Σάββατο, 21 Οκτωβρίου 2017

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΠΙΠ!!!!!!!!

Πέρασε κιόλας ένας μήνας από την καινούρια σχολική χρονιά και είναι πια καιρός να πούμε τα νέα μας!Τα νέα είναι πολλά αλλά το κυριότερο είναι η συγχώνευση του 1ου Νηπιαγωγείου Χρυσούπολης με το 2ο Νηπιαγωγείο,τα οποία συστεγάζονταν ήδη 3 χρόνια...Έτσι λοιπόν το 1ο Νηπιαγωγείο έπαψε να υφίσταται και ονομάστακε πια 2ο...Καλως ήρθατε λοιπόν στο 2ο Νηπιαγωγείο Χρυσούπολης!!!!
Ξεκινήσαμε τις πρώτες μέρες με βοηθό το παραμύθι "ο Πιπ πάει σχολείο" της Αθηνάς Ασαριώτη...
Δύσκολες οι πρώτες μέρες και για τα μικρά μας που έχουν το άγχος του αποχωρισμού αλλά και για εμάς που έχουμε να διαχειριστούμε μια καινούρια τάξη......Ένα παραμύθι που μπαίνει κατευθείαν στις καρδιες των μικρών μας είναι ότι πρέπει....
Ο Πιπ το βατραχάκι θα πήγαινε και αυτό πρώτη μέρα στο σχολείο...Είχε ανάμεικτα συναισθήματα...φόβο,άγχος,αγωνία...Η μητέρα του του έδωσε ένα πετραδάκι με μια καρδούλα ζωγραφισμένη και του είπε ότι όποτε του έλειπε να το κρατούσε και η μαμά του θα ήταν κοντά του.........

Κρατήσαμε λοιπον κι εμείς αυτό το πετραδάκι στο χέρι μας για να νιώσουμε την μανούλα μας κοντά μας.Μας βοήθησε πολύ και νιώσαμε πολύ όμορφα!

Ας γνωριστούμε όμως μεταξύ μας......Παίξαμε πολλά παιχνίδια γνωριμίας για να νιώσουμε άνετα μεταξύ μας αλλά και με τις τάξεις μας...
Γίναμε ζευγαράκια τυχαία με ταύτιση καρτών και παίξαμε παιχνίδια σε ζευγαράκια για να αποκτήσουμε σχέσεις φιλίας και εμπιστοσύνης .....
Σε δεύτερη φάση χωριστήκαμε σε ομάδες για να κατανοήσουμε ότι μπορεί κάποιος μόνος του να καταφέρει πολλά αλλά όλοι μαζί μπορούμε καλύτερα....Οι ομάδες χωρίστηκαν με παιγνιώδη τρόπο ανάλογα με το χρώμα που τύχαινε το κάθε παιδί και έμπαινε στην αντίστοιχη ομάδα.....



Οι ομάδες δημιούργησαν από κοινού ένα έργο....



Επεξεργαστήκαμε την έννοια της φιλίας και της αποδοχής της διαφορετικότητας του άλλου καθώς φέτος στην τάξη μας έχουμε ένα διαφορετικό μα πολύ ξεχωριστό παιδάκι....Μας βοήθησαν πολλά παραμύθια αλλά και πολλά βιωματικά παιχνίδια.......


Φτιάξαμε το δέντρο της φιλίας


Και βγάλαμε το σύνθημα της ομάδας μας....
ΕΝΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ
Βάψαμε τα αερόστατα μας και ξεκινήσαμε το μαγικό μας ταξίδι των γνώσεων.....


Και η ομαδική της τάξης της κ. Λένας
Με την βοήθεια του Πιπ βγάλαμε και τους κανόνες της τάξης...Μια μέρα που πήγαμε σχολείο βρήκαμε την τάξη μας ανω κάτω......Ξυπνήσαμε τον Πιπ και τον ρωτήσαμε τι έγινε..Αυτός μας σύστησε τους φίλους του με τους οποίους παίζει όταν η τάξη αδειάζει....

Δεν ήξεραν πως να παίξουν...μάλωναν συνέχεια...άρπαζε ο ένας το παιχνίδι του άλλου...και πολλά άλλα......Έτσι λοιπόν αναλάβαμε να τους εξηγήσουμε πως πρέπει να παίζουν, να συμπεριφέρονται για να περνάνε όλοι καλά...Αφού συζητήσαμε και βγάλαμε κάποιους κανόνες,τα παιδιά ανέλαβαν να τους ζωγραφίσουν....Τους κολλήσαμε πάνω σε ποιον άλλον;Μα στον Πιπ βέβαια που είναι και ο πρωταγωνιστής της φετεινής χρονιάς...


Στο τέλος υπγράψαμε με το δαχτυλικό μας αποτύπωμα και υποσχεθηκαμε ότι δεν θα τους ξεχνάμε και θα τους θυμόμαστε πάντα!!!!!Καλή σχολική χρονιά Πιπ!!!!!

Δευτέρα, 5 Ιουνίου 2017

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ "ΠΑΜΕ ΜΟΥΣΕΙΟ;"


Το φετινό μας πρόγραμμα ήταν στα πλαίσια του Πολιτιστικού προγράμματος Μουσειακής Αγωγής με θέμα "Πάμε Μουσείο;".¨Ενα πρόγραμμα αρκετά δύσκολο για παιδιά προσχολικής ηλικίας κυρίως λόγω της δυσκολίας που έχει αυτή η ηλικία με την έννοια και την κατανόηση του χρόνου αλλά ταυτόχρονα και πολύ ενδιαφέρον!
Το πρόγραμμα μας στέφτηκε με απόλυτη επιτυχία.Αρωγοί μας οι επισκέψεις μας σε δύο Μουσεία,ένα αρχαιολογικό και ένα λαογραφικό, αλλά και 2 μουσειοσκεύες που μας ήρθαν από το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης και ήταν πραγματικά καταπληκτικές!!!!
Ξεκινήσαμε αρχές Απρίλη με την επίσκεψη μας στο Λαογραφικό Μουσείο της Πετροπηγής,ένα πολύ όμορφο και οργανωμένο Μουσείο του οποίου η "ψυχή" είναι ό κ. Κώστας Λαζαρίδης ,ο οποίος μας ξενάγησε και μας έλυσε όλες μας τις απορίες για το πως ζούσαν στην περιοχή μας οι άνθρωποι τα πιο παλιά χρόνια.Η προετοιμασία μας είχε γίνει κατά την διάρκεια της θεματικής μας για την 25η Μαρτίου κατά την οποία είχαμε μιλήσει για την παράδοσή μας και κάποιοι γονείς μας είχαν φέρει παλιά αντικείμενα στο σχολείο μας.






Μετά την επίσκεψή μας στο Μουσείο τα παιδιά ζωγράφισαν τις εντυπώσεις τους.


Υπάρχουν όμως πολλά είδη μουσείων και εννοείται ότι ζώντας κοντά σε μια περιοχή με πολλά αρχαία δεν θα μπορούσε να λείψει και μια εκδρομή στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Καβάλας.Για να πάμε όμως εκεί έπρεπε να ανακαλύψουμε και να μάθουμε πολλά πράγματα!!!Μας βοήθησαν οι 2 μουσειοσκευές από το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης.
Η πρώτη μουσειοβαλίτσα είχε ειδώλια και αγάλματα από τον Κυκλαδικό πολιτισμό αλλά και πολλά άλλα ενδιαφέροντα πράγματα...Τράβηξε αμέσως το ενδιαφέρον των παιδιών...Τα βγάλαμε από την βαλίτσα,τα περιεργαστήκαμε,κατανοήσαμε πόσο παλιά ήταν αλλά και ότι ήταν αντίγραφα και όχι τα αληθινά....Μιλήσαμε και για το επάγγελμα του αρχαιολόγου και μάθαμε πολλές καινούριες λέξεις όπως:ειδώλια,ανασκαφή,γλυπτική κ.λ.π
 Κάθε φορά που τελειώναμε φροντίζαμε πολύ προσεκτικά να βάζουμε τα ειδώλια στην θέση τους φροντίζοντας να τα βάζουμε και στην σωστή προθήκη.
Δημιουργήσαμε την γωνιά του Μουσείου για να τα μελετάμε με την ησυχία μας.Εκεί τα παιδιά ζωγράφισαν το ειδώλιο που τους άρεσε και μάλιστα μερικά τους έδωσαν και μια πιο σύγχρονη μορφή...

Γι άλλη μια φορά η φαντασία και των ταλέντο των παιδιών ήταν εντυπωσιακά!!!




Μέσα στην μουσειοσκευή υπήρχε και άλλο βοηθητικό υλικό...Στένσιλ,βιβλία,φωτογραφίες,παιχνίδια...Τα εκμεταλλευτήκαμε όσο μπορούσαμε και όσα ήταν για την ηλικία των παιδιών...
Μιλήσαμε για τον Κυκλαδικό πολιτισμό μέσα από τα βιβλία και τις εικόνες της μουσειοσκευής και αξιοποιήσαμε κατάλληλα τον χάρτη των Κυκλάδων για παιχνίδι και αναπαράσταση...
Φτιάξαμε χάρτινα καραβάκια και αναπαραστήσαμε τους Κυκλαδίτες που με τα καράβια τους πήγαιναν από νησί σε νησί και αντάλλασσαν προϊόντα,ιδέες και γνώσεις.....

Η χρονογραμμή που είχε μέσα η μουσειοσκευή μας βοήθησε αρκετά στην έννοια του χρόνου...
 Τα πετρώματα που είχε η μουσειοσκευή με τα οποία έφτιαχναν χρώματα,όπλα και σκεύη....

Παίξαμε ψυχοκινητικά παιχνίδια όπως τα αγαλματάκια...
...Και το "Κάνε ότι κάνω".

Η δεύτερη μουσειοσκευή είχε αγγεία....



Ακολουθήσαμε την ίδια διαδικασία με την πρώτη μουσειοσκευη....Παρατηρήσαμε τα αγγεία,τις παραστάσεις τους,τα χρώματά τους ,τα σχήματά τους και μιλήσαμε για την τέχνη της αγγειοπλαστικής βλέποντας πολλά video στο διαδίκτυο.

Η γωνιά του Μουσείου γέμισε από αγγεία τα οποία τα παιδιά τα μελετούσαν και τα ζωγράφιζαν.




Ελεύθερη ζωγραφική των παιδιών σε χαρτί με σχήμα αγγείου...




 Φτιάξαμε και τα δικά μας αγγεία με πηλό...

Μαθηματικά και αγγεία...Βάζω στην σειρά και αριθμώ τα στάδια κατασκευής των αγγείων.....Υλικό από την μουσειοσκευή...
Και η επίσκεψή μας στο Αρχαιολογικό Μουσείο Καβάλας ως αξιολόγηση του προγράμματός μας.

 Μελέτη και ζωγραφική....

 Δραματοποίηση μιας μαρμάρινης παράστασης...
Ευχαριστώ πολύ τις συναδέλφους και τα blog τους όπως τα Νηπιαγωγείο με φαντασία ,Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο,προσχολικά και dreamkindergarten. για το καταπληκτικό υλικό αλλά και για τις ιδέες που πήρα!