Πέμπτη, 6 Φεβρουαρίου 2014

ΜΕΡΑ-ΝΥΧΤΑ

Ξεκινήσαμε το θέμα με την διαδοχή της μέρας και της νύχτας, μετά θα πάμε στους πλανήτες και αν προκύψει  το λατρεμένο θέμα της μυθολογίας....Με μια μικρή διακοπή για τις απόκριες βεβαίως...
Το πλανητικό μας σύστημα είναι αγαπημένο θέμα των παιδιών και προσπαθούμε να το κάνουμε κάθε χρόνο με διαφορετικές ιδέες και υλικά!
Ξεκινάμε όμως με τη διαδοχή της μέρας και της νύχτας......

  • Διαβάσαμε τα παραμύθια της μέρας και της νύχτας που τα βρήκαμε από εδώ και από το Los Ninos.Τα παιδιά ζωγράφισαν όποιο παραμύθι τους άρεσε.....Χωρίσαμε τη σελίδα στη μέση για να κάνουμε από τη μια πλευρά τη μέρα και από την άλλη τη νύχτα....

  • Κατανοήσαμε τη χρονική διαδοχή της μέρας και της νύχτας
  • Χωρίσαμε τη μέρα σε πρωί, μεσημέρι ,απόγευμα και βράδυ και μάθαμε τους ανάλογους χαιρετισμούς δηλ."καλημέρα, καλό μεσημέρι, καλησπέρα, καλό απόγευμα, καληνύχτα"
  • Φτιάξαμε ένα σχεδιάγραμμα με την πορεία του ήλιου από την ανατολή μέχρι την δύση και βάλαμε τις ανάλογες καρτέλες...
  • Βάλαμε τις κατάλληλες καρτέλες που δείχνουν τι κάνουμε τη μέρα και τι κάνουμε την νύχτα...Τις καρτέλες τις πήρα από την Ελένη Μαμανού


  • Το δραματοποιήσαμε... Σήκωνα τις καρτέλες της μέρας και τις νύχτας και ανάλογα κάνανε τις κατάλληλες κινήσεις...



Οι άλλες φωτογραφίες δυστυχώς βγήκαν κουνημένες.....
  • Η ομαδική μας...Τους έδειξα τις παρακάτω εικόνες και αποφασίσαμε η ομαδική μας να κινηθεί σε τέτοιο πλαίσιο...




Η ομαδική μας που προσωπικά την βρίσκω καταπληκτική έγινε αποκλειστικά από τους μικρούς μου καλλιτέχνες...



Προσεχώς η συνέχεια.........

Τρίτη, 4 Φεβρουαρίου 2014

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΑ ΜΕΣΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ

Στα πλαίσια του προγράμματος της Κυκλοφοριακής Αγωγής ξεκινήσαμε την γνωριμία μας με τα μεταφορικά μέσα με παιχνίδι!!!!!Την ώρα των ελεύθερων δραστηριοτήτων τους άνοιξα μια μεγάλη σακούλα και σαν άλλος Αη Βασίλης όπως είπαν τα παιδιά, ξεφόρτωσα ένα σωρό παιχνίδια που τι άλλο ήταν;Αμάξια και άλλα μέσα μεταφοράς!!!!!Αγόρια- κορίτσια παίξανε με την ψυχή τους!!!!!



  • Μετά από αυτό ασχοληθήκαμε με κέφι με τα μέσα μεταφοράς.Ποιο είναι το μεταφορικό μέσο του ανθρώπου;Μα φυσικά τα πόδια του...εύκολη απάντηση...Για να το δυσκολέψουμε λίγο.....Για να προσπαθήσουμε να περπατήσουμε με οποιοδήποτε άλλο μέλος του σώματος εκτός από τα πόδια....Έγινε χαμός και έπεσε πολύ γέλιο.....





  • Ακολούθησαν ερωτήσεις "ανοιχτού τύπου" και είδαμε διάφορα βιβλία για να δούμε τι γνωρίζουν τα παιδιά για τα διάφορα μεταφορικά μέσα.Καταλήξαμε να χωρίσουμε τα μεταφορικά μέσα σε ξηράς, αέρα και θάλασσας....Χρησιμοποιήσαμε αρχικά, τα παιχνίδια που τους έφερα, σε ένα σακουλάκι.Τα παιδιά διάλεγαν στην τύχη και τα τοποθετούσαν στο κατάλληλο στεφάνι...



  • Τα παιχνίδια αντικατέστησαν οι λέξεις....Τις καρτέλες τις βρήκα από το καταπληκτικό Los Ninos
  • Το βιβλιαράκι με τα μαγνητάκια μας άρεσε πολύ....Βάλαμε τα μεταφορικά μέσα στην κατάλληλη θέση...

  • Φτιάξαμε και ένα πίνακα αναφοράς με τις ίδιες καρτέλες και παίξαμε με αυτές...

  • Και σε χαρτί του μέτρου ο διαχωρισμός με φωτογραφίες...Δυστυχώς φωτογραφίες με διασωστικά μέσα δεν βρήκαμε γιατί ο εκτυπωτής χάλασε.....γι αυτό και γράψαμε μηδέν όταν τις μετρήσαμε...Σιγά σιγά θα τις βάλουμε κι αυτές.....
  • Τέλος φτιάξαμε τις καταπληκτικές καρτέλες αρίθμησης της Ανθής Ζήση.Όλα είναι κολλημένα με velcro...Δίνουμε τις καρτέλες κενές, τα παιδιά βλέπουν τον αριθμό. βάζουν την καρτέλα με τις κουκκίδες και μετά τόσα αυτοκινητάκια όσα λέει η καρτέλα....Θα το δίνουμε στις ελεύθερες δραστηριότητες στην γωνιά των μαθηματικών!

Την άλλη εβδομάδα η συνέχεια με κατασκευούλες και άλλα πολλά!!!!

Κυριακή, 2 Φεβρουαρίου 2014

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ (Βιβλιοπτοτάσεις, video και άλλα...)



Ξεκινήσαμε το πρόγραμμα μας"Κυκλοφοριακή αγωγή"
             Στόχοι του προγράμματος:
  • Απόκτηση ειδικών γνώσεων σχετικά με την ασφαλή συμπεριφορά του πεζού, του οδηγού, του συνεπιβάτη.Η απόκτηση γενικών γνώσεων αυτοπροστασίας και διαμόρφωση μελλοντικών συνειδητοποιημένων ενηλίκων.
  • Οδική συμπεριφορά πεζών και οδηγών, οδική συμπεριφορά μαθητών: οι μαθητές ως οδηγοί ποδηλάτου και ως συνεπιβάτες – διαμόρφωση κυκλοφοριακής συνείδησης
Ειδικότερα:
  • Να μάθουν τα παιδιά να κυκλοφορούν σωστά στο δρόμο γνωρίζοντας τους κινδύνους που διατρέχουν και υπερασπίζοντας τον εαυτό τους.
  • Να συμπεριφέρονται σωστά ως πεζοί, ως συνοδηγοί μεταφορικών μέσων και ως ποδηλάτες
  • Να γνωρίσουν -στο πλαίσιο των δυνατοτήτων τους- τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας.
Θα ξεκινήσουμε όμως πρώτα με τα μέσα μεταφοράς θα τα γνωρίσουμε λίγο και θα δούμε την ιστορική διαδρομή τους....
  • Μερικά από τα βιβλία που θα χρησιμοποιήσουμε γενικά για το πρόγραμμα (όσα υπάρχουν στο σχολείο μας προς το παρόν και αν μας φέρουν κάποια τα παιδιά):















  • Οι αφίσες μας που θα χρησιμοποιηθούν σαν πίνακες αναφοράς...



  • Μερικά τραγούδια που βρήκα.....





  • Και εκπαιδευτικά video:
Αύριο η ανάρτηση με τις πρώτες μας δραστηριότητες.

Σάββατο, 1 Φεβρουαρίου 2014

ΒΡΑΒΕΙΑΚΙΑ ΚΑΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ!!!!!!!

Ο Φεβρουάριος για το blogaki μας μπήκε πολύ καλά....με τρία βραβειάκια από τρεις αγαπημένες συναδέλφους και διαδυκτιακές φιλενάδες πλέον....
  • Από την Άννα Μαρκάκη και το Μέσα σε ένα σεντουκάκι.Χίλια ευχαριστώ Άννα μου, όπως σου είπα θεωρώ το blog σου ένα από τα πιο κεφάτα και όμορφα που υπάρχουν με ωραίες και φρέσκες ιδέες.Συνέχισε να μας εμπνέεις...... 


  • Από την Αριάδνη Ευαγγελοπούλου και Το Νηπιαγωγείο μου αρέσει πιο πολύ, ένα από τα "βαριά πυροβολικά" των blog της κατηγορίας μας!Τι να πω τώρα για την Αριάδνη!Πριν ακόμα ασχοληθώ με το blog ήταν στα "αγαπημένα μου" πάντα την παρακολουθούσα γιατί κάθε της ανάρτηση ήταν και μια έμπνευση για μένα!Έχω πάρει πολλές ιδέες από αυτήν και τις έχω εφαρμόσει στην τάξη μου πάντα με επιτυχία!!!Ευχαριστώ Αριάδνη μου από καρδιάς για το βραβειο νηπιαγωγικής τρέλας!!!!
  • Και ένα τρίτο βραβειάκι που έστειλε η υπέροχη Μάρω σε όλες τις συναδέλφους (μπράβο Μάρω μου!!!!!!) και το καταπληκτικό blog της maros-kindergarten, ένα από τα πιο αξιόλογα που υπάρχουν...Χθες μόλις έμαθα ότι μέχρι τώρα η Μάρω δεν δούλευε και πιάνει δουλειά από Δευτέρα και έπεσα από τα σύννεφα!!!Πόσοι αξιόλογοι συνάδελφοι που έχουν να προσφέρουν τόσα πολλά και αγαπούν την δουλειά τους μένουν έξω από την τάξη και τι χάνουν τα παιδιά!!!!!Μάρω μου καλή αρχή και εύχομαι κάτι πιο μόνιμο από πεντάμηνα!!!!!!
Τέλος πάλι θέλω να ευχαριστήσω όλες τις καταπληκτικές συναδέλφους που με αγκάλιασαν και μένα προσωπικά αλλά και το νεογέννητο blog μου και μου έδωσαν δύναμη και κουράγιο να συνεχίσω γιατί δεν είναι καθόλου εύκολο...Είναι ένα πολύ απαιτητικό παιδί.... 
ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!!!!