Πέμπτη 27 Μαρτίου 2014

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ-ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΟΜΑΙ ΣΩΣΤΑ ΠΕΖΟΣ

Σε συνέχεια του προγράμματος της κυκλοφοριακής αγωγής προχωρήσαμε στην ενότητα "Συμπεριφορά του πεζού".
Σκοπός ήταν να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά τους κινδύνους που διατρέχουν ως πεζοί και να μπορούν να κυκλοφορούν ως πεζοί με ασφάλεια....Η πόλη μας είναι μικρή χωρίς φανάρια αλλά όχι τόσο μικρή ώστε να μην έχει διαβάσεις πεζών και βέβαια αρκετά αυτοκίνητα....
  • Αρχικά είδαμε κάποιες φωτογραφίες από ατυχήματα....Συζητήσαμε με τα παιδιά τους λόγους που έγιναν αυτά τα ατυχήματα...Οι απαντήσεις πολλές...

                    

  • Ο οδηγός ήταν απρόσεκτος
  • Έτρεχαν πολύ
  • Ήταν μεθυσμένοι
  • Χάλασε η μηχανή....
  • Δεν είδαν τα σήματα...
Εξηγήσαμε λοιπόν ότι για να γίνει κάποιος οδηγός εκτός του ότι πρέπει να κάνει μαθήματα πρέπει και να μάθει τα σήματα οδικής κυκλοφορίας και να υπακούει σε κάποιους κανόνες...
Ατυχήματα συμβαίνουν και στους πεζούς από τα αυτοκίνητα αλλά και στους ποδηλάτες....Σχεδόν όλα τα παιδιά έχουν ποδήλατα.....Υπάρχουν λοιπόν και κανόνες συμπεριφοράς για την ασφάλεια των πεζών.
Από το βιβλίο "Κυκλοφοριακή διαπαιδαγώγηση" μάθαμε τα 5 βήματα που πρέπει να ακολουθήσει ένας πεζός για να περάσει το δρόμο με ασφάλεια...



 
Και βέβαια για να το κατανοήσουν τα παιδιά το κάναμε στην πράξη....
Σταματώ στο πεζοδρόμιο και περιμένω...
 Κοιτάζω αριστερά
 Κοιτάζω δεξιά και μετά πάλι αριστερά...
 Αν ο δρόμος είναι ελεύθερος γρήγορα περνώ τον δρόμο....
Κάναμε και τον δικό μας πίνακα με τα βήματα και εντάξαμε μέσα ένα ακόμα στοιχείο,αυτό της ακοής και την ιδέα την πήραμε από το 5ο Νηπιαγωγείο Σερρών....
Προτού περάσουμε τον δρόμο και ελέγξουμε για τα αυτοκίνητα καλό είναι να τεντώσουμε και τα αυτάκια μας και να ακούσουμε αν έρχεται κάποιο αυτοκίνητο...Αυτό θα μας βοηθήσει πολύ.....
 Τα παιδιά ξαναέβαλαν τα βήματα με τη σειρά...
Φτιάξαμε και ένα φύλλο εργασίας με αντιστοίχηση για καλύτερη εμπέδωση....


                   Μιλήσαμε και για τις διαβάσεις πεζών....Κι εκεί πρέπει να είμαστε προσεκτικοί και να ελέγχουμε γιατί πολλές φορές οι οδηγοί πάλι δεν σταματάνε....
Ποτέ δεν πρέπει να περιμένουμε να περάσουμε απέναντι στο δρόμο ανάμεσα σε παρκαρισμένα αυτοκίνητα.....
Αν είμαστε μάλιστα και μικροί, ο οδηγός δεν θα μπορεί να μας δει από τον καθρέφτη όταν κάνει όπισθεν για να ξεπαρκάρει και να μας πατήσει!!!!!!!
  • Παίξαμε 2 παιχνίδια ακόμα....Το πρώτο ήταν για να συνειδητοποιήσουν από που προέρχεται ο ήχος....Τα παιδιά ήταν με κλειστά μάτια.Εμείς είχαμε στα χέρια μας κουδουνάκια και καθόμασταν σε διάφορα σημεία της αίθουσας...Τα παιδιά έπρεπε να ακούσουν τον ήχο και να έρθουν προς εκείνη την κατεύθυνση...Εμείς αλλάζαμε συνέχεια κατεύθυνση....


  • Το δεύτερο παιχνίδι στόχο είχε να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά ότι η απόσταση ενός αυτοκινήτου που βλέπουμε από μακρυά πολλές φορές είναι απατηλή...Όταν περιμένουμε να περάσουμε τον δρόμο απέναντι και βλέπουμε από μακριά ένα αυτοκίνητο πρέπει να είμαστε προσεχτικοί γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα και πολλές φορές δεν συνειδητοποιούμε πόσο γρήγορα μπορεί να μας φτάσει όταν περνάμε τον δρόμο.....
Φτιάξαμε έναν δρόμο με κορίνες....Κυλούσαμε μια μπάλα...Τα παιδιά έπρεπε να προφτάσουν να περάσουν απέναντι χωρίς να τους χτυπήσει η μπάλα- αυτοκίνητο.....Το αποτέλεσμα ήταν να τους χτυπήσει πολλές φορές η μπάλα και να συνειδητοποιήσουν στο τέλος ότι πολλές φορές δεν μπορούμε να συνειδητοποιήσουμε την αληθινή απόσταση ενός αυτοκινήτου...



  • Η κατασκευή μας...Ένα τρισδιάστατο αερόστατο....Τα παιδιά το ζωγράφισαν και το στόλισαν όπως ήθελαν και με αυτά στολίσαμε την τάξη μας.....Την ιδέα την πήραμε από εδώ




Παρασκευή 21 Μαρτίου 2014

25η ΜΑΡΤΙΟΥ-ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ

25η Μαρτίου στο σχολείο μας.......Η τάξη μας γέμισε με φωτογραφίες αγωνιστών του 1821, ιστορικά βιβλία και παραμύθια........

Επικεντρωθήκαμε σε κάποιους πίνακες ζωγραφικής που βρήκαμε στο διαδίκτυο και έκαναν εντύπωση στα παιδιά τους οποίους παρατηρήσαμε και ξεδιπλώσαμε σιγά σιγά την ιστορία μας.......



Αναφερθήκαμε και για τις γυναίκες της ελληνικής επανάστασης....
                 Την Μαντώ Μαυρογένους....
                      Τη Μπουμπουλίνα.....
                    Τις Σουλιώτισσες.....


Ακούσαμε  το τραγούδι "Έχε γεια καημένε κόσμε"

              και το αναπαραστήσαμε!!!!!!


  • Φτιάξαμε το σκηνικό μας.....

 Την ιδέα για τους τσολιάδες και τις Αμαλίες τις πήραμε από τα pro-sxolika.

  • φτιάξαμε τσολιαδάκια και Σουλιώτισσες με την τεχνική της χαρτοδιπλωτικής....



  • Οι εντυπώσεις των παιδιών μέσα από τη ζωγραφική τους...







  • Παίξαμε γλωσσικά και μαθηματικά  παιχνίδια με την πρόταση "Ελευθερία η θάνατος"...
                Ξαναφτιάξαμε την πρόταση....


Μετρήσαμε τις λέξεις.....
                                             Μετρήσαμε τις συλλαβές
Και τα γράμματα.....
Τέλος επεξεργαστήκαμε την πρόταση με τις γραμμές της Ελληνικής σημαίας!!!!!!
  • Ένα παιχνίδι παρατηρητικότητας με τσολιαδάκια...Ένας τσολιάς είναι ο οδηγός...Οι άλλες κάρτες είναι γυρισμένες ανάποδα.Σε κάθε κάρτα κάτι λείπει από το τσολιαδάκι (το φέσι, η φούντα από το τσαρούχι κ.λ.π).Τα παιδιά γυρίζουν μια μία τις κάρτες και βρίσκουν τι λείπει από το τσολιαδάκι


  • Η 25η Μαρτίου είναι όμως διπλή γιορτή....Γιορτάζουμε και τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου.....Είδαμε τις παρακάτω εικόνες....



Διαβάσαμε την ιστορία με τον Αρχάγγελο Γαβριήλ και τον κρίνο και επικεντρωθήκαμε κυρίως στο να καταλάβουν τα παιδιά πως από τις 25 Μαρτίου έως τις 25 Δεκεμβρίου, ημέρα Γέννησης του Χριστού, είναι εννιά μήνες.....όσο κάνει ένα μωράκι για να βγει από την κοιλίτσα της μαμάς του.....
 Με αφορμή τον Ευαγγελισμό έγινε και η πρόσκλησή μας...Ένας κρίνος φτιαγμένος από τα αποτύπωμα από τα χεράκια των παιδιών στην κυριολεξία....και σύρμα πίπας......Την ιδέα την πήραμε από το mpourmpoulaki.