Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2016

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

17 Οκτωβρίου ήταν η Παγκόσμια ημέρα Υγιεινής Διατροφής.
Τα παιδιά έφεραν υγιεινό φαγητό και φάγαμε όλοι μαζί τα υγιεινά εδέσματα...
Δεν έλειψαν βέβαια και οι φρουτοσαλάτες...
Διαβάσαμε το παραμύθι του Άνκα του εξωγήινου από ένα ένα υποστηρικτικό υλικό που είχε δημοσιεύσει το Υπουργείο Υγείας και πρόνοιας το 1997 στην Αγωγή Υγείας...Ένας συμπαθητικός εξωγήινος, ο Άνκα, ήρθε στην γη αλλά είχε ένα μεγάλο ελάττωμα......Ότι φαγητό του άρεσε ...το έτρωγε συνέχεια!!!!!Δεν έτρωγε τίποτα άλλο......Αποτέλεσμα ήταν κάθε φορά να αρρωσταίνει ή να παραμορφώνεται......
Το παραμύθι αρέσει ιδιαίτερα στα παιδιά και διδάσκει με πολύ διασκεδαστικό τρόπο ότι όλες οι τροφές είναι απαραίτητες στον οργανισμό μας και ότι πρέπει να υπάρχει ποικιλία στην διατροδή μας...
Τα παιδιά ζωγράφισαν το παραμύθι του Άνκα...
Οι κάρτες μας, αφιερωμένες στην μέρα της Υγιεινής διατροφής.Τα παιδιά με πινέλο ζωγράφισαν ένα μήλο και μέσα κολλήσαμε τους χρυσούς κανόνες της Υγιεινής Διατροφής για να μην τους ξεχνάμε....




Διαβάσαμε το παραμύθι "Ο παππούς Ροδαλός και η μαγική συνταγή", το οποίο βρήκαμε σε μορφή pdf.Το παραμύθι μας έδωσε πολλές ευκαιρίες για δραστηριότητες μαθηματικές και γλωσσικές.
Τα παιδιά έφεραν στο σχολείο όσπρια και καρπούς.Μιλήσαμε και μάθαμε για την διατροφική τους αξία. Ξεχωρίσαμε και ομαδοποιήσαμε τα λαχανικά, τα φρούτα, τους καρπούς, τα όσπρια και αναγνωρίσαμε την γραφή τους.





Το συμπέρασμά μας:

Τρώω σωστά και υγιεινά
 για σώμα γερό και δυνατό
κόκαλα γερά
και δυνατό κορμό.



Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2016

ΠΑΙΖΩ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ!!!

Ονομάτων συνέχεια.......
Μετά από τις δραστηριότητες που κάναμε με το αρχικό του ονόματός μας,σειρά είχε να δουλέψουμε και ολόκληρο το όνομά μας.....Πολλά παιδιά ήδη το ξεχωρίζουν γιατί από την πρώτη εβδομάδα υπήρχε το όνομά τους στο παρουσιολόγιο, στο συρτάρι τους αλλά και στην καρτέλα που χρησιμοποιούν για να αντιγράφουν το όνομά τους στα έργα τους και στις εργασίες τους!!!!!
Μετρήσαμε πόσα γράμματα έχει το όνομά μας.......Πήραμε τις καρτέλες μας, μετρήσαμε τα γράμματα του ονόματός μας και τα βάλαμε στον συγκεκριμένο αριθμό που αντιστοιχεί......Έτσι βρήκαμε πια είναι τα μακριά και μεγάλα ονόματα και ποια τα κοντά και πιο μικρά.....


Τα παιδιά ανάμεσα σε πολλά γράμματα ξεχώρισαν τα γράμματα του δικού τους ονόματος και το συνέθεσαν...
Συνδυάζοντας το με την θεματική ενότητα "Γνωρίζω τον εαυτό μου" έφτιαξαν τον εαυτό τους και κολλήσαμε το όνομα...








Φτιάξαμε ένα lapbook με πολλές δραστηριότητες για το όνομά τους....Την ιδέα για το φύλλο εργασίας το πήρα  την πήρα από την Μαρία και το Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο.Το ποίημα από την Λίτσα και το Νηπίων καταστάσεις .


Τα δώσαμε το Σαββατόκυριακο για να τα δουλέψουν τα παιδιά με την βοήθεια των γονιών τους....Τα αποτελέσματα ήταν μοναδικά!!!!!






Χωρίσαμε το όνομά μας σε συλλαβές και μετρήσαμε πόσες συλλαβές έχουν τα ονόματά μας.Πρώτα χτυπώντας παλαμάκια,τα πόδια μας,τα γόνατά μας κ.λ.π.
Από την αγαπημένη μου Κατερίνα και το paixnidokamomataa, δανειστήκαμε το παρακάτω παιχνίδι.
Τα παιδιά σε κάθε συλλαβή του ονόματός τους πηδάνε και ένα στεφάνι...Στην τελευταία συλλαβή αφήνουν την καρτέλα με το όνομά τους...Ύστερα βάζουμε αριθμούς στα στεφάνια για να δούμε πόσες συλλαβές έχει το όνομά μας...Τέλος μετράμε πόσα παιδιά έχουν 2,3,4 συλλαβές στο όνομά μας...


Αυτά και άλλα πολλά έγιναν αυτές τις μέρες στο νηπιαγωγείο μας......Κι θα γίνουν πολλά ακόμη....Με όρεξη και κέφι!!!!!

Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2016

Ο ΨΑΡΗΣ ΤΟ ΨΑΡΙ,ΠΟΥ ΕΧΑΣΕ ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΤΟΥ ΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΕΓΙΝΕ...ΑΡΗΣ

Ο Ψάρης το ψάρι, μας επισκέφτηκε στο νηπιαγωγείο μας.....
Μας χαιρέτησε, μας συστήθηκε-δεν είχε χέρια γι αυτό και μας τσίμπησε λίγο την μυτούλα-μας μίλησε.....

Ο συμπαθέστατος όμως Ψάρης ήταν πολύ πολύ στεναχωρημένος........
Έχασε το αρχικό του γράμμα και από Ψάρης έγινε...Άρης.....Και δεν του αρέσει καθόλου.....Και θέλει να το βρει πάσι θυσία......
Μήπως μπορούμε να τον βοηθήσουμε;
Ψάχνουμε στην τάξη αγωνιωδώς να βρούμε το χαμένο Ψ....

Βρίσκουμε πολλά γραμματάκια και τα φέρνουμε στην παρεούλα...Για να δούμε!
Κανένα δεν είναι το γράμμα που ψάχνουμε....

-Μήπως Ψάρη ,που τώρα σε λένε Άρη, θέλεις αυτό το γραμματάκι;
-Όχι!Δεν θέλω να με λένε Χάρη
-Όχι δεν θέλω να με λένε Τάρη
Του βάλαμε όλα τα γραμματάκια και διασκεδάσαμε πολύ καθώς βρίσκαμε πια από μόνοι μας πως θα λέγονταν ο Ψάρης με το κάθε γραμματάκι μπροστά από το όνομά του.....
Ο Ψάρης, που τώρα τον λένε Άρη, όμως δεν διασκέδαζε και πολύ.....Ήθελε το γραμματάκι του.....
Για να του συμπαρασταθούμε κόψαμε και τα δικά μας αρχικά και γελάσαμε πολύ όταν προσπαθήσαμε να πούμε το όνομά μας χωρίς το αρχικό μας.....

Και για να διασκεδάσουμε ακόμα πιο πολύ ...ψαρέψαμε τα αρχικά μας!!!!!!

Όμως  ο Ψάρης,που τώρα τον λένε Άρη, στεκόταν σε μια γωνιά τρομαγμένος και μας παρακάλεσε να σταματήσουμε!!!!
Δεν θα σε ψαρέψουμε εσένα Ψάρη!!!!!!Σ'αγαπάμε!!!!!
Έπρεπε να του βρούμε όμως το γράμμα του...αλλιώς δεν θα ησύχαζε...Τότε τους πρότεινα να ψάξουν μέσα στην τάξη σε κάποιο πράγμα  που να αρχίζει από το γράμμα Ψήπως το γράμμα είναι κρυμμένο εκεί;
Δυσκολευτήκαμε αρκετά αλλά τελικά το βρήκαμε!!!ΣΤΑ ΨΑΛΙΔΙΑ!!!!!!!Και ναι! το γραμματάκι Ψ ήταν καλά κρυμμένο εκεί!!!!Το επιστρέψαμε στον Άρη που αμέσως όλο χαρά έγινε επιτέλους ξανά ΨΑΡΗΣ!!!!
Τι να κάνουμε όμως με τα κομμένα μας γράμματα;
Δεν θα πεταχτεί τίποτα.....Μια εργασία είναι ότι πρέπει!!!!
Ζωγραφίσαμε το αρχικό μας,του κάναμε μάτια,στόμα,μαλλιά και ότι άλλο θέλαμε...και δίπλα ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας....


Με το σώμα μας και την βοήθεια των συμμαθητών μας σχηματίσαμε τα αρχικά μας...


Βρήκαμε τα αρχικά μας που ήταν σκορπισμένα στο πάτωμα με πολύ παιχνίδι και μουσική...

Και τα στολίσαμε όπως θέλαμε..με μπατονέτες,με ξυλομπογιές και πολλά πολλά χαρτάκια!!!!Δεν είναι όμορφα!!!!!