Τρίτη 28 Απριλίου 2015

Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΘΥΜΟΣ

Άλλο ένα συναίσθημα που διαλέξαμε να επεξεργαστούμε με τα νήπια είναι το συναίσθημα του Θυμού!Τα παιδιά το κατέταξαν αμέσως στα"άσχημα" συναισθήματα....
Η αφορμή στάθηκε από ένα βιβλίο που μας έφερε στο σχολείο ένας μαθητής ,ο Γιώργος, "Ο μεγάλος θυμός".

Είναι η ιστορία ενός παιδιού τόσο θυμωμένο, ώστε ο θυμός του μετατρέπεται σε ένα μεγάλο κόκκινο τέρας που καταστρέφει όλα τα έπιπλα του δωματίου του.Στο τέλος ο Μάριος, μετανιωμένος, προσπαθεί να ηρεμήσει τον θυμό του και τον μετατρέπει σε πολύ μικρό τερατάκι, το κλείνει σε ένα κουτάκι και υπόσχεται να μην το αφήσει ξανά να βγει...
Η ιστορία διαπραγματεύεται πολλές διαστάσεις του Θυμού!Ο θυμός είναι ένα συναίσθημα που πολλές φορές μπορεί να είναι δικαιολογημένος,π.χ όταν βλέπουμε να κακοποιούν ένα ανυπεράσπιστο ζώο ή να κοροϊδεύουν κάποιον φίλο μας ή να αισθανθούμε ότι αδικούμαστε από κάποιον....
Ο θυμός όμως είναι και ένα συναίσθημα που αν μεγαλώσει πολύ μπορεί να γίνει ανεξέλεγκτο και να κάνουμε ή να πούμε πράγματα που αργότερα θα μετανιώσουμε.....
Το βιβλίο στάθηκε αφορμή να μιλήσουμε για το συναίσθημα του θυμού και να πούμε τις εμπειρίες μας και τα βιώματά μας....
Τι μας θυμώνει;Για να σκεφτούμε.......

Δραματοποιούμε καταστάσεις που μας θυμώνουν.....
Φουσκώσαμε το μπαλόνι του Θυμού...Κάθε φορά που τα παιδιά θύμωναν αυτό φούσκωνε και πιο πολύ......Όταν πια φούσκωσε πάρα πολύ είπα στα παιδιά ότι πρέπει να βρούνε τρόπους να ηρεμήσουν....Το κάθε ένα όπως μπορεί.......Το μπαλόνι άρχισε να ξεφουσκώνει...Όταν ηρέμησαν τα πράγματα το μπαλόνι ξεφούσκωσε τελείως όπως και ο θυμός μας...





Πως είμαστε όταν θυμώνουμε;Για να κοιταχτούμε στον καθρέφτη....Μμμμμμμ, ασχημαίνουμε λίγο.....
Ζωγραφίζουμε στον πίνακα πως ήταν το πρόσωπό μας θυμωμένο.....

Μαθαίνουμε το ποίημα του Θυμού και το επεξεργαζόμαστε με την μορφή εικονόλεξου...Το ποίημα το βρήκα από τον "Κήπο των Συναισθημάτων"


Ζωγραφίζουμε το παραμύθι...



  • Διαχείριση θυμού
Η ανάπτυξη της ικανότητας διάκρισης των συναισθημάτων από τις συμπεριφορές είναι πολύ σημαντική για τον αυτοέλεγχο των παιδιών και την επίλυση προβλημάτων τους....
Είναι καλό να μάθουν τα παιδιά να διατηρούν την ψυχραιμία τους και να βρίσκουν τρόπους να ηρεμούν.
Μαθαίνουμε την τεχνική της χελώνας
  • Από την Τάνια Μάνεση και το popi-it. βρήκαμε καρτέλες με τεχνικές πως να διαχειριζόμαστε τον θυμό μας....
Φαντάσου ότι μασάς με δύναμη ένα καρότο
Φαντάσου ότι είσαι χελώνα και θέλεις να κρυφτείς στο καβούκι σου
Φαντάσου ότι είσαι σε κούνια και κουνάς το πάνω μέρος του σώματός σου
Φαντάσου ότι στύβεις με τα χέρια σου ένα λεμόνι δυνατά
Τεντώσου σαν γάτα
Θέλεις να περάσεις από ένα φράχτη και ρουφάς την κοιλιά σου

Ζήτησα από τα παιδιά να μου πουν αν έχουν δικούς τους τρόπους για να χαλαρώνουν γιατί όλοι οι άνθρωποι δεν χαλαρώνουν με τον ίδιο τρόπο και τους γράψαμε.....
Τα παιδιά διάλεξαν πράγματα που τους κάνουν να ηρεμούν και τα βάλαμε στο καλάθι της ηρεμίας....Ραδιοφωνάκι, βιβλία, λούτρινα, μαρκαδόρους, χαρτιά,μπαλίτσα και 2 μαξιλάρια...τα μαξιλάρια του θυμού....αν θυμώνουν πολύ μπορούν να τα χτυπάνε για να διώχνουν μακριά τον θυμό τους...Μπήκαν όλα στο αυτοσχέδιο σπιτάκι των συναισθημάτων.....

  • Παιχνίδι "Το θυμωμένο μακαρόνι".Τα παιδιά παριστάνουν μακαρόνια που είναι άβραστα ,με σφιγμένο σώμα...Μπαίνουν σε μια κατσαρόλα και στριφογυρίζουν καθώς ανακατεύω με την κουτάλα...Όταν βράσει το νερό μαλακώνουν και σιγά σιγά χαλαρώνουν το σώμα τους και πέφτουν κάτω...Εκεί παίρνουν βαθιές μεγάλες ανάσες....
  • Το θυμόμετρό μας με διαβαθμίσεις ως το 10.Το σχέδιο το πήρα από την συνάδελφό μου κ. Χριστίνα.

2 σχόλια: