Πέμπτη, 12 Φεβρουαρίου 2015

ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Τσικνοπέμπτη στο σχολείο μας σήμερα...Από εχθές ξεκινήσαμε να  φτιάχνουμε τις στολές μας!!Θέλαμε να είναι πρωτότυπες και ξεχωριστές!!!! 
Το θέμα? "Οι εποχές του χρόνου"!!!Ιδέα από το Pinterest....
Τα παιδιά διάλεξαν την εποχή που προτιμούσαν και στρώθηκαν στην δουλειά...Το αποτέλεσμα μας αντάμειψε!!!!Και μια σακούλα σκουπιδιών τις απογείωσε...
Μετά το πρόγραμμα είχε μουσική και χορό μαζί με το 2ο Νηπιαγωγείο Χρυσούπολης!Περάσαμε μια υπέροχη μέρα!!!





 ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ!!!!!

Κυριακή, 8 Φεβρουαρίου 2015

ΠΛΑΝΗΤΟΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ!!!!!

Πέρυσι ασχοληθήκαμε κοντά έναν μήνα με το διάστημα και τους πλανήτες...Άρεσε τόσο πολύ το θέμα στα παιδιά που δεν μπορούσαμε να το τελειώσουμε...

  • Ξεκινήσαμε με την διαδοχή της μέρας και της νύχτας...Της αναρτήσεις μπορείτε να τις δείτε εδώ και εδώ
  • Συνεχίσαμε με τους πλανήτες, με γλωσσικά και μαθηματικά παιχνίδια αλλά και κατασκευές...Περισσότερα εδώ
  • Το σχολείο μας έγινε διαστημικός σταθμός...η οροφή στολίστηκε με πλανήτες που φτιάξαμε στο σχολείο  και κάναμε πολλές κατασκευές αλλά και πειράματα με τον μαγνητισμό.Περισσότερα μπορείτε να δείτε εδώ και εδώ

  • Τα παιδιά έφτιαξαν καταπληκτικά πράγματα με τους γονείς τους!!!!Μπορείτε να τις δείτε εδώ



Πέμπτη, 5 Φεβρουαρίου 2015

ΓΛΩΣΣΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ Π ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΛΕΠΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Την προηγούμενη εβδομάδα τελειώσαμε το θέμα του χειμώνα...Οι τελευταίες δραστηριότητες είχαν σαν στόχο την γλώσσα καλλιέργεια αλλά και την λεπτή κινητικότητα των παιδιών...Και στα δύο τα παιδιά χρησιμοποίησαν τα χέρια τους!
  • Πολλές φορές από κάποιο θέμα που δουλεύουμε μας δίνεται η δυνατότητα να ασχοληθούμε πιο αναλυτικά  με κάποιο γράμμα.Στο νηπιαγωγείο δεν μαθαίνουμε γράμματα με την μεθοδολογία που χρησιμοποιεί το Δημοτικό.Τα παιδιά μαθαίνουν να αναγνωρίζουν πολλά γράμματα μέσα από τα πολλά ερεθίσματα που τους δίνουμε κάθε μέρα καθώς παντού υπάρχουν πίνακες αναφοράς αλλά καρτέλες με λέξεις που προκύπτουν από το θέμα που ασχολούμαστε κάθε φορά.
Έτσι και αυτές τις μέρες καθώς ασχολούμασταν με τα πειράματα από πάγο, τα πολικά ζώα κ.α.λ μας προέκυψε το γράμμα Π. Με την κ. Λίτσα γράψανε τον γλωσσοδέτη του Π κάτι το οποίο κάνουμε σε κάθε γράμμα που μαθαίνουμε πιο αναλυτικά.
Στο τέλος της σχολικής χρονιάς δίνουμε σε κάθε παιδί το δικό του βιβλιαράκι με τους γλωσσοδέτες.....
Κι επειδή η τάξη μας και φέτος είναι αστεράτη...το προχωρήσαμε λίγο το θέμα...Έχουμε μπει στο δεύτερο τρίμηνο και σκέφτηκα να δουλέψουμε τον συλλαβισμό πιο οργανωμένα.
Από την κα. Γιαννικοπούλου Αγγελική και την ομάδα εργασία της (Προαναγνωστικές δεξιότητες και μαθήματα με τα φωνήματα) είδα μια φοβερή γλωσσική δραστηριότητα συλλαβισμού και είπα να την δοκιμάσω στα παιδάκια μου...
Χρησιμοποίησα τα χέρια των παιδιών.Στον αντίχειρα τους έγραψα το γράμμα Π και στα άλλα δάχτυλα το Α, το Ε, το Ο και το Ι.Ύστερα τους έλεγα να ενώσουν το Π του αντίχειρα με το Α του δείχτη...Τι συλλαβή σχηματίζεται;Το ΠΑ...Το ίδιο έγινε και με τα άλλα δαχτυλάκια και έτσι σχηματίσαμε τις συλλαβές ΠΑ, ΠΕ, ΠΟ, ΠΙ.....


Αφού παίξαμε αυτό το γλωσσικό παιχνίδι προχωρήσαμε και στον σχηματισμό των λέξεων....Χώρισα τα παιδιά σε 4 ομάδες και κάθε ομάδα έπρεπε να βρει όσες πιο πολλές λέξεις μπορεί από την δική τους συλλαβή.

  • Χειμώνας σημαίνει και μάλλινα ζεστά ρούχα...Μιλώντας για το μαλλί και την όλη διαδικασία παρασκευής του, το χρησιμοποιήσαμε και βιωματικά.....Όπως και πέρυσι κάναμε έναν κύκλο κεντημένο με μαλλί....Περισσότερες πληροφορίες από περσινή ανάρτηση μπορείτε να δείτε εδώ 

Φέτος εκτός από τον κύκλο, η συνάδελφός μου κ. Λίτσα το προχώρησε λίγο παραπάνω έχοντας μια καταπληκτική ιδέα...Σχεδίασε ένα καράβι και ένα αεροπλάνο (χρησιμοποίησε σχέδια από στένσιλ) και τα παιδιά κέντησαν αυτά τα σχέδια....Ύστερα ζωγράφισαν το έργο τους...Έγιναν καταπληκτικά και οι φωτογραφίες τα αδικούν πολύ.....




Τα παιδιά τα πήγαν πολύ καλά...Δεν έχουν τελειώσει όλα ακόμη, γίνονται στις ελεύθερες δραστηριότητες γιατί θέλουν την αμέριστη προσοχή τους και την δικιά μας....

Κυριακή, 1 Φεβρουαρίου 2015

ΠΑΜΕ ΓΙΑ ΧΕΙΜΩΝΙΑΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ!!!

Μετά τα πειράματα σειρά είχαν τα παιχνίδια!!!!Με χειμωνιάτικα ρούχα φυσικά!!!Πέρισυ είχαμε παίξει το παιχνίδι με τα χειμωνιάτικα ρούχα και το ζάρι και φέτος εννοείται το παίξαμε ξανά..αλλά δυστυχώς λόγω τεχνικών προβλημάτων δεν υπάρχουν φωτογραφίες.Το παιχνίδι μπορείτε να το δείτε από περσινή ανάρτηση εδώ.
Παίξαμε όμως και άλλα πολλά καινούρια παιχνίδια!Κι επειδή όλα ήταν λίγο ανταγωνιστικά μιλήσαμε πρώτα λίγο για το νόημα του "ανταγωνίζομαι".Σημασία λοιπόν έχει να αγωνίζεσαι ,στην προκειμένη περίπτωση να παίξεις,για να περάσεις όμορφα και να το ευχαριστηθείς και όχι μόνο για να κερδίσεις!Τα παιχνίδια τα βρήκα στο meleniro.
  • Σε 3 καλάθια, 3 παιδιά με το σύνθημα πρέπει να βάλουν ο ένας όλα τα γάντια, ο άλλος όλα τα κασκόλ και ο τρίτος όλα τα σκουφάκια στα ανάλογα καλαθάκια...

  • Ντύσε τον χιονάνθρωπο:Τα παιδιά στέκονται αντίκρυ σε ζευγάρια.Τα μισά είναι χιονάνθρωποι και τα άλλα μισά φοράνε γάντια ,σκούφο και κασκόλ.Με το σύνθημα τα ντυμένα παιδιά πρέπει να ντύσουν το ζευγάρι τους, δηλαδή τον χιονάνθρωπο τους και να του βάλουν  το κασκόλ, τα γάντια και το σκουφάκι...

 
  • Άπλωσε τα ρούχα:Σε δυο σχοινιά δυο παιδιά προσπαθούν να κρεμάσουν από 3 ζευγάρια γάντια με μανταλάκια.
  • Και μετά την διασκέδαση και λίγα γλωσσικά παιχνίδια...Βρήκα κάτι καταπληκτικές καρτέλες με σύνθετες λέξεις από την Ελένη Μαμανού σε παιγνιώδη μορφή και πραγματικά άρεσαν πολύ στα παιδιά...
  • Τελειώνοντας το θέμα του χειμώνα κάναμε μια ανακεφαλαίωση τι μάθαμε με ερωτήσεις σωστού ή λάθους π.χ. Τον χειμώνα κάνει ζέστη,ο πάγος λιώνει με τον ήλιο, ο λύκος τον χειμώνα πέφτει σε χειμερία νάρκη...Τα παιδιά ανάλογα με την ερώτηση φωνάζουν ΣΩΣΤΟ ή ΛΑΘΟΣ!Τους αρέσει πολύ αυτό το παιχνίδι και το παίζουμε σχεδόν κάθε φορά που κλείνουμε ένα θέμα...
  • Και μια ομαδική με χαρτοδιπλωτική και εφημερίδα...Σπιτάκια με δίπλωμα χαρτιού, χιόνι με μπατονέτα, χειμωνιάτικα δέντρα και σύννεφα με εφημερίδα και ιδού!


Δεν μπορώ να αποδώσω σωστά πως διπλώνουμε το χαρτί και φτιάχνουμε τα σπιτάκια.Έβγαλα κάποιες φωτογραφίες με την διαδικασία του διπλώματος και ελπίζω να το καταλάβετε.....

Παρασκευή, 30 Ιανουαρίου 2015

ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΗ: ΒΟΗΘΟΙ ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΕΝΟΤΗΤΑ

Τελειώνοντας την πρώτη ενότητα από τα "Βήματα για την ζωή" και προχωρώντας στην δεύτερη, αυτή των συναισθημάτων, ας κάνουμε μια ανακεφαλαίωση τι έχουμε κάνει μέχρι τώρα.Τα βήματα φέτος, εκτός από μερικά κεφάλαια με έννοιες, δεν τα δουλεύουμε ξεχωριστά αλλά προσπαθούμε να τα εντάξουμε στα διάφορα θέματα που ασχολούμαστε.
Στην αρχή της σχολικής χρονιάς, προσπαθώντας να δημιουργήσουμε σωστούς τρόπους επικοινωνίας μεταξύ των παιδιών ασχοληθήκαμε με το θέμα της φιλίας...Σχετικά με το θέμα μπορείτε να δείτε εδώ.
  • Ασχοληθήκαμε ξεχωριστά με τις έννοιες ΑΝ-ΤΟΤΕ και ΓΙΑΤΙ-ΕΠΕΙΔΗ. Το υλικό το δανειστήκαμε από την συνάδελφο Καλλιόπη Παπουτσάκη και το popi-it.gr




  • ΑΚΟΥΩ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ...Δώσαμε ιδιαίτερη σημασία σε αυτό το κεφάλαιο γιατί τα παιδιά αυτής της ηλικίας επειδή είναι τόσο επικεντρωμένα στον εαυτό τους δεν είναι ιδιαίτερα ικανά να ακούσουν τον άλλον χωρίς να τον διακόψουν ή να ασχοληθούν με αυτό που έχει να πει.Ιδιαίτερα στην παρεούλα πάντα προσπαθούμε να προτρέψουμε τα παιδιά να μιλάνε με την σειρά τους , να μην διακόπτουν τον συνομιλητή τους αλλά και να ακούνε αυτά που έχει να τους πει...Κάναμε πολλά βιωματικά παιχνίδια και δραματοποιήσεις κυρίως για το πως νιώθουν τα παιδιά όταν στο σπίτι ή στο σχολείο μιλάνε στους γονείς τους η στους φίλους τους και αυτοί δεν τους δίνουν σημασία....


Τις έννοιες ΠΡΙΝ- ΜΕΤΑ και ΤΩΡΑ- ΑΡΓΟΤΕΡΑ τις δουλέψαμε με τις εποχές και τους μήνες, δες εδώ ,εδώ και εδώ
  • Οι βοηθοί μας.....Κάθε εβδομάδα κι ένα παιδάκι γίνεται βοηθός.Είναι η ώρα που περιμένουμε όλοι....Περνάμε πάντα πολύ όμορφα και κάθε φορά είναι και διαφορετική.....Ευχαριστούμε πολύ τους γονείς για την παρουσία τους στο νηπιαγωγείο και για τις όμορφες στιγμές που χαρίζουν στα παιδιά τους και σε εμάς τους υπόλοιπους.
Μετά τον πρώτο βοηθό, τον Παντελή, επόμενη ήταν η Αλκμήνη μας, που ήρθε στο νηπιαγωγείο μας με τους γονείς της και την γιαγιά της.Εκείνη μάλιστα την μέρα είχε και τα γενέθλιά της και τα γιόρτασε στο σχολείο!!!!

Ο Αρντέλο μας με την μαμά του μας έφερε τα αγαπημένα του παιχνίδια, και η μαμά του μας τραγούδησε τα αγαπημένα του τραγούδια....
Ο Νικηφόρος μας με την μαμά του έφτιαξαν μαζί κεκάκια και μας τα πρόσφεραν στο σχολείο.Μας έφερε πολλές φωτογραφίες από ταξίδια του και συζητήσαμε πολλά πράγματα!!!!
Η Ελένη μας,η ναζιάρα σχεδόν δεν άφησε καθόλου την μαμά της να μιλήσει!!!!Τα είπε όλα εκείνη!!!!!Μας διάβασε και το αγαπημένο της παραμύθι.!!!Στην παρέα βέβαια και η δίδυμη αδελφή της Βενετία!
Η Χριστίνα μας με την μαμά της παίξανε με όλα τα παιδιά πολλά παιχνίδια!Μας έφερε φωτογραφίες από τα αδέλφια της και τα αγαπημένα της ζωάκια!!!Η μαμά της μας διάβασε και ένα παραμύθι που διάλεξε!

  • Η Αρμέλα μας με την μαμά της μας έδειξαν φωτογραφίες από τον γάμο των γονιών της, από την βρεφική της ηλικία και μας μίλησε για τον αγαπημένο της αδελφό!!!

Σάββατο, 24 Ιανουαρίου 2015

ΧΕΙΜΩΝΙΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ (ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ)

Μπήκε για τα καλά ο χειμώνας στο σχολείο μας και ξεκινήσαμε να ασχολούμαστε μαζί του.Ήδη είχαμε ξεκινήσει από τον προηγούμενο μήνα να μιλάμε γι αυτόν αλλά τώρα ασχοληθήκαμε πιο εντατικά.
Βάλαμε τις "χειμωνιάτικες" λέξεις μας στην γωνιά της γραφής...Τις καρτέλες τις πήρα από την Μαρία Δραγασιά και το Ταξίδι στην χώρα....των παιδιών


Επικεντρωθήκαμε κυρίως στις καιρικές συνθήκες που επικρατούν τον χειμώνα και αυτό γιατί θέλαμε να κάνουμε πειράματα με νερό και πάγο.Δεν είχαμε προλάβει να μιλήσουμε για τον κύκλο του νερού το φθινόπωρο γι αυτό και τώρα ήταν η κατάλληλη στιγμή για να μάθουμε πως δημιουργείται η βροχή αλλά και το χιόνι.Η κ. Λίτσα στο πρωινό ωράριο ασχολήθηκε με το θέμα και το αποτέλεσμα ήταν μια πολύ ωραία ομαδική με τον κύκλο του νερού από πλαστελίνη!

Στη συνέχεια κάναμε το πείραμα με το γκαζάκι και το νερό που βράζει για να δημιουργηθούν υδρατμοί και να κατανοήσουν τα παιδιά πως δημιουργείται η βροχή.Δυστυχώς δεν μπορέσαμε να βγάλουμε φωτογραφίες αλλά την διαδικασία μπορείτε να την δείτε από περσινή ανάρτηση εδώ.

ΠΕΙΡΑΜΑ 1ο: Πως μπορούμε να δημιουργήσουμε πάγο;
Υποθέσεις:Να βάλουμε πάγο στο ψυγείο, να βάλουμε νερό στο ψυγείο, να βάλουμε νερό στην κατάψυξη
Πείραμα:Βάζουμε κουπάκια νερό στο ψυγείο και στην κατάψυξη.Περιμένουμε μια μέρα.
Συμπέρασμα:Για να φτιάξουμε πάγο βάζουμε νερό στην κατάψυξη.

ΠΕΙΡΑΜΑ 2ο: Πως μπορεί να λιώσει ο πάγος;Που λιώνει γρηγορότερα;
Υποθέσεις:Αν τον βγάλουμε έξω, αν ρίξουμε νερό από πάνω, αν το βάλουμε σε ζέστη.
Πείραμα:Βάζουμε τα κουπάκια σε 3 σημεία.Μέσα στην τάξη, έξω από την τάξη και πάνω στο καλοριφέρ.Ποιο θα λιώσει πρώτο;Καταγραφή απόψεων παιδιών.

Συμπέρασμα: Ο πάγος λιώνει γρηγορότερα με την ζέστη.

Αφού είδαμε ποιο ποτηράκι με πάγο έλιωσε πρώτο ελέγξαμε και την θερμοκρασία του νερού και το σειροθετήσαμε σε χλιαρό, κρύο ,παγωμένο....

ΠΕΙΡΑΜΑ 3ο: Πως μπορώ να χρωματίσω το νερό;
Υποθέσεις:με μαρκαδόρο, με ξυλομπογιά, με χρώμα, με χαρτί...
Πείραμα: Έδωσα στα παιδιά τα υλικά που πρότειναν και ξεκινήσαμε να πειραματιζόμαστε.








Συμπέρασμα: Το νερό βάφτηκε με τέμπερα αλλά και με γκοφρέ χαρτί.Μάλιστα αν βάλω και ξυλάκια μέσα στο νερό με το γκοφρέ χαρτί βάφονται και τα ξυλάκια!!!!

ΠΕΙΡΑΜΑ 4ο: Πως μπορώ να χρωματίσω τον πάγο;
Υποθέσεις:Βάζω χρωματιστό νερό στην κατάψυξη, τον βάφω με χρώμα, τον ζωγραφίζω.
Πείραμα:Βάλαμε το νερό που χρωματίσαμε από το προηγούμενο πείραμα στην κατάψυξη και έγινε χρωματιστός πάγος.Προσπαθήσαμε να ζωγραφίσουμε και με τον χρωματιστό πάγο και τελικά κάτι καταφέραμε....
Από την προηγούμενη μέρα είχαμε βάλει νερό σε διάφορα μπολάκια διαφορετικού μεγέθους και είχαν παγώσει.... (Την ιδέα την πήρα από εδώ και από το Ο κήπος με τα χρώματα)
Τα ξεκαλουπώσαμε και ρίξαμε από πάνω χοντρό αλάτι....
Το αλάτι έχει την ιδιότητα να διαβρώνει τον πάγο και να δημιουργεί "ρυτίδες"
Παρατηρήσαμε πόσο λείος είναι ο πάγος όπου δεν έχει πέσει αλάτι και πόσο διαβρωμένος είναι εκεί που έπεσε....
Δεύτερο βήμα ήταν να χρωματίσουμε τον πάγο με πολύ αραιωμένη τέμπερα
Για να το καταφέρουμε χρησιμοποιήσαμε σύριγγα

 Μπροστά στα μάτια μας τα κομμάτια του πάγου μεταμορφώθηκαν σε πανέμορφα πολύχρωμα γλυπτά!!!!Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν, χειροκροτούσαν και ξεφώνιζαν!!!!!
 Κι επειδή ο πάγος σιγά σιγά έλιωνε αναρωτήθηκα πως θα κρατούσαμε ανέπαφα αυτά τα γλυπτά πάγου...Η απάντηση ήταν πολύ εύκολη μετά από τόσα πειράματα:"Μα κυρία θα τα βάλουμε στην κατάψυξη και θα τα θαυμάζουμε από εκεί!!!!!"

  • Μετά τα πειράματα με τον πάγο που θεωρήθηκε "από τα καλύτερα μαθήματα που κάναμε ποτέ!!!", σειρά είχαν και οι κατασκευούλες μας με διάφορες τεχνικές....
Χιονάνθρωπος mobile....


  • Δώσαμε στα παιδιά διάφορα υλικά όπως πολύχρωμα χαρτόνια, κηρομπογιές, τέμπερα, βαμβάκι κ.λ.π και τους είπαμε να φτιάξουν μια χειμωνιάτικη εικόνα. 

 Όλα προτίμησαν το μαύρο κάνσον, την λευκή τέμπερα ή κηρομπογιά και τις μπατονέτες... και έφτιαξαν το δικό τους χειμωνιάτικο τοπίο.....


  • Χειμωνιάτικα δέντρα με τεχνική στένσιλ και τυπώματος
Φτιάξαμε ένα δεντράκι όπως το παρακάτω σε λίγο χοντρό χαρτόνι και το πλαστικοποιήσαμε.Φτιάξαμε και δύο αυτοσχέδιες σφραγίδες με τουβλάκι και σφουγγάρι σε σχήμα κυκλικό.
 Τα παιδιά με άσπρη τέμπερα ταμπονάρουν το δεντράκι πάνω σε καφέ χαρτόνι....
Το αποτέλεσμα είναι αυτό....
  • Ζώα σε χειμερία νάρκη...Ένα φύλλο εργασίας από το  sofiaadamoubooks.blogspot.gr μεταμορφώθηκε σε σπιτάκι για να κοιμηθούν τα ζωάκια....