Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2013

ΠΟΛΕΜΟΣ-ΕΙΡΗΝΗ

Είναι πολύ δύσκολο για τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας να καταλάβουν τι σημαίνει ιστορία και να κατανοήσουν τα διάφορα ιστορικά γεγονότα όπως αυτό της 28ης Οκτωβρίου.Αυτό συμβαίνει γιατί και δεν μπορούν να συλλάβουν την έννοια του χρόνου αλλά και την έννοια του πολέμου.

Προσπαθήσαμε λοιπόν μέσα από φωτογραφίες να δώσουμε στα παιδιά να καταλάβουν τι σημαίνει πόλεμος και ποιες είναι οι επιπτώσεις του και τι είναι αυτό που ζούμε τώρα, δηλαδή ειρήνη, και να τα συγκρίνουμε.Δείξαμε πρώτα φωτογραφίες που είναι λίγο- πολύ γνωστές για τα παιδιά και δείχνουν χαρούμενες εικόνες.



Αφού τις παρατηρήσαμε, τα παιδιά μας είπαν ότι έχουν και αυτά πολλές τέτοιες φωτογραφίες κυρίως από τις διακοπές τους, μιλήσαμε για τα συναισθήματα αυτών των ανθρώπων:χαρά, ξεγνοιασιά,ηρεμία, αγάπη κλπ 
Ακολούθησαν οι εικόνες από τον πόλεμο του "40:(οι φωτογραφίες είναι της καταπληκτικής φωτογράφου Βούλας Παπαϊωάννου)

 Οι παρατηρήσεις, οι ερωτήσεις και τα συμπεράσματα πολλά...
  • Στον πόλεμο οι άνθρωποι είναι δυστυχισμένοι
  • Δεν έχουν να φάνε
  • Δεν έχουν να ντυθούν
  • Οι μπαμπάδες πάνε στον πόλεμο
  • Τα παιδιά δεν παίζουν πια και είναι λυπημένα
  • Οι άνθρωποι πεθαίνουν
  • Αισθήματα:φόβος, δυστυχία , απόγνωση,λύπη.....
Ποιες είναι οι λέξεις λοιπόν που μας θυμίζουν την ειρήνη;
Αγάπη, ευτυχία, υγεία, γαλήνη, χαμόγελο, ήλιος,ομορφιά.....

Είδαμε τα σύμβολα της ειρήνης:


Αποφασίσαμε λοιπόν να φτιάξουμε το δικό μας σύμβολο της ειρήνης και κάθε παιδί διάλεξε και μια τεχνική για να το στολίσει (τεχνική με τύπωμα από φελλό, τεχνική με μπατονέτα και στόλισμα με πολύχρωμα χαρτάκια):


Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2013

ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ (συνέχεια)

Με τα φύλλα και τα άλλα υλικά που μάζεψαν τα παιδιά και έφεραν στο σχολείο αποφασίσαμε να κάνουμε κάποιες κατασκευές για να μην πάνε χαμένα τόσα ωραία πράγματα.
Αφού ομαδοποιήσαμε τα φύλλα μας, ως προς το χρώμα, το σχήμα, το μέγεθος και βγάλαμε τα συμπεράσματά μας αρχίσαμε τις κατασκευές μας...
Φθινοπωρινό δέντρο με φύλλα από τσόχα
Κολάζ με φύλλα

Τα παιδιά δημιουργούν

Πουλιά από κουκουνάρι
Τα σαλιγκαράκια μας


Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2013

ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ


  • Μια κατασκευή που κάνω σχεδόν κάθε χρόνο και είναι από τις αγαπημένες μου, είναι το φθινοπωρινό καδράκι από φυσικά υλικά.Είναι πολύ εντυπωσιακή και ανέξοδη.Ζητάμε από τα παιδιά να κάνουν μια βόλτα στην εξοχή, στο δάσος, στην αυλή τους ,στο χωριό τους κλπ και να μαζέψουν υλικά από την φύση όπως φύλλα διαφόρων χρωμάτων και σχημάτων, βελανίδια,καρπούς και ότι άλλο τους τραβήξει την προσοχή....

Τα υλικά που θα χρειαστούμε ακόμα είναι
  • καφέ κάνσον
  • καφέ οντουλέ ριγωτό
Η κατασκευή γίνεται σιγά, σιγά με κάθε παιδί ξεχωριστά.Τα παιδιά αφήνουν την φαντασία τους και την δημιουργικότητά
τους να δουλέψει και διαλέγουν μόνα τους τι υλικά θέλουν και πως θα τα τοποθετήσουν.Η παρουσία μας είναι απαραίτητη γιατί τα υλικά καλό είναι να κολληθούν με πιστόλι σιλικόνης.
Στο τέλος ψεκάστε με λίγο λακ για να διατηρηθούν καλύτερα.



Η δραστηριότητα μπορεί να επεκταθεί ζητώντας από τα παιδιά να ομαδοποιήσουν τα υλικά ανάλογα με το είδος, χρώμα, μέγεθος και να τα βάλουν σε κουτιά για να μπορούν να φτιάξουν πιο εύκολα το καδράκι τους.

  • Άλλη μια φθινοπωρινή κατασκευή....


Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2013

Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΉΣ ΣΤΗΝ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

         Εξάσκηση του ποντικιού από τα παιδιά

Τα παιδιά εξασκήθηκαν στην χρήση του ποντικιού μέσω ενός λογισμικού προγράμματος του GCompris.
Στην αρχή προσπαθούσαν να κυνηγήσουν τα ψαράκια μέσα στο ενυδρείο με το ποντίκι και να τα εξαφανίσουν με το πάτημα του ποντικιού.Το παιχνίδι αλλάζει πίστες και γίνεται δυσκολότερο καθώς στις επόμενες πίστες θέλει διπλό πάτημα
.

Άλλο ένα παιχνίδι από το ίδιο λογισμικό απαιτεί "σύρσιμο" του ποντικιού για να αποκαλυφθεί μια εικόνα.Κι αυτό έχει διαβαθμίσεις δυσκολίας.



Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013

                Από το σταφύλι στο κρασί

Μπήκαμε στα φθινοπωρινά θέματα και βέβαια μιλήσαμε και για τα φρούτα που τρώμε αυτή την εποχή.Σε όλα τα παιδιά αρέσει το σταφύλι και αυτό στάθηκε η αφόρμηση να μιλήσουμε για αυτό αλλά και για τα προϊόντα του.
  • Μπήκαμε στο www.google.gr και είδαμε φωτογραφίες για το σταφύλι και τα προϊόντα του.
  • Τα παιδιά φέρανε στο σχολείο σταφύλια, σταφίδες, κρασί, αμπελόφυλλα και δημιουργήσαμε την γωνιά του σταφυλιού.

  • Φτιάξαμε μούστο



  • Και βέβαια τα μουστοκούλουρα μας.....







  • Έτοιμα για φάγωμα.......μαζί και η συνταγή μας

  • Και η καλλιτεχνική μας πινελιά....κατασκευή σταφυλιού με τύπωμα


  • Ένα τραγουδάκι , παλιό μεν αλλά άρεσε πολύ στα παιδιά...


Σάββατο 5 Οκτωβρίου 2013

 Το Φθινόπωρο μέσα από τα έργα τέχνης

Φθινοπώριασε για τα καλά και λίγο απότομα....Τα παιδιά άρχισαν να κάνουν παρατηρήσεις για το κρύο, τις βροχές, τα φύλλα των δέντρων και έτσι ενώ δουλεύαμε άλλο θέμα ξεκινήσαμε δειλά δειλά να μιλάμε για το Φθινόπωρο.Και τι πιο ωραίο να συζητήσουμε για το Φθινόπωρο μέσω κάποιων έργων τέχνης......



Αφού τα παιδιά παρατήρησαν και περιέγραψαν τους πίνακες βγάλαμε τα συμπεράσματά μας:


  • Το φθινόπωρο τα φύλλα έχουν πολλά χρώματα.Τα κυριότερα είναι το καφέ, το κίτρινο, το πορτοκαλί, το κόκκινο και "λίγο" πράσινο.....
  • Τα φύλλα πέφτουν
  • Το Φθινόπωρο βρέχει πιο πολύ....
  • Ο ουρανός έχει πολλά σύννεφα και ο ήλιος παίζει "κρυφτούλι"
  • Φοράμε μακρυμάνικα
  • Κάνει κρύο...
Στη συνέχεια αποφασίσαμε να φτιάξουμε και εμείς το δικό μας φθινοπωρινό δέντρο της τάξης και αφού ακόμα ασχολούμασταν με το "δέσιμο" της ομάδας μας, φτιάξαμε τα φύλλα του δέντρου μας με τις παλάμες μας.Τα παιδιά συνεργάστηκαν ανά δυάδες και το ένα έβαφε το χέρι του άλλου....Το αποτέλεσμα ήταν πολύ όμορφο και το έργο μας το κρεμάσαμε σε περίοπτη θέση στην τάξη μας.






Παρασκευή 12 Ιουλίου 2013

  Λίγα λόγια για την χρονιά που πέρασε...(2)                              Ο κόσμος των εντόμων
Τον Απρίλιο ασχοληθήκαμε με τα έντομα.Έφερα στο σχολείο συλλογή από αληθινά έντομα. 
  • Τα παιδιά μελέτησαν τα έντομα με μεγεθυντικούς φακούς, αναγνώρισαν τα ονόματά τους (μαζί με κάθε έντομο υπήρχε και το ανάλογο έντυπο υλικό με την ονομασία του εντόμου , εικόνες και πληροφορίες για αυτό).
  • Κατέγραψαν τις παρατηρήσεις τους και βγάλαν τα συμπεράσματά τους (έχουν έξι πόδια, έχουν φτερά, το σώμα τους αποτελείται από τρία μέρη κ.λ.π).
  • Ακολούθησε φύλλο εργασίας όπου τα παιδιά διάλεγαν ένα έντομο, το ζωγράφιζαν και γράφανε τα συμπεράσματά τους( πόσα πόδια έχουν, πόσα φτερά κ.λ.π και στο τέλος γράφανε και το όνομά του)

Κυριακή 7 Ιουλίου 2013

Λίγα λόγια για την χρονιά που πέρασε.....

                    


Καθώς το blog μου βρίσκεται ακόμα σε αρχικό στάδιο δεν έχω και πολλά πράγματα να δείξω από την προηγούμενη χρονιά.Ασχοληθήκαμε με πολλά θέματα πάντα έχοντας στο μυαλό μας  να είναι ενδιαφέροντα για τα παιδιά και να εξυπηρετούν τους μαθησιακούς στόχους που θέταμε κάθε φορά.

        Γνωριμία με το πλανητικό μας σύστημα

Ένα από τα θέματα που τους άρεσε πολύ και μπορώ να πω ότι ενθουσιάστηκαν ήταν "η γνωριμία με το πλανητικό μας σύστημα".Ασχοληθήκαμε με αυτό γύρω στα μέσα του Φλεβάρη.


  • Φτιάξαμε τους πλανήτες με χαρτοπολτό, τα παιδιά τους έβαψαν και τους κρεμάσαμε στην οροφή της τάξης.

  • Φτιάξαμε δικούς μας πυραύλους χρησιμοποιώντας κυρίως ανακυκλώσιμα υλικά και δημιουργήσαμε την γωνιά του διαστήματος.