Κυριακή 20 Νοεμβρίου 2016

ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ!

Πολυτεχνείο στην τάξη μας!!!!Φέτος ξεκινήσαμε να επεξεργαζόμαστε το θέμα με κάπως διαφορετικό τρόπο...μια ωραία ιδέα που την πήραμε από την συνάδελφο Αγγελική Τσιρώνη και το kidsactivities.gr
Στο σχολείο μας ήρθαν δύο κυρίες, η κυρία Δημοκρατία και η κυρία Δικτατορία.Μας ζήτησαν να μείνουν για λίγες μέρες μαζί μας αλλά έπρεπε να διαλέξουμε μια από τις δύο.Κι αυτό γιατί οι δύο τους δεν ήταν φίλες και δεν μπορούσαν να είναι μαζί.Έπρεπε λοιπόν να τις γνωρίσουμε και μετά να διαλέξουμε.
Το υλικό το πήρα επίσης από την Αγγελική....
Τις βάλαμε λοιπόν σε ένα χαρτόνι και κάθε κάρτα που έβγαζα την επεξεργαζόμασταν...
➽Στην κυρία Δημοκρατία αρέσουν τα γλέντια,οι κοινωνικές συναναστροφές,να κάθονται οι άνθρωποι να συζητούν ελεύθερα και να λένε τις απόψεις τους και να παίρνουν αποφάσεις όλοι μαζί.Με την κυρία Δημοκρατία μπορούμε να διαβάζουμε ότι παραμύθι θέλουμε,όσες φορές το θέλουμε και να ακούμε την μουσική που μας αρέσει αρκεί να μην ενοχλούμε τους άλλους.
➽Στην κυρά Δικτατορία από την άλλη δεν αρέσουν καθόλου τα μυστικά και οι συναντήσεις...Δεν θα μπορούμε να καθόμαστε στην παρεούλα, να συζητάμε και να αποφασίζουμε τι θέλουμε να κάνουμε...Πρέπει να κάνουμε ότι θέλει αυτή...Δεν της αρέσουν τα μυστικά,να βγαίνουμε έξω το βράδυ και να διασκεδάζουμε...Θα διαβάζουμε τα βιβλία που θέλει αυτή και θα τραγουδάμε μόνο τα αγαπημένα της τραγούδια.....Θα ακούμε πολλά μη....θα έχουμε και αρκετές τιμωρίες........Γιατί θέλει να γίνεται πάντα το δικό της
Όταν μετά από όλα αυτά τους ρώτησα ποια κυρία θέλουν να μείνει, αμέσως ψήφισαν την κυρά Δημοκρατία......
Στη συνέχεια διαβάσαμε το βιβλίο της Κωσταντίνας Αρμενάκου "Η κυρά Δημοκρατία" από το οποίο δανειστήκαμε και τις ηρωίδες μας.....


Έτσι με πολύ ωραίο τρόπο τα παιδιά κατανόησαν τις δύο αρκετά δύσκολες έννοιες της Δημοκρατίας και της Δικτατορίας και όταν τους διηγήθηκα τα γεγονότα του Πολυτεχνείου τα κατανόησαν πολύ καλύτερα.
Το σπίτι της κυρά Δημοκρατίας και της κυρά Δικτατορίας έγινε μια πολύ ωραία κατασκευή, τρισδιάστατη και εξυπηρετούσε πολλούς γνωστικούς στόχους καθώς στο κάθε σπιτάκι κολλήθηκαν και εικόνες που ταίριαζαν σε κάθε έννοια....Τα σπιτάκια κολλήθηκαν μαζί και μπορούσαν να σταθούν όρθια...Στα παιδιά άρεσε πολύ...Ήταν μια παραλλαγή μιας κατασκευής-εργασίας που κάναμε πριν δυο χρόνια εδώ


Σειρά είχε η κλασική πια Ντενεκεδούπολη....
Μερικές από τις ζωγραφιές  των παιδιών...

Εκλογές στην τάξη μας με θέμα την Ντενεκεδούπολη....
Τα παιδιά διάλεξαν ως υποψήφιους την Μηλίτσα (σχεδόν όλα τα κορίτσια) και τον ΟΚ Μπαμ Μπαμ (σχεδόν όλα τα αγόρια).
Το παραβάν, η κάλπη, τα ψηφοδέλτια,οι εκλογικοί κατάλογοι, οι ταυτότητες,όλα ήταν έτοιμα και ανήμερα  του Πολυτεχνείου τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τον κόσμο των μεγάλων και ψήφισαν...


Η κάλπη άνοιξε και μετράμε τους ψήφους με μεγάλη αγωνία!!!!

Και το αποτέλεσμα;Νικήτρια η Μηλίτσα μόλις με έναν ψήφο διαφορά!!!!!!


Και τελειώνουμε με κάποιες ζωγραφιές των παιδιών για το Πολυτεχνείο...



Σάββατο 12 Νοεμβρίου 2016

ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΕΣ ΠΙΝΕΛΙΕΣ



Και πριν εκπνεύσει το Φθινόπωρο και μπει για τα καλά ο χειμώνας, προλάβαμε να κάνουμε τα φθινοπωρινά μας......... Το Φθινόπωρο σαν εποχή μας δίνει την δυνατότητα να κάνουμε πολλές δραστηριότητες που εξυπηρετούν πολλούς γνωστικούς στόχους...
Μιλήσαμε γενικά για το Φθινόπωρο σαν εποχή και ειδικότερα για το τι γίνεται στην φύση....Όλα αυτά τα βάλαμε σε μια αφίσα για να τα θυμόμαστε...
(τους μήνες του φθινοπώρου τους πήρα από το kidsactivities.gr και τα φύλλα από το 
Παίξαμε με τα γράμματα του φθινοπώρου και με τις συλλαβές του......Ποιος θα σχηματίσει πιο γρήγορα αλλά και σωστά την λέξη Φθινόπωρο;
Επεξεργαστήκαμε το γράμμα Φ

Το σχηματίσαμε με το σώμα μας....
Το ξεχωρίσαμε ανάμεσα σε πολλά γραμματάκια...Σκορπισμένα γραμματάκια στην τάξη.....Τα παιδιά έπρεπε να φέρουν μόνο τα γραμματάκια Φ
Τολμήσαμε και λίγο συλλαβισμό...

Παίξαμε με τα φύλλα...Τα μετρήσαμε, τα ομαδοποιήσαμε, τα ταξινομήσαμε....


Κάναμε καταπληκτικές κατασκευές όπου η φαντασία και η δημιουργικότητα των παιδιών για ακόμα μία φορά με ενθουσίασε....





Ομαδική με ρολά κουζίνας και φύλλα πολύχρωμα......(τα βρήκα από το pinterest)



Η μαμά Βαγγελιώ, η οποία πέρυσι μας είχε ζωγραφίσει τις τοιχογραφίες της αυλής μας, έκανε πάλι το θαύμα της και φέτος μας ζωγράφισε ένα πολύ ωραίο δέντρο μέσα στο σχολείο μας.....Το δέντρο των εποχών...Κάθε εποχή το δέντρο μας θα στολίζεται ανάλογα.....
Ευχαριστούμε Ευαγγελία Πρεδμίρη γι άλλη μια φορά!!!!!
Τα φθινοπωρινά φύλλα που στόλισαν το δέντρο έγιναν με χαρτί φίλτρου καφέ,ζωγραφισμένα με μαρκαδόρους και μετά βρεγμένα με πινέλο και νερό.....Αγαπημένη τεχνική που την πρωτοείδα από την αγαπημένη μου Κατερίνα Παπαευθυμίου!!!!


Μια βροχερή μέρα μιλήσαμε και για τον κύκλο της βροχής....
Τον δραματοποιήσαμε...



Το ζωγραφίσαμε σε φύλλο εργασίας.....

Και φτιάξαμε τις τρισδιάστατες ομπρελίτσες μας
Και λίγα πειράματα για την βροχή και τις ιδιότητες του νερού...

Η βροχή μας ακολούθησε και στις ελεύθερες δραστηριότητες....Μια βροχερή μέρα με πλαστελίνη από τα κοριτσάκια μου

Πέμπτη 27 Οκτωβρίου 2016

28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940

H 28η Οκτωβρίου 1940 είναι μία από τις 2 εθνικές μας επετείους τις οποίες επεξεργαζόμαστε αρκετά στην προσχολική αγωγή...Προσεγγίσαμε το θέμα μέσα από παραμύθια,εγκυκλοπαίδιες,videos και φωτογραφίες εκείνης της εποχής.
Βασικός στόχος αυτής της θεματικής ενότητας είναι να γνωρίσουν τα παιδιά τα ιστορικά γεγονότα της πατρίδας μας και συγκεκριμένα της 28ης Οκτωβρίου,να αποκτήσουν εθνική συνείδηση και να κατανοήσουν την ανάγκη για ειρήνη μεταξύ των λαών.
Η τάξη μας γέμισε με αφίσες, έντυπα αλλά και τις υπέροχες φωτογραφίες της Βούλας Παπαιωάννου (γνωστής φωτογράφου εκείνης της εποχής) που αφορούν το ΟΧΙ του σαράντα.
Με πολύ απλά λόγια εξιστορήσαμε τα γεγονότα της 28ης Οκτωβρίου.Μας βοήθησαν πολύ και οι φωτογραφίες εκείνης της εποχής...Αναφερθήκαμε και στον ρόλο των γυναικών στον πόλεμο του 40.
Είδαμε στον χάρτη της Ευρώπης την Ελλάδα και την Ιταλία αλλά και την Γερμανία που λίγο καιρό μετά έπαιξε δραματικό ρόλο στην ιστορία της πατρίδας μας.Τοποθετήσαμε τα ονόματα των χωρών στην κατάλληλη θέση και βάλαμε και τις σημαίες τους..... 
Επεξεργαστήκαμε λέξεις σχετικές με το θέμα μας...Τις συνθέσαμε και τις ανασυνθέσαμε,μετρήσαμε τις συλλαβές τους και αναγνωρίσαμε τα αρχικά τους..
Η κατασκευή μας τα είχε όλα.....Στρατιώτες και στρατιωτίνες,συνθήματα και την Ελληνική σημαία.Τα παιδιά έβαψαν ρολά σε χρώμα χακί για να στέκονται καλύτερα τα στρατιωτάκια μας, έβαψαν,έκοψαν και χρωμάτισαν την ελληνική σημαία....


Μιλήσαμε για την Ελληνική σημαία και τον συμβολισμό της.Γιατί τα χρώματά της είναι το μπλε και το άσπρο,γιατί έχει σταυρό;Μετρήσαμε πόσες γραμμές έχει και τι συμβολίζουν αυτές οι γραμμές....

Οι έννοιες της Ειρήνης και του πολέμου μας απασχόλησαν εξίσου με την ιστορική επέτειό μας...Μέσα από παραμύθια,φωτογραφικό υλικό και videos προσπαθήσαμε να τις κάνουμε κατανοητές στα παιδιά...Ομαδοποιήσαμε και ξεχωρίσαμε φωτογραφίες που δείχνουν τον πόλεμο και αυτές που δείχνουν την ειρήνη...Είδαμε τις μεγάλες διαφορές τους και κάναμε μια μεγάλη συζήτηση...

Στην ερώτησή μου τι γίνεται σε καιρό ειρήνης τα παιδιά απάντησαν:
Είμαστε χαρούμενοι
Έχουμε παιχνίδια
Έχουμε την μαμά μας και τον μπαμπά μας δίπλα μας
Έχουμε φαγητό
Πάμε σχολείο
Έχουμε αγάπη,αγκαλιές,φιλιά.....

Στον πόλεμο τι γίνεται;
Κρυώνουμε...
Πεινάμε.....
Πονάμε....
Πεθαίνουμε.....
Η οικογένειά μας κινδυνεύει....
Είμαστε δυστυχισμένοι και φοβισμένοι.....

Όλες αυτές τις σκέψεις μας ,τα συναισθήματά μας και πλέον τις γνώσεις μας, τις αποτυπώσαμε σε 2 ομαδικές εργασίες όπου δούλεψαν με πολύ μεράκι όλα τα παιδιά....
Προσωποποιήσαμε την ειρήνη και τον πόλεμο και τα τους ντύσαμε όπως εμείς αντιλαμβανόμασταν αυτές τις έννοιες...Μετά γράψαμε και κάποιες λέξεις που αντιπροσωπεύουν την ειρήνη και τον πόλεμο....








Δεν τα πήγαμε και άσχημα...δεν νομίζετε;

Στην ελεύθερη ζωγραφική τα παιδιά παίρνοντας τόσα ερεθίσματα, ζωγράφισαν σκηνές από την επέτειο του ΟΧΙ αλλά και σκηνές για την ειρήνη και τον πόλεμο

Άλλη μια εργασία για την ειρήνη.....Στολίσαμε το σήμα της ειρήνης και την γράψαμε την λέξη...


Μελετήσαμε πίνακες ζωγραφικής γνωστών ζωγράφων για τον πόλεμο και την ειρήνη....Τους περιγράψαμε,τους αναλύσαμε και μείναμε λίγο παραπάνω στην Γκερνίκα του Picasso (τις μεμονωμένες εικόνες του πίνακα που έπρεπε τα παιδιά να τις αντιστοιχήσουν πάνω του τις βρήκα στο e-children.blogspott)



Τέλος ασχοληθήκαμε και με τον Άγιο Δημήτριο,καθότι πολιούχος της Χρυσούπολης....Μια εικόνα του Αγίου με την τεχνική του καφέ για να γίνει πεπαλαιωμένη ήταν ότι καλύτερο μπορούσαμε να κάνουμε!!!!!