Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2014

ΑΛΛΑ 3 ΒΡΑΒΕΙΑΚΙΑ!!!!!!!

Με μεγάλη χαρά και συγκίνηση παρέλαβα άλλα τρία βραβειάκια Liebster από τρεις πολύ αξιόλογες συναδέλφους και τα καταπληκτικά blog τους!!!!!!!!Κορίτσια μου χίλια ευχαριστώ για την προτίμησή σας και πραγματικά με τιμάει η επιλογή σας!!!!!Θα ήθελα τόσο να δώσω και άλλα τόσα βραβειάκια γιατί έχω αφήσει τόσα πολλά blog συναδέλφων που θαυμάζω απ' έξω αλλά επιφυλλάσομαι στο μέλλον!Ένα όμως έχω να πω....πόσο σημαντική δουλειά κάνουμε και πόσο αξιόλογα άτομα έχει το επάγγελμά μας!!!!!

Τα βραβειάκια τα παρέλαβα από τις εξής συναδέλφους:

Σας ευχαριστώ και πάλι πολύ και εύχομαι πολλές και δημιουργικές αναρτήσεις!!!!!!

Κυριακή 7 Δεκεμβρίου 2014

ΕΝΑ ΒΡΑΒΕΙΟ LIEBSTER!

 Με πολύ μεγάλη χαρά δέχθηκα ένα ακόμα διαδικτυακό βραβειάκι, το βραβείο LIEBSTER από μια εξαιρετική συνάδελφο την Στέλλα Κέτσιου και το πολύ ωραίο blog της http://kalimeranipiagogio.blogspot.gr. Στέλλα μου χίλια ευχαριστώ και τιμή μου!


Τι είναι το βραβείο Liebster? 
Το "Liebster Award" είναι ένα εικονικό βραβείο που χρησιμεύει για να εξαπλωθούν αλυσιδωτά και να γίνουν γνωστά blogs με λιγότερους από 200-300 followers. Είναι ένα σημαντικό εργαλείο για να γίνουν  ακόμα περισσότερα blogsευρύτερα γνωστά στο διαδίκτυο!
Ακολουθούν οι  κανονισμοί, οι απαντήσεις μου στις ερωτήσεις της Στέλλας, και τα blogs που προτείνω.
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟI
Α) Ευχαριστείτε τον blogger που σας έχει προτείνει και θα αναρτάτε τη διεύθυνση του blog του. Συμπεριλάβετε στην ανάρτησή σας το εικονίδιο του Liebster award είτε με αντιγραφή και επικόλληση, είτε χρησιμοποιώντας το σαν  widget ή gadget
Β) Απαντήστε σε 10 ερωτήσεις που θα σας θέσει ο blogger oοποίος σας απένειμε το βραβείο.
Γ) Προτείνετε άλλα 10 blogs με λιγότερους από 200-300 followers  και συντάξτε μία λίστα ερωτήσεων για τα blog αυτά που οι κάτοχοι τους θα πρέπει να απαντήσουν.
Ε) Αναρτήστε την υποψηφιότητα για το βραβείο σε κάθε ένα από  τα 10 blogs που έχετε επιλέξει και παρέχετε ένα link τουpost σας ώστε να ενημερωθούν οι κάτοχοι σχετικά το βραβείο Liebster σε περίπτωση που δεν το γνωρίζουν.

1) Γιατί ξεκινήσατε το blog; 
Το έφτιαξα όταν παρακολουθούσα το Β΄Επίπεδο.Το ίδιο καλοκαίρι το οργάνωσα.Σκοπός ήταν η ενημέρωση των γονέων για το τι γίνεται στην τάξη αλλά και η αλληλεπίδραση με τις/ τους συναδέλφους απ' όλη την Ελλάδα.
2) Πείτε μας λίγο τι σας ενθουσιάζει
Η φύση της δουλειά μου, η αγάπη και η εμπιστοσύνη στα μάτια των παιδιών....
3) Γιατί πιστεύετε ότι τα σχόλια και η επικοινωνία βοηθούν τους bloggers και με ποιο τρόπο;.
Η επικοινωνία και η αλληλεπίδραση με τους συναδέλφους έχει ως αποτέλεσμα και να γίνεσαι καλύτερος εκπαιδευτικός αλλά και να παίρνεις καινούριες ιδέες και να τις προσαρμόζεις στην τάξη σου.
4) Για ποια πράγματα μιλάτε στο blog σας;
Για οτιδήποτε γίνεται στην τάξη μου.Κυρίως πως προσεγγίζουμε  ένα θέμα.Γενικά όλες τις δραστηριότητες μέσα στην τάξη.

5) Έχετε δημιουργήσει μια φιλική σχέση με άλλους bloggers; Έχετε γνωριστεί ποτέ προσωπικά;
Έχω γνωρίσει αρκετές συναδέλφισσες και προσωπικά σε διάφορες συναντήσεις μας και ελπίζω στο μέλλον να γνωρίσω και άλλες....Είναι τόσο όμορφο συναίσθημα! 
6) Πώς φαντάζεστε το blog σας σε δύο χρόνια; Τι θα θέλατε να δείτε να μεγαλώνει / να αλλάζει και με ποιο τρόπο;
Μου αρέσει ο τρόπος που το έχω στήσει...Ίσως αργότερα αν έχω χρόνο να ασχοληθώ πιο πολύ με την συμβουλευτική γονέων.....
7) Τι είναι αυτό που κάνετε καλύτερα;
Προσπαθώ να είμαι όσο γίνεται καλύτερη στην δουλειά μου, να είμαι κοντά στα παιδιά και να ψυχανεμίζομαι τις ανάγκες τους..... 
8) Πόσο χρόνο αφιερώνετε στο blog σας;
Φέτος όχι τόσο πολύ όσο θα ήθελα λόγω έλλειψης χρόνου...Υπάρχουν αναρτήσεις από δράσεις στην τάξη μας που εκκρεμούν....
 9) Πώς γεννιούνται τα post σας;
Όταν γίνεται κάτι στην τάξη που πιστεύω ότι θα πρέπει να δημοσιευτεί και για ενημέρωση των γονιών αλλά και για αλληλεπιδράσω με τις άλλες συναδέλφισες.....
10) Ευχές για τον αναγνώστη;
Να μπορούν μπαίνοντας στο  
blog μου να παίρνουν ιδέες και να τις απογειώνουν!!!!! 


Οι ερωτήσεις μου είναι οι ίδιες!
Τα 10 blog που επέλεξα είναι τα εξής;

Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2014

ΔΙΚΤΥΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΣΤΟΛΟΓΙΩΝ-ΩΡΑ ΓΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΑ ΧΩΡΙΑ SOS


Το Δίκτυο Εκπαιδευτικών Ιστολογίων δημιουργήθηκε με στόχο την αποστολή εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού υλικού σε ιδρύματα και νοσοκομεία.Πρώτη δράση, η αποστολή εκπαιδευτικού υλικού στα ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΩΡΙΑ SOS.

  • Το πρώτο εκπαιδευτικό παιχνίδι με το οποίο συμμετέχουμε είναι το αρθρωτό αρκουδάκι (ιδέα από το βιβλίο κατασκευών του Ντουντούμη) και έχει στόχο τα μαθηματικά.Το χρησιμοποιούμε και στην τάξη και αρέσει πολύ στα παιδιά...


  • Το δεύτερο εκπαιδευτικό παιχνίδι είναι δικής μας επινόησης και αφορά στη γλώσσα...




Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2014

ΕΧΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑ......

Η 20η Νοεμβρίου εορτάζεται ως η Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού και η ημέρα κατά την οποία ο ΟΗΕ κατοχύρωσε την Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού, η οποία περιλαμβάνει τους τομείς Επιβίωσης, Ανάπτυξης, Προστασίας και Συμμετοχής. Παρά την σπουδαιότητα και επικαιρότητα των δικαιωμάτων αυτών, όμως, εκατομμύρια παιδιά, στην Ελλάδα και το εξωτερικό, συνεχίζουν να υφίστανται τραγικές συνέπειες από πολέμους, ασθένειες, και το οικονομικό χάος που, ειδικά στις αναπτυγμένες χώρες, οδηγεί σε αμέτρητες μορφές παιδικής κακοποίησης.
Τα βασικά Δικαιώματα του Παιδιού
Για να μπορέσει κανείς να αναγνωρίσει με ποιους τρόπους τα παιδιά βάλλονται καθημερινά από απάνθρωπες συνθήκες διαβίωσης, πρέπει να γνωρίζει τα θεμελιώδη δικαιώματά τους. Τα δικαιώματα αυτά αφορούν κάθε παιδί έως 18 ετών, ανεξάρτητα από το πού ζει, τι γλώσσα μιλά αυτό ή οι γονείς του, ποια είναι η θρησκεία του, το φύλο του, οι παραδόσεις, αν έχει κάποια αναπηρία, αν είναι πλούσιο ή φτωχό.
Τόσο οι γονείς όσο και το κράτος έχουν υποχρέωση να κάνουν το καλύτερο δυνατό για το παιδί, προκειμένου να μεγαλώσει και να αναπτυχθεί πλήρως, αλλά και να μάθουν στο παιδί να ασκεί τα δικαιώματά του, για να γίνει ένας ελεύθερος και ολοκληρωμένος πολίτης.
ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ
– Έχει δικαίωμα στη ζωή.
– Έχει δικαίωμα να έχει ένα όνομα – μία ταυτότητα και αυτό πρέπει να αναγνωρίζεται επίσημα από το κράτος. Έχει δικαίωμα σε μια εθνικότητα (να ανήκει σε μια χώρα).
– Έχει το δικαίωμα να μένει με τους γονείς (ή γονέα) του, εκτός και αν αυτό είναι κακό για εκείνο. Έχει πάντως το δικαίωμα να ζει με μια οικογένεια που νοιάζεται για εκείνο.
– Έχει το δικαίωμα να λέει τη γνώμη του και οι μεγάλοι να την ακούν και να την παίρνουν σοβαρά.
– Έχει το δικαίωμα να ανακαλύπτει πράγματα και να μοιράζεται τις σκέψεις του με άλλους, μιλώντας, ζωγραφίζοντας, γράφοντας ή με οποιονδήποτε άλλο τρόπο εκτός και αν αυτός βλάπτει ή προσβάλλει άλλους ανθρώπους.
– Έχει το δικαίωμα να επιλέξει τη δική του θρησκεία και τα πιστεύω. Οι γονείς του θα πρέπει να το βοηθήσουν να αποφασίσει τι είναι σωστό και τι λάθος και ποιο είναι το καλύτερο για εκείνο.
– Έχει το δικαίωμα να διαλέξει τους φίλους του και να συμμετέχει ή να φτιάξει ομάδες, φτάνει αυτό να μην βλάπτει άλλους.
– Έχει δικαίωμα σεβασμού στην ιδιωτική του ζωή.
– Έχει το δικαίωμα να λαμβάνει πληροφορίες που είναι σημαντικές για την ευημερία του, από το ραδιόφωνο, τις εφημερίδες, βιβλία, ηλεκτρονικούς υπολογιστές και άλλες πηγές. Οι ενήλικες πρέπει να βεβαιωθούν πως οι πληροφορίες που λαμβάνει το παιδί δεν είναι βλαβερές και να το βοηθήσουν να βρει και να καταλάβει τις πληροφορίες που χρειάζεται.
– Έχει το δικαίωμα να προστατεύεται από το να πάθει κακό ή να το κακομεταχειριστούν, στο σώμα ή το μυαλό.
– Έχει το δικαίωμα σε ειδική φροντίδα και βοήθεια αν δεν μπορεί να ζήσει με τους γονείς του, αλλά και σε φροντίδα και προστασία αν το υιοθετήσουν ή το αναλάβει ανάδοχη οικογένεια.
– Έχει δικαίωμα σε ειδική φροντίδα και βοήθεια αν είναι πρόσφυγας (εάν εξαναγκάστηκε να φύγει από το σπίτι του και ζει σε άλλη χώρα), όπως και σε όλα τα άλλα δικαιώματα αυτής της Σύμβασης.
– Έχει δικαίωμα σε ειδική εκπαίδευση και φροντίδα αν έχει κάποια αναπηρία, καθώς και σε όλα τα άλλα δικαιώματα αυτής της Σύμβασης, ώστε να μπορεί να ζήσει μια ολοκληρωμένη ζωή.
– Έχει δικαίωμα στην καλύτερη δυνατή φροντίδα για την υγεία του, καθαρό νερό να πιεί, θρεπτικό φαγητό, ένα καθαρό και ασφαλές περιβάλλον και τις πληροφορίες που θα το βοηθήσουν να μείνει υγιές.
– Έχει δικαίωμα για βοήθεια από το κράτος αν είναι φτωχό ή βρίσκεται σε ανάγκη.
– Έχει δικαίωμα σε φαγητό, ρούχα, ένα ασφαλές μέρος να ζήσει και να ικανοποιούνται οι βασικές του ανάγκες. Δεν πρέπει να μειονεκτεί με τρόπο που να μην μπορεί να κάνει πολλά από τα πράγματα που κάνουν τα άλλα τα παιδιά.
– Έχεις δικαίωμα σε εκπαίδευση καλής ποιότητας. Πρέπει να ενθαρρύνεται να πηγαίνει στο σχολείο μέχρι την υψηλότερη τάξη που μπορεί. Η δε εκπαίδευσή του πρέπει να το βοηθά να χρησιμοποιεί και να αναπτύσσει το ταλέντο και τις ικανότητές του. Πρέπει επίσης να το βοηθάει να μάθει να ζει με ειρήνη, να προστατεύει το περιβάλλον και να σέβεται τους άλλους ανθρώπους.
– Έχει το δικαίωμα να εξασκεί τις παραδόσεις του, τη γλώσσα και τη θρησκεία του – ή όποια άλλη επιλέξει. Μειονότητες και ιθαγενείς ομάδες χρειάζονται ιδιαίτερη προστασία αυτού του δικαιώματος.
– Έχει δικαίωμα στο παιχνίδι και την ξεκούραση.
– Έχει δικαίωμα προστασίας από εργασία που το βλάπτει και που είναι επιβλαβής για την υγεία και την εκπαίδευσή του. Εάν εργάζεται, έχει το δικαίωμα να είναι ασφαλές και να πληρώνεται ικανοποιητικά.
– Έχει δικαίωμα προστασίας από επιβλαβή ναρκωτικά και από το εμπόριο ναρκωτικών.
– Έχει δικαίωμα σε μια ζωή ελεύθερη από σεξουαλική κακοποίηση.
– Έχει δικαίωμα προστασίας από κάθε μορφή εκμετάλλευσης.
– Κανείς δεν επιτρέπεται να το τιμωρεί με σκληρό ή επιβλαβή τρόπο.
– Έχει δικαίωμα σε προστασία και ελευθερία από τον πόλεμο. Παιδιά κάτω των 15 ετών δεν μπορούν να αναγκαστούν να πάνε στο στρατό ή να συμμετέχουν σε πολέμους.
– Έχει δικαίωμα σε βοήθεια αν πληγωθεί, αν παραμεληθεί ή αν το κακομεταχειρισθούν.
  • Τα παιδιά έχουν δικαίωμα στη μόρφωση.....

Ριζάν, Φιλιππίνες... Κάποιοι θα έλεγαν ότι το σχολείο είναι παιχνίδι. Καλά, ας μην υπερβάλλουμε κιόλας.

Σε ύψος δέκα μέτρων προς την απέναντι όχθη. Παντάν, Ινδονησία


Φαντάζει αδιανόητο, αλλά είναι πραγματικότητα. Για το σχολείο, από τα βουνά του Πιλί, Κίνα

Ινδία, στο δρόμο από το σχολείο

Πετώντας πάνω από τον ποταμό Ρίο Νέγκρο, της Κολομβίας



Ινδονησία, Λεμπάκ: Η κρεμαστή (και χαλασμένη) γέφυρα οδηγεί στο σχολείο όταν το ποτάμι δεν είναι πολύ φουσκωμένο

Ίσως αυτό να είναι το πιο δύσβατο μονοπάτι για το σχολείο. Ένα μέτρο φάρδος στο φρύδι ενός βράχου με τον γκρεμό να χάσκει από κάτω. Κι όμως βρίσκονται παιδιά που το παίρνουν καθημερινά, στο Γκουλού της Κίνας. Πήγαινε-έλα κοντά πέντε ώρες.

Πηγή:gazzetta.gr

  • Έχουν δικαίωμα στην τροφή......





  •  Έχουν δικαίωμα στη διασκέδαση και στο παιχνίδι.....



  •  Έχουν δικαίωμα στο νερό...



Μερικά ενδιαφέροντα video




Το καταπληκτικό παραμύθι της Κατερίνας Τζαβάρα "Έχω ένα μήνυμα για όλα τα παιδιά της γης" μας βοήθησε να εμπεδώσουμε και να κατανοήσουμε όλα τα παραπάνω....


 Αυτά και άλλα πολλά διαβάσαμε και είδαμε σήμερα στο σχολείο μας έτσι για να καταλάβουν τα γλυκά παιδάκια μου πόσο τυχερά είναι και να μην κάνουν δύσκολή την ζωή των γονιών τους,ειδικά στην σημερινή Ελλάδα της κρίσης.... όταν απαιτούν ένα παιχνίδι ή όταν δεν τους αρέσει κάποιο φαγητό στο ολοήμερο και δεν το τρώνε.....Είναι τα τυχερά παιδάκια που τα δικαιώματά τους δεν καταπατούνται κάθε μέρα......Μπορεί πάλι κάποιοι να πουν ότι δεν πρέπει να δείχνουμε τέτοιες σκληρές εικόνες σε παιδιά γιατί τραυματίζεται η αθώα ψυχή τους..αλλά εγώ δεν θέλω τα παιδάκια μου να ζουν σε ροζ και γαλάζια συννεφάκια, θέλω να αφυπνιστούν γιατί δυστυχώς η πραγματικότητα δεν είναι εικονική......
Η αφίσα μας με πολύ αγάπη.....Τα παιδιά ζωγράφισαν τους εαυτούς τους να κρατάνε μπαλόνια και διάλεξαν κάποιο δικαίωμά τους...Σε συννεφάκια και αστεράκια που δημιουργήσαμε  από το πρόγραμμα tagxedo γράψαμε πάνω όλα τα δικαιώματα των παιδιών.....




Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2014

ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ

Είναι πολύ δύσκολο να διδάξεις στα παιδιά ιστορικά γεγονότα και μάλιστα στα παιδιά προσχολικής ηλικίας γιατί δεν μπορούν ακόμα να καταλάβουν την έννοια του χρόνου αλλά και την διαδοχή και αλληλουχία γεγονότων σε μεγάλο βαθμό...Για την γιορτή του Πολυτεχνείου, προσπαθήσαμε να δείξουμε στα παιδιά τι συνέβει μέσω εικόνων, με βιντεάκια, πολλά τραγούδια αλλά και μέσα από παραμύθια...
Κυρίως εστιάσαμε στην έννοια της δημοκρατίας και της δικατορίας, της ελευθερίας της σκέψης και του λόγου από τη μια και από την άλλη την σημασία της λέξης "απαγορεύεται" σε ένα καθεστώς δικτατορίας.Προσοχή όμως..Είμαστε ελεύθεροι να κάνουμε ότι θέλουμε χωρίς όμως να ενοχλούμε τον άλλον...



  • Πέρυσι είχαμε διαβάσει, εκτός από την Ντενεκεδούπολη, το παραμύθι "Το δάσος" και αυτό στάθηκε αφορμή να κάνουμε εκλογές στην τάξη μας.Μπορείτε να το δείτε ΕΔΩ. Φέτος ασχοληθήκαμε με το βιβλίο της Κωσταντίνας Αρμενιάκου "Η κυρία Δημοκρατία".

Αφού διαβάσαμε την ιστορία κάναμε με τα παιδιά μια μεγάλη συζήτηση για το τι γινόταν στο χωριό όταν αρχηγός ήταν η κυρία  Δημοκρατία και τι αισθάνονταν οι κάτοικοι.Όταν η κυρία Δημοκρατία έκλεισε την κυρία Δημοκρατία στο υπόγειο και έγινε αυτή αρχηγός τι έγινε στο χωριό;Ήταν καλά τα πράγματα; Ποια ήταν η καλύτερη αρχηγία;Θα ήθελαν να ζουν στο χωριό με την κυρία Δικτατορία αρχηγό;Γιατί;
Στη συνέχεια βάλαμε και τις κατάλληλες καρτέλες στην κυρία Δημοκρατία και στην κυρία Δικτατορία...Στην κυρία Δημοκρατία βάλαμε το λαμπερό και χαρούμενο κίτρινο του ήλιου....Στην κυρία Δικτατορία βάλαμε το ζοφερό και σκοτεινό μαύρο...όπως και τα συναισθήματά μας...

Μάζεψα μπόλικο υλικό από τα blog αξιόλογων συναδέλφων
όπως  το kidsactivities  της Αγγελικής Τσιρώνη και Νηπιαγωγός από τα πέντε της Φαίη Τριγώνη


Η κατασκευή-βιβλίο που δώσαμε στα παιδιά για το Πολυτεχνείο ήταν πολυδιάστατη....Μας πήρε αρκετό χρόνο για να τη φτιάξουμε αλλά μέσα τα είχε όλα......
Το γράμμα Δ από το οποίο ξεκινάνε οι λέξεις Δημοκρατία και Δικτατορία...τις γράψαμε κιόλας....Την κυρία Δημοκρατία και Δικτατορία που τα παιδιά τις έβαψαν με τα κατάλληλα χρώματα....Σε κάθε πλευρά εικόνες που μας δείχνουν τι γίνεται σε κάθε καθεστώς (Οι καρτέλες είναι από την Έλενα Μακρή και την kinderella). Και από έξω το Πολυτεχνείο....






Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2014

ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΟΥ ΚΡΥΜΜΕΝΟΥ ΘΗΣΑΥΡΟΥ ΜΕ ΕΝΑ ΠΑΛΙΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ "ΘΕΙΑΣ ΛΕΝΑΣ" ΚΑΙ ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ (ΕΙΝΑΙ/ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ)

Σήμερα στην παρεούλα περίμενε τα παιδιά ένα μικρό κουτί...Τι να έχει άραγε μέσα;Τα παιδιά είπαν διάφορα πράγματα...παιχνίδι, γλυκό, θησαυρό....Το ανοίξαμε και βρήκαμε ένα χρωματιστό χαρτί....Κάτι έγραφε...

Καλημέρα σας παιδιά
 τραλαλα τραλαλα
ψάξτε ψάξτε με χαρά 
και με μάτια ανοιχτά

Ψάξε ψάξε να με βρεις
 και αμέσως θα γευθείς 
κόσμους μακρινούς και μαγικούς
και άλλους κρυμμένους θησαυρούς

Λίγο όμως θα δυσκολευτείτε
πρέπει αινίγματα να λύστε
Ακούστε λοιπόν προσεκτικά 
με τ' αυτιά σας ανοιχτά
Τους εξήγησα ότι σήμερα θα παίξουμε το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού.Κάτι έχω κρύψει στην αίθουσα και θέλω να το βρούνε...Πρέπει όμως να βρούνε αινίγματα που θα τους οδηγήσουν στην κρυψώνα...Αυτό που έκρυψα μπορεί να μην τους εντυπωσιάσει στην αρχή είναι όμως πολύτιμο για μένα και αν με εμπιστευτούν θα δούνε ότι είναι συναρπαστικό....Αμέσως τέντωσαν τις κεραίες τους και ετοιμάστηκαν για το παιχνίδι....
Ευκαιρία να εμπεδώσουμε και τις λέξεις "είναι" "δεν είναι" από τα βήματα για την ζωή...
Στο χαρτάκι ακόμα έγραφε:
Ξεκίνα το παιχνίδι ψάχνοντας το πρώτο αίνιγμα στο τιμώμενο πρόσωπο......
           Εκεί υπήρχε ο πρώτος γρίφος καλά κρυμμένος.....
Εκεί έλεγε:
Ψάξε ψάξε να το βρεις
 το χαρτάκι σου ευθύς
στα πολύχρωμα μπαλάκια 
σε αριθμούς και σχηματάκια

Τιείναι; Η γωνιά των μαθηματικών
Ψάξε ψάξε να το βρεις 
το χαρτάκι σου ευθύς
σε πύργους ψηλούς και χαμηλούς
σε κατασκευές και γερανούς

Τι είναι;Είναι η γωνιά του οικοδομικού υλικού


Ψάξε ψάξε να το βρεις 
το χαρτάκι σου ευθύς
εκεί που πουλάς και αγοράζεις 
και πολλά πράγματα κοιτάζεις

Τι είναι; Η γωνιά με το μαγαζάκι


Ψάξε ψάξε να το βρεις 
το χαρτάκι σου ευθύς
εκεί που κομμάτια ενώνεις
 και μετά τα καμαρώνεις

Τι είναι; Η γωνιά του παζλ

Ψάξε ψάξε να το βρεις 
το χαρτάκι σου ευθύς
στη γωνιά μας τη ζεστή
που διαβάζεις εκεί πολύ

Τι είναι;Η γωνιά της βιβλιοθήκης
Και νάτο....Ένα βιβλίο......Όχι και τόσο όμορφο....
Απογοητεύτηκαν λίγο....έδειξα το βιβλίο και τους ρώτησα αν είναι παλιό η καινούριο...Μου είπαν ότι είναι παλιό γιατί είναι σχισμένο και μάλλον το παιδάκι που το έχει δεν ακολουθεί τους κανόνες της βιβλιοθήκης....Το ανοίξαμε κι από μέσα και απογοητεύθηκαν πιο πολύ γιατί οι σελίδες του ήταν κιτρινισμένες ,δεν είχαν πολλά χρώματα και οι εικόνες ήταν μικρές....

Τους είπα λοιπόν ότι αυτό το βιβλίο άνηκε σε μένα και το είχα όταν ήμουν πολύ μικρή και ήταν το αγαπημένο μου βιβλίο.Τους είπα ακόμα ότι είχα και άλλα βιβλία σαν τα δικά τους με ωραία εξώφυλλα και έγχρωμες εικόνες αλλά αυτό ήταν το πιο διαβασμένο..Και αυτό γιατί ήταν ένα παραμύθι της θείας Λένας που έκανε παλιά και ραδιοφωνικές εκπομπές με παραμύθια και τραγούδια....
Μπορεί να μην είναι όμορφο αλλά μέσα έχει πολύ ωραία παραμύθια, αινίγματα, ανέκδοτα, ποιήματα...
Παίξαμε λοιπόν 2 από τα παιχνίδια που έλεγε το βιβλίο και ξετρελλάθηκαν.....

Αγώνες δρόμου στα γόνατα εμπρός και ανάποδα

Ιστορία με ζωάκια.Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες ζώων κι εγώ έλεγα μια ιστορία.Όταν αναφερόμουν σε κάποιο ζωάκι η ομάδα αυτή σηκωνόταν και παρίσταναν τα ζωάκια.. 
Διαβάσαμε και παραμυθάκια από την Θεία Λένα που τους άρεσαν πολύ...
Ακούσαμε στον υπολογιστή κάποια παραμύθια και τραγούδια από τις ραδιοφωνικές εκπομπές της θείας Λένας


Σε δεύτερη φάση μαζέψαμε όλα τα χαρτάκια με τα αινίγματα και επαναλάβαμε την διαδρομή που κάναμε για να την θυμηθούμε...
Πήρα μαλλί πλεξίματος και το τέντωσα ακολουθώντας όλες τις γωνιές για να δούνε τα παιδιά την διαδρομή που ακολούθησαν


Τις αριθμήσαμε κιόλας......

 Βάλαμε τις καρτέλες με τους αριθμούς στη σειρά που είχαμε βρει τα χαρτάκια...





Στο τέλος περπατήσαμε και την διαδρομή και αφού την εμπεδώσαμε καιρός να την χαρτογραφήσουμε..... 


Πρώτα στην παρεούλα 
Και μετά ο καθένας ατομικά...



Για αρχή καλά τα πήγαμε ε;


Και λίγα λόγια για την "θεία Λένα".Το πραγματικό της όνομα ήταν Αντιγόνη Μεταξά και υπήρξε συνεργάτρια του Ραδιοφωνικού Σταθμού Αθηνών με την  καθημερινή «Ώρα του Παιδιού». Χρησιμοποιώντας το ψευδώνυμο «Θεία Λένα» συντροφεύει εκατοντάδες χιλιάδες παιδιά. Η χαρακτηριστική μουσική της εκπομπής της υπήρξε το δημοφιλέστερο παιδικό άκουσμα περίπου για μία τριακονταετία.
Περισσότερα μπορείτε να δείτε  εδώ