Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2014

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΑ ΜΕΣΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ

Στα πλαίσια του προγράμματος της Κυκλοφοριακής Αγωγής ξεκινήσαμε την γνωριμία μας με τα μεταφορικά μέσα με παιχνίδι!!!!!Την ώρα των ελεύθερων δραστηριοτήτων τους άνοιξα μια μεγάλη σακούλα και σαν άλλος Αη Βασίλης όπως είπαν τα παιδιά, ξεφόρτωσα ένα σωρό παιχνίδια που τι άλλο ήταν;Αμάξια και άλλα μέσα μεταφοράς!!!!!Αγόρια- κορίτσια παίξανε με την ψυχή τους!!!!!



  • Μετά από αυτό ασχοληθήκαμε με κέφι με τα μέσα μεταφοράς.Ποιο είναι το μεταφορικό μέσο του ανθρώπου;Μα φυσικά τα πόδια του...εύκολη απάντηση...Για να το δυσκολέψουμε λίγο.....Για να προσπαθήσουμε να περπατήσουμε με οποιοδήποτε άλλο μέλος του σώματος εκτός από τα πόδια....Έγινε χαμός και έπεσε πολύ γέλιο.....





  • Ακολούθησαν ερωτήσεις "ανοιχτού τύπου" και είδαμε διάφορα βιβλία για να δούμε τι γνωρίζουν τα παιδιά για τα διάφορα μεταφορικά μέσα.Καταλήξαμε να χωρίσουμε τα μεταφορικά μέσα σε ξηράς, αέρα και θάλασσας....Χρησιμοποιήσαμε αρχικά, τα παιχνίδια που τους έφερα, σε ένα σακουλάκι.Τα παιδιά διάλεγαν στην τύχη και τα τοποθετούσαν στο κατάλληλο στεφάνι...



  • Τα παιχνίδια αντικατέστησαν οι λέξεις....Τις καρτέλες τις βρήκα από το καταπληκτικό Los Ninos
  • Το βιβλιαράκι με τα μαγνητάκια μας άρεσε πολύ....Βάλαμε τα μεταφορικά μέσα στην κατάλληλη θέση...

  • Φτιάξαμε και ένα πίνακα αναφοράς με τις ίδιες καρτέλες και παίξαμε με αυτές...

  • Και σε χαρτί του μέτρου ο διαχωρισμός με φωτογραφίες...Δυστυχώς φωτογραφίες με διασωστικά μέσα δεν βρήκαμε γιατί ο εκτυπωτής χάλασε.....γι αυτό και γράψαμε μηδέν όταν τις μετρήσαμε...Σιγά σιγά θα τις βάλουμε κι αυτές.....
  • Τέλος φτιάξαμε τις καταπληκτικές καρτέλες αρίθμησης της Ανθής Ζήση.Όλα είναι κολλημένα με velcro...Δίνουμε τις καρτέλες κενές, τα παιδιά βλέπουν τον αριθμό. βάζουν την καρτέλα με τις κουκκίδες και μετά τόσα αυτοκινητάκια όσα λέει η καρτέλα....Θα το δίνουμε στις ελεύθερες δραστηριότητες στην γωνιά των μαθηματικών!

Την άλλη εβδομάδα η συνέχεια με κατασκευούλες και άλλα πολλά!!!!

Κυριακή 2 Φεβρουαρίου 2014

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ (Βιβλιοπτοτάσεις, video και άλλα...)



Ξεκινήσαμε το πρόγραμμα μας"Κυκλοφοριακή αγωγή"
             Στόχοι του προγράμματος:
  • Απόκτηση ειδικών γνώσεων σχετικά με την ασφαλή συμπεριφορά του πεζού, του οδηγού, του συνεπιβάτη.Η απόκτηση γενικών γνώσεων αυτοπροστασίας και διαμόρφωση μελλοντικών συνειδητοποιημένων ενηλίκων.
  • Οδική συμπεριφορά πεζών και οδηγών, οδική συμπεριφορά μαθητών: οι μαθητές ως οδηγοί ποδηλάτου και ως συνεπιβάτες – διαμόρφωση κυκλοφοριακής συνείδησης
Ειδικότερα:
  • Να μάθουν τα παιδιά να κυκλοφορούν σωστά στο δρόμο γνωρίζοντας τους κινδύνους που διατρέχουν και υπερασπίζοντας τον εαυτό τους.
  • Να συμπεριφέρονται σωστά ως πεζοί, ως συνοδηγοί μεταφορικών μέσων και ως ποδηλάτες
  • Να γνωρίσουν -στο πλαίσιο των δυνατοτήτων τους- τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας.
Θα ξεκινήσουμε όμως πρώτα με τα μέσα μεταφοράς θα τα γνωρίσουμε λίγο και θα δούμε την ιστορική διαδρομή τους....
  • Μερικά από τα βιβλία που θα χρησιμοποιήσουμε γενικά για το πρόγραμμα (όσα υπάρχουν στο σχολείο μας προς το παρόν και αν μας φέρουν κάποια τα παιδιά):















  • Οι αφίσες μας που θα χρησιμοποιηθούν σαν πίνακες αναφοράς...



  • Μερικά τραγούδια που βρήκα.....





  • Και εκπαιδευτικά video:
Αύριο η ανάρτηση με τις πρώτες μας δραστηριότητες.

Σάββατο 1 Φεβρουαρίου 2014

ΒΡΑΒΕΙΑΚΙΑ ΚΑΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ!!!!!!!

Ο Φεβρουάριος για το blogaki μας μπήκε πολύ καλά....με τρία βραβειάκια από τρεις αγαπημένες συναδέλφους και διαδυκτιακές φιλενάδες πλέον....
  • Από την Άννα Μαρκάκη και το Μέσα σε ένα σεντουκάκι.Χίλια ευχαριστώ Άννα μου, όπως σου είπα θεωρώ το blog σου ένα από τα πιο κεφάτα και όμορφα που υπάρχουν με ωραίες και φρέσκες ιδέες.Συνέχισε να μας εμπνέεις...... 


  • Από την Αριάδνη Ευαγγελοπούλου και Το Νηπιαγωγείο μου αρέσει πιο πολύ, ένα από τα "βαριά πυροβολικά" των blog της κατηγορίας μας!Τι να πω τώρα για την Αριάδνη!Πριν ακόμα ασχοληθώ με το blog ήταν στα "αγαπημένα μου" πάντα την παρακολουθούσα γιατί κάθε της ανάρτηση ήταν και μια έμπνευση για μένα!Έχω πάρει πολλές ιδέες από αυτήν και τις έχω εφαρμόσει στην τάξη μου πάντα με επιτυχία!!!Ευχαριστώ Αριάδνη μου από καρδιάς για το βραβειο νηπιαγωγικής τρέλας!!!!
  • Και ένα τρίτο βραβειάκι που έστειλε η υπέροχη Μάρω σε όλες τις συναδέλφους (μπράβο Μάρω μου!!!!!!) και το καταπληκτικό blog της maros-kindergarten, ένα από τα πιο αξιόλογα που υπάρχουν...Χθες μόλις έμαθα ότι μέχρι τώρα η Μάρω δεν δούλευε και πιάνει δουλειά από Δευτέρα και έπεσα από τα σύννεφα!!!Πόσοι αξιόλογοι συνάδελφοι που έχουν να προσφέρουν τόσα πολλά και αγαπούν την δουλειά τους μένουν έξω από την τάξη και τι χάνουν τα παιδιά!!!!!Μάρω μου καλή αρχή και εύχομαι κάτι πιο μόνιμο από πεντάμηνα!!!!!!
Τέλος πάλι θέλω να ευχαριστήσω όλες τις καταπληκτικές συναδέλφους που με αγκάλιασαν και μένα προσωπικά αλλά και το νεογέννητο blog μου και μου έδωσαν δύναμη και κουράγιο να συνεχίσω γιατί δεν είναι καθόλου εύκολο...Είναι ένα πολύ απαιτητικό παιδί.... 
ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!!!!

Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2014

ΤΑ ΖΩΑ ΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ (ΧΕΙΜΕΡΙΑ ΝΑΡΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΚΑ ΖΩΑ)

Κλείνοντας το θέμα του χειμώνα ασχοληθήκαμε και με τα ζώα...Τα πολικά ζώα και τα ζώα σε χειμερία νάρκη.....
Διαβάσαμε το πολύ ωραίο παραμύθι "Η αρκούδα ροχαλίζει"

  • Παίξαμε το καταπληκτικό παιχνιδοτράγουδο της Δέσποινας Παρταλά από το funtastic14. Ευχαριστούμε Δέσποινα .....Τα παιδιά ξετρελάθηκαν......



  • Και μετά το παίξαμε και αλλιώς...
                            Περνάμε τον λόφο

                                                              Κολυμπάμε
                                       Περνάμε ανάμεσα από το γρασίδι
                                     Και φτάνουμε στην σπηλιά!!!
Μπήκαμε στην τάξη και παίξαμε αρκετή ώρα με τις καρτέλες που τις βρήκα πάλι από την Δέσποινα!!!!

  • Άλλο ένα παιχνίδι με σκοπό τον προσανατολισμό στον χώρο και την έννοια δεξί- αριστερό!Στο δεξί χέρι φορούσαν λαστιχάκι για να διευκολύνονται στον διαχωρισμό δεξί από αριστερό.Ένα μεγάλο χαρτί μέτρου χωρισμένο σε τετράγωνα και οι καρτέλες της Δέσποινας...Αρχή το σπίτι, τέλος η αρκούδα.Τους έδινα οδηγίες όπως: ένα βήμα μπροστά,2 πίσω, ένα αριστερά κλπ.Ύστερα τα παραγγέλματα τα έδιναν τα ίδια τα παιδιά... 






  • Δύο φύλλα εργασίας παρακαλώ!Το ένα από την Τάνια Μάνεση με την διαδρομή....


Και ένα που τους είπα να σχεδιάσουν μόνοι τους τη διαδρομή!!!!

  • Μας προέκυψε και κατασκευή εντελώς στα ξαφνικά.....



  • Τα μαθηματικά μας...Τα αρθρωτά αρκουδάκια με το ζάρι που αρέσει πολύ στα παιδιά....Οδηγίες θα βρείτε σε προηγούμενη ανάρτησή μου εδώ.
  • Για τα πολικά ζώα είδαμε πολλές εγκυκλοπαίδειες, διαβάσαμε παραμύθια και είδαμε πολλά video για την ζωή τους...Σε παλιότερη ανάρτηση τα είχα μαζεμένα...Μπορείτε να τα δείτε από εδώ.

  • Μάθαμε για την Αρκτική και την Ανταρκτική... Τις ψάξαμε στον χάρτη και στην υδρόγειο...Μάθαμε ακόμη ότι οι πολικές αρκούδες και οι πιγκουίνοι δεν ζούνε μαζί...Μάθαμε και για τους Εσκιμώους, τους ανθρώπους που ζούνε στη "χώρα που οι πάγοι δεν λιώνουν ποτέ"!!!!Και τι δεν μάθαμε!!!!!
  • Όλα όσα μάθαμε τα ζωγραφίσαμε και βάλαμε όλη μας την τέχνη και τις γνώσεις στην ομαδική μας εργασία....

Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2014

Βραβειάκι!!!!!!!!

Κι άλλο βραβειάκι, αυτή την φορά από ένα blog που για μένα είναι από τα πιο όμορφα που υπάρχουν.....
Ευχαριστώ την Κατερίνα Παπαευθυμίου και το ανεπανάληπτο blog της Παιχνιδοκαμώματα του νηπ/γειου τα δρώμενα γι αυτό το βραβειάκι......Κατερίνα μου εύχομαι να συνεχίσεις να μας εμπνέεις με τις ιδέες σου και τις φοβερές αναρτήσεις σου!!!!!