κλόουν (ιδέα από το Παράθυρο στην εκπαίδευση της Στέλλας Ντίνου)



   ΚΑΛΗ ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ!ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ!!!!!

Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2014

ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΓΝΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΒΑΡΥΤΗΤΑ....

Ενώ όλος ο κόσμος έχει μπει στον ρυθμό της Αποκριάς εμείς κάναμε και τα τελευταία μαθήματα για τους πλανήτες χωρίς δυστυχώς να προλαβαίνουμε την μυθολογία!Δεν πειράζει ίσως μετά τις απόκριες....
Τις προηγούμενες μέρες διαβάζοντας μια από τις πολλές εγκυκλοπαίδειες που χρησιμοποιήσαμε στο σχολείο διαβάσαμε και για την βαρύτητα αλλά και για το μαγνητικό πεδίο της γης.....Οι έννοιες δύσκολες ακόμα και για εμάς γι αυτό και προσπάθησα να το προσεγγίσουμε πολύ χαλαρά και χωρίς πολλές προεκτάσεις....
  • Για το θέμα της βαρύτητας μάθαμε για τον Νεύτωνα και πως συνέλαβε  την ιδέα της βαρύτητας παρατηρώντας την πτώση ενός μήλου..


 
  • Τους έδωσα το παρακάτω φύλλο και τους είπα να υπολογίσουν ποιο από τα δύο υλικά θα πέσει πρώτο ένα τουβλάκι ή ένα φτερό......
  • Τα παιδιά έγραψαν τις εκτιμήσεις τους....
               Για να δούμε το αποτέλεσμα....

  • Για να το ζυγίσουμε...
  • Για το μαγνητικό πεδίο της γης είπαμε λίγα πράγματα...Κυρίως ασχοληθήκαμε με τους μαγνήτες και αυτό γιατί ο γιος μου έχει ένα πολύ ωραίο παιχνίδι με μαγνήτες και ήρθε να μας το δείξει...Ήταν για τα παιδιά μια πολύ διασκεδαστική μέρα και ενθουσιάστηκαν....
  • Πρώτα όμως κάναμε τα πειράματά μας...Που κολλάει ο μαγνήτης;                  




  • Και μετά το παιχνίδι του γιου μου που καταενθουσίασε τα παιδιά.... Μάθαμε ότι οι μαγνήτες έχουν την θετική πλευρά και την αρνητική πλευρά.Αυτές οι πλευρές λέγονται πόλοι όπως και οι πόλοι της γης από όπου και προέρχεται το μαγνητικό της πεδίο...Θετικός πόλος με θετικό ή αρνητικός πόλος με αρνητικό απωθούνται....Θετικός πόλος με αρνητικό έλκονται...Για να το δούμε και στην πράξη.....
Δύο πόλοι ίδιοι δεν κολλάνε  και τα παιδιά ένιωσαν την μεγάλη αντίσταση.....οι μαγνήτες ήταν αρκετά ισχυροί...

Ένα παιδάκι κατάφερε να τους ενώσει και ξαφνικά ο μαγνήτης πετάχτηκε και πήγε από την άλλη πλευρά!!!!!!!!
 Δύο πόλοι αντίθετοι έχουν ισχυρή έλξη μεταξύ                                       τους......
Ένα αυτοκινητάκι με μαγνήτες μέσα και ένας μαγνήτης από έξω μπορεί να κάνει θαύματα και ...μαγικά....Να κινήσει το αυτοκινητάκι όπου θέλει!!!!!!!

Κάναμε πολλά μαγικά αυτές τις μέρες..Δεν ξέρω αν κατάλαβαν πολλά πράγματα τα παιδιά, ξέρω όμως ότι το καταδιασκέδασαν και ειδικά το μάθημα με τους μαγνήτες σίγουρα θα το θυμούνται για καιρό!!!!!!

Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2014

ΤΑ ΜΕΣΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΑΛΛΟΤΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΣΕ ΜΟΡΦΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ


Σειρά στο πρόγραμμα της κυκλοφοριακής αγωγής έχει να δούμε πως ήταν τα μεταφορικά μέσα στα παλιά τα χρόνια και κατά την διάρκεια των χρόνων, την εξέλιξή τους!!!!!Και τι πιο ωραίο από το να δείξουμε φωτογραφίες, για να συγκρίνουμε, να ταξινομήσουμε και να κατανοήσουμε τις λέξεις εξέλιξη, τεχνολογία και χρόνος....Έφτιαξα αυτή λοιπόν την παρουσίαση για να βοηθήσουμε τα παιδιά να κατανοήσουν την έννοια"εξέλιξη της τεχνολογίας"