Ο Γλετζοφλέβαρος της Γιολάντας Τσορώνη-Γεωργιάδη στάθηκε μια καλή αφορμή για να μπούμε στον μαγικό κόσμο των των συναισθημάτων.
Μα τι είναι τα συναισθήματα;
Υπάρχουν καλά και κακά συναισθήματα;
Πως φαινόμαστε όταν νιώθουμε κάποιο από αυτά;
Με αυτές τις ερωτήσεις "ανοιχτού τύπου" και με πολλές εικόνες από τα βήματα για την ζωή,ξεκινήσαμε μια μεγάλη συζήτηση.
Στην αρχή επικεντρωθήκαμε στις διάφορες συμπεριφορές που μας κάνουν να νιώθουμε
διάφορα συναισθήματα, που είχανε ως σκοπό την καλή διαχείριση της τάξης.Είδαμε διάφορες καρτέλες από τα βήματα για την ζωή με διάφορα γεγονότα μέσα στην τάξη και τις χωρίσαμε σε καλές και άσχημες συμπεριφορές.
Από την αγαπημένη μου Μαρία από το Πυθαγόρειο πήραμε κάτι καταπληκτικές καρτέλες και εκφράσεις που τις χωρίσαμε σε 3 κατηγορίες:Λέξεις που πονούν,λέξεις που χαμογελούν,λέξεις που θεραπεύουν.Κάθε παιδί διάλεγε μια καρτέλα, την διαβάζαμε και την τοποθετούσαμε κάτω από την ανάλογη καρτέλα.Ήταν μια δραστηριότητα που άρεσε ιδιαίτερα στα παιδιά καθώς είδαν ότι πολλές φράσεις από αυτές τις λένε καθημερινά χωρίς να συνειδητοποιούν τον αντίκτυπο που έχουν τα λόγια τους στον άλλον.
Φτιάξαμε τον πίνακα αναφοράς με τα κυριότερα συναισθήματα και αναγνωρίσαμε τις λέξεις.
Από την parami8oxora βρήκαμε ένα φύλλο εργασίας και τα παιδιά ζωγράφισαν τα συναισθήματά τους.
Ψυχοκινητικό παιχνίδι με καρτέλες συναισθημάτων:
Από πέρσι είχα φτιάξει με χάρτινα πιάτα φατσούλες συναισθημάτων και τα χρησιμοποιήσαμε για πολλές δραστηριότητες
Οι καρτέλες είναι ανά ζεύγη.Τα παιδιά χώρισαν τις καρτέλες ανά ζεύγη και αναγνώρισαν το συνάισθημα της καρτέλας.
Με μουσική υπόκρουση τα παιδιά σκορπισμένα στην αίθουσα προχωρούσαν κρατώντας από μία καρτέλα.Στο σταμάτημα της μουσικής έγιναν αγαλματάκια και μιμήθηκαν το συναίσθημα της καρτέλας τους.
Στην επόμενη φάση στο σταμάτημα της μουσικής βρήκαν το ταίρι τους με την ίδια καρτέλα και προχώρησαν ανά ζεύγη.Μόλις σταμάτησε πάλι η μουσική έπρεπε πάλι να μιμηθούν το συναίσθημα που έδειχνε η καρτέλα τους,αυτή την φορά σε ζευγάρια.
Μας άρεσε τόσο πολύ αυτό το παιχνίδι και αισθανθήκαμε τόση χαρά που τελειως αυθόρμητα η Ιωάννα και η Ελένη αγκαλιάστηκαν όλο χαρά και αγάπη!!!Κι εγώ βέβαια αποθανάτισα αυτή την τόσο όμορφη σκηνή....
Ο τροχός των συναισθημάτων (από το βιβλίο "ο κήπος των συναισθημάτων").Το παιδί, ανάλογα με το συναίσθημα που νιώθει κάθε στιγμή γυρνάει και το βελάκι.
Μα τι είναι τα συναισθήματα;
Υπάρχουν καλά και κακά συναισθήματα;
Πως φαινόμαστε όταν νιώθουμε κάποιο από αυτά;
Με αυτές τις ερωτήσεις "ανοιχτού τύπου" και με πολλές εικόνες από τα βήματα για την ζωή,ξεκινήσαμε μια μεγάλη συζήτηση.
Στην αρχή επικεντρωθήκαμε στις διάφορες συμπεριφορές που μας κάνουν να νιώθουμε
διάφορα συναισθήματα, που είχανε ως σκοπό την καλή διαχείριση της τάξης.Είδαμε διάφορες καρτέλες από τα βήματα για την ζωή με διάφορα γεγονότα μέσα στην τάξη και τις χωρίσαμε σε καλές και άσχημες συμπεριφορές.
Από την αγαπημένη μου Μαρία από το Πυθαγόρειο πήραμε κάτι καταπληκτικές καρτέλες και εκφράσεις που τις χωρίσαμε σε 3 κατηγορίες:Λέξεις που πονούν,λέξεις που χαμογελούν,λέξεις που θεραπεύουν.Κάθε παιδί διάλεγε μια καρτέλα, την διαβάζαμε και την τοποθετούσαμε κάτω από την ανάλογη καρτέλα.Ήταν μια δραστηριότητα που άρεσε ιδιαίτερα στα παιδιά καθώς είδαν ότι πολλές φράσεις από αυτές τις λένε καθημερινά χωρίς να συνειδητοποιούν τον αντίκτυπο που έχουν τα λόγια τους στον άλλον.
Από την parami8oxora βρήκαμε ένα φύλλο εργασίας και τα παιδιά ζωγράφισαν τα συναισθήματά τους.
Ψυχοκινητικό παιχνίδι με καρτέλες συναισθημάτων:
Από πέρσι είχα φτιάξει με χάρτινα πιάτα φατσούλες συναισθημάτων και τα χρησιμοποιήσαμε για πολλές δραστηριότητες
Οι καρτέλες είναι ανά ζεύγη.Τα παιδιά χώρισαν τις καρτέλες ανά ζεύγη και αναγνώρισαν το συνάισθημα της καρτέλας.
Με μουσική υπόκρουση τα παιδιά σκορπισμένα στην αίθουσα προχωρούσαν κρατώντας από μία καρτέλα.Στο σταμάτημα της μουσικής έγιναν αγαλματάκια και μιμήθηκαν το συναίσθημα της καρτέλας τους.
Στην επόμενη φάση στο σταμάτημα της μουσικής βρήκαν το ταίρι τους με την ίδια καρτέλα και προχώρησαν ανά ζεύγη.Μόλις σταμάτησε πάλι η μουσική έπρεπε πάλι να μιμηθούν το συναίσθημα που έδειχνε η καρτέλα τους,αυτή την φορά σε ζευγάρια.
Μας άρεσε τόσο πολύ αυτό το παιχνίδι και αισθανθήκαμε τόση χαρά που τελειως αυθόρμητα η Ιωάννα και η Ελένη αγκαλιάστηκαν όλο χαρά και αγάπη!!!Κι εγώ βέβαια αποθανάτισα αυτή την τόσο όμορφη σκηνή....
Ο τροχός των συναισθημάτων (από το βιβλίο "ο κήπος των συναισθημάτων").Το παιδί, ανάλογα με το συναίσθημα που νιώθει κάθε στιγμή γυρνάει και το βελάκι.
Επικεντρωθήκαμε αρκετά στο θέμα του θυμού...Διαβάσαμε διάφορα βιβλία και παίξαμε παιχνίδια ρόλων.Ένα πάρα πολύ ωραίο και ενδιαφέρον βιβλίο για τον θυμό είναι το "Θυμωμένο αρκουδάκι" της Γλυκερίας Γκρέκου.
Με οδηγό τις καρτέλες και τις τεχνικές διαχείρισης θυμού από την Τάνια Μάνεση προσπαθήσαμε βιωματικά να μάθουμε κάποιες τεχνικές για να μπορούμε να ελέγξυμε τον θυμό μας....
Και η αφίσα του θυμού μας! (Το υλικό είναι από το http://e-children.blogspot.gr)
Με οδηγό τις καρτέλες και τις τεχνικές διαχείρισης θυμού από την Τάνια Μάνεση προσπαθήσαμε βιωματικά να μάθουμε κάποιες τεχνικές για να μπορούμε να ελέγξυμε τον θυμό μας....