Σάββατο 4 Φεβρουαρίου 2017

ΣΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ....

Ο χρόνος, οι εποχές και οι μήνες......Ένα θέμα που το δουλεύουμε από την αρχή της σχολικής χρονιάς αλλά τέτοια εποχή το προσεγγίζουμε πάντα με πιο ιδιαίτερο τρόπο.Ένα θέμα δύσκολο γιατί προσεγγίζουμε τις έννοιες του χρόνου,πράγμα λίγο δύσκολο γι αυτές τις ηλικίες.....
Ο κύκλος των εποχών είναι μόνιμα στον φελλοπίνακα της παρεούλας και καθημερινά τον συμβουλεύομαστε..
Με εποπτικό υλικό από την Μαρία και το Πυθαγόρειο αλλά και από άλλες πηγές και με διασκεδαστικές δραστηριότητες τα παιδιά προσεγγίζουν αρκετά την έννοια της διαδοχής των εποχών.

Και βέβαια πολλά κινητικά  και βιωματικά παιχνίδια......
➽Μπες στην σειρά.
Τα παιδιά στην τύχη διαλέγουν μία από τις κάρτες των εποχών και χορεύουν με την μουσική.Σταματάει η μουσική και φωνάζω μια εποχή.Το παιδί με την εποχή πρέπει να μπει πρώτο και τα άλλα να μπουν στην σωστή σειρά.....


Ο χορός των εποχών...
Τα παιδιά δραματοποιούν τις εποχές και τους 12 μήνες...Οι 4 εποχές φορούν τα ανάλογα καπέλα και οι μήνες κρατούν τα ανάλογα ραβδάκια.....Σε 4 στεφάνια ανάλογου χρώματος μπαίνουν οι εποχές.Οι μήνες χορεύουν τους ΅12 μήνες αθλητές΅.Μόλις η μουσική σταματήσει ο κάθε μήνας πρέπει να μπει στο στεφάνι της εποχής όπου ανήκει.
Το παιχνίδι σε επόμενη φάση αλλάζει και δυσκολεύει συνεχώς...Όσο κρατάει η μουσική αλλάζουν συνεχώς ραβδιά έτσι ώστε όταν σταματήσει να έχουν άλλο ραβδί και να βρούν την εποχή στην οποία ανήκουν.
Το παιχνίδι δυσκολεύει αν αλλαχτούν και οι θέσεις των εποχών....


Ατομική κατασκευή για το κάθε παιδί 
Η ομάδική μας...Το παράθυρο των εποχών.Έγινε με πολλές τεχνικές και μας ενθουσίασε...(Ιδέα από το astropeleki)




Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2017

2017 ΕΥΧΕΣ

Πρώτη ανάρτηση για το 2017,λίγο καθυστερημένα βέβαια, αλλά κάλλιο αργά παρά ποτέ!!!!!!Λόγω κακών καιρικών συνθηκών οι διακοπές των Χριστουγέννων παρατάθηκαν κατά μία εβδομάδα!!!Όμως τελικά τα σχολεία άνοιξαν και μπήκαμε πολύ δυναμικά στην δουλειά με πολλές δραστηριότητες και κέφι!!!!!!Άσχοληθήκαμε αρκετά με τον αριθμό 2017 και κάναμε τόσα παιχνίδια μαζί του που τα παιδιά τον έμαθαν απ' έξω και ανακατωτά.....

Τον συνθέσαμε και τον ανασυνθέσαμε,βάλαμε τους αριθμούς σε διαφορετική σειρά και διαβάσαμε τον καινούριο αριθμό και μάθαμε ότι όταν το μηδέν είναι στην αρχή ενός αριθμού δεν το διαβάζουμε καθόλου....

 Παιχνίδι με ζάρι...Ποιος θα σχηματίσει πρώτος το 2017; (Από το Νηπίων καταστάσεις της Λίτσας)

Με την μουσική αλλάζω τους αριθμούς...Μόλις σταματήσει πρέπει να μπω στην σειρά και να σχηματίσω το 2017...


Κάθε αρχή του χρόνου κάνουμε μια ανασκόπηση της πορείας μας ,βλέπουμε τι πετύχαμε και τι όχι και θέτουμε στον εαυτό μας καινούριους στόχους.Θέσαμε κι εμείς τους δικούς μας στόχους για το 2017 ,αφού όμως μάθαμε καλά τι σημαίνει η λέξη στόχος.Μέχρι να τους σκεφτούμε κάναμε τα μαγικά γυαλιά του 2017.(ιδέα από το pinerest)

Και είναι μαγικά γιατί φορώντας τα ανακαλύψαμε ξεκάθαρα τους στόχους μας και τους ανακοινώσαμε στην τάξη.......

Και για να μην τους ξεχάσουμε τους ζωγραφίσαμε κι όλας σε ένα βιβλιαράκι (από την Αριάδνη και το Νηπιαγωγείο μου αρέσει πιο πολύ).


Και μία όμορφη κατασκευή που άρεσε ιδιαίτερα στα παιδιά...(Ιδέα από το Los ninos)

Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2017

ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΜΕ ΓΝΩΡΙΣΕΤΕ;



Από αρχές Οκτώβρη και με αφορμή τις δραστηριότητες για τα ονόματα των παιδιών αλλά και το δέσιμο της ομάδας,ξεκινήσαμε παράλληλα και δραστηριότητες γνωριμίας με τον εαυτό μας αλλά και με τους άλλους....Μέσα από βιβλία,παραμύθια και βιωματικά παιχνίδια τα παιδιά κατανόησαν την μοναδικότητά τους αλλά και ότι είναι και μέρος ενός συνόλου....Μιλήσαμε για τις προτιμήσεις τους,τα εσωτερικά και εξωτερικά χαρακτηριστικά τους και ανακάλυψαν ομοιότητες αλλά και διαφορές αναμεσά τους.....
Ένα από τα παραμύθια που διαβάσαμε είναι το: ΅Πες μου γιατί δεν έχουμε όλοι το ίδιο χρώμα¨.Άρεσε πολύ στα παιδιά και τους ζήτησα να ζωγραφίσουν αυτό που τους άρεσε πιο πολύ......


Κάποια παιδιά στις ελεύθερες δραστηριότητες έφτιαξαν τον εαυτό τους με πλαστελίνη
Τους έδωσα ένα απλό σχεδιάγραμμα σώματος και ζωγράφισαν τον εαυτό τους
Φιλοτέχνησαν την ατομική τους σακούλα και μέσα έβαλα ένα φύλλο γνωριμίας (βρήκα διάφορα στο διαδίκτυο και τα προσάρμοσα στα δικά μου μετρα) για να το φτιάξουν και να μας το παρουσιάσουν.Στην σακούλα μπορούσαν να βάλουν τα αγαπημένα τους πράγματα (όσα χωρούσε η σακούλα) όπως παιχνίδια, βιβλία,ταινίες,φωτογραφίες...Κάθε δύο μέρες,κατόπιν κλήρωσης,δύο παιδιά έφερναν την σακούλα τους στο σχολείο και παρουσίαζαν τον εαυτό τους, μας έδειχναν τα αγαπημένα τους πράγματα και απαντούσαν στις διάφορες ερωτήσεις που τους κάναμε για τους γνωρίσουμε πολύ καλύτερα....

























Τα παιδιά άφηναν τα παιχνίδια τους στο σχολείο για δύο μέρες για να τα παίξουν με όλα τα παιδιά και να περάσουν όμορφα...
Έτσι ένας κύκλος δραστηριοτήτων που ξεκίνησε τον Οκτώβριο έκλεισε τέλη Νοέμβρη με τα παιδιά πολύ εθουσιασμένα και περήφανα που μίλησαν για τον εαυτό τους και έδειξαν αλλά και μοιράστηκαν με τους φίλους τους τα αγαπημένα τους πράγματα.....