Κυριακή 21 Φεβρουαρίου 2016

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ!!!

Ο Γλετζοφλέβαρος της Γιολάντας Τσορώνη-Γεωργιάδη στάθηκε μια καλή αφορμή για να μπούμε στον μαγικό κόσμο των των συναισθημάτων.
Μα τι είναι τα συναισθήματα;
Υπάρχουν καλά και κακά συναισθήματα;
Πως φαινόμαστε όταν νιώθουμε κάποιο από αυτά;
Με αυτές τις ερωτήσεις "ανοιχτού τύπου" και με πολλές εικόνες από τα βήματα για την ζωή,ξεκινήσαμε μια μεγάλη συζήτηση.
Στην αρχή επικεντρωθήκαμε στις διάφορες συμπεριφορές που μας κάνουν να νιώθουμε
διάφορα συναισθήματα, που είχανε ως σκοπό την καλή διαχείριση της τάξης.Είδαμε διάφορες καρτέλες από τα βήματα για την ζωή με διάφορα γεγονότα μέσα στην τάξη και τις χωρίσαμε σε καλές και άσχημες συμπεριφορές.
Από την αγαπημένη μου Μαρία από το Πυθαγόρειο πήραμε κάτι καταπληκτικές καρτέλες και εκφράσεις που τις χωρίσαμε σε 3 κατηγορίες:Λέξεις που πονούν,λέξεις που χαμογελούν,λέξεις που θεραπεύουν.Κάθε παιδί διάλεγε μια καρτέλα, την διαβάζαμε και την τοποθετούσαμε κάτω από την ανάλογη καρτέλα.Ήταν μια δραστηριότητα που άρεσε ιδιαίτερα στα παιδιά καθώς είδαν ότι πολλές φράσεις από αυτές τις λένε καθημερινά χωρίς να συνειδητοποιούν τον αντίκτυπο που έχουν τα λόγια τους στον άλλον.


Φτιάξαμε τον πίνακα αναφοράς με τα  κυριότερα συναισθήματα και αναγνωρίσαμε τις λέξεις.

Από την parami8oxora βρήκαμε ένα φύλλο εργασίας και τα παιδιά ζωγράφισαν τα συναισθήματά τους.



Ψυχοκινητικό παιχνίδι με καρτέλες συναισθημάτων:
Από πέρσι είχα φτιάξει με χάρτινα πιάτα φατσούλες συναισθημάτων και τα χρησιμοποιήσαμε για πολλές δραστηριότητες
Οι καρτέλες είναι ανά ζεύγη.Τα παιδιά χώρισαν τις καρτέλες ανά ζεύγη και αναγνώρισαν το συνάισθημα της καρτέλας.
Με μουσική υπόκρουση τα παιδιά σκορπισμένα στην αίθουσα προχωρούσαν κρατώντας από μία καρτέλα.Στο σταμάτημα της μουσικής έγιναν αγαλματάκια και μιμήθηκαν το συναίσθημα της καρτέλας τους.

 Στην επόμενη φάση στο σταμάτημα της μουσικής βρήκαν το ταίρι τους με την ίδια καρτέλα και προχώρησαν ανά ζεύγη.Μόλις σταμάτησε πάλι η μουσική έπρεπε πάλι να μιμηθούν το συναίσθημα που έδειχνε η καρτέλα τους,αυτή την φορά σε ζευγάρια.

 Μας άρεσε τόσο πολύ αυτό το παιχνίδι και αισθανθήκαμε τόση χαρά που τελειως αυθόρμητα η Ιωάννα και η Ελένη αγκαλιάστηκαν όλο χαρά και αγάπη!!!Κι εγώ βέβαια αποθανάτισα αυτή την τόσο όμορφη σκηνή....
Ο τροχός των συναισθημάτων (από το βιβλίο "ο κήπος των συναισθημάτων").Το παιδί, ανάλογα με το συναίσθημα που νιώθει κάθε στιγμή γυρνάει και το βελάκι.

Επικεντρωθήκαμε αρκετά στο θέμα του θυμού...Διαβάσαμε διάφορα βιβλία και παίξαμε παιχνίδια ρόλων.Ένα πάρα πολύ ωραίο και ενδιαφέρον βιβλίο για τον θυμό είναι το "Θυμωμένο αρκουδάκι" της Γλυκερίας Γκρέκου.

Με οδηγό τις καρτέλες και τις τεχνικές διαχείρισης θυμού από την Τάνια Μάνεση προσπαθήσαμε βιωματικά να μάθουμε κάποιες τεχνικές για να μπορούμε να ελέγξυμε τον θυμό μας....



Και η αφίσα του θυμού μας! (Το υλικό είναι από το http://e-children.blogspot.gr)

Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 2016

Ο ΓΛΕΤΖΟΦΛΕΒΑΡΟΣ

Ο Γλετζοβλάβαρος, το καινούριο παραμύθι της αγαπημένης μας Γιολάντας Τσορώνη-Γεωργιάδη, είναι ένα καταπληκτικό βιβλίο που δίνει αφορμές και πολλές προεκτάσεις για διάφορα θέματα.
Ένα από τα θέματα που αγγίζει το παραμύθι είναι η έννοια της αυτοπεποίθησης και αυτοεκτίμησης, έννοιες που αποτελούν βασικό στόχο και κεντρικό άξονα της προσχολικής αγωγής.
Η περηφάνια είναι ένα συναίσθημα που πρέπει να νιώθει το κάθε παιδί κι εμείς οι "μεγάλοι" πρέπει να την ενισχύουμε κάθε στιγμή.Ευκαιρία να ασχοληθούμε και με τα άλλα συναισθήματα
Έφτιαξα δύο φύλλα εργασίας
Στο ένα τα παιδιά ζωγράφισαν κάποιον λόγο για τον οποίο αισθάνονται περήφανα



Και στο άλλο ζήτησα να ζωγραφίσουν ότι τους έκανε εντύπωση από το παραμύθι




Ευκαιρία να αναφερθούμε και στον μύθο της αμυγδαλιάς αλλά και να φτιάξουμε το δικό μας κλαδί αμυγδαλιάς με διάφορες τεχνικές αφού βέβαια παρατηρήσαμε πολλές εικόνες αμυγδαλιάς στο διαδίκτυο.
Τα παιδιά έφτιαξαν τα κλαδιά με μπατονέτα βουτηγμένη σε καφέ τέμπερα.Τα λουλούδια τα έφτιαξαν με το κάτω μέρος ενός πλαστικού μπουκαλιού με τύπωμα.Το τελειώσαμε με ποπ κορν που τα κολλήσαμε στο κέντρο του λουλουδιού (ιδέες από το pinterest)



Τον μύθο της αμυγδαλιάς μπορείτε να τον διαβάσετε εδώ
Διαβάσαμε ακόμα και τον μύθο της Αλκυόνας.Βρήκα και μία πολύ ωραία παρουσίαση στο slideshare εδώ.
H Αλκυόνα μας έγινε ατομικό καδράκι



Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2016

ΧΕΙΜΩΝΙΑΤΙΚΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ

Ο Χειμωνιάτικες στιγμές από το νηπιαγωγείο μας........

  • Χιονοπόλεμος με εφημερίδες
Τα παιδιά κρατώντας μια εφημερίδα και με μουσική υπόκρουση την τοποθετούν σε διάφορα σημεία του σώματός τους (από την αγαπημένη συνάδελφο Λένα Λυμπερίδου)....
 Με το παράγγελμα φτιάχνουν μπάλες με τις εφημερίδες και τις πετούν ο ένας στον άλλον
 Μετά ανοίγουν αργά την εφημερίδα, την ισιώνουν και την κόβουν σε πολλά μικρά κομματάκια.....Τα πετούν πάλι ο ένας στον άλλον...
 Στο τέλος με απαλή μουσική γίνονται "σκούπες" και μαζεύουν τα χαρτάκια για να καθαρίσουν την τάξη....
  • Παιχνίδια με χειμωνιάτικα ρούχα
 Ντύσε τον χιονάνθρωπο:Ένα παιδί είναι ο χιονάνθρωπος και τα άλλα προσπαθούν γρήγορα να το ντύσουν με σκουφί,γάντια, κασκόλ, μπουφάν.....
 Ντύσου σε ένα λεπτό!!!΄Τρία παιδιά προσπαθούν να ντυθούν όσο πιο γρήγορα γίνεται με κασκόλ, γάντια,σκουφί, μπουφάν.

(ιδέες από το διαδίκτυο)
  • Παγοπειράματα!
Διατυπώσαμε προβλήματα, κάναμε προβλέψεις, καταγραφές,πειραματιστήκαμε και βγάλαμε τα συμπεράσματά μας.
Πως μπορώ να χρωματίσω το νερό;Μπορώ με μαρκαδόρο, με τέμπερα, με γκοφρέ αλλά όχι με ξυλομπογιά...


 Βάζω στο ψυγείο το χρωματισμένο νερό αλλά και άλλα πολλά κουπάκια και μπαλόνια γεμισμένα με νερό για να παγώσουν
 Την επόμενη μέρα τοποθετήσαμε τα ποτήρια σε διάφορα σημεία της αίθουσας.Έξω από το παράθυρο,πάνω στο καλοριφέρ και πάνω σε κάποιο τραπέζι.Κάναμε υποθέσεις ποιο θα λιώσει πρώτο.Οι υποθέσεις μας ήταν σωστές.Πρώτα έλιωσε αυτό που ήταν πάνω στο καλοριφέρ, μετά αυτό που ήταν στο τραπέζι και τελευταίο αυτό που ήταν έξω.

 Το διαπιστώσαμε συγκρίνοντας την ποσότητα του πάγου που είχε λιώσει
Πήραμε τα μπαλόνια και τα άλλα κουπάκια από την κατάψυξη

 Τους ρίξαμε χοντρό αλάτι που έχει την ιδιότητα να διαβρώνει τον πάγο και να δημιουργεί "ρυτίδες"
 Και με μία σύριγγα γεμάτη με αρκετά αραιωμένη τέμπερα τα "ποτίσαμε"


 Και έγιναν αυτά τα πανέμορφα χρωματιστά γλυπτά από πάγο!!!!!
(Ιδέα από το pinterest)


  • Μαθαίνω το γράμμα Χ και βιωματικά!!!!
  •  Και τα καλλιτεχνικά μας:
Κρεμαστά χιονανθρωπάκια για να στολίσουν την τάξη μας
Κολλάζ των παιδιών στις ελεύθερες δραστηριότητες


 
Ντύνω τον χιονάνθρωπό μου!
(φύλλο εργασίας από το Pinterest)
 Η ομαδική μας αφίσα για τον χειμώνα.Τα γράμματα τα βρήκαμε από το los ninos