Τετάρτη 10 Μαΐου 2017

ΑΝΟΙΞΙΑΤΙΚΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Άνοιξη! Η πιο ωραία εποχή του χρόνου και φυσικά έναυσμα για πολλές δραστηριότητες και καλλιτεχνικές δημιουργίες!!!!
Ξεκινήσαμε από τα χελιδόνια και τους πελαργούς,τα αποδημητικά πουλιά που μας επισκέπτονται κάθε χρόνο,και κυρίως στην περιοχή μας έχουν την τιμητική τους!!!
Κάναμε πολλές δραστηριότητες γλώσσας και μαθηματικών και μάθαμε πάρα πολλά γι αυτά τα όμορφα πουλιά!!!!

Πες ξανά την ιστορία με τους πελαργούς βάζοντας τις καρτέλες στην σωστή σειρά και αρίθμησέ τις


Προσθέσεις και άλλα πολλά μαθηματικά με χελιδόνια......


Αγάπημένη κατασκευή με την μαμά πελαργίνα και το πελαργάκι της που βγαίνει από αληθινό τσόφλι αυγου!!!!!

Ο μύθος της Αμυγδαλιάς μας αρέσει πολύ και κάθε χρόνο τον διαβάζουμε.Ακολούθησε κατασκευή με ρολό υγείας και τύπωμα από πάτο μπουκαλιού.....



Το υπέροχο παραμύθι του Χρήστου Μπουλώτη ΅Η κυρία Μίνα και η Άνοιξη΅ με την καταπληκτική εικονογράφηση,μας βάζει κάθε χρόνο στην ατμόσφαιρα της Άνοιξης και προσφέρεται για πολλές δραστηριότητες.....


Φέτος προτιμήσαμε να το ζωγραφίσουμε....Και καλά κάναμε γιατί οι ζωγραφιές μας ήταν πραγματικά υπέροχες!!!!!Θαυμάστε τις!!!!


Η Άνοιξη μέσα από νερομπογιές!


Η ομαδική μας με θέμα την άνοιξη!!!
 Στολισμός της πόρτας μας με λουλούδια φτιαγμένα με την τεχνική του φίλτρου του καφέ!
Στην θεματική με τα έντομα γίναμε κι εμείς εντομολόγοι!!!Τα 3 βαλιτσάκια με τα αληθινά έντομα,προίκα από τον γιο μου,ξαναβγήκε από το ντουλάπι και γι άλλη μια φορά έδωσε την απαραίτητη ώθηση στο θέμα και κινητοποίησε την περιέργεια των παιδιών.Φτιάξαμε την γωνιά του εντομολόγου,την εμπλουτίσαμε φωτογραφίες ,περιοδικά,εγκυκλοπαίδειες,φακούς,μολύβια,μαρκαδόρους και το καταπληκτικό φύλλο εργασίας από τα Προσχολικά που το χρησιμοποιούμε κάθε χρόνο!!!




Ο κύκλος ζωής της πεταλούδας.Αφού τον μάθαμε καλά μέσα από πολλές δραστηριότητες στην παρεούλα τον φτιάξαμε σε ένα ωραία αναδιπλωμένο βιβλιαράκι φτιαγμένο εξ΄ολοκλήρου από τα παιδιά!



Πεταλούδες φτιαγμένες με την τεχνική του φίλτρου του καφέ αλλά και τρισδιάστατες με χαρτόνι και μανταλάκι,για να κρεμαστούν σε κουρτίνες


Μαθηματικά και ομαδικά παιχνίδια με θέμα την πασχαλίτσα.


Γλωσσικές δραστηριότητες.
Το πρωτομαγιάτικο στεφάνι μας από αληθινά λουλούδια και τα ατομικά στεφανάκια των παιδιών.



Σάββατο 22 Απριλίου 2017

ΤΑ ΠΑΣΧΑΛΙΝΑ ΜΑΣ!


Κάλλιο αργά παρά ποτέ!!!!Προτού ξαναγυρίσουμε στις τάξεις μας μετά τις διακοπές του Πάσχα ας ρίξουμε μια ματιά στα πασχαλινά μας!!!!
Μιλήσαμε για την εβδομάδα των Παθών,τα γεγονότα της Σταύρωσης και της Ανάστασης αλλά και για τα έθιμα του Πάσχα που έχουμε στην πατρίδα μας....Η πλούσια βιβλιοθήκη μας αλλά και το σερφάρισμα στο Internet στάθηκαν βοηθοί μας.Έτσι φτιάξαμε το βιβλιαράκι του Πάσχα που τα είχε όλα μέσα...Το υλικό το πήραμε από την Τάνια Μάνεση.
Κάναμε πολλές γλωσσικές και μαθηματικές δραστηριότητες πάντα με παιγνιώδη τρόπο...
Το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού:
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε 4 ομάδες ανά δύο, όσα και τα χρώματα των αυγών.Σκόρπισα και έκρυψα τα αυγά στην τάξη και κάθε ζευγάρι έπρεπε να βρει 5 αυγά στο χρώμα που είχε συμφωνηθεί...Αν κάποια ομάδα δυσκολεύονταν έστελνα παιδιά ιχνηλάτες- βοηθούς.
Το κυνήγι του λαγού.
Σε χαρτί του μέτρου χωρισμένο με τετράγωνα τα παιδιά ακολουθούν οδηγίες με στόχο να φτάσουν τον λαγό και να φάνε τα σοκολατένια αυγά.Υπάρχει αφετηρία και τέλος όπου είναι ο λαγός.Το παίξαμε με πολλές παραλλαγές που εξυπηρετούσαν πολλούς στόχους όπως της αμφιπλευρικότητας,κατανόησης και αναγνώρισης χώρου,την ικανότητα να ακολουθούν ή να δίνουν οδηγίες και μια μικρή αξιολόγηση των όσων έμαθαν για το Πάσχα.
Στην αρχή έδινα εγώ τις οδηγίες.Στο χαρτί έβαλα σε τυχαία θέση χάρτινα αυγά και έλεγα στα παιδιά σε ποιο αυγό πρέπει να φτάσουν πρώτα,να το πάρουν και μετά να συνεχίσουν.Οι οδηγίες ήταν οι εξής:2 βήματα μπροστά,ένα πίσω,δυο αριστερά,ένα δεξιά κ.λ.π.Ύστερα τις οδηγίες τις έδινε κάποιο παιδί.
Σε δεύτερη φάση αντί για αυγά βάλαμε αινίγματα που αφορούσαν στο Πάσχα.Το παιδί έπρεπε να βρει το αίνιγμα και ύστερα να διαλέξει κάποιον φίλο του για να συνεχίσει....

➽Προσθέσεις και πολλά μαθηματικά με αυγά...Συνήθως υπάρχει μια αυτοσχέδια ιστορία για  καλύτερη κατανόηση..
Στολίσαμε την τάξη μας με μεγάλα αυγά ζωγραφισμένα με μοτίβο και μας δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε γι αυτή την τεχνική γιατί μας βοήθησε πολύ για να βάψουμε τα αυγά μας....Στην πίσω μεριά τα παιδιά ζωγράφισαν μια πασχαλινή ή ανοιξιάτικη εικόνα...
Καλαθάκι με αυγά στο οποίο τα παιδιά έπρεπε να βάψουν και να κόψουν το καλαθάκι και τα 5 αυγά και να γράψουν ευχές για το Πάσχα...


Το καλαθάκι μας και η κάρτα μας φέτος ήταν πολύ εντυπωσιακά αλλά και χρονοβόρα....Όμως θέλαμε να είναι κάτι που θα κρατήσουν τα παιδιά για πολλά χρόνια....
Οι κάρτες μας ήταν ένα αυγό που έσπαγε και έβγαιναν από εκεί τα παιδιά.Το αυγό έγινε από τα παιδιά με την αγαπημένη τεχνική του φίλτρου του καφέ.....Τα παιδιά βάφουν το φίλτρο του καφέ με μαρκαδόρο σε ότι χρώματα και σχήματα θέλουν -πολλά χρησιμοποίησαν και μοτίβο- και ύστερα περνάμε το φίλτρο με πολύ υγρό πινέλο ώστε να αναμειχθούν τα χρώματα.Το αποτέλεσμα είναι πολύ εντυπωσιακό....Την ιδέα την βρήκα από την συνάδελφο Φανή Δίγκα και την προσαρμόσαμε στα μέτρα μας...












Μέσα στις κάρτες τα παιδιά έγραψαν ευχές...
...Αφού είχε προηγηθεί μια γλωσσική δραστηριότητα για να καλύτερη κατανόηση πάντα σε παιγνιώδη μορφή....

Τα καλαθάκια μας ήταν μια ιδέα από την kinderella και ήταν αρκετά δύσκολα και χρονοβόρα γιατί θέλαμε να τα δουλέψουν τα παιδιά όσο πιο πολύ γίνεται.....Τα στολίσαμε με σοκολατένιες λιχουδιές και τα αυγά που βάψαμε στο σχολείο.



Τα αυγά μας όπως κάθε χρόνο βάφτηκαν πρώτα με κηρομπογιές από τα παιδιά σε ότι χρώματα και σχέδια ήθελαν...Μετά τα βάψαμε πατροπαράδοτα με κόκκινο χρώμα.

ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ!!!!!