Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου 2015

ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΜΑΣ....

Καιρός να μάθουμε να αναγνωρίζουμε το όνομά μας.Τα καρτελάκια με τα ονόματα είναι παντού...Στα συρταράκια, στο παρουσιολόγιο, στον πίνακα καθηκόντων ....


Η Πίτσα η σκουπίτσα είναι ο καινούριος πίνακας με τους βοηθούς της τάξης, ιδέα από την Ανθή Ζήση

Τις πρώτες μέρες στην παρεούλα βάζαμε τα ονόματα στο παρουσιολόγιο μαζί για να εξασκηθούν στην αναγνώριση τους.Κυρίως επικενρωθήκαμε στο αρχικό τους γράμμα με το οποίο κάναμε και αρκετές δραστηριότητες.

Τα παιδιά αναγνώρισαν και διάλεξαν το αρχικό τους για να το ζωγραφίσουν και να φτιάξουν το παζλ της τάξης.


Σκορπίσαμε στο πάτωμα τα αρχικά των ονομάτων των παιδιών.Το καθένα πήρε το αρχικό γράμμα του και μας έλεγε κάποια άλλη λεξούλα που να αρχίζει από το ίδιο γράμμα.



Κάναμε ομαδοποιήσεις και μετρήσεις.Πόσα παιδιά έχουν το ίδιο αρχικό γράμμα;
Με μανταλάκια και καπάκια σιγά σιγά μαθαίνουν να σχηματίζουν το όνομά τους..







Φιλοτέχνησαν το αρχικό γράμμα τους με διάφορους τρόπους ...(Πολλές ιδέες τις βρήκαμε στο διαδίκτυο και κυρίως από την Κατερίνα Παπαευθυμίου.)
                               Το ζωγράφισαν
                                          Με χαρτοταινία και νερομπογιές....

         Με διάφορα χρωματιστά χαρτάκια και σχέδια...

Και συνεχίζουμε ακάθεκτοι!!!!!

Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου 2015

ΑΣ ΠΑΙΞΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ!!!!

Άλλη μια σχολική χρονιά ξεκίνησε με καινούριους μαθητές αλλά και καινούρια συνάδελφο, μιας και η κ. Λίτσα, η συνάδελφος που δουλεύαμε 5 χρόνια μαζί, πήρε σύνταξη....
Τη θέση της πήρε η κ. Ελένη που έχουμε δουλέψει μαζί και στο παρελθόν.Να έχουμε λοιπόν μια όμορφη και δημιουργική σχολική χρονιά!!!!
Το σχολείο μας φέτος έχει ένα τμήμα, κλασσικό και ολοήμερο μαζί...Τα μισά παιδιά σχολάνε το μεσημέρι και τα άλλα μισά μένουν για ολοήμερο...Έτσι ο κύριος όγκος της δουλειάς θα γίνεται το πρωί και το απόγευμα θα περνάμε λίγο πιο χαλαρά...
Η πρώτη εβδομάδα πέρασε με παιχνίδια γνωριμίας..Πολλές φωτογραφίες δεν υπάρχουν καθώς η φωτογραφική μας μηχανή χάλασε.....Ορίστε κάποια από αυτά...(Όλα τα παιχνίδια ,με κάποιες παραλλαγές από εμάς είναι από το διαδίκτυο)
Παιχνίδια γνωριμίας.
  • Τα παιδιά στον κύκλο της παρεούλας φοράνε ένα καπέλο και το δίνουν στον διπλανό τους όσο κρατάει το εξής τραγουδάκι:
Το καπέλο μου φορώ
στο κεφάλι το κρατώ
μόλις σταματήσω
το όνομά μου θα χαρίσω

Σε όποιο παιδί σταματήσει το καπέλο φωνάζει το όνομά του με διάφορους τρόπους-φωναχτά,ψιθυριστά,συλλαβιστά,θυμωμένα,χαρούμενα κ.λ.π

  • Φωνάζω τα ονόματα 2 παιδιών και αυτά τρέχουν και αλλάζουν θέσεις-δηλαδή κάθεται το ένα στη θέση του άλλου.Μόλις αλλάξουν θέσεις λένε τα ονόματα των παιδιών που είναι δεξιά και αριστερά....Σε δεύτερη φάση μόλις τους φωνάξω,σηκώνονται, χαιρετιούνται,συστήνονται και μετά κάθονται.
  • Με τον τροχό από το kindykids και το ζάρι από την Ειρήνη Ματθαιάκη  τα παιδιά γνωρίστηκαν καλύτερα μεταξύ τους.Ποιο χρώμα τους αρέσει, ποιο φαγητό προτιμούν,ποιο είναι το αγαπημένο τους ζωάκι και πολλά άλλα.....
  • Παίξαμε ένα καταπληκτικό παιχνίδι με καρτέλες από την Ειρήνη Ματθαιάκη.Οι καρτέλες ήταν σε 3 χρώματα.Στις πράσινες τα παιδιά έπρεπε να απαντήσουν σε ερωτήσεις (ειλικρίνεια) ,στις γαλάζιες να κάνουν κάτι (θάρρος) και στις μπλε να κάνουν κάποια δοκιμασία (λογική).Κάθε παιδί διάλεγε όποιο χρώμα ήθελε.

Με το ένα χέρι πιάσε την μύτη σου και με το άλλο την πατούσα σου!!!!
 Κάνε ότι είσαι γιατρός και εξετάζεις κάποιον!
 Κάνε ότι κάνω....
 Κάνε μια αστεία γκριμάτσα!!!
 Πες το όνομά σου με ρυθμικές κινήσεις!!!
 Βρες ποιος είμαι!!!
  • Κι επειδή μας άρεσαν ιδιαίτερα κάποιες καρτέλες το παίξαμε και ομαδικά με μουσική!!!
  • Έδειξα στα παιδιά καρδούλες σε διάφορα χρώματα....Ευκαιρία να δούμε τι ξέρουν από χρώματα.Με την μουσική έτρεχαν στην τάξη.Στο σταμάτημα γινόταν αγαλματάκια.Τους έδειχνα μια χρωματιστή καρδιά και έπρεπε να βρούνε μέσα στην τάξη αντικείμενα με το ίδιο χρώμα.

Την άλλη μέρα όμως το "άτακτο ψαλίδι" έκοψε τις καρδούλες στην μέση.......Ψάξαμε στα ψαλίδια μας και το βρήκαμε.....

Ευκαιρία όμως να παίξουμε σε ζευγάρια .....
Τα παιδιά πήραν από μια μισή καρδούλα και άρχισαν να τρέχουν σε διάφορους ρυθμούς του ταμπουρίνου (αργά, με βηματισμό,τρέχοντας,χοροπηδώντας) .Καθώς έτρεχαν άλλαζαν μεταξύ τους και τα κομμάτια από τις καρδούλες. Με το σταμάτημα του ταμπουρίνου έβρισκαν το παιδάκι με το άλλο μισό της καρδούλας που κρατούσαν και γίνονταν ζευγάρι.

Περπατήματα σε ζευγάρια τώρα....Με το σταμάτημα έπρεπε να αγγίξουν ένα μέρος από το σώμα του ζευγαριού τους και να προσπαθήσουν να περπατήσουν χωρίς να "ξεκολλήσουν"!!!!
Αυτές τις μέρες παίξαμε, παίξαμε και πάλι ΠΑΙΞΑΜΕ!!!!Τρέξαμε,γελάσαμε,συστηθήκαμε,γνωριστήκαμε!Και καταλήξαμε σε ένα συμπέρασμα!
ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΙΟ ΩΡΑΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ!!!!!!!!!

Σάββατο 5 Σεπτεμβρίου 2015

ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΓΟΝΕΙΣ-ΚΑΛΟΣΩΡΙΣΜΑ

Πέρυσι είχα γράψει στο blog  ένα κείμενο καλοσωρίσματος για τους γονείς....Τους εξηγούσα με απλά λόγια την δουλειά μας στο νηπιαγωγείο.
Φέτος το έφτιαξα πιο οργανωμένα και θα τους το δώσω την πρώτη μέρα του σχολείου:

Και σε ασπρόμαυρη εκδοχή...