Τετάρτη 18 Νοεμβρίου 2015

etwinning:ΧΡΩΜΑΤΟΠΙΤΣΙΛΙΣΜΑΤΑ-ΙΣΤΟΡΙΟΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑΤΑ

Ασχοληθήκαμε αρκετά με τα θερμά χρώματα του Φθινοπώρου και κάναμε πολλές μίξεις χρωμάτων (δες εδώ).... Πειραματιστήκαμε με πολλούς πίνακες ,αφού τους μελετήσαμε και κάναμε γύρω από αυτούς πολλές δραστηριότητες (εδώ και εδώ).
Φτιάξαμε δικούς μας πίνακες χρησιμοποιώντας μίξεις χρωμάτων και διάφορες τεχνικές....
Γνωρίσαμε τι είναι το eTwinning αλλά και το πρόγραμμά μας με το νηπιαγωγείο του Πύργου!
Τις παραπάνω δραστηριότητές μας μπορείτε να τις παρακολουθήσετε στο παρακάτω video..



Ήρθε πια η στιγμή  για την δημιουργία του πίνακα που θα στείλουμε στο 5ο Νηπιαγωγείο Πύργου, στα πλαίσια του προγράμματος μας e-Twinning.....


Χρωματοπιτσιλίσματα-Ιστοριοδημιουργήματα

Στο έργο θα συμμετάσχουν δύο νηπιαγωγεία.Το 1ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Χρυσούπολης και το 5ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Πύργου.Θα γίνουμε συνοδοιπόροι σε ένα μαγικό ταξίδι δημιουργίας έργων τέχνης και συγγραφής ιστοριών που θα απορρέουν από τα ίδια έργα τέχνης που θα δημιουργήσουν μαζί τα νηπιαγωγεία...  Με ερέθισμα (ή βάση) τα θερμά (σε πρώτη φάση) και τα ψυχρά χρώματα (σε δεύτερη) θα δημιουργηθεί από το πρώτο νηπ/γείο ένα ημιτελές έργο και θα σταλεί στο δεύτερο νηπ/γείο με ένα αίνιγμα και κάποια στοιχεία…..Το δεύτερο νηπιαγωγείο καλείται να ολοκληρώσει το έργο ,αφού όμως λύσει πρώτα το αίνιγμα για το θέμα του πίνακα.Στην συνέχεια θα δημιουργηθεί μια ιστορία που θα απορρέει από θέμα του πίνακα και τα στοιχεία και από τα δύο νηπιαγωγεία.

Ο πίνακας μας ζωγραφίστηκε με τα θερμά χρώματα.....Χρησιμοποιήσαμε τα χρώματα που φτιάξαμε μόνοι μας αλλά και καινούρια που φτιάχναμε εκείνη την στιγμή....Τα παιδιά στο μυαλό τους είχαν μια φθινοπωρινή εικόνα....Χωρίστηκαν σε ομάδες των 3 ατόμων και ξεκινήσαμε....
Έκοψαν φύλλα από εφημερίδα και τα κολλήσανε στον πίνακα...
Ζωγράφισαν τόνους καφέ και κίτρινους για το χώμα και πορτοκαλί ,κίτρινο,κόκκινο για τον ουρανό.Λίγο ανοιχτό μπλε και γκρι ήταν απαραίτητα για να δώσουμε έμφαση στο φθινοπωρινό τοπίο..... 

 Λειτουργήσαμε τελείως υποστηρικτικά στην κατασκευή του πίνακα καθώς θέλαμε οι αποφάσεις και το αποτέλεσμα να βγουν εξ ολοκλήρου από τα παιδιά...


  Χρησιμοποιήσαμε πινέλο και σφουγγάρι που έδωσε πιο ρεαλιστικό τόνο στα χρώματα και στο τοπίο μας......

 Συννεφάκια από εφημερίδες....







Θέλαμε να βάλουμε και ένα πιο ρεαλιστικό στοιχείο στον πίνακα...Κολλήσαμε λοιπόν 2 αληθινά φύλλα...Κι έτοιμος ο πίνακάς μας....





Τώρα πια είναι η σειρά του νηπιαγωγείου του Πύργου να συμπληρώσει τον πίνακά μας με ότι υλικό και τεχνοτροπία θέλει.....
Όμως είπαμε να τους δυσκολέψουμε λίγο!!!!Μαζί με τον πίνακα στείλαμε και ένα αίνιγμα....Θα πρέπει να λύσουν το αίνιγμα για να βρουν το θέμα που θα ζωγραφίσουν....

Στείλαμε και ένα γράμμα που τους συστηνόμασταν και τους ζητούσαμε να συνεργαστούμε......Μαζί με το γράμμα τους στείλαμε και καραμέλες για να τους γλυκάνουμε και να τους καλοπιάσουμε!!!!!!Και βέβαια και ζωγραφιές!!!!!
Όλα αυτά τα βάλαμε σε ένα άλμπουμ...
Και έτοιμοι για αποστολή!!!!!

Εδώ ολόκληρη η δουλειά μας σε μορφή παρουσίασης!!!!

Δευτέρα 9 Νοεμβρίου 2015

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΟ e-Twinning

Φέτος το πρόγραμμα eTwinning που θα κάνουμε είναι άκρως ελληνικό!!!!Πέρυσι είχαμε πάρει μέρος σε ένα έργο ευρωπαϊκό, το "Magic childrens crafts" με διοργανώτρια χώρα την Λιθουανία....Περισσότερα μπορείτε να δείτε εδώ και εδώ.
Το eTwinning είναι μια ευρωπαϊκή δράση μέσω της οποίας σχολεία από διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες, κάνοντας χρήση εργαλείων Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), συνεργάζονται ώστε να αποκομίσουν παιδαγωγικά, κοινωνικά και πολιτισμικά οφέλη. Η δράση eTwinning δίνει στα σχολεία την ευκαιρία να μάθουν μαζί, να μοιραστούν τις απόψεις τους και να δημιουργήσουν καινούργιες φιλίες. 
(Πηγή:http://www.etwinning.gr/etwin/about)


Φέτος όμως αποφασίσαμε το eTwinning να είναι ελληνική υπόθεση.Θα συνεργαστούμε με το 5ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Πύργου και την εξαιρετική και εμπνευσμένη νηπιαγωγό Κατερίνα Παπαευθυμίου.Το έργο μας λέγεται "Χρωματοπιτσιλίσματα-Ιστοριοδημιουργήματα" Περισσότερα για το πρόγραμμα σε επόμενη ανάρτηση...
Αυτές τις μέρες ενημερώσαμε τα παιδιά τι είναι το eTwinning...Μπήκαμε στην επίσημη σελίδα του και την μελετήσαμε.

Είδαμε το λογότυπο του eTwinning,εκτυπώσαμε αυτό που μας άρεσε και φτιάξαμε την αφίσα μας για το e-Twinning.


Είδαμε τον χάρτη της Ευρώπης αλλά και την υδρόγειο σφαίρα και είδαμε που είναι η Ευρώπη αλλά και η Ελλάδα...


Ώρα για ζωγραφική!!!!Ζωγραφίζουμε το λογότυπο του e Twinning !!!!Πολλά παιδιά έκαναν τα δύο νηπιαγωγεία που θα συνεργαστούμε....



 Μάλιστα αρκετά παιδιά ζωγράφισαν το νηπιαγωγείο του Πύργου σαν πύργο επηρεασμένα από το όνομά του!!!!


Είδαμε στον χάρτη της Ελλάδας πού είναι η πόλη μας η Χρυσούπολη και πού είναι ο Πύργος.


Μα πόσο μακριά μας είναι αυτό το νηπιαγωγείο;Πως να το μετρήσουμε;Τα παιδιά αμέσως είπαν με μέτρο....Τους δυσκόλεψα όμως λιγάκι και είπα ότι δεν υπάρχει μέτρο...Με τι άλλο...Οι ιδέες πολλές...Μετρήσαμε με παλάμες, με μανταλάκι και τέλος με μαλλί...



 Και για να καταλάβουμε πόσο μακριά είναι το νηπιαγωγείο που θα συνεργαστούμε, μετρήσαμε την απόσταση της πόλης μας από την Θεσσαλονίκη, που είναι αρκετά κοντά μας και είδαμε την διαφορά! 
Καιρός να κάνουμε και την αφίσα μας......
Πήραμε τον χάρτη της Ελλάδας είδαμε που είναι τα δύο νηπιαγωγεία μας πρώτα και με τα ξύσματα από ξυλομπογιές τον βάψαμε.






Βάλαμε τα ονόματα των πόλεων μας, τα ανθρωπάκια του e Twinning που τα έβαψαν και τα έκοψαν τα παιδιά και ενώσαμε την απόσταση των δύο νηπιαγωγείων μας με καρδούλες...Συμπληρώσαμε στο τέλος και τα αστεράκια του e Twinning.






Και έτοιμη η αφίσα μας!!!


Δείτε παρακάτω το video με τις δραστηριότητές μας....

Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ ΜΙΑ ΖΕΣΤΗ ΦΩΛΙΤΣΑ (ΜΕΡΟΣ Β')

Στη συνέχεια του θέματός μας με την οικογένεια ασχοληθήκαμε με πίνακες ζωγραφικής που αφορούν την οικογένεια.Στο διαδίκτυο βρήκαμε πίνακες που  μας άρεσαν και τους εκτυπώσαμε...
Είδαμε την τεχνοτροπία, τους περιγράψαμε ανακαλύψαμε ότι όλοι δεν αφορούσαν την ίδια χρονική περίοδο.Τα παιδιά κυρίως το κατάλαβαν από τα ρούχα που φορούσαν οι άνθρωποι στους πίνακες...
Μετρήσαμε τα άτομα που είχε ο κάθε πίνακας και τα σειροθετήσαμε...


Μας άρεσε ιδιαίτερα ένας πίνακας και αποφασίσαμε να τον αναπαραστήσουμε... Τον μελετήσαμε πρώτα προσεκτικά, είδαμε τις στάσεις του σώματος, τα ρούχα, τον τόπο ,τον χρόνο...

Το βεστιάριό μας δεν είναι και πολύ πλούσιο...Φέτος προσπαθούμε να το εμπλουτίσουμε.....Προσπαθήσαμε πάντως με τα λίγα υλικά που διαθέταμε να κάνουμε ότι καλύτερο μπορούσαμε...

Κι επειδή μας άρεσε η ιδέα αναπαραστήσαμε κι άλλον πίνακα...
Διαβάσαμε το παραμύθι "Η κούκλα που ήθελε να αποκτήσει ένα μωρό" του Ντιμίτερ Ινκιόφ.
Με αυθεντικές κούκλες μπαμπούσκες κάναμε σειροθέτηση 



Το παραμύθι όμως δίνει και πολλές ευκαιρίες για γλωσσικά παιχνίδια καθώς τα ονόματα από τις κούκλες είναι τα ίδια απλώς βγαίνει το πρώτο γράμμα ή η συλλαβή: Μανούσκα, Άνούσκα, Νούσκα,Κα...