Δευτέρα 31 Μαρτίου 2014

ΗΡΘΕ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ Η ΑΝΟΙΞΗ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ (ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ)

Μπήκε και επίσημα η Άνοιξη!!!!Αφού μιλήσαμε για τον Μάρτιο με τις παροιμίες του και τις κατασκευές του, καιρός να πούμε και δύο λόγια για την πιο όμορφη εποχή....... την Άνοιξη και μετά να πιάσουμε τα Πασχαλινά μας!!!!!!
'Ένα καταπληκτικό βιβλίο που σας προτείνω για την άνοιξη είναι "Η κυρία Μίνα και η Άνοιξη" του Χρήστου Μπουλωτή...με υπέροχη εικονογράφηση...πάρτε μια ιδέα......



Τι γίνεται την Άνοιξη;Οι απαντήσεις πολλές και για να τις έχουμε συγκεντρωμένες φτιάξαμε μια κατασκευή και μια αφίσα για να τα θυμόμαστε.....Γράψαμε λοιπόν σε κάθε πέταλο τι γίνεται την Άνοιξη!!!

Κάναμε και έναν πίνακα αναφοράς όπου τα παιδιά ζωγράφισαν και έγραψαν πολλά και ωραία πράγματα!!!!



Σταθήκαμε λίγο περισσότερο στα αποδημητικά πουλιά που ξαναήρθαν!!!!!Στον τόπο μας είμαστε πολύ τυχεροί και έχουμε πολλούς πελαργούς και τους φτιάχνουμε και σπιτάκια στις κολόνες της ΔΕΗ,έτσι όλα τα παιδιά έχουν δει από κοντά πελαργούς και είναι οικεία πουλιά γι αυτά όπως και τα χελιδόνια άλλωστε! Αφού ανοίξαμε βιβλία , εγκυκλοπαίδειες και φυσικά είδαμε πολλές φωτογραφίες στο Internet...





Παίξαμε πολλά παιχνίδια με μαθηματικούς στόχους:
Με πελαργούς:
Ταξινομήσεις

Προσθέσεις


Με τα χελιδόνια:
Την φωλιά με τα αυγά την πήραμε από pro-sxolika
  
1ος τρόπος:Βάζω ένα αριθμό και τα παιδιά βάζουν τόσα αυγά στη φωλιά όσα και ο αριθμός....


 2ος τρόπος:Τα παιδιά ρίχνουν το ζάρι.Βάζουν τον αριθμό στο κουτάκι και με τα τόσα αυγά όσα ο αριθμός του ζαριού....


 3ος τρόπος:Πρόσθεση.....Βάζω στο κουτάκι έναν αριθμό πχ το 4 και στη φωλίτσα 3 αυγά...Πόσα αυγά θέλω ακόμα μέχρι το 4;
 Η φωλιά μου πρέπει να έχει 5 αυγά....Έχει όμως μόνο ένα...Πόσα πρέπει να βάλω ακόμα για να τα κάνω 5;Ας γράψουμε και την πρόσθεση.....

Στολίσαμε τις τάξεις μας και κόψαμε πολλά χελιδόνια για να στολίζουμε σιγά σιγά τα παράθυρά μας...


Οι κατασκευές μας:
Mobile χελιδονάκια για να στολίσουν την οροφή μας παρέα με τα αερόστατα μας και τους πλανήτες μας...
 Και μια κατασκευή που είναι λατρεμένη!!!Μη με ρωτήσετε από που την βρήκαμε.....Την είχε κάνει η Λίτσα παλιά και τώρα την ξανακάναμε μετά από 3 χρόνια...μάλλον από το internet...Χρειαζόμαστε ένα κεσεδάκι από γιαούρτι και ένα σπασμένο τσόφλι αυγού...Δεν ειναι υπέροχο;



Πέμπτη 27 Μαρτίου 2014

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ-ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΟΜΑΙ ΣΩΣΤΑ ΠΕΖΟΣ

Σε συνέχεια του προγράμματος της κυκλοφοριακής αγωγής προχωρήσαμε στην ενότητα "Συμπεριφορά του πεζού".
Σκοπός ήταν να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά τους κινδύνους που διατρέχουν ως πεζοί και να μπορούν να κυκλοφορούν ως πεζοί με ασφάλεια....Η πόλη μας είναι μικρή χωρίς φανάρια αλλά όχι τόσο μικρή ώστε να μην έχει διαβάσεις πεζών και βέβαια αρκετά αυτοκίνητα....
  • Αρχικά είδαμε κάποιες φωτογραφίες από ατυχήματα....Συζητήσαμε με τα παιδιά τους λόγους που έγιναν αυτά τα ατυχήματα...Οι απαντήσεις πολλές...

                    

  • Ο οδηγός ήταν απρόσεκτος
  • Έτρεχαν πολύ
  • Ήταν μεθυσμένοι
  • Χάλασε η μηχανή....
  • Δεν είδαν τα σήματα...
Εξηγήσαμε λοιπόν ότι για να γίνει κάποιος οδηγός εκτός του ότι πρέπει να κάνει μαθήματα πρέπει και να μάθει τα σήματα οδικής κυκλοφορίας και να υπακούει σε κάποιους κανόνες...
Ατυχήματα συμβαίνουν και στους πεζούς από τα αυτοκίνητα αλλά και στους ποδηλάτες....Σχεδόν όλα τα παιδιά έχουν ποδήλατα.....Υπάρχουν λοιπόν και κανόνες συμπεριφοράς για την ασφάλεια των πεζών.
Από το βιβλίο "Κυκλοφοριακή διαπαιδαγώγηση" μάθαμε τα 5 βήματα που πρέπει να ακολουθήσει ένας πεζός για να περάσει το δρόμο με ασφάλεια...



 
Και βέβαια για να το κατανοήσουν τα παιδιά το κάναμε στην πράξη....
Σταματώ στο πεζοδρόμιο και περιμένω...
 Κοιτάζω αριστερά
 Κοιτάζω δεξιά και μετά πάλι αριστερά...
 Αν ο δρόμος είναι ελεύθερος γρήγορα περνώ τον δρόμο....
Κάναμε και τον δικό μας πίνακα με τα βήματα και εντάξαμε μέσα ένα ακόμα στοιχείο,αυτό της ακοής και την ιδέα την πήραμε από το 5ο Νηπιαγωγείο Σερρών....
Προτού περάσουμε τον δρόμο και ελέγξουμε για τα αυτοκίνητα καλό είναι να τεντώσουμε και τα αυτάκια μας και να ακούσουμε αν έρχεται κάποιο αυτοκίνητο...Αυτό θα μας βοηθήσει πολύ.....
 Τα παιδιά ξαναέβαλαν τα βήματα με τη σειρά...
Φτιάξαμε και ένα φύλλο εργασίας με αντιστοίχηση για καλύτερη εμπέδωση....


                   Μιλήσαμε και για τις διαβάσεις πεζών....Κι εκεί πρέπει να είμαστε προσεκτικοί και να ελέγχουμε γιατί πολλές φορές οι οδηγοί πάλι δεν σταματάνε....
Ποτέ δεν πρέπει να περιμένουμε να περάσουμε απέναντι στο δρόμο ανάμεσα σε παρκαρισμένα αυτοκίνητα.....
Αν είμαστε μάλιστα και μικροί, ο οδηγός δεν θα μπορεί να μας δει από τον καθρέφτη όταν κάνει όπισθεν για να ξεπαρκάρει και να μας πατήσει!!!!!!!
  • Παίξαμε 2 παιχνίδια ακόμα....Το πρώτο ήταν για να συνειδητοποιήσουν από που προέρχεται ο ήχος....Τα παιδιά ήταν με κλειστά μάτια.Εμείς είχαμε στα χέρια μας κουδουνάκια και καθόμασταν σε διάφορα σημεία της αίθουσας...Τα παιδιά έπρεπε να ακούσουν τον ήχο και να έρθουν προς εκείνη την κατεύθυνση...Εμείς αλλάζαμε συνέχεια κατεύθυνση....


  • Το δεύτερο παιχνίδι στόχο είχε να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά ότι η απόσταση ενός αυτοκινήτου που βλέπουμε από μακρυά πολλές φορές είναι απατηλή...Όταν περιμένουμε να περάσουμε τον δρόμο απέναντι και βλέπουμε από μακριά ένα αυτοκίνητο πρέπει να είμαστε προσεχτικοί γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα και πολλές φορές δεν συνειδητοποιούμε πόσο γρήγορα μπορεί να μας φτάσει όταν περνάμε τον δρόμο.....
Φτιάξαμε έναν δρόμο με κορίνες....Κυλούσαμε μια μπάλα...Τα παιδιά έπρεπε να προφτάσουν να περάσουν απέναντι χωρίς να τους χτυπήσει η μπάλα- αυτοκίνητο.....Το αποτέλεσμα ήταν να τους χτυπήσει πολλές φορές η μπάλα και να συνειδητοποιήσουν στο τέλος ότι πολλές φορές δεν μπορούμε να συνειδητοποιήσουμε την αληθινή απόσταση ενός αυτοκινήτου...



  • Η κατασκευή μας...Ένα τρισδιάστατο αερόστατο....Τα παιδιά το ζωγράφισαν και το στόλισαν όπως ήθελαν και με αυτά στολίσαμε την τάξη μας.....Την ιδέα την πήραμε από εδώ